Nieuw-Zeelandquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Voor de schunnige vragen van ok01 onze reeks bereikt hebben:
Wat is de mooiste plek op aarde waar je geweest bent?
Ijslandquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Niagara Falls aan de Canada zijdequote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Allebei aanraders! Althans, vooral Slovenië is héél vet. Liechtenstein dit jaar geweest, leuk om eens bezocht te hebben voor een keertje maar iets minder spannend.quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die staat hoog op mijn lijstje voor bezoek nadat ik de landen in Europa heb bezocht waar ik nog niet ben geweest. Dan combineren met Liechtenstein en Slovenië ofzo.
echt doorzuipen lukt me zelden op oudejaarsavondquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik heb net een witbiertje in geschonken. Morgen ook wel wat drinken, maar ik hou het wel rustig
Iets met een steen van Renessequote:
Mount Rainier National Parkquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Yosemite Parkquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Nee moest gewoon even kakken tussendoorquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dat je gaat zitten zuipen op de plee
Liechtenstein kan je beter met Innsbruck combineren, toch?quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die staat hoog op mijn lijstje voor bezoek nadat ik de landen in Europa heb bezocht waar ik nog niet ben geweest. Dan combineren met Liechtenstein en Slovenië ofzo.
quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Giant's Causeway, Noord-Ierlandquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
En dan ook nog zuipen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef ok01 het volgende:
[..]
Nee moest gewoon even kakken tussendoor
Die werd getipt in een paar lijstjes. Paar jaar geleden al Edinburgh gedaan, die stad is trouwens ook fantastischquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat een leuke locatie! Waarom daar?
Mij ook niet en ik kan het ook niet ivm pillenquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
echt doorzuipen lukt me zelden op oudejaarsavond
ONZ / Schrijf hier Blof tekstenquote:Songteksten Bløf ontcijferd dankzij ‘Steen van Renesse’
Ontdekking werpt nieuw licht op voorheen onbegrijpelijk geneuzel
Bij de aanleg van een vakantiepark in het Zeeuwse Renesse stuitten bouwvakkers dit weekend op een bijzondere steen. Op een tablet is een couplet van een onbekend nummer van de band Bløf geschreven, samen met twee vertalingen ervan. Over de herkomst van de steen bestaat onduidelijkheid, wel is nu al zeker dat de steen een essentiële sleutel vormt tot de ontcijfering van het werk van de Middelburgse band.
Een onderzoeksteam heeft dankzij de steen al drie liedteksten van de band weten te vertalen en houdt zich momenteel bezig met de decodering van het nummer Holiday in Spain. Dat nummer werd altijd als onvertaalbaar beschouwd vanwege cryptische fragmenten als ‘Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen’ en ‘Mijn schoenen zijn gejat / Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat.’ Bert Bokhoven, taalwetenschapper aan de Universiteit van Hilvarenbeek en leider van het onderzoeksteam: ‘Wàt is er dan nog? Waarom wil de schrijver naar buiten? Met zulke vragen kon je voorheen supercomputers laten crashen.’ Inmiddels is al zo’n tachtig procent van de song vertaald naar normaal Nederlands.
Paskal Jakobsen, zanger van Bløf, reageert verheugd: “Ik geneer me wel eens dat ik echt geen idee heb wat ik sta te zingen.” Jakobsen noemt als voorbeeld de regels ‘Hier ben ik veilig/Hier ben ik sterk/Hier ben ik heilig/Dit is mijn kerk.’ Jakobsen: “Het is nooit gebeurd, maar je blijft toch altijd bang dat iemand je eens vraagt: ‘Eeeeh, waar?”
De ontdekking van de steen is bovendien een opsteker voor vele Bløf-fans. Zij konden zich tot nu toe moeilijk verweren tegen de aantijging dat de teksten van de band niet meer om het lijf hebben dan pretentieuze rijmelarij. Arjan Dijksma, fan van het eerste uur: “Ik heb altijd aangevoeld dat een regel als ‘Ik vraag niet om je hand maar om je vingers die me wijzen op mezelf’ geen hoogdravend, quasi-poëtisch geneuzel is, maar wel degelijk ergens over gaat. Ik kan niet wachten tot ik weet waarover!”
Op dit moment zeg ik Sri Lankaquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef ok01 het volgende:
[..]
Al besproken, maar nogmaals een like.quote:
Een wekker voor dit tijdstip?quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef Dagoduck het volgende:
Er zijn users die de wekker hebben gezet voor Slayer.
There's a bathroom on the right!quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ben dit jaar nog in Liechtenstein geweest, echt een schattig en leuk landjequote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor mij persoonlijk https://en.wikipedia.org/wiki/Pula_Arena isquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:13 schreef peaceman het volgende:
Innsbruck komt dan er ook nog bij he in diezelfde reisquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Liechtenstein kan je beter met Innsbruck combineren, toch?Die twee staan op mijn lijstje voor ergens in de nabije toekomst.
wel prijzig, overnachtte er een keer, volgens mij in 2016 ofzoquote:Op dinsdag 30 december 2025 23:16 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben dit jaar nog in Liechtenstein geweest, echt een schattig en leuk landje
Oh jij ook, wanneer?quote:Op dinsdag 30 december 2025 23:16 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben dit jaar nog in Liechtenstein geweest, echt een schattig en leuk landje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |