Das geen Carnaval, jonguh.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat klopt niet echt.
[..]
Gedeeltes van Utrecht, Gelderland, Overijssel en Drenthe hebben ook carnaval.
Dan ken je het zuiden van Gelderland nietquote:Op dinsdag 30 december 2025 21:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Das geen Carnaval, jonguh.Dat zijn 3 mensen.
Dat deel van Gelderland moeten ze aan BRabant geven.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan ken je het zuiden van Gelderland niet
Progressief beleid heb ik mij laten vertellen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Gronau idem.
Meeste peuken komen inmiddels ook uit Duitsland en al die accijns gaat zo de Duitse staatskas in. Terwijl wij voor de medische gevolgen opdraaien.
Vermoedelijk speelt het wel mee. Ze zijn jong en maken fouten, met een kanonslag heb je een keer pijn, leer je ervan en door, met een cobra ben je meteen je vinger/hand kwijt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Maar dat heeft er niets mee te maken. Het komt door de afwezigheid van het voorheen legale knalvuurwerk. Iedere 15-jarige die kan kiezen tussen een rotje en een cobra kiest voor dat eerste. Daarom zijn er nu ook veel meer amputaties, Tja77 kan je uitleggen hoe dat precies werkt.
Durf je ook nog voor namen te gaan?quote:Op woensdag 31 december 2025 09:03 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ga voor 3 doden. Vast wel minimaal weer 1 met een shell 'hij ging direct af bij het aansteken'
Dus zijn Nederlanders eigenlijk de tokkies van west Europa?quote:Op woensdag 31 december 2025 08:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens was ik deze week in Berlijn vanaf 27-12 tot 31-12, maar daar was bijna geen vuurwerk te horen ondanks dat er vanalles volop werd verkocht in de winkel.
Zeker, ook hoe ze zich gedragen ook op vakantie, het is stuitend, nu ook weer met 6 man iemand in Oostenrijk in elkaar geslagen.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dus zijn Nederlanders eigenlijk de tokkies van west Europa?
Daar lijkt het qua vuurwerk wel op, mogelijk ook te maken met de afwezigheid van handhaving.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
U bent antidemocratisch dus.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:26 schreef mortalkees het volgende:
Ik zal altijd vuurwerk blieven halen met of zonder verbod net zoals dat ik altijd mee zal doen met sinterklaas gezamenlijk met de kids. Ben potverdikkie toch geen idioot om maar alles te accepteren wat de elite door onze strot wilt duwen.
Dat is toch al jaren overduidelijkquote:Op woensdag 31 december 2025 09:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Toch als je lijstjes bekijkt van wat de meest vervelende/asociale toeristen zijn in Europa, worden Nederlanders maar zelden genoemd, die lijstjes worden vaak aangevoerd door Engelsen, Duitsers en Russen.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:00 schreef Fok-it het volgende:
Als je ziet hoe we ons in het buitenlands gedragen doen we in ieder geval erg ons best voor een koppositie. Nog even een nieuwe Mallorca zo op de laatste dag van het jaar in Tirol
Maar, inderdaad, overduidelijk is gechargeerd.
als je wel eens in het buitenland komt zie je dat het reuze meevalt maar in Nederland focussen we graag op het negatieve als het om Nederlanders gaatquote:Op woensdag 31 december 2025 10:00 schreef Fok-it het volgende:
Als je ziet hoe we ons in het buitenlands gedragen doen we in ieder geval erg ons best voor een koppositie. Nog even een nieuwe Mallorca zo op de laatste dag van het jaar in Tirol
Maar, inderdaad, overduidelijk is gechargeerd.
Handhaving? De cobras worden in beslag genomen en 4 uur halt straf.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Daar lijkt het qua vuurwerk wel op, mogelijk ook te maken met de afwezigheid van handhaving.
Dit inderdaad. Zitten vaak lieden tussen met een witte neus uit op gedonder.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:18 schreef Gia het volgende:
Het is jammer dat mensen dan niet meer om 12 uur naar buiten komen. Heeft toch wel altijd sfeer.
Zou mooi zijn als er dan per wijk vuurwerkshows komen, eventueel mmv burgers die hiervoor dan goed geinstrueerd worden. Ik zou hier best wel, via collecte of zo, aan willen bijdragen.
Centraal op een plek in de stad, lijkt me niks. Een hele hoop zatte mensen bij elkaar. Geeft geheid rotzooi.
Alsof die dronken mensen met hun buurman op de vuist gaanquote:Op woensdag 31 december 2025 10:27 schreef Caland het volgende:
Gelukkig is er in woonwijken rond 12u helemaal niemand dronken.
Denk dat het carnaval in Oldenzaal groter en mooier is dan in menig gemeente in Brabant en Limburg.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Das geen Carnaval, jonguh.Dat zijn 3 mensen.
Volgend jaar zijn dat er 5. Je moet dan wat he...quote:Op woensdag 31 december 2025 09:03 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ga voor 3 doden. Vast wel minimaal weer 1 met een shell 'hij ging direct af bij het aansteken'
Naawwhh Ik heb vaak zat heel andere situaties gezien hoorquote:Op woensdag 31 december 2025 10:29 schreef incel het volgende:
[..]
Alsof die dronken mensen met hun buurman op de vuist gaanVechten gebeurt juist bij grote bijeenkomsten (haantjesgedrag). De meeste mensen schijten niet waar ze eten. Zeker vuurwerk bij hun voor de deur dan weet je dus dat mensen zich gedragen.
Ze zouden beter vuurwerk alleen kunnen toestaan 25meter van je eigen voordeur o.i.d.
Oh, zeker.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:29 schreef incel het volgende:
[..]
Alsof die dronken mensen met hun buurman op de vuist gaan![]()
Dat zou best kunnen ik ben er nog nooit geweest, ik was juist blij dat er niet van die azijnzeikers naar ons Carnaval kwamen, zodat dat straks ook weg moet.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat het carnaval in Oldenzaal groter en mooier is dan in menig gemeente in Brabant en Limburg.
Ik was een keer in een buurt en daar stond een vuurton. We waren nog jong. Was er één of andere man van 40 die een vlinderbom in die vuurton had geflikkerd en wij zagen het allemaal niet. Stonden er één meter van af. In één keer BOOOEEEM al die vonken de lucht in en over mensen heen. Kregen wij allemaal de schuld.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:38 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Naawwhh Ik heb vaak zat heel andere situaties gezien hoorGenoeg buren en buurtgenoten die elkaar de kop insloegen met een dronken harses tijdens de jaarwisseling. Uiteraard ook heel leuke dingen meegemaakt natuurlijk.
Herkenbaar. Toen ik een jaartje of 16 was was ik met een buurtmaatje in een dikke aso wijk waar men jaarlijk een 'vreugdevuur' ontstak. Daar werden dan ook vrolijk schuttingen uit de grond getrokken en op het vuur gesmeten met de nodige nitraatjes en weet ik veel wat allemaal.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik was een keer in een buurt en daar stond een vuurton. We waren nog jong. Was er één of andere man van 40 die een vlinderbom in die vuurton had geflikkerd en wij zagen het allemaal niet. Stonden er één meter van af. In één keer BOOOEEEM al die vonken de lucht in en over mensen heen. Kregen wij allemaal de schuld.
Maar dat is iets heel anders dan claimen dat de directe oorzaak van meer amputaties op jonge leeftijd door het verbod op rotjes en kanonslagen is. Dat kun je onmogelijk zo zeggen als een 1 op 1 gevolg. Maar die kletsmajoor lult maar raak met z’n onzinquote:Op woensdag 31 december 2025 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vermoedelijk speelt het wel mee.
Mij maakt het niet uit ik heb er niks mee.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Enige oplossing is wetgeving die de verkooppunten naar 0 brengt. Exact wat er staat te gebeuren.
Van mij mag het verboden worden ik heb er niks mee geef er 0 euro aan uit zonde van het geld.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:09 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je weet ook dat zelfs met legaal vuurwerk ongelukken gebeuren he?
Mensen met een oog eruit ,vingers eraf en nog meer van dat soort ellende , kindertjes gewond
vuurwerk naar anderen gooien , dieren en mensen van slag
Daarnaast veel geweld tegen hulpverleners en diensten
Met je leef en laten leven
Er zal altijd een groep naar België of Duitsland rijden, maar als je een uitsterfbeleid wilt voeren is van 1000+ naar 0 verkooppunten in Nederland toch een logische eerste stap?quote:Op woensdag 31 december 2025 12:40 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Mij maakt het niet uit ik heb er niks mee.
Maar ja verkooppunten op 0 lost het probleem echt niet op.
Even de grens over en klaar.
Was vast moeilijk op te sporenquote:Vuurwerk uit woning naar agente gegooid, slachtoffer naar het ziekenhuis
Een politieagente is dinsdagavond gewond geraakt nadat ze bekogeld is met vuurwerk in Rotterdam. Een 15-jarige jongen is aangehouden.
Het geweld gebeurde rond 20:10 uur tijdens een surveillance in de Rotterdamse wijk Schiemond.
Het vuurwerk werd vanuit een woning in de Indrapoerastraat naar de agente gegooid. Het slachtoffer moest voor haar verwondingen naar het ziekenhuis, maar maakt het naar omstandigheden goed, laat de politie weten.
"Vuurwerk naar de politie gooien is absoluut onacceptabel, daarom is er direct een onderzoek gestart en is kort daarna een 15-jariuge jongen uit Rotterdam aangehouden."
Het zal iets schelen maar ik heb niet zoveel last van de mensen die om 00:00 wat mooi siervuurwerk afsteken.quote:Op woensdag 31 december 2025 13:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zal altijd een groep naar België of Duitsland rijden, maar als je een uitsterfbeleid wilt voeren is van 1000+ naar 0 verkooppunten in Nederland toch een logische eerste stap?
In de eerste 5 jaar wellicht niet helemaal. Daarna sterft het langzaam uit.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:23 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Het zal iets schelen maar ik heb niet zoveel last van de mensen die om 00:00 wat mooi siervuurwerk afsteken.
Ik heb last van bijvoorbeeld net op de fiets naar de gym ineens keiharde knal alsof de Russen er waren.
Tja dat gaat niet opgelost worden met dit verbod.
Ik hoop dat het knalvuurwerk uitsterft maar geloof er totaal niet in.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
In de eerste 5 jaar wellicht niet helemaal. Daarna sterft het langzaam uit.
In Nederland was er ook al paniek toen er 10 coronalijers binnen kwamen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de wintersporters komen niet massaal in een tijdsbestek van een paar uurtjes binnen.
En jij denk dat Delano dat met dit verbod niet meer doet?quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dan ook niet.
Ik bedoel dat mensen zich vroeger nog enigszins aan de tijden hielden, maar de laatste jaren in de zomer het al wordt afgestoken als Delano geslaagd is voor zijn examen. Laat staan de laatste 1/2 maanden tot 31 december.
Waarop baseer je dit?quote:Op woensdag 31 december 2025 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
In de eerste 5 jaar wellicht niet helemaal. Daarna sterft het langzaam uit.
Alle goede muziek is gemaakt onder invloed van drugs.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder dat de grachtengordel daar altijd als voorbeeld wordt gebruikt terwijl Volendam de coke hoofdstad van Nederland is, en alcohol bingen vooral in de provincie het vaakst voorkomt
Zeiden ze ook over roken oh ja is ook minder nu vapen ze.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kan me ook niet voorstellen dat men verwacht dit in enkele jaren te hebben uitgebannen. Deze wetgeving is gericht op uitsterfbeleid, daar gaat een periode (generatie?) overheen.
Handhaven?quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er gaat toch juist veel capaciteit van de politie verloren door het moeten handhaven bij een eventueel verbod?
Google voor de aardigheid het rapportje van de rivm over de afname van vapes na het verbod.quote:Op woensdag 31 december 2025 14:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zeiden ze ook over roken oh ja is ook minder nu vapen ze.
Relax laatste jaar.quote:Op woensdag 31 december 2025 08:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Voor het volk dat vuurwerk afsteekt in Deventer was het blijkbaar al een aantal dagen 31 december 18:00 uur. Regels zijn er blijkbaar voor andere mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |