abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219720353
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
pi_219720365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vind je de meerderheid ook zo belangrijk als er geen steun is voor een azc in een dorp? Of is dat anders?
Ik vind inderdaad dat een raadsmeerderheid in moeten stemmen met een azc-locatie. Maar dan wel binnen de kaders van de democratisch vastgestelde spreidingswet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219720366
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:39 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Ze worden niet gestraft, ze mogen alleen geen vuurwerk meer aansteken. ;)

Als ze gestraft zouden worden, zouden ze de bak in gaan.
Lol dus als mensen geband worden van bijv. FOK is dat ook geen straf, je mag alleen niet meer mee posten.. :D
pi_219720370
Achja. Wij gaan komende jaarwisseling lekker kleedjes haken met de kinderen. Misschien dat dat nog kan uitgroeien tot een heuse traditie. :)
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_219720375
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Lol dus als mensen geband worden van bijv. FOK is dat ook geen straf, je mag alleen niet meer mee posten.. :D
Klopt. Posten is een keuze. Het is een privilege en geen recht. ;) Zeggen ze dan.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_219720382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Omdat het een achterlijke "traditie" is die schadelijk is voor het milieu, veel overlast veroorzaakt en een meerderheid in de kamer gestemd heeft voor een verbod.
Dat is jouw mening.
pi_219720387
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Achja. Wij gaan komende jaarwisseling lekker kleedjes haken met de kinderen. Misschien dat dat nog kan uitgroeien tot een heuse traditie. :)
Ik heb altijd wel sympathie gehad voor wildbreien. Brengt ook kleur in de openbare ruimte.
pi_219720388
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vind inderdaad dat een raadsmeerderheid in moeten stemmen met een azc-locatie. Maar dan wel binnen de kaders van de democratisch vastgestelde spreidingswet.
Is jou ooit iets gevraagd over die spreidingswet trouwens? Mij niet, namelijk.
pi_219720390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
Klopt.
pi_219720395
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, we hebben een parlementaire democratie.
pi_219720401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Klopt. Posten is een keuze. Het is een privilege en geen recht. ;) Zeggen ze dan.
Maar die keuze kan wel ontnomen worden.
En dan hebben normale vuurwerk afstekers nog niet eens wat verkeerd gedaan.
pi_219720412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, we hebben een parlementaire democratie.
Ah, dan kunnen we dus mensen verkiezen die A zeggen, B doen en vervolgens kunnen claimen dat het democratisch besloten is. Da’s wel een mooie inderdaad. :)
pi_219720430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Maar die keuze kan wel ontnomen worden.
En dan hebben normale vuurwerk afstekers nog niet eens wat verkeerd gedaan.
Vroeger was sex met minderjarigen ook heel normaal. De keuze om dat legaal te kunnen doen is ook afgenomen, simpelweg omdat men in de loop der jaren wijzer is geworden.

Nu is er een ander inzicht rondom vuurwerk dan vroeger. Net zoals eerder over roken in openbare ruimtes. De mens wordt steeds wijzer, helaas kunnen sommige lui daar niet mee omgaan omdat ze wat achter lopen op de ontwikkeling van de soort.

Is niet erg, trekt wel bij in een paar generaties al blijf je altijd debielen overhouden natuurlijk.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:48:28 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219720436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Ah, dan kunnen we dus mensen verkiezen die A zeggen, B doen en vervolgens kunnen claimen dat het democratisch besloten is. Da’s wel een mooie inderdaad. :)
Tweederde van Nederland staat achter een verbod, zowel de eerste als tweede kamer hebben het goedgekeurd. Dit lijkt me nou juist bij uitstek iets waar een ruime meerderheid achter staat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219720437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb altijd wel sympathie gehad voor wildbreien. Brengt ook kleur in de openbare ruimte.
We willen ons gaan richten op truien met vuurwerkmotiefjes. Ter herinnering aan de goede oude tijd. ;)
pi_219720439
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Daar hebben we nou een gekozen volksvertegenwoordiging voor. Met verkiezingen geven we de Tweede Kamer een mandaat om zulke besluiten namens ons te nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219720448
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Klopt. In de campagne kan men A zeggen en later in een coalitie iets anders moeten uit gaan voeren omdat er samengewerkt moet worden. Welkom in de parlementaire democratie.

Bijzonder dat je dat kennelijk niet snapt.
pi_219720456
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Tweederde van Nederland staat achter een verbod, zowel de eerste als tweede kamer hebben het goedgekeurd. Dit lijkt me nou juist bij uitstek iets waar een ruime meerderheid achter staat.
In het geval van het vuurwerkverbod zou je dit misschien hard kunnen maken, ja. Maar met plaatsing van AZCs waarschijnlijk niet, gezien alle protesten.
pi_219720483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Klopt. In de campagne kan men A zeggen en later in een coalitie iets anders moeten uit gaan voeren omdat er samengewerkt moet worden. Welkom in de parlementaire democratie.

Bijzonder dat je dat kennelijk niet snapt.
Oh ik snap het heel goed. Ben alleen meer voorstander van directe democratie naar Zwitsers model. ;) Dit model is namelijk ook heel gevoelig voor corruptie.

Zeker als het issues zijn die voor mensen directe invloed hebben op de leefomgeving en het dagelijks leven (zoals een AZC), is het wel netjes dat even te vragen en het er eens over te hebben met de bewoners.

Betreffende het vuurwerkverbod is het niet een issue wat grote invloed heeft op ons dagelijks leven, het gaat om 1 dag in het jaar. Dus dat lijkt me prima zoals het nu gaat. Het is jammer, maar het is wat het is.
pi_219720503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vroeger was sex met minderjarigen ook heel normaal. De keuze om dat legaal te kunnen doen is ook afgenomen, simpelweg omdat men in de loop der jaren wijzer is geworden.

Nu is er een ander inzicht rondom vuurwerk dan vroeger. Net zoals eerder over roken in openbare ruimtes. De mens wordt steeds wijzer, helaas kunnen sommige lui daar niet mee omgaan omdat ze wat achter lopen op de ontwikkeling van de soort.

Is niet erg, trekt wel bij in een paar generaties al blijf je altijd debielen overhouden natuurlijk.
Je vergelijkt mij die siervuurwerk mooi vind met een verkrachter.
Netjes hoor. ^O^
  Spellchecker vrijdag 2 januari 2026 @ 13:57:41 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219720508
Vuurwerk in gezicht van handhavers gegooid; dader snel voor de rechter
quote:
Een 40-jarige man staat komende woensdagochtend terecht tijdens een supersnelrechtzitting voor het gooien van vuurwerk naar handhavers tijdens de jaarwisseling in Eindhoven. De handhavers van de gemeente Eindhoven kregen het vuurwerk in hun gezicht.

De man staat volgende week terecht bij de politierechter van de rechtbank Oost-Brabant. Op zijn aanklacht staat ook dat hij zou hebben geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.

Voorlopig is dit de enige supersnelrechtzitting die het Openbaar Ministerie na de jaarwisseling bij de rechtbank in Den Bosch heeft aangebracht.

Wat is supersnelrecht?
Met supersnelrecht kunnen verdachten drie tot zes dagen na hun aanhouding worden berecht. Het gaat meestal om zaken als openlijk geweld, vernieling, brandstichting en geweld tegen personen met een publieke functie.
pi_219720509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:50 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
In het geval van het vuurwerkverbod zou je dit misschien hard kunnen maken, ja. Maar met plaatsing van AZCs waarschijnlijk niet, gezien alle protesten.
Hoezo? Heb jij ooit de meerderheid van een dorp zien protesteren? In Schiedam kwamen er een paar honderd op 80.000 inwoners.

Waarop baseer je dat een meerderheid van het dorp tegen was?

Of in andere dorpen wat dat betreft?
pi_219720512
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Netjes hoor. ^O^
Vuurwerk uit de geslachtsdelen. Bijna hetzelfde, toch? ;)
pi_219720524
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:58 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Vuurwerk uit de geslachtsdelen. Bijna hetzelfde, toch? ;)
Oei ik voel nog een verbod aankomen. :X
pi_219720525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Netjes hoor. ^O^
Ik heb het niet over verkrachters. Ik heb het over voorheen legale sex.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')