abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219681475
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219681537
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:22 schreef Buitendam het volgende: [..] Ik zie vooral 6 staafjes met ongeveer 1200 HAP bezoekjes en 400 SEH bezoekjes. En er zijn er 2 waarbij er een vuurwerkverbod was die extreem veel lagere cijfers heeft bij beide. Zie daar het antwoord op jouw act: “huh, ik snap het verbod niet.”
Daar zijn die instanties toch voor? 16% van de Nederlanders bezoekt minstens 1x per jaar de huisartsenpost.Circa 2 miljoen bezoekjes op jaarbasis. 1200 lijkt heel heftig maar op het totaal valt het reuze mee.
blablablabla
pi_219681620
Mja. Alsof mensen massaal illegaal vuurwerk gaan kopen als er geen legaal vuurwerk meer verkocht mag worden.

de cijfers die eerder hier werden genoemd zijn nog altijd lager dan het aantal vuurwerkslachtoffers als er geen vuurwerkverbod van kracht is. Men ziet het aantal vuurwerkslachtoffers afnemen als het vuurwerkverbod gehandhaafd word.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:31:22 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219681626
Vuurwerkverbod? Graag!
pi_219681628
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar zijn die instanties toch voor? 16% van de Nederlanders bezoekt minstens 1x per jaar de huisartsenpost. 1200 lijkt heel heftig maar op het totaal valt het reuze mee.
Want jij kan dat vanuit welke rol precies beoordelen?
Dit, dus.
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:32:39 #6
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_219681670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hoe is dat onderzocht? Heel benieuwd of dat klopt.
Hoe is wat onderzocht?
Dat illegaal vuurwerk met de explosieve kracht van een handgranaat (volgens de politie) meer schade aanricht dat de legale rotjes/kanonslagen van vroeger?

Really?
pi_219681723
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoe is wat onderzocht?
Dat illegaal vuurwerk met de explosieve kracht van een handgranaat (volgens de politie) meer schade aanricht dat de legale rotjes/kanonslagen van vroeger?

Really?
Jij stelde dat de verwondingen erger worden door de afwezigheid van legaal vuurwerk.

Het woordje door is belangrijk. Benieuwd of het je lukt om deze te ontrafelen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219681798
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Want jij kan dat vanuit welke rol precies beoordelen?
Jij net zo min. Jij post 1200 alsof dat een gigantisch aantal is maar op het jaartotaal stelt het geen reet voor.

Als je nu echt de zorg wil ontlasten kun je wellicht ook besluiten om wat minder mensen toe te laten met je open grenzen beleid. Maar dat willen die linkse ratten niet.
blablablabla
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:38:04 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219681856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij net zo min. Jij post 1200 alsof dat een gigantisch aantal is maar op het jaartotaal stelt het geen reet voor.

Als je nu echt de zorg wil ontlasten kun je wellicht ook besluiten om wat minder mensen toe te laten met je open grenzen beleid. Maar dat willen die linkse ratten niet.
Ooh dus het vuurwerkverbod is de schuld van asielzoekers? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219681870
Hier gaat het sinds vanavond al aardig los. Heb er lang op moeten wachten. Net al een mooie cake 50 meter verderop in de straat. 🥳
pi_219681871
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoe is wat onderzocht?

Really?
Nee, de conclusie die jij trekt dat er causaal verband is tussen de afwezigheid van de rotjes/kanonslagen en vermeerdering van gewonden door illegale explosieven.

Vanmiddag liep je nog hoog van de toren te blazen dat uitgaan van geen vuurwerkwinkels wel héél voorbarig was, dan mag ik er toch vanuit gaan dat je deze stelling met een heel goed onderzoek kunt onderbouwen toch?
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:38:40 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219681874
De zorg heeft ook elk jaar te maken met hordes "wintersporters" die gewond terug komen, doen ze dat nog per vliegtuig of is dat inmiddels te duur geworden?

Het enige (ook in mijn ogen) terechte argument is het geweld tegen hulpverleners. En zelfs dat gebeurt met illegaal vuurwerk, of legaal vuurwerk dat illegaal afgestoken wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:40:01 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219681917
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
De zorg heeft ook elk jaar te maken met hordes "wintersporters" die gewond terug komen, doen ze dat nog per vliegtuig of is dat inmiddels te duur geworden?

Het enige (ook in mijn ogen) terechte argument is het geweld tegen hulpverleners. En zelfs dat gebeurt met illegaal vuurwerk, of legaal vuurwerk dat illegaal afgestoken wordt.
Maar de wintersporters komen niet massaal in een tijdsbestek van een paar uurtjes binnen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219681950
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus kun je misschien het beste luisteren naar de mensen in de zorg die werkzaam zijn met oudjaar.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:41:19 #15
pi_219681961
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar de wintersporters komen niet massaal in een tijdsbestek van een paar uurtjes binnen.
Wel in een relatief kort tijdsbestek en dan hebben we het ook nog niet over de economische schade.

Maar goed, dan komen we weer uit op het "geen personeel" argument.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219681996
Voor honden zijn oorbeschermers te koop, even tussendoor.

Katten houden die niet op, denk ik.

https://www.horendgoed.nl(...)n-voor-honden-large/

Er zijn ook goedkopere te koop, even zoeken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219682008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel in een relatief kort tijdsbestek
Maar is het behapbaar voor de SEH en HAP? Want dat is natuurlijk het cruciale punt in deze.
Dit, dus.
pi_219682010
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh dus het vuurwerkverbod is de schuld van asielzoekers? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Dat staat er niet. Lezen is moeilijk blijkbaar.
blablablabla
pi_219682039
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:38 schreef GerryDV het volgende:
Hier gaat het sinds vanavond al aardig los. Heb er lang op moeten wachten. Net al een mooie cake 50 meter verderop in de straat. 🥳
Ik woon vlak bij de vliegbasis maar het is hier harder dan de oefeningen. Ik denk wel dat dat die Cobra's zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:44:13 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219682046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Lezen is moeilijk blijkbaar.
Dat staat er wel. Je zegt dat ze de zorg teveel belasten.
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:45:07 #21
pi_219682077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar is het behapbaar voor de SEH en HAP? Want dat is natuurlijk het cruciale punt in deze.
Hier in de regio wel, in de randstad ken ik de situatie niet.

Overigens is het dan wel zo fair om te kijken naar het type slachtoffer, de SEH ligt (hier tenminste) niet propvol met vuurwerk slachtoffers, al zijn die natuurlijk wel in grote getalen aanwezig. En als je daar in duikt moet je eigenlijk ook differentiëren tussen illegaal, legaal/eigen schuld/geen eigen schuld
pi_219682111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus kun je misschien het beste luisteren naar de mensen in de zorg die werkzaam zijn met oudjaar.
Mijn vrouw heeft jarenlang op de SEH gewerkt het is er niet veel drukker dan op een gemiddelde zaterdagavond.

Klopt ook wel als je het aantal mensen die daar terecht komen deelt door het aantal ziekenhuizen/spoedposten.

Verreweg de meeste patiënten zijn ouderen, gevolgd door alcohol en drugs gerelateerde medische incidenten.
blablablabla
pi_219682139
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat staat er wel. Je zegt dat ze de zorg teveel belasten.
De nieuwkomers ja, niet de asielzoekers :')

Bijna 2 miljoen mensen er bij in 10 jaar tijd KOEKOEK.

En dan ook nog eens de vergrijzing die serieuze vormen begint aan te nemen.

Maar laten we vooral vuurwerk verbieden om de zorg te ontlasten!!!
blablablabla
pi_219682168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel in een relatief kort tijdsbestek en dan hebben we het ook nog niet over de economische schade.

Maar goed, dan komen we weer uit op het "geen personeel" argument.
Ik heb eigenlijk zelden een wintersporter op de eerste hulp van het Radboud zien binnenkomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:47:42 #25
pi_219682169
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Zullen we dit ajb niet gaan doen :')
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:47:59 #26
pi_219682176
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk zelden een wintersporter op de eerste hulp van het Radboud zien binnenkomen.
Het ging over de zorg, niet de SEH an sich.

Evenzo is de SEH prima voorbereid op dit soort avonden. Dat dat steeds lastiger wordt door personeelstekort is weer een andere discussie
pi_219682232
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hier in de regio wel, in de randstad ken ik de situatie niet.

Overigens is het dan wel zo fair om te kijken naar het type slachtoffer, de SEH ligt (hier tenminste) niet propvol met vuurwerk slachtoffers, al zijn die natuurlijk wel in grote getalen aanwezig. En als je daar in duikt moet je eigenlijk ook differentiëren tussen illegaal, legaal/eigen schuld/geen eigen schuld
Die cijfers zijn, voor wat ze waard zijn, ook bekend. Het vuurwerkslachtoffer is voor zover ik weet altijd een te grote groep bovenop de toch al overvolle avond op de SEH door o.a. alcohol etc. Zonder vuurwerk spreekt men in de ziekenhuizen al van extreme drukte in vergelijking met andere avonden en feestdagen.
Dit, dus.
pi_219682239
quote:

[..]

En omdat hulpverleners al genoeg gezeik hebben op die avond om ook nog eens met vuurwerk belaagd te worden, en omdat het slecht voor het milieu is, en omdat het een nachtmerrie is voor dieren, niet alleen qua geluid maar ook qua lolbroeken die vuurwerk gebruiken om dieren te mishandelen.

Of gewoon simpelweg omdat de nadelen zwaarder wegen tegen het enkele voordeel in de naam van traditie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219682240
quote:

[..]

Het zijn ook veelal de mensen met een migratieachtergrond die zich structureel misdragen met vuurwerk en geweld plegen tegen hulpverleners.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219682258
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het zijn ook veelal de mensen met een migratieachtergrond die zich structureel misdragen met vuurwerk en geweld plegen tegen hulpverleners.
Toch nog een traditie die ze zich eigen hebben gemaakt dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:51:03 #31
pi_219682266
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Die cijfers zijn, voor wat ze waard zijn, ook bekend. Het vuurwerkslachtoffer is voor zover ik weet altijd een te grote groep bovenop de toch al overvolle avond op de SEH door o.a. alcohol etc. Zonder vuurwerk spreekt men in de ziekenhuizen al van extreme drukte in vergelijking met andere avonden en feestdagen.
Ja het blijft dus een klote avond vol vuurwerkslachtoffers omdat het deel dat gewond raakt door ge/misbruik van legaal vuurwerk maar een klein deel van de totale som is.

En dat gaat nu alleen maar erger worden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:51:45 #32
342627 tja77
pi_219682298
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij stelde dat de verwondingen erger worden door de afwezigheid van legaal vuurwerk.

Het woordje door is belangrijk. Benieuwd of het je lukt om deze te ontrafelen
Omdat jongeren die knalvuurwerk willen afsteken toch willen knallen. Waar vroeger de jeugd van een jaar of 13 rondliep met legale rotjes en kanonslagen, moeten ze nu naar het zwaarder spul. Nog nooit iemand een vinger of hand kwijtgeraakt door legaal knalvuurwerk, daar was het simpelweg niet krachtig genoeg voor. Met de nitraten en cobra’s vliegen de vingers en handen er gewoon af.

Zie hier het resultaat

https://nos.nl/artikel/25(...)-met-een-handgranaat
pi_219682343
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Omdat jongeren die knalvuurwerk willen afsteken toch willen knallen. Waar vroeger de jeugd van een jaar of 13 rondliep met legale rotjes en kanonslagen, moeten ze nu naar het zwaarder spul. Nog nooit iemand een vinger of hand kwijtgeraakt door legaal knalvuurwerk, daar was het simpelweg niet krachtig genoeg voor. Met de nitraten en cobra’s vliegen de vingers en handen er gewoon af.

Zie hier het resultaat

Als er geen vuurwerk meer verkocht wordt in Nederland groeien hele generaties op zonder die traditie en zal dat ook elk jaar verder afnemen. Ook een kwestie van tijd voordat de buurlanden volgen wat dat betreft
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 20:53:07 #34
pi_219682348
En we zijn dat punt al lang voor bij, maar mensen die met illegaal vuurwerk stunten hadden moeten worden vervolgd voor illegaal wapenbezit, en zodra er geweld tegen hulpverlening bij komt kijken als extra verzwarend feit.
pi_219682444
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die cijfers ken ik niet eerlijk gezegd, zijn daders in die groep niet meer je standaard Stone Islands Nederlandse voetbalTokkie jongeren die zwaar onder invloed zijn?

Wij hadden 20 jaar geleden de ME in het dorp en daar woonden amper buitenlanders. In van die standaard blanke inteeltdorpen zoals Urk zie het ook nog al eens mis gaan.
blablablabla
pi_219682456
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zie hier het resultaat

Hier worden even een paar stevige conclusies getrokken op basis van een NOS-artikel :D echt heel erg knap dat jij dit allemaal zo uit het blote hoofd kan beredeneren zonder iets van onderzoek.
Dit, dus.
pi_219682491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En omdat hulpverleners al genoeg gezeik hebben op die avond om ook nog eens met vuurwerk belaagd te worden, en omdat het slecht voor het milieu is, en omdat het een nachtmerrie is voor dieren, niet alleen qua geluid maar ook qua lolbroeken die vuurwerk gebruiken om dieren te mishandelen.

Of gewoon simpelweg omdat de nadelen zwaarder wegen tegen het enkele voordeel in de naam van traditie.
Wat een links gejank weer. Het is maar 1 dag. Boehoe.
blablablabla
pi_219682510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hier worden even een paar stevige conclusies getrokken op basis van een NOS-artikel :D echt heel erg knap dat jij dit allemaal zo uit het blote hoofd kan beredeneren zonder iets van onderzoek.
Oh dan zijn cijfers ineens niet relevant meer? Bijzonder
pi_219682524
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat een links gejank weer. Het is maar 1 dag. Boehoe.
30 jaar geleden was het maar 1 dag ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219682536
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Die cijfers ken ik niet eerlijk gezegd, zijn daders in die groep niet meer je standaard Stone Islands Nederlandse voetbalTokkie jongeren die zwaar onder invloed zijn?

Wij hadden 20 jaar geleden de ME in het dorp en daar woonden amper buitenlanders. In van die standaard blanke inteeltdorpen zoals Urk zie het ook nog al eens mis gaan.
Ik baseer mij op dat het in de allochtonenwijken in de grote steden altijd een oorlogsgebied is waar hulpverlening niet durft te komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 30 december 2025 @ 20:58:58 #41
342627 tja77
pi_219682554
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, de conclusie die jij trekt dat er causaal verband is tussen de afwezigheid van de rotjes/kanonslagen en vermeerdering van gewonden door illegale explosieven.

Vanmiddag liep je nog hoog van de toren te blazen dat uitgaan van geen vuurwerkwinkels wel héél voorbarig was, dan mag ik er toch vanuit gaan dat je deze stelling met een heel goed onderzoek kunt onderbouwen toch?
Maar dat gaf de grafiek toch ook duidelijk aan?
In de 2 jaar zonder legaal consumentenvuurwerk zag je toch een verdubbeling in het aantal slachtoffers 400–> 800 en dus ook een toename in illegaal vuurwerk.
pi_219682570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Oh dan zijn cijfers ineens niet relevant meer? Bijzonder
Er wordt gesteld dat er zwaarder letsel wordt opgelopen door de afwezigheid van legaal vuurwerk. Dat is nogal een loopje nemen met de ‘cijfers’.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219682583
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik baseer mij op dat het in de allochtonenwijken in de grote steden altijd een oorlogsgebied is waar hulpverlening niet durft te komen.
We vertrouwen op je onderbuik diarree
pi_219682608
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
In de 2 jaar zonder legaal consumentenvuurwerk zag je toch een verdubbeling in het aantal slachtoffers 400–> 800 en dus ook een toename in illegaal vuurwerk.
Wat was er toch aan de hand (no pun intended) in dat eerste jaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219682616
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
:D kom nou maar met je onderbouwing dat kinderen door de afwezigheid van rotjes en kanonslagen naar de cobra’s grijpen?
Dit, dus.
pi_219682634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
30 jaar geleden was het maar 1 dag ja.
Nee toen waren het 3 dagen Hans, de termijn om te mogen afsteken is jaren geleden al verkort. Van 1800-0200.
blablablabla
  dinsdag 30 december 2025 @ 21:01:43 #47
342627 tja77
pi_219682640
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat was er toch aan de hand (no pun intended) in dat eerste jaar
Herzelfde als in dat tweede jaar (covid)
  dinsdag 30 december 2025 @ 21:02:04 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219682646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 20:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
We vertrouwen op je onderbuik diarree
Die goochem kan geen post maken zonder iets van vuige buitenlanders te beschuldigen. Al is het van inademen van frisse lucht. Dat je de moeite neemt van reageren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219682661
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
Die goochem kan geen post maken zonder iets van vuige buitenlanders te beschuldigen. Al is het van inademen van frisse lucht. Dat je de moeite neemt van reageren.
Treurig stuk verdriet is dat ja.
  dinsdag 30 december 2025 @ 21:03:02 #50
342627 tja77
pi_219682665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D kom nou maar met je onderbouwing dat kinderen door de afwezigheid van rotjes en kanonslagen naar de cobra’s grijpen?
De schrikbarende stijging in het aantal amputaties en de bijzonder lage leeftijd van de slachtoffers is niet afdoende?
Oké man… :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')