Het was volgens mij niet in het bovengrondse deel, maar in een club eronder.quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:51 schreef asco het volgende:
Vreemd verhaal wel.
Ook weinig beeldmateriaal te vinden en al helemaal niet van de explosie zelf.
quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:27 schreef kwiwi het volgende:
Vuurwerk in een kelder afsteken, daar gaan nog koppen rollen denk ik
Jullie weten dat er ook 'binnenvuurwerk' is he?quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:24 schreef MichaelScott het volgende:
Je bent een Zwitsers rund als je met vuurwerk stunt.
Mensen die binnen vuurwerk afsteken.
Je gaat dat toch niet doen in een kelder met veel hout en (van wat ik begreep) maar 1 vluchtweg?quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Jullie weten dat er ook 'binnenvuurwerk' is he?
Naar het blijkt duidelijk welquote:Op donderdag 1 januari 2026 10:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je gaat dat toch niet doen in een kelder met met veel hout en (van wat ik begreep) maar 1 vluchtweg?
Tsja, in dit soort situaties blijkt achteraf vaak dat er een heleboel dingen zijn gebeurd en gedaan die oerstom zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je gaat dat toch niet doen in een kelder met veel hout en (van wat ik begreep) maar 1 vluchtweg?
Kan ook een gaslek zijn oid.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:31 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)rland.html&slug_rd=1
Ooggetuige meldt tientallen gewonden
Naar verluidt deed de explosie zich voor rond 1.30 uur en was het etablissement op dat moment stampvol. Een ooggetuige, die zich tijdens de nieuwjaarsviering in het gebouw bevond, meldde dat tientallen mensen gewond zijn geraakt, onder wie ook zwaargewonden.
Om 01.30 uur was de explosie. Ik vind het ook een vreemd verhaal. Omdat je zou verwachten dat het meeste vuurwerk dan al weg zou zijn.
Wat vind je vreemd dan?quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:31 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)rland.html&slug_rd=1
Ooggetuige meldt tientallen gewonden
Naar verluidt deed de explosie zich voor rond 1.30 uur en was het etablissement op dat moment stampvol. Een ooggetuige, die zich tijdens de nieuwjaarsviering in het gebouw bevond, meldde dat tientallen mensen gewond zijn geraakt, onder wie ook zwaargewonden.
Om 01.30 uur was de explosie. Ik vind het ook een vreemd verhaal.
Dat is echt raar he? Ik woon in een appartementencomplex en wij mogen hier in de hele brede gang nog geen mini-kerstboompje zetten vanwege de veiligheid.quote:
Ik was ervan uitgegaan dat het vuurwerk was en ik dacht "dat is tegen die tijd dan toch al wel op."quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat vind je vreemd dan?
Misschien is erna een brand ontstaan, en hebben mensen elkaar vertrapt en doodgedrukt in de paniek erna.
Verder kun je ook nog doodgaan door het inademen van rook, je longen kunnen dat niet aan.
Handige opslaglocatie ookquote:Op donderdag 1 januari 2026 10:37 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens Zwitserse media ontstond de explosie mogelijk tijdens een concert en werd ze veroorzaakt door vuurwerk dat opgeslagen lag in de kelder van het gebouw.
Kan ook een gaslek zijn maar dat lijkt me wel erg toevallig, net op 1 januari.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik was ervan uitgegaan dat het vuurwerk was en ik dacht "dat is tegen die tijd dan toch al wel op."
Maar misschien is dat helemaal niet zo.
Nou ja, de bar was ook in de kelder dus wellicht lag/stond het gewoon klaar voor het einde van het concert.quote:
Het lijkt me niet dat het dan zo geformuleerd zou zijn, "opgeslagen in de kelder van het gebouw".quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, de bar was ook in de kelder dus wellicht lag/stond het gewoon klaar voor het einde van het concert.
Keertje geweest in Crans-Montana, en dat is zeker wel een chique dorp, ook voor Zwitserse begrippen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl omschrijft de bar als ‘volks’, in een verder chique ski-oord. Kwamen veel toeristen ook uit het buitenland, die onder de doden zijn.
Zo heel volks ziet ie er niet uit, maar goed het is Zwitserland. Daar is alles misschien wat chiquer.quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl omschrijft de bar als ‘volks’, in een verder chique ski-oord. Kwamen veel toeristen ook uit het buitenland, die onder de doden zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |