Het is een delicate situatie omdat we verzaakt hebben zelf een sterke speler te zijn op het wereldtoneel en we genoegen moeten nemen met de kwispelende vazalstaat spelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook een delicate situatie.
Ja, deze actie is in strijd met internationale regels en verdient afkeuring.
Maar de VS is nog altijd onze belangrijkste bondgenoot. Scherpe kritiek op de VS brengt een breuk, bijvoorbeeld middels een Amerikaans vertrek uit de NAVO, nog dichterbij.
Willen de Europese partners van de VS dat op dit moment riskeren?
Ik snap wel dat Europeanen nu niet uit de heup schieten en zich op de vlakte houden.
Thoughts and prayers?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
In plaats van af te geven op Trump: wat is ons eigen plan eigenlijk, hier in Nederland of Europa?
Ho ho. Wij grenzen aan Venezuela, he?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Thoughts and prayers?
Net zoals oekraine onze achtertuin is, is dit VS' achtertuin.
Haha, nee wij zitten te diep in de bips van onze Oranje chef.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is meer de Trump versie van Gleiwitz.
Verder zou het de wereld sieren als er gereageerd werd als op de Russische inval van Afghanistan, dus onmiddellijk een boycot afkondigen van zowel het WK als de Olympische Spelen. Plus verregaande economische sancties en het interneren van alle Amerikanen binnen de landsgrenzen. Landingsrechten voor Amerikaanse maatschappijen intrekken en ambassadeurs terugroepen.
Nee, zit water tussen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ho ho. Wij grenzen aan Venezuela, he?
Vind jij de aanval van de VS moreel gelijkwaardig aan de aanval Rusland in Oekraïne? Zo komt het wel over.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De grote warhawk van de EU is bijzonder gematigd in haar uitspraak. Het probleem van principes is dat ze pas wat waard zijn als ze ook in moeilijke tijden naar word geleefd.
Moraliteit heeft hier helemaal niets mee te maken. In principe gaat het om precies hetzelfde, het beschermen van de invloedsfeer.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Vind jij de aanval van de VS moreel gelijkwaardig aan de aanval Rusland in Oekraïne? Zo komt het wel over.
Nee, helemaal niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:08 schreef Chivaz het volgende:
In principe gaat het om precies hetzelfde, het beschermen van de invloedsfeer.
Ons plan zou moeten zijn zorgen dat de interne vijanden onschadelijk worden gemaakt en vervolgens de interne markt en de strategische industrie zoveel mogelijk onafhankelijk te maken. Hoe meer we Europa laten afbreken door antidemocratische krachten en hún handlangers hoe meer we despoten hun zin laten krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
In plaats van af te geven op Trump: wat is ons eigen plan eigenlijk, hier in Nederland of Europa?
Dat weiger ik te geloven, misschien heb je gelijk hoor maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet.
Er is niks veranderd in dat land.
Dit is gewoon theater.
Ze zullen met alle liefde wat meer betalen als ze weten dat ze daarmee bijdragen aan dit soort operaties toch? America first...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:12 schreef ExTec het volgende:
Mss is het volk weer een paar dagen afgeleid, voor ze weer geconfronteerd worden met de gezondheidszorg rekening.
Een waarschuwing naar de volgende leider van Venezuela om te doen wat de VS wil dat ze doen. Dus olie en rare earth minerals richting de VS op. Best kans dat de nieuwe machthebber gewoon het oude regime is zonder Maduro. Zolang die zijn corruptie ten gunste van de VS blijft richten boeit het de VS niet wat er verder gebeurt met de bevolkingquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
Ik had dit overigens niet zien aankomen. Ik dacht het werkelijk verbaal zou blijven.
Wat wil hij hiermee bereiken?
Ik denk eigenlijk dat dit voor de gemiddelde Amerikaan geen supergroot nieuws is, of iets waar het maandag bij het koffiezetapparaat over zal gaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:12 schreef ExTec het volgende:
Mss is het volk weer een paar dagen afgeleid, voor ze weer geconfronteerd worden met de gezondheidszorg rekening.
Calling it like I see it.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat weiger ik te geloven, misschien heb je gelijk hoor maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Die hebben de verkiezingsuitslag ook niet erkend.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:52 schreef ExTec het volgende:
De NL regering/EU zou wel dom zijn, om hier een halszaak van te maken.
Sop, kool, etc.
Rep als in Representative, niet als in Republican.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:30 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
In ieder geval één Rep niet blij met de acties van Trump
Ah je hebt gelijk, vond t al bijzonderquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rep als in Representative, niet als in Republican.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |