quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 17:48 schreef Ivo1985 het volgende:Maar keihard knuppelen en inzet van rubber kogels heb ik geen meelij mee. En als hulpverleners met vuurwerk (dus explosieven) belaagd worden dan is met scherp terugschieten wat mij betreft zeker gerechtvaardigd.
Dus jij gaat binnenkort solliciteren om tegen een krentenloon je leven op het spel te zetten voor een ander of kom je met een slap excuus om het niet te doen?
In het AD wordt gesproken over systeemhaat en dat is niet de eerste keer, want ook in voorgaande jaren wordt daar op geattendeerd. Zoals ik eerder aangaf is wantrouwen in de overheid de oorzaak van de problemen. Een nieuw verbod kan de haat alleen maar aanwakkeren door nieuwe mensen die al op het randje van wantrouwen zaten. Een onderzoek van 14 jaar geleden beschrijft ook historische gevallen van dit fenomeen:
quote:
Op zoek naar vertier raakten deze jongeren al snel in conflict met een politie die vasthield aan de
overtuiging dat zij de baas moest zijn op straat maar als gevolg van groeiende personeelstekorten
die pretentie steeds minder goed waar kon maken. De nozems liepen zo wel regelmatig klappen
op maar werden niet effectief gecorrigeerd. Het fenomeen had een duurzaam karakter. De
gevechten met de politie werden in eigen kring als kleine successen gevierd.
https://repository.wodc.n(...)ekst_tcm28-72069.pdf