Ik vind inderdaad dat een raadsmeerderheid in moeten stemmen met een azc-locatie. Maar dan wel binnen de kaders van de democratisch vastgestelde spreidingswet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vind je de meerderheid ook zo belangrijk als er geen steun is voor een azc in een dorp? Of is dat anders?
Lol dus als mensen geband worden van bijv. FOK is dat ook geen straf, je mag alleen niet meer mee posten..quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:39 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Ze worden niet gestraft, ze mogen alleen geen vuurwerk meer aansteken.![]()
Als ze gestraft zouden worden, zouden ze de bak in gaan.
Klopt. Posten is een keuze. Het is een privilege en geen recht.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lol dus als mensen geband worden van bijv. FOK is dat ook geen straf, je mag alleen niet meer mee posten..
Dat is jouw mening.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat het een achterlijke "traditie" is die schadelijk is voor het milieu, veel overlast veroorzaakt en een meerderheid in de kamer gestemd heeft voor een verbod.
Ik heb altijd wel sympathie gehad voor wildbreien. Brengt ook kleur in de openbare ruimte.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Achja. Wij gaan komende jaarwisseling lekker kleedjes haken met de kinderen. Misschien dat dat nog kan uitgroeien tot een heuse traditie.
Is jou ooit iets gevraagd over die spreidingswet trouwens? Mij niet, namelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat een raadsmeerderheid in moeten stemmen met een azc-locatie. Maar dan wel binnen de kaders van de democratisch vastgestelde spreidingswet.
Hoeft ook niet, we hebben een parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Is jou ooit iets gevraagd over die spreidingswet trouwens? Mij niet, namelijk.
Maar die keuze kan wel ontnomen worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Klopt. Posten is een keuze. Het is een privilege en geen recht.Zeggen ze dan.
Ah, dan kunnen we dus mensen verkiezen die A zeggen, B doen en vervolgens kunnen claimen dat het democratisch besloten is. Da’s wel een mooie inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, we hebben een parlementaire democratie.
Vroeger was sex met minderjarigen ook heel normaal. De keuze om dat legaal te kunnen doen is ook afgenomen, simpelweg omdat men in de loop der jaren wijzer is geworden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Maar die keuze kan wel ontnomen worden.
En dan hebben normale vuurwerk afstekers nog niet eens wat verkeerd gedaan.
Tweederde van Nederland staat achter een verbod, zowel de eerste als tweede kamer hebben het goedgekeurd. Dit lijkt me nou juist bij uitstek iets waar een ruime meerderheid achter staat.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Ah, dan kunnen we dus mensen verkiezen die A zeggen, B doen en vervolgens kunnen claimen dat het democratisch besloten is. Da’s wel een mooie inderdaad.
We willen ons gaan richten op truien met vuurwerkmotiefjes. Ter herinnering aan de goede oude tijd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel sympathie gehad voor wildbreien. Brengt ook kleur in de openbare ruimte.
Daar hebben we nou een gekozen volksvertegenwoordiging voor. Met verkiezingen geven we de Tweede Kamer een mandaat om zulke besluiten namens ons te nemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Is jou ooit iets gevraagd over die spreidingswet trouwens? Mij niet, namelijk.
Klopt. In de campagne kan men A zeggen en later in een coalitie iets anders moeten uit gaan voeren omdat er samengewerkt moet worden. Welkom in de parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Ah, dan kunnen we dus mensen verkiezen die A zeggen, B doen en vervolgens kunnen claimen dat het democratisch besloten is. Da’s wel een mooie inderdaad.
In het geval van het vuurwerkverbod zou je dit misschien hard kunnen maken, ja. Maar met plaatsing van AZCs waarschijnlijk niet, gezien alle protesten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Tweederde van Nederland staat achter een verbod, zowel de eerste als tweede kamer hebben het goedgekeurd. Dit lijkt me nou juist bij uitstek iets waar een ruime meerderheid achter staat.
Oh ik snap het heel goed. Ben alleen meer voorstander van directe democratie naar Zwitsers model.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. In de campagne kan men A zeggen en later in een coalitie iets anders moeten uit gaan voeren omdat er samengewerkt moet worden. Welkom in de parlementaire democratie.
Bijzonder dat je dat kennelijk niet snapt.
Je vergelijkt mij die siervuurwerk mooi vind met een verkrachter.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vroeger was sex met minderjarigen ook heel normaal. De keuze om dat legaal te kunnen doen is ook afgenomen, simpelweg omdat men in de loop der jaren wijzer is geworden.
Nu is er een ander inzicht rondom vuurwerk dan vroeger. Net zoals eerder over roken in openbare ruimtes. De mens wordt steeds wijzer, helaas kunnen sommige lui daar niet mee omgaan omdat ze wat achter lopen op de ontwikkeling van de soort.
Is niet erg, trekt wel bij in een paar generaties al blijf je altijd debielen overhouden natuurlijk.
quote:Een 40-jarige man staat komende woensdagochtend terecht tijdens een supersnelrechtzitting voor het gooien van vuurwerk naar handhavers tijdens de jaarwisseling in Eindhoven. De handhavers van de gemeente Eindhoven kregen het vuurwerk in hun gezicht.
De man staat volgende week terecht bij de politierechter van de rechtbank Oost-Brabant. Op zijn aanklacht staat ook dat hij zou hebben geweigerd mee te werken aan een alcoholcontrole.
Voorlopig is dit de enige supersnelrechtzitting die het Openbaar Ministerie na de jaarwisseling bij de rechtbank in Den Bosch heeft aangebracht.
Wat is supersnelrecht?
Met supersnelrecht kunnen verdachten drie tot zes dagen na hun aanhouding worden berecht. Het gaat meestal om zaken als openlijk geweld, vernieling, brandstichting en geweld tegen personen met een publieke functie.
Hoezo? Heb jij ooit de meerderheid van een dorp zien protesteren? In Schiedam kwamen er een paar honderd op 80.000 inwoners.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:50 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
In het geval van het vuurwerkverbod zou je dit misschien hard kunnen maken, ja. Maar met plaatsing van AZCs waarschijnlijk niet, gezien alle protesten.
Vuurwerk uit de geslachtsdelen. Bijna hetzelfde, toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je vergelijkt mij die siervuurwerk mooi vind met een verkrachter.
Netjes hoor.
Oei ik voel nog een verbod aankomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:58 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Vuurwerk uit de geslachtsdelen. Bijna hetzelfde, toch?
Ik heb het niet over verkrachters. Ik heb het over voorheen legale sex.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je vergelijkt mij die siervuurwerk mooi vind met een verkrachter.
Netjes hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |