abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219730898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het probleem was om uit die kelder te komen , de houten trap op in de dikke zwarte rook , vol met lichamen in paniek, de brand was in de kelderbar

die glazen schuifdeur gaf toegang tot de bovenverdieping

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bekijk deze YouTube-video
nee, de glazen deur is de uitgang naar buiten
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:45:51 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219730903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:45 schreef Viesdik het volgende:

[..]
nee, de glazen deur is de uitgang naar buiten
toegang van buiten tot de bovenverdieping

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-01-2026 16:24:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:47:15 #228
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219730925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als je het verleden erbij haalt, moet je een goede reden hebben om dat te doen. Bijvoorbeeld omdat het een sadist is, een moordenaar, een seriemoordenaar.

Zijn verleden zoals dat wordt gebracht doet verder niet ter zaken.
Behalve dat het waarschijnlijk niet iemand is die het nauw lijkt te nemen met de regels.
pi_219730959
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Behalve dat het waarschijnlijk niet iemand is die het nauw lijkt te nemen met de regels.
Nu ben ik zelf ook geen regelnicht, en ga ik volgend oud&nieuw gewoon vuurwerk afsteken.
Vind ik idd dat iemand die notoir regels overtreedt en daarmee een gevaar voor een ander vormt en blijft vormen wel wat harder aangepakt mag worden.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219730971
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En als je dronken bent zie je het ook niet allemaal meer zo helder. Dat is de keerzijde van je vol laten lopen.
Ze lijken niet allemaal op de grond te liggen kotsen, maar gewoon te feesten. Met dat dronken zijn lijkt het wel mee te vallen.
  roze zaterdag 3 januari 2026 @ 12:51:29 #231
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219730976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ze lijken niet allemaal op de grond te liggen kotsen, maar gewoon te feesten. Met dat dronken zijn lijkt het wel mee te vallen.
Moet je altijd op de grond liggen kotsen als je dronken bent? :?
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:54:21 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219730997
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]
als je de tube kijkt dan zie je dat de foamlaag onlangs is aangebracht

die foam is de oorzaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219731025
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Ama het volgende:

[..]
Als je kunt zingen, springen, dansen en je telefoon kunt gebruiken ben je in ieder geval niet dronken. Hooguit wat aangeschoten.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:57:45 #234
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219731027
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Ama het volgende:

[..]
was jij er ook?
  roze zaterdag 3 januari 2026 @ 12:58:14 #235
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219731038
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was jij er ook?
Nee maar ik ben in het verleden wel vaak genoeg dronken geweest waarbij ik niet op de grond lag te kotsen.
Your beauty never ever scared me.
pi_219731054
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:57 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je kunt zingen, springen, dansen en je telefoon kunt gebruiken ben je in ieder geval niet dronken. Hooguit wat aangeschoten.
Weer wat geleerd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:00:22 #237
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219731058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nee, zo zijn we niet getrouwd. Dit kun jij niet weten.
pi_219731084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Weer wat geleerd.
Blijkbaar veel Fokkers die vinden dat als je in een kroeg staat je al snel ladderzat bent, het kan niet anders.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:05:04 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219731113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:02 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Blijkbaar veel Fokkers die vinden dat als je in een kroeg staat je al snel ladderzat bent, het kan niet anders.
Blijkbaar één FOK!ker die denkt dat ie helderziend is. :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:08:43 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219731162
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:29 schreef Tjacka het volgende:
Altijd weer dat gemakzuchtige generatiebashen.

Bij brand verandert iedereen in hetzelfde paniekdier: tunnelvisie, terug naar de ingang. Volendam, Station Nightclub Fire (2003), niks nieuws.

Schuimrubber mag niet, maar ligt er wél. Sterretjes binnen? “Gaat altijd goed.”
Tot het één keer niet goed gaat en iedereen ineens verbaasd is.

Misschien minder wijzen naar jongeren en meer naar organisatoren, bouwinspecties en handhaving.
Of vinden we een zondebok zoeken gewoon makkelijker?

Is dat niet precies wat jij hier doet?

Er heeft nog niemand hier een argument gemaakt dat zulke mensen geen schuld zouden hebben. Het is om te beginnen al idioot dat er geen nooduitgang was en brandbaar spul was aangebracht tegen het plafond.

Het spreekt voor zich dat zulke partijen kritisch onder een vergrootglas dienen te worden gelegd en ook keihard gestraft waar mogelijk gezien de enorme omvang van deze ramp.

Desalniettemin hebben mensen altijd nog een zelfverantwoordelijkheid in zulke levensgevaarlijke situaties. Gaan filmen terwijl een brand zich razendsnel verspreid over een plafond is simpelweg niet handig om te doen. Om hier nog maar te zwijgen over mensen die buiten aan het filmen waren, waarbij het dan al zichtbaar is dat het goed mis is en er mensen tegen de ramen gedrukt een uitgang zoeken. Als je dan blijft filmen en niet een ruitje probeert in te slaan, gaat er wel iets goed mis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219731203
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Blijkbaar één FOK!ker die denkt dat ie helderziend is. :')
Op basis van de filmpjes kun je niet zeggen dat mensen daar dronken zijn, eerder het tegendeel. Maargoed, het voelt een beetje dom om te blijven herhalen dat de lucht blauw is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:14:06 #242
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219731211
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Op basis van de filmpjes kun je niet zeggen dat mensen daar dronken zijn, eerder het tegendeel. Maargoed, het voelt een beetje dom om te blijven herhalen dat de lucht blauw is.
Dat is ook dom.
pi_219731294
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat is ook dom.
Onverantwoord ook wel zo’n trap he, om naar de exit te komen. Is nogal vervelend traplopen als je dronken bent.
pi_219731849
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 20:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Toch heeft degene die dit filmt het overleeft dus en is dus waarschijnlijk ook niet zwaar gewond geraakt.
Bron ?

Lijkt trouwens niet zo druk in de kelder
Love is in the air!
pi_219731978
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:02 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Bron ?

Lijkt trouwens niet zo druk in de kelder
In dat hoekje waar gefilmd wordt niet, die bar staat nog redelijk dicht bij de trap, achterin bij de bankjes hebben ze misschien een tijdje niet eens in de gaten wat er voor die bar gebeurd. Daar konden ze waarschijnlijk niet meer op tijd wegkomen, verschrikkelijke gedachte.
pi_219732076
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dat niet precies wat jij hier doet?

Er heeft nog niemand hier een argument gemaakt dat zulke mensen geen schuld zouden hebben. Het is om te beginnen al idioot dat er geen nooduitgang was en brandbaar spul was aangebracht tegen het plafond.

Het spreekt voor zich dat zulke partijen kritisch onder een vergrootglas dienen te worden gelegd en ook keihard gestraft waar mogelijk gezien de enorme omvang van deze ramp.

Desalniettemin hebben mensen altijd nog een zelfverantwoordelijkheid in zulke levensgevaarlijke situaties. Gaan filmen terwijl een brand zich razendsnel verspreid over een plafond is simpelweg niet handig om te doen. Om hier nog maar te zwijgen over mensen die buiten aan het filmen waren, waarbij het dan al zichtbaar is dat het goed mis is en er mensen tegen de ramen gedrukt een uitgang zoeken. Als je dan blijft filmen en niet een ruitje probeert in te slaan, gaat er wel iets goed mis.
HowardRoark, even serieus: hoe was jij op je 16e?

Zie mij nu? Rustig, volwassen, normaal denkend. Maar toen, ik liep mee bij Salzburg-uit, Dortmund-uit, elk weekend naar de klote. Drank, chaos, gekke stunts genoeg dingen gedaan waar ik achteraf gewoon geluk mee heb gehad dat er niemand ernstig iets overkwam. Toen dacht ik echt niet: even checken waar de nooduitgang is als er rook is.

Dat mensen op hun telefoon zaten en geen risico-analyse konden maken is volkomen logisch. op die leeftijd werkt je brein zo, paniek + adrenaline = tunnelvisie. Dit is geen excuus of slachtoffer zoeken, het is gewoon realiteitszin: een puberbrein werkt anders dan een volwassen brein. Dat heeft nul te maken met stoerdoenerij of Gen Z-zombies

En mensen die nu iedereen afzeiken alsof ze alles beter wisten? Ja, op die leeftijd vond ik dat zelf ook stoer. Zou ik het nu weer zo doen? Nee. Maar het laat precies zien dat slachtoffers afzeiken voor hoe ze reageren in levensgevaarlijke situaties dom is.
De echte schuld ligt bij: bouwers, organisatoren, brandbaar schuimrubber, en mensen die binnen sterretjes afsteken. Niet bij een stel tieners of jonge volwassenen die gewoon proberen te overleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tjacka op 03-01-2026 14:34:54 ]
Groot fan van User Wotte
pi_219732233
Mensen die "naar de klote te gaan" :') verheerlijken en schijnbaar normaal vinden dat je als 16- of 20 jarige niet nadenkt :') Je mag op die leeftijd gewoon scooter- en/of autorijden, je brein is echt wel zover dat het risico's kan inschatten.

Een in brand vliegend plafond gaan lopen filmen terwijl je in een kelder staat met 100 man, dan spoor je niet. Ook niet als 16- of 20-jarige. Het zijn geen kleuters ofzo.

Net als die mensen die vanaf buiten alles filmen ipv hun best doen om mensen die in nood zitten te helpen.

Compleet verloren generatie.
pi_219732301
Ik was als 16 jarige volgens mij niet te dom om te poepen en was ook nog in staat enigszins rationeel na te kunnen denken in een lastige situatie. Misschien was ik een grote uitzondering?
pi_219732320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 14:52 schreef Joppiez het volgende:
Ik was als 16 jarige volgens mij niet te dom om te poepen en was ook nog in staat enigszins rationeel na te kunnen denken in een lastige situatie. Misschien was ik een grote uitzondering?
Beetje weer stuurlui aan wal gedoe, als jij achterin die bar had gezeten en geen uitzicht op wat daarvoor gebeurde en dacht, die lui vieren O&N met champagne en sterretjes had je nog zo rationeel kunnen denken als 16-jarige maar zat je als een rat in de val.
pi_219732325
Volgens de Franse krant bfmtv liggen er vijf personen in ziekenhuis die niet geïdentificeerd zijn, alleen weet niemand van de wachtende nabestaanden waar of in welk land.

Ook zijn er vijf andere slachtoffers opgenomen, die wel geïdentificeerd zijn maar die nabestaanden weten ook niet in welk ziekenhuis ze liggen.

Verschrikkelijke dagen zo voor de achterblijvers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')