“Hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse maar desondanks overleefde het slachtoffer het ongeluk niet. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt onderzocht. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt.”quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:25 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Dode bij vuurwerkongeluk in Nijmegen
Bij een vuurwerkongeluk aan de Meeuwse Acker in Nijmegen is in de nacht van woensdag op donderdag een persoon om het leven gekomen. Dat meldt de politie. Het incident gebeurde rond 00.30 uur.
Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt onderzocht. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt.
Bericht wordt nog aangevuld.
Nou leg uitquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:37 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
“Hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse maar desondanks overleefde het slachtoffer het ongeluk niet. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt onderzocht. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt.”
Nou, hoe zou dat nu gebeurd kunnen zijn? Het is een raadsel.
Ja hier ook wel, volgend jaar weer!quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:38 schreef the-eye het volgende:
Al met al valt het allemaal wel mee geloof ik
Bel 112quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:41 schreef Starhopper het volgende:
Hier op de hoek van de straat staan een paar dozen vuurwerk in de fik. Stonden net nog te smeulen. Moet ik de brandweer bellen? Of gewoon laten gaan? Want echt gevaar is er niet denk ik. Maar ik heb ook geen zin om met emmers water te sjouwen voor andersmans shit.
Ja joh, kerk afgebrand 3 andere gebouwen afgebrand, vuurwerk dode, zware gewonden door vuurwerk, politie bekogeld in verschillende steden, ME ingezet en het pas half 2. Achterlijke traditie is het eigenlijk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:38 schreef the-eye het volgende:
Al met al valt het allemaal wel mee geloof ik
Als je het niet vertrouwt, zou ik de brandweer bellen. Dan mogen zij bepalen of ze komen. Heb ik ook wel eens gedaan en toen kwamen ze inderdaad.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:41 schreef Starhopper het volgende:
Hier op de hoek van de straat staan een paar dozen vuurwerk in de fik. Stonden net nog te smeulen. Moet ik de brandweer bellen? Of gewoon laten gaan? Want echt gevaar is er niet denk ik. Maar ik heb ook geen zin om met emmers water te sjouwen voor andersmans shit.
En ook niet alles zal gemeld zijn in de media.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja joh, kerk afgebrand 3 andere gebouwen afgebrand, vuurwerk dode, zware gewonden door vuurwerk, politie bekogeld in verschillende steden, ME ingezet en het pas half 2. Achterlijke traditie is het eigenlijk.
Zoals de koning zei laten we niet 'normaal' maken wat niet normaal is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja joh, kerk afgebrand 3 andere gebouwen afgebrand, vuurwerk dode, zware gewonden door vuurwerk, politie bekogeld in verschillende steden, ME ingezet en het pas half 2. Achterlijke traditie is het eigenlijk.
De eerste afgebrande kerk, 3 andere afgebrande gebouwen, vuurwerk dode, aantal zwaar gewonden, bekogelde politie en ingezette ME kan je niks van zeggen joh.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Is inmiddels weer aan het smeulen en roken. Een buurman staat er nu bij en heeft er net een schop tegen gegevenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:45 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Als je het niet vertrouwt, zou ik de brandweer bellen. Dan mogen zij bepalen of ze komen. Heb ik ook wel eens gedaan en toen kwamen ze inderdaad.
Lekker laten en bij je kat blijven. Ik zou die nu niet alleen laten om wat karton.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:41 schreef Starhopper het volgende:
Maakt het wat uit?quote:
Geert zag dat het goed wasquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:46 schreef MadMaster het volgende:
AT5 livestream bij de Vondelkerk:
https://www.at5.nl/artike(...)k-top-toren-gevallen
Zonde, de kerk werd ook gebruikt voor allerlei culturele evenementen…
Alsof die kat niet doorheeft dat z’n baasje hem niet kan beschermen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lekker laten en bij je kat blijven. Ik zou die nu niet alleen laten om wat karton.
Traditiesquote:
quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:48 schreef Deatheyee het volgende:
In Vlaardingen is een Chinees restaurant in de fik gezet en wordt een Albert Heijn geplunderd. Gezellig hoor. Wat een idioten leven in dit land.
100 jaar geleden was waar dit ongeluk plaatsvond nog onder water gelopen trouwensquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:25 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Dode bij vuurwerkongeluk in Nijmegen
Bij een vuurwerkongeluk aan de Meeuwse Acker in Nijmegen is in de nacht van woensdag op donderdag een persoon om het leven gekomen. Dat meldt de politie. Het incident gebeurde rond 00.30 uur.
Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt onderzocht. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt.
Bericht wordt nog aangevuld.
Gelukkig geldt er vanaf volgend jaar een vuurwerkverbod.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:48 schreef Deatheyee het volgende:
In Vlaardingen is een Chinees restaurant in de fik gezet en wordt een Albert Heijn geplunderd. Gezellig hoor. Wat een idioten leven in dit land.
Waar slaat dit nu weer op.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:50 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze moeten dat soort tokkies gewoon laten opdraaien voor de schade. Het is geen jaarlijkse traditie dat je ineens dingen mag slopen. Laat ze eens gevolgen zien van hun gedrag.
Ah dus je weet het ook niet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:49 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maakt het wat uit?
- illegaal vuurwerk
- bommen/shells/cobras
- te kort lontje
- vuurwerk opnieuw afsteken
- vuurpijl horizontaal afsteken
- zelfgemaakt vuurwerk
- niet op de juiste manier afsteken
quote:Noodbevel in Ede: groep van 100 mensen met illegaal vuurwerk
Ongeveer 100 mensen hebben zich in verzameld in het Huygenspark in Ede. De burgemeester heeft voor deze groep een noodbevel afgekondigd omdat ze gooien met vuurwerk naar elkaar, naar woningen, maar ook naar de politie en andere hulpverleners.
Landelijk vuurwerkverbod is in aantocht, maar nog niet definitiefquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:51 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Gelukkig geldt er vanaf volgend jaar een vuurwerkverbod.
Nee, maar het maakt ook niet uit. Er valt ieder jaar minstens één dode door vuurwerk. Gewoon een vuurwerkdode. Omdat het zo’n mooie traditie is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ah dus je weet het ook niet.
Pff. Zonde!quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:55 schreef tesssssssss het volgende:
Het moment dat de toren valt.
[ x ]
Dat gaat het vuurwerkverbod vast oplossenquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:48 schreef Deatheyee het volgende:
Na deze “horror jaarwisseling” komt dat verbod er echt wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Landelijk vuurwerkverbod is in aantocht, maar nog niet definitief
https://www.nu.nl/politie(...)niet-definitief.html
Als bij een dodelijk auto-ongeluk wordt onderzocht hoe het heeft kunnen gebeuren, zeg jij dan ook:quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:49 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maakt het wat uit?
- illegaal vuurwerk
- bommen/shells/cobras
- te kort lontje
- vuurwerk opnieuw afsteken
- vuurpijl horizontaal afsteken
- zelfgemaakt vuurwerk
- niet op de juiste manier afsteken
Het is gelukkig maar in Amsterdam. Toch wel jammer, kerkje heeft WWII prima doorstaan, maar een tokkie met een vuurpijl werd hem te veel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:55 schreef tesssssssss het volgende:
Het moment dat de toren valt.
[ x ]
Kan dat door 1 vuurpijl zo een grote brand worden?quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is gelukkig maar in Amsterdam. Toch wel jammer, kerkje heeft WWII prima doorstaan, maar een tokkie met een vuurpijl werd hem te veel.
Carolienquote:
Ja, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan dat door 1 vuurpijl zo een grote brand worden?
Als jij vandaag begint met het iedere dag opzij leggen van ¤1, ben je volgende week ook geen miljonair.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat gaat het vuurwerkverbod vast oplossen
Overbodig politicus.quote:
Hier gaat het weer los.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:01 schreef Starhopper het volgende:
Het is nu btw 02:00. Het is vanaf nu nooit meer toegestaan vuurwerkjes af te steken
Hahaha!quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:03 schreef StephanL het volgende:
Brandweer staat erbij en kijkt er naar
Wat moeten ze dan doen volgens jou?quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:03 schreef StephanL het volgende:
Blussenquote:Op donderdag 1 januari 2026 02:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen volgens jou?
Ja ding is van gortdroog hout.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan dat door 1 vuurpijl zo een grote brand worden?
Dat meen je niet, oh dat vind ik echt erg.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:01 schreef Momo het volgende:
De hele kerk gaat in as op helaas....
Ja, wat dacht jij dan dat ze gaan doen tegen een torenbrand in een woonwijk? Vol de spuit er op is voor de omgeving tien keer gevaarlijk dan uit laten branden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:03 schreef StephanL het volgende:
Ja. Wat moeten ze dan? Naar binnen en dan herhaling van 2003?quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:03 schreef StephanL het volgende:
Ja dit is einde zaak en kerk. Lekker gecontroleerd uit laten branden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, wat dacht jij dan dat ze gaan doen tegen een torenbrand in een woonwijk? Vol de spuit er op is voor de omgeving tien keer gevaarlijk dan uit laten branden.
Deze user heeft nu niet direct de reputatie iemand te zijn van interessante gedachten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen volgens jou?
Prima besluit van de brandweer. Lekker laten fikken.quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Deze user heeft nu niet direct de reputatie iemand te zijn van interessante gedachten.
Die kerk dateert uit 1872 ( heb ik gegoogeld, ja) . Ik kom uit Brabant, maar ik vind dat echt zonde.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:01 schreef Momo het volgende:
De hele kerk gaat in as op helaas....
Ja. Echt klote.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:09 schreef Dutch_view het volgende:
Zo te zien gaat die hele Vondelkerk eraan op de AT5 stream
Ja, dan wel natuurlijk. Dat is belangrijk om te weten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als bij een dodelijk auto-ongeluk wordt onderzocht hoe het heeft kunnen gebeuren, zeg jij dan ook:
"Maakt het wat uit?
- te hard gereden
- dronken achter het stuur
- appen tijdens het rijden
- drugs op achter het stuur
- agressieve weggebruiker
- onverzekerde auto
- geen rijbewijs
- erc."
Nee, ook nog opgelicht. Acht ballen ipv 10 in de zak…quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:06 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Toch niet zelf gebakken, hè? Dat is levensgevaarlijk!
RIPPPPP. Daar gaat veel cultureel erfgoed.quote:
Waarom maakt het bij een vuurwerkslachtoffer niet uit dan?quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:10 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, dan wel natuurlijk. Dat is belangrijk om te weten.
quote:Tot nu toe tien vuurwerkslachtoffers naar Oogziekenhuis
Bij Het Oogziekenhuis Rotterdam zijn tot dusver tien patiënten binnengekomen met oogverwondingen door vuurwerk. Dat meldt het ziekenhuis rond 1.45 uur.
Omdat de oorzaak al bekend is: vuurwerk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom maakt het bij een vuurwerkslachtoffer niet uit dan?
Bij een automobilist ook: hij/zij zat in een auto of is erdoor aangereden.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:12 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak al bekend is: vuurwerk.
Zeker, ik denk nu het grootste gevaar.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:17 schreef Momo het volgende:
Kan het overslaan naar de woningen/andere gebouwen rond de kerk?
Laatste jaar.quote:
Het brandt wel echt heel hard op die live-stream.quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:17 schreef Momo het volgende:
Kan het overslaan naar de woningen/andere gebouwen rond de kerk?
quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:20 schreef Perrin het volgende:
Ook een beste fik:
https://regio15.nl/nieuws(...)-over-naar-woningen/
Denk je dat het veel gaat uitmaken?quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Laatste jaar.
Dit jaar een verbod op vuurwerk.
maakt niet uit, het gaat elk jaar wat beter zijn, hoe langer het verbod er is , hoe normaler het wordt om geen vuurwerk af te steken.quote:Op woensdag 31 december 2025 16:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Komende jaarwisseling ondanks het verbod nog steeds dezelfde berichten en op veel grotere schaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |