Er is zo'n groot tekort op dat vlak, met hele nare gevolgen.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:57 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Sinds corona is dat cijfer flink omhoog gegaan. De wachtlijst voor hulpverlening is dan ook enorm. Ik heb bijna een jaar moeten wachten. Veel mensen houden dat niet vol.
Nou, dat blijkt dus niet uit de CBS cijfersquote:Op woensdag 31 december 2025 13:57 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Sinds corona is dat cijfer flink omhoog gegaan. De wachtlijst voor hulpverlening is dan ook enorm. Ik heb bijna een jaar moeten wachten. Veel mensen houden dat niet vol.
Lezen, dat staat er niet.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:59 schreef FreshFruit het volgende:
5 per dag op FOK! lijkt me sterk. Zo groot is het nou ook weer niet.
Het gaat ook niet om het aantal, maar om een percentage.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:59 schreef FreshFruit het volgende:
5 per dag op FOK! lijkt me sterk. Zo groot is het nou ook weer niet.
Het is vooral niet te berekenen. Dan zou je met 100% zekerheid moeten weten wie er op fok zat en .......quote:Op woensdag 31 december 2025 13:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk dat we geen van beide zin hebben om te tellen, dus we zullen het nooit weten en misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik heb dat idee wel.
Allemaal bezuinigingen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er is zo'n groot tekort op dat vlak, met hele nare gevolgen.
Misschien niet het aantal zelfdodingen (dat weet ik zo niet), maar wel het aantal hulpvragen voor de zorg.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou, dat blijkt dus niet uit de CBS cijfers
En dat ligt nu opeens allemaal aan Jetten.quote:
In mijn geval begon men zich al binnen 2 dagen na de eerste crewmeet al af te vragen of ik niet ergens in een greppel beland was, omdat ik nog niet gereageerd had(en mn alcoholinname had daar ws ook iets mee te maken).quote:Op woensdag 31 december 2025 13:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat hebben we ruim 15 jaar geleden in RLS gehad, toen kwam een trouwe user ineens niet meer posten en zijn er een paar op zoek gegaan en bleek hij inderdaad te zijn overleden, 27 jaar.
Dat heeft mij toen heel erg geraakt.
Nee precies, het ging mij ook meer om het idee wat ik erbij heb.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is vooral niet te berekenen. Dan zou je met 100% zekerheid moeten weten wie er op fok zat en .......
en die data is gewoon niet genoeg bekend.
En was je dat ?quote:Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In mijn geval begon men zich al binnen 2 dagen na de eerste crewmeet al af te vragen of ik niet ergens in een greppel beland was, omdat ik nog niet gereageerd had(en mn alcoholinname had daar ws ook iets mee te maken).
Het aantal hulpvragen neemt toe ja, dat weet ik uit andere bronnen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Misschien niet het aantal zelfdodingen (dat weet ik zo niet), maar wel het aantal hulpvragen voor de zorg.
Dat is zo gebeurd, vooral wanneer je met een stuk in je kraag aan de rand van een kade gaat staan plassen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In mijn geval begon men zich al binnen 2 dagen na de eerste crewmeet al af te vragen of ik niet ergens in een greppel beland was, omdat ik nog niet gereageerd had(en mn alcoholinname had daar ws ook iets mee te maken).
Volgens wappies op X wel jaquote:Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
En dat ligt nu opeens allemaal aan Jetten.
hulpaanvragen is niet eens vreemd aangezien er veel minder gedekt en veel meer afgeschoven word.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Misschien niet het aantal zelfdodingen (dat weet ik zo niet), maar wel het aantal hulpvragen voor de zorg.
gelukkig heb je een behoorlijk selectief geheugen als je bezopen bent.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is zo gebeurd, vooral wanneer je met een stuk in je kraag aan de rand van een kade gaat staan plassen.
Huhquote:Op woensdag 31 december 2025 14:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
hulpaanvragen is niet eens vreemd aangezien er veel minder gedekt en veel meer afgeschoven word.
Een kennis van me is zo aan zijn einde gekomen. Stomdronken in de singel gevallen en verzopen. Stom toevallig was ik erbij toen ze hem uit het water haaldenquote:Op woensdag 31 december 2025 14:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is zo gebeurd, vooral wanneer je met een stuk in je kraag aan de rand van een kade gaat staan plassen.
Er is nog niet eens een coalitie die de troep mag opruimen.quote:
Wat ergquote:Op woensdag 31 december 2025 14:11 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Een kennis van me is zo aan zijn einde gekomen. Stomdronken in de singel gevallen en verzopen. Stom toevallig was ik erbij toen ze hem uit het water haalden
Mensen hebben voornamelijk hulp nodig als ze ergens niet uitkomen, en als dat financieel niet uitkomt hebben ze hulp nodig omdat te dekken, dingen als psychologische hulp zitten niet(of zeer beperkt) in het basispakket dus het zal in dat geval logisch zijn dat mensen met psycho dingetjes sneller hulp aanvragen bij andere instanties.quote:
Het gaat op Twitter alleen maar over Links en Rechts. Zo verschrikkelijk dom allemaal om te lezenquote:Op woensdag 31 december 2025 14:12 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Er is nog niet eens een coalitie die de troep mag opruimen.
Nee, nooit tegen een boom.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat erg
Daarom altijd in een bosje of tegen een boom en niet aan de waterkant
Psychologisch hulp zit WEL in het basispakket, geen idee waar je vandaan haalt dat het er niet in zou zittenquote:Op woensdag 31 december 2025 14:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mensen hebben voornamelijk hulp nodig als ze ergens niet uitkomen, en als dat financieel niet uitkomt hebben ze hulp nodig omdat te dekken, dingen als psychologische hulp zitten niet(of zeer beperkt) in het basispakket dus het zal in dat geval logisch zijn dat mensen met psycho dingetjes sneller hulp aanvragen bij andere instanties.
Tegen een bosje dan ook nietquote:Op woensdag 31 december 2025 14:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, nooit tegen een boom.
Dat is niet goed voor de boom.
Daar gaat het niet sneller door nee, maar ook dat is niet de reden dat meer mensen psychologische hulp nodig hebben.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:18 schreef FreshFruit het volgende:
Het gaat meer om de lange wachtlijsten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
Heb je gelijk in. Dat heeft andere redenen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet sneller door nee, maar ook dat is niet de reden dat meer mensen psychologische hulp nodig hebben.
Er zijn weinig planten die er tegen kunnen.quote:
Niet op de manier waarop het er vroeger in zat en word ook maar tot een handje vol sessies per jaar gedekt en dat is juist het probleem, voorheen had je 25 sessies gedekt, nu maar 7, en die andere sessies kosten je bwz 120 euro per stuk tenzij je bijverzekerd bent.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Psychologisch hulp zit WEL in het basispakket, geen idee waar je vandaan haalt dat het er niet in zou zitten
En of het er in zit of niet is niet de reden voor de stijgingen op dit moment.
Dan maar hard naar huis hollen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn weinig planten die er tegen kunnen.
Dit zegt toch iets heel anders:quote:Op woensdag 31 december 2025 14:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niet op de manier waarop het er vroeger in zat en word ook maar tot een handje vol sessies per jaar gedekt en dat is juist het probleem, voorheen had je 25 sessies gedekt, nu maar 7, en die andere sessies kosten je bwz 120 euro per stuk tenzij je bijverzekerd bent.
Nou kun je zeggen van verzeker je bij, maar dat is een keuze die niet iedereen kan maken, en ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat het heel erg kut is om iemand aangewezen te krijgen om alles te vertellen wat er met je psyche speelt in vergelijking met hetzelfde vertellen aan iemand waar je zelf voor kunt kiezen.
Deels, ik moest een psycholoog 20 euro per consult bijbetalen.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit zegt toch iets heel anders:
https://www.rijksoverheid(...)n-de-zorgverzekering
De GGZ zit gewoon in het basispakket.
Het kan wel zijn dat sommige psychologen niet gecontracteerd worden.
Doe haar de groetjes.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:29 schreef RedShoe het volgende:
Op bezoek bij mijn schoonmoeder
En vanavond thuis.
Ja, dat zou zomaar kunnen dat er daardoor meer 'op straat terecht komt'. En de gevolgen daardoor erger worden.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:27 schreef FreshFruit het volgende:
Mijn punt was ook meer dat er door de lange wachtlijsten meer dingen uit de hand lopen voor iemand die hulp nodig heeft. Iemand met een acute blindedarmontsteking kan je ook niet op de SEH laten wachten.
Dat ligt dan aan je psycholoog. In principe is het gedekt door de basisverzekering.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:30 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Deels, ik moest een psycholoog 20 euro per consult bijbetalen.
Dan was zijn koffie zo duur.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je psycholoog. In principe is het gedekt door de basisverzekering.
Of het tarief dat de zorgverzekering hem betaald niet hoog genoeg naar zijn zinquote:
Ik was na een paar sessies ook wel klaar. Het enige wat ik heb geleerd was het G schema.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of het tarief dat de zorgverzekering hem betaald niet hoog genoeg naar zijn zin
Hier wel jaquote:
Staat me bij dat hier nog iets anders achter schuilt; de blinde darm lijkf (ik geloof dat nog niet alle onderzoeken klaar zijn) ook een soort van 'kweekvat' te zijn voor bacterieen die je echt serieus nodig hebt in je spijsverteringskanaal.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:31 schreef marcb1974 het volgende:
Die acute blindedarmontsteking kan volgens de laatste inzichten misschien wel wachten
Het lijkt erop dat opereren toch lang niet altijd nodig is zolang die niet gesprongen is.
Weet dat ze nog bezig zijn jaquote:Op woensdag 31 december 2025 15:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Staat me bij dat hier nog iets anders achter schuilt; de blinde darm lijkf (ik geloof dat nog niet alle onderzoeken klaar zijn) ook een soort van 'kweekvat' te zijn voor bacterieen die je echt serieus nodig hebt in je spijsverteringskanaal.
Ja, prima voorzien hier.quote:
U ook Choco.quote:
Ik had hem vlak daarvoor nog gemeetquote:Op woensdag 31 december 2025 13:46 schreef maily het volgende:
[..]
helaas .....
Vandaag zou Sinterklaaskapoentje jarig zijn ..... affijn, zijn verhaal staat ook in dat topic .....
Stapels bollen, flappen, etc?quote:
Niks moet.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:19 schreef drakin het volgende:
Ik ben nu al moe, moeten we echt nog tot 12 uur
Ik heb wel bezoek vanavondquote:
Ik ben nu op werkquote:
Ja. Je kan het.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:19 schreef drakin het volgende:
Ik ben nu al moe, moeten we echt nog tot 12 uur
Ik kan morgen iig langer blijven liggenquote:
Kijk en je krijgt ook visite dus gaat je gewoon lukken, wakker blijven.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik kan morgen iig langer blijven liggen
Koffie erin en gaaaaaaaanquote:Op woensdag 31 december 2025 16:50 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Kijk en je krijgt ook visite dus gaat je gewoon lukken, wakker blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |