quote:In Utrecht, Netherlands, a white Christian preacher is threatened and beaten by a Muslim who does not want to hear the Gospel.
Het beeld van Jezus uit de islam is onverenigbaar met het Christelijke beeld. Die moslim handelt volkomen juist vanuit zijn geloof.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:56 schreef Viesdik het volgende:
Terwijl Jezus een belangrijke profeet is binnen de islam
Sommige moslims zijn echt kkdom
Ja, Christenen sterven uit in Nederland. Veel te lief met die wang.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hij keert wel gelijk de andere wang toe. Kuddo's👍 iemand die practiced wat ie preached! 🫤
https://x.com/radiogenoa/status/2007024230119141424
[..]
Ja laat ze ze in Utrecht houden. Daar woon ik niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:02 schreef Saekerhett het volgende:
https://onderzoek.utrecht(...)eede-kamerverkiezing
Dat willen ze toch daar in Utrecht? Meer, meer, meer van dat volk!
...en dan nog zeggen "God houdt van je."quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:13 schreef Akathisia het volgende:
De omschrijving klopt niet; er waren minstens twee mannen die hem belaagden. Hij kreeg namelijk een trap van achter toen de main belager naast hem stond.
Dit, maar het sterft ook uit door de wetenschap.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, Christenen sterven uit in Nederland. Veel te lief met die wang.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:20 schreef Cruzinats het volgende:
Religie van de met vrachtwagens op kerstmarkten inrijden.
oh kerel dan ga je ongenadig op je bek krijgen, dan ga je heel hard moeten rennen jonge, als Ali z'n fam los gaat kerel, wow usas 12, handgranaten door je brievenbusquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:31 schreef The-BFG het volgende:
Moet ik eens doen bij een moslim-evangelist (staan bijv in Rotterdam..)
ja dat is vanwege de uitspraak roomser dan de paus, die slikken graag vanalles en nog watquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:32 schreef thedeedster het volgende:
Christofobie heerst meer dan de islamo variant.
Dat weet ik niet, maar bepaalde politieke partijen zijn wel heel hypocriet als het gaat om geweld tegen Christenen. Omgekeerde PVV zeg maar :-Pquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:32 schreef thedeedster het volgende:
Christofobie heerst meer dan de islamo variant.
Huh? Zegt zijn geloof dat ie moet slaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beeld van Jezus uit de islam is onverenigbaar met het Christelijke beeld. Die moslim handelt volkomen juist vanuit zijn geloof.
12 uur lang naar de betreffende straatpedikant luisteren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
12 uur taakstraf voor deze beste man.
Nee, gewoon even 12 uur naar de kringloop of de kinderboerderij.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:50 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
12 uur lang naar de betreffende straatpedikant luisteren.
Ehhh... is dat wel zo verstandig om dat te dwingen? Straks moet hij nog opgenomen worden in een psychiatrische inrichting en kost hij ons nog meer geld.
Dat laatste absoluut niet, dan is geen geit of schaap veilig,quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nee, gewoon even 12 uur naar de kringloop of de kinderboerderij.
Ja, wat die vuile, witte gristenhond daar op straat doet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:53 schreef William_Papadin het volgende:
Heeft DENK al kamervragen gesteld ?
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat laatste absoluut niet, dan is geen geit of schaap veilig,
Welk punt probeer je hier nu eigenlijk te maken? Het gaat in dit geval om de beelden, niet het account.quote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:32 schreef Richestorags het volgende:
Verbaast het iemand nog? Is er nog iemand bereid te vinden om hier "verklaringen" voor te vinden?
Ben ik boos? Ik hoop dat mensen zich ervan bewust zijn dat sommige accounts op de socials vooral onrust willen stoken en een context suggereren die niet altijd waar is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Boos worden over de vorm ipv de context lol.
quote:
Dat de beelden passen bij het verhaal dat Radio Genoa brengt, maar dat dat nog niet betekent dat het verhaal ook waar is. Dat is de MO van dit soort accounts.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk punt probeer je hier nu eigenlijk te maken? Het gaat in dit geval om de beelden, niet het account.
De tandjes...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Ben ik boos? Ik hoop dat mensen zich ervan bewust zijn dat sommige accounts op de socials vooral onrust willen stoken en een context suggereren die niet altijd waar is.
Zie ook de berichten van mensen als Tommy Robinson op X die om het hardst roepen dat de Vondelkerk in brand is gestoken door rovende islamitische bendes en daar dan beelden bij zoeken die niets met de Vondelkerkbrand te maken hebben.
En hun volgers slikken het voor zoete koek.
Radio Genoa is omstreden. Die zijn niet vies van een leugentje of valse context als dat past in hun doel: het zaaien van verdeeldheid.
[..]
[..]
Dat de beelden passen bij het verhaal dat Radio Genoa brengt, maar dat dat nog niet betekent dat het verhaal ook waar is. Dat is de MO van dit soort accounts.
Radio Genoa laat gewoon zien wat er gaande is. Het wordt daardoor allemaal uitvergroot, maar dat lijkt mij minder erg dan het allemaal maar niet meer benoemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Ben ik boos? Ik hoop dat mensen zich ervan bewust zijn dat sommige accounts op de socials vooral onrust willen stoken en een context suggereren die niet altijd waar is.
Zie ook de berichten van mensen als Tommy Robinson op X die om het hardst roepen dat de Vondelkerk in brand is gestoken door rovende islamitische bendes en daar dan beelden bij zoeken die niets met de Vondelkerkbrand te maken hebben.
En hun volgers slikken het voor zoete koek.
Radio Genoa is omstreden. Die zijn niet vies van een leugentje of valse context als dat past in hun doel: het zaaien van verdeeldheid.
[..]
[..]
Dat de beelden passen bij het verhaal dat Radio Genoa brengt, maar dat dat nog niet betekent dat het verhaal ook waar is. Dat is de MO van dit soort accounts.
Nee de Moslim zijn tegen Jezus .quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beeld van Jezus uit de islam is onverenigbaar met het Christelijke beeld. Die moslim handelt volkomen juist vanuit zijn geloof.
Het verbazingwekkende is dat er een hele groep mensen is die voor dit structurele probleem blijft wegkijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:32 schreef Richestorags het volgende:
Verbaast het iemand nog? Is er nog iemand bereid te vinden om hier "verklaringen" voor te vinden?
Ik weet vrij zeker dat die contextloze video niet in een door Saudi-Arabië gesponsord gebedshuis is gefilmd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De tandjes...![]()
Verdeeldheid zaaien. Ga eens een paar keer gezellig in een paar door Saudi-Arabië gesponsorde gebedshuizen luisteren.
niet mijn probleemquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, Radio Genoa laat beelden zien en vertelt een verhaaltje dat bij die beelden past. Maar laat alle context weg. Het lijkt heel overtuigend maar feitelijk kun je niet beoordelen of het verhaal dat ze vertellen ook klopt. Vaak blijkt het niet te kloppen, zie de link die ik eerder gaf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:34 schreef 111210 het volgende:
[..]
Radio Genoa laat gewoon zien wat er gaande is. Het wordt daardoor allemaal uitvergroot, maar dat lijkt mij minder erg dan het allemaal maar niet meer benoemen.
Dit is van hetzelfde niveau als zeggen dat Israël geen slachtoffers kan maken want niet-Joden zijn 'goy' of 'goyim' wat Hebreeuws is voor 'üntermensch' en God heeft hen toestemming die te doden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Christelijk Europa is altijd homogeen geweest. Het zijn de (ongelovige en progressieve) leiders die bijbel aanhalen om massa-immigratie te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:28 schreef RotatoR het volgende:
Veel christenen hebben suïcidale empathie en vinden het onze morele plicht om moslims te importeren. Dit is wat je dan krijgt.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit, maar het sterft ook uit door de wetenschap.
Die hebben het meestal druk met het begeleiden van demonstranten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef Red_85 het volgende:
Stuk maatschaplijk vuil kan gewoon zn ding doen.
Terwijl daar genoeg politie loopt, waar waren die dan?
Een belangrijk onderwerp voor users met een onrustige onderbuik. Iedereen kan zijn kritiek op en walging over de dader uitspreken binnen de policy.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:38 schreef Red_85 het volgende:
Topic wordt best stukgemod.
Helaas. Want belangrijk onderwerp.
Kom daar echt regelmatig en heb die predikant ook regelmatig zien staan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die hebben het meestal druk met het begeleiden van demonstranten.
Inmiddels is die onrust wel verder dan de onderbuik hoor. Het is meer dan terecht als je dit zo ziet. Of de 'jongeren' die hulpdiensten in de val lokken tijdens o+n. En als je het al niet had, krijg je die onrustige onderbuik vanzelf wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Een belangrijk onderwerp voor users met een onrustige onderbuik. Iedereen kan zijn kritiek op en walging over de dader uitspreken binnen de policy.
Er lopen ook een groot aantal pleurislijders rond op deze aardkloot, maar verlaag je niet tot hun niveau.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inmiddels is die onrust wel verder dan de onderbuik hoor. Het is meer dan terecht als je dit zo ziet. Of de 'jongeren' die hulpdiensten in de val lokken tijdens o+n. En als je het al niet had, krijg je die onrustige onderbuik vanzelf wel.
Verder binnen de policy snap ik wel.
Op een gegeven moment he, komt het moment dat mensen over gaan tot 'fight fire with fire'. Zeker als de autoriteiten ook maar mondjesmaat en lafjes optreden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er lopen ook een groot aantal pleurislijders rond op deze aardkloot, maar verlaag je niet tot hun niveau.
Ik laat deze opmerking als voorbeeld staan, maar gespeculeer over een 'fight fire with fire' of een burgeropstand of wat dan ook zie ik als opruiing en wordt verwijderd en genote.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment he, komt het moment dat mensen over gaan tot 'fight fire with fire'. Zeker als de autoriteiten ook maar mondjesmaat en lafjes optreden.
Ik hoop het niet, maar je voelt aan alles dat dat moment dichterbij komt.
Ik spreek hier mijn ongerustheid uit he, over de huidige maatschappij.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik laat deze opmerking als voorbeeld staan, maar gespeculeer over een 'fight fire with fire' of een burgeropstand of wat dan ook zie ik als opruiing en wordt verwijderd en genote.
Nee, je bent slim genoeg om dat dan anders te formuleren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik spreek hier mijn ongerustheid uit he, over de huidige maatschappij.
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat ongerustheid uitspreken met opruiing te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, je bent slim genoeg om dat dan anders te formuleren.
Het gaat om de tendens in uitspraken van verschillende users die ik al enkele weken verwijder en note. Daar werd openlijk gefantaseerd hoe de 'onrust in de maatschappij' er uit zou komen te zien en met welke gevolgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat ongerustheid uitspreken met opruiing te maken heeft.
Ik zie aan de ene kant de 'jongeren' van veelal arabische afkomst rellen en zich crimineel gedragen. Al jaren.
Aan de andere kant een komt een steeds grotere groep op die het geweld ook niet meer schuwd. Zie de els rechts demo en verschillende raadsdemo's in gemeenten waar ze een azc doordrukken.
Daarbij trekken de autoriteiten lang niet altijd de lijn die de samenleving wil dat ze trekken
De onrust wordt groter, maatschappelijk veiligheidsgevoel staat onder druk, de gemeenschap weet wie de 'jongeren' zijn, maar de autoriteiten doen weinig.
En er blijven maar 'vluchtelingen' bijkomen uit die landen.
NL stemt ook steeds rechtser. En extremer.
En dan dit weer, daar zie je alles in bevestigd wat er gaande lijkt/is.
Dan denk ik dat de bom best een keer kan gaan barsten. En die ongerustheid uitspreken is dan 'opruiing'?
Kan je dat uitleggen?
Die staat in de lijst voor Utrechter van het jaar, voor het onvermoeibaar en volledig vrijwillig schoon houden van de openbare ruimte.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:04 schreef Montagui het volgende:
Ik neem aan dat de mishandelaar al is aangehouden?
Maar ook veel cameratoezicht daar, dus dan zou toch wel vrij duidelijk moeten zijn hoe hij te werk is gegaan en waar hij naartoe is gelopen. Als de gebruikelijke groepjes kanslozen onder het Bollendak of de nabije omgeving weer eens met drugs of overlast in de weer gaan, of uit de winkels gejatte spullen aan elkaar doorgeven is de politie vaak ook vlot ter plekke.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom daar echt regelmatig en heb die predikant ook regelmatig zien staan.
Wat er ook regelmatig staat is 2 politie auto's en er lopen ook 3 koppels door het winkelcentrum.
Die rat heeft gewoon zn kans afgewacht.
Sommige? Lol.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:56 schreef Viesdik het volgende:
Terwijl Jezus een belangrijke profeet is binnen de islam
Sommige moslims zijn echt kkdom
Het feit dat jij het hebt over een sprookjesfiguur zegt me dat je niet echt origineel bent.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:36 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Sommige? Lol.
Zeg maar de meeste. Het feit dat je gelooft in een sprookjesfiguur zegt me dat je niet echt slim bent.
God, diegene die 'alles gemaakt' heeft. De schepper. Dat noem je geen sprookje?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het feit dat jij het hebt over een sprookjesfiguur zegt me dat je niet echt origineel bent.
Nee Fietsenrek!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
God, diegene die 'alles gemaakt' heeft. De schepper. Dat noem je geen sprookje?
Sowieso allemaal valse profeten. Als ze dit bij Arnol Kox hadden gedaan, de enige ware soldaat van de Heere, was er een verzengende bliksemstraal uit het paradijs naar benee gezegen om de goddelozen voor het bewandelen van het pad des verderfs te straffen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:14 schreef Qarrad het volgende:
Ik wou graag twee vliegen in één klap slaan en deze idioot uitnodigen om huis te komen houden in Zwolle op dit plein. De gemeente gaat er niks aan doen want vrijheid van godsdienst, maar dat geldt blijkbaar niet als je een intolerante eikel zonder impulscontrole bent dus laten we dat loophole optimaal exploiteren dan maar.
Want het is natuurlijk slecht verteerbaar dat juist dit medium met een filmpje van een halve minuut de perfecte schets van onze huidige samenleving neerzet: de naïve gristen die ondanks zijn zalvende woorden en goede bedoelingen aan de kant geveegd wordt door een agressieven haatbaard die geen milimeter ruimte laat voor andersdenkenden.quote:
Ik ga nog even wat dozen schuiven, veel succes ermee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Want het is natuurlijk slecht verteerbaar dat juist dit medium met een filmpje van een halve minuut de perfecte schets van onze huidige samenleving neerzet: de naïve gristen die ondanks zijn zalvende woorden en goede bedoelingen aan de kant geveegd wordt door een agressieven haatbaard die geen milimeter ruimte laat voor andersdenkenden.
De goddelozen zijn het probleem toch niet? Want die zijn op zoek naar meer.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Sowieso allemaal valse profeten. Als ze dit bij Arnol Kox hadden gedaan, de enige ware soldaat van de Heere, was er een verzengende bliksemstraal uit het paradijs naar benee gezegen om de goddelozen voor het bewandelen van het pad des verderfs te straffen.
Oke. Ik heb gisteren het boek Harry Potter en de geheime kamer gelezen. Sindsdien geloof ik in heksen en tovenaars.quote:
Dus als men principes heeft, mag men geweld gebruiken tegen andersdenkenden?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:57 schreef Joppiez het volgende:
Deze Arabier / Moslim komt in ieder geval op voor zijn principes. Nederlanders blijven muisstil want eng, gevaarlijk en escalatie. Doe maar gewoon en je doet al gek genoeg enzo.
Jongen, ik vind ‘t best!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Oke. Ik heb gisteren het boek Harry Potter en de geheime kamer gelezen. Sindsdien geloof ik in heksen en tovenaars.
Het verhaal zit 'm in de diepere lagen. De geheime kamer zit in jouw eigen brein!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:53 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Oke. Ik heb gisteren het boek Harry Potter en de geheime kamer gelezen. Sindsdien geloof ik in heksen en tovenaars.
Dat is echt een manco van christendom en islam: dat willen bekeren van mensen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:14 schreef Qarrad het volgende:
Ik wou graag twee vliegen in één klap slaan en deze idioot uitnodigen om huis te komen houden in Zwolle op dit plein. De gemeente gaat er niks aan doen want vrijheid van godsdienst, maar dat geldt blijkbaar niet als je een intolerante eikel zonder impulscontrole bent dus laten we dat loophole optimaal exploiteren dan maar.
Het is niet gebeurd? Het is AI ofzo?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:35 schreef recursief het volgende:
Deze leek me wel ok.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let voor de gein ook eens op wát het gros van deze straatpredikers verkondigen.
Nooit gaat het om barmhartigheid, je naasten helpen, proberen het leed van mensen te verzachten, pleidooien voor de ondersteuning van de zwaksten in de maatschappij.
Het gaat vrijwel altijd over DE HEL, en de straf, en de zondigheid, en de noodzaak om je te onderwerpen aan een deiteit, want 'dat staat geschreven'.
Nergens zie ik meer minachting voor menselijkheid dan in religie.
Ik zeg ook niet dat ik het gedrag te rechtvaardigen vind.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is niet gebeurd? Het is AI ofzo?
Of kun jij een reden verzinnen wat dit soort gedrag rechtvaardigt?
Ja? Ik had die baard toch echt een tik op zijn kin gegeven als ik het had gezien. Kom ik dan op voor mijn principes of ben ik dan een tokkie?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:57 schreef Joppiez het volgende:
Deze Arabier / Moslim komt in ieder geval op voor zijn principes. Nederlanders blijven muisstil want eng, gevaarlijk en escalatie. Doe maar gewoon en je doet al gek genoeg enzo.
Kerel...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:06 schreef recursief het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik het gedrag te rechtvaardigen vind.
Wel zeg ik dat Radio Genoa erom bekend staat beelden te voorzien van een context die van alles suggereert maar niet te verifieren is. En vaak blijkt achteraf het verhaal toch net even wat anders in elkaar te zitten. Hier is het narratief van RG dat het om een boze moslim gaat die vanuit religieus fanatisme het Christendom wil bestrijden, desnoods met fysiek geweld. Maar feitelijk is dat niet uit de beelden op te maken.
Principes? Dat soort principes van geweld toepassen op alles wat je niet aanstaat passen hier niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:57 schreef Joppiez het volgende:
Dat vind ik ook, maar ondertussen wemelt het in Nederland van de Arabieren en (Noord) Afrikanen waarvan een groot deel Moslim is, en deze groep(en) denken en gedragen zich toch anders.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Principes? Dat soort principes van geweld toepassen op alles wat je niet aanstaat passen hier niet.
Jep.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar ondertussen wemelt het in Nederland van de Arabieren en (Noord) Afrikanen waarvan een groot deel Moslim is, en deze groep(en) denken en gedragen zich toch anders.
we worden geregeerd door de hartelozenquote:Op zondag 4 januari 2026 06:58 schreef StarTrek het volgende:
Raar dat dit topic niet meer in nieuws & achtergronden staat, kennelijk kwam iemand dit nieuws niet uit, dit ruikt naar corruptie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |