Viespeuk zal wel naar Thailand gaan.quote:Op woensdag 31 december 2025 08:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal wel lekker riant pensioen zijn als je nooit gewerkt hebt![]()
Werk heel mijn leven al op 2 jaar niet wegens ziekenhuis in en uit lopen wegens mijn rug .quote:Op woensdag 31 december 2025 08:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal wel lekker riant pensioen zijn als je nooit gewerkt hebt![]()
Ga je daar ook vissen?quote:Op woensdag 31 december 2025 10:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Werk heel mijn leven al op 2 jaar niet wegens ziekenhuis in en uit lopen wegens mijn rug .
Gewoon altijd 40 uur gewerkt namelijk.
Nu werk ik inderdaad minder wegens mijn gezondheid.
Dus ja er is zeker pensioen exclusieve mijn eigen pensioen opbouw .
Ga dus eerder op pensioen dan mijn aow zal in gaan .
En ja ik naar Philippine toe .
Lekker warm land en ga daar verder de land verkennen met de boot .
Weet alleen niet of ik de huidige mee neemt of daar een anderen koopt.
Vergis je niet een Visa voor langere termijn moet je kopen.
Kost 10.000 euro als borg.
Ga je het land weer uit krijg je dat geld weer terug .(Dood gaan vervalt naar overheid)
Of je koop gelijkwaardig een huis daar .
En vervalt naar de overheid als je dood gaat .
Land is zeer mooi dus .
Een familie lid is er al geweest en heeft daar genoten van de stranden en het weer.
Tuurlijk vissen rond varen .quote:
En hogere BTW op cultuurquote:Op dinsdag 30 december 2025 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid haalt het wel weer terug via de bekeuringen en boetes
op korte termijn moet men gewoon huizen gaan bouwenquote:Op woensdag 31 december 2025 08:55 schreef Cockwhale het volgende:
Lekkere misleidende TT weer.
Ik snap het idee om zo meer woningen toegankelijk te maken en de druk op sociale huurwoningen te verlagen. Op de korte termijn een goed idee, op langer termijn zullen de huren snel stijgen, dus daar moet dan ook een rem op gezet worden.
En ik wil graag een miljard op mijn rekening. Gaat ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op korte termijn moet men gewoon huizen gaan bouwen
De tekorten zouden nooit zo groot zijn als men altijd een links beleid zou hebben gevoerd.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op korte termijn moet men gewoon huizen gaan bouwen
In Nederland is er altijd woningschaarste en daardoor is wonen heel duur, terwijl Nederlanders in Nederland moeten wonen. Daarom hebben we huurtoeslag voor mensen met lage inkomens en bescheiden woningen. Buitenlanders hoeven niet in Nederland te wonen, die mogen dat wel als ze daarvoor genoeg verdienen en dus een huis in de vrije markt kunnen huren. Als je die ook huurtoeslag gaat geven stel je ze in staat hier te blijven of te komen terwijl ze daarvoor niet genoeg verdienen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is geen enkel doel van deze subsidie.
Alleen wonen wordt relatief betaalbaarder. That's it.
misschiein is het beter om meer te bouwen zodat we geen huurtoeslag en hypotheektoeslag hoeven te gevenquote:Op donderdag 1 januari 2026 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Nederland is er altijd woningschaarste en daardoor is wonen heel duur, terwijl Nederlanders in Nederland moeten wonen. Daarom hebben we huurtoeslag voor mensen met lage inkomens en bescheiden woningen. Buitenlanders hoeven niet in Nederland te wonen, die mogen dat wel als ze daarvoor genoeg verdienen en dus een huis in de vrije markt kunnen huren. Als je die ook huurtoeslag gaat geven stel je ze in staat hier te blijven of te komen terwijl ze daarvoor niet genoeg verdienen.
Dat zijn dus sowieso al geen nettobijdragers, waar je er dus zo min mogelijk van zo willen hebben, en die ga je dan ook nog eens spekken.
helemaal stoppen met alle toeslagen en aftrekken,quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:46 schreef xzaz het volgende:
Huis verkopen aan BV. Eigen woning terug huren. Profit.
En wie ontvangt dat geld? Volgens mij de verhuurder. Het is dus een verplaatsing van de loonbelasting naar bedrijfswinst.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:15 schreef Kottnauer het volgende:
Ah, weer een nieuwe constructie voor een oud doel: het verplaatsen van publiek geld naar private zakken.
subsidies hebben nog nooit enig nut gehadquote:Op dinsdag 30 december 2025 18:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is geen enkel doel van deze subsidie.
Alleen wonen wordt relatief betaalbaarder. That's it.
De huurder krijgt het geldquote:Op donderdag 1 januari 2026 21:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En wie ontvangt dat geld? Volgens mij de verhuurder. Het is dus een verplaatsing van de loonbelasting naar bedrijfswinst.
Dan heb je ruim teveel vermogen = geen huurtoeslag.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:46 schreef xzaz het volgende:
Huis verkopen aan BV. Eigen woning terug huren. Profit.
om aan uw geprivatiseeerde woningbouwvereniging te betalenquote:
winst van de woningbouwverenigingenquote:AI-overzicht
Woningcorporaties maken winst, ondanks dat ze een maatschappelijke taak hebben; recente jaarverslagen laten zien dat grote corporaties zoals Woonin en Portaal miljoenenwinsten behalen, wat leidt tot een aanzienlijk eigen vermogen, met name door huurverhogingen en de verkoop van vastgoed.
Deze winsten worden soms bekritiseerd, omdat corporaties een 'stichting' zijn zonder winststreven, terwijl huurders en de Woonbond pleiten voor lagere huren of meer investeringen, en corporaties wijzen op stijgende kosten en fiscale lasten.
Vanaf 2026 gaan ze een eenvoudiger model voor jaarrekeningen gebruiken.
beleidswaarde is : ach dat zwikkie klote huizen das niks waardquote:De wijziging valt samen met de overgang van marktwaarde naar beleidswaarde. Zo worden alle aangekondigde vereenvoudigingen voor de jaarrekening in één keer doorgevoerd.
Om corporaties voldoende voorbereidingstijd te geven, publiceert het samenwerkingsverband SBR Wonen eind 2025 de nieuwe modellen voor de jaarrekening 2026.
Was allang bekend dat dit plan van de baan is (alleen hotelovernachtingen worden duurder).quote:
Ja het is niet de bedoeling dat iedereen dit ziet, want ze willen geen winstbelasting meer betalen , Timmermans was het er mee eens en Mona ookquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Winst voor belastingen: ¤948.282.000 Hatsjikidee, en lekker de huren verhogen!
Belachelijk. Cultuur is gewoon commercieel gemaakt en dus belasten die hap.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Was allang bekend dat dit plan van de baan is (alleen hotelovernachtingen worden duurder).
De beleids waarde is wel een realistische weergave van de waarde van een woning. Een marktwaarde in full kosten de coöperaties gewoon teveel.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het is niet de bedoeling dat iedereen dit ziet, want ze willen geen winstbelasting meer betalen , Timmermans was het er mee eens en Mona ook
dus gaan we voortaan een summier jaarverslag maken met een beleidswaarde ,ipv marktwaarde
10 miljard eigen vermogen en een miljard winst, dat moet niet iedere jan lul zomaar kunnen zien
180 miljoen netto huurresultaat 2024 is ook mooi
In de beleidswaarde wordt nog steeds de woz meegenomen als input. Ook voor belastingen ed moet dit gewoon nog meegenomen worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
om aan uw geprivatiseeerdee woningbouwvereniging te betalen
Die in 2026 eenvoudigere jaaarrekeningen gaan produceren , zodat U niet meer ziet hoeveel winst ze maken,
dankzij uw woonsubsidie
[..]
winst van de woningbouwverenigingen
Woiningcorporatie Portaal heeft in 2024 ruim 11 miljard eigen vermogen , weer een miljard erbij dus , en maar klagen
https://publicaties.porta(...)resultaatsbestemming
woningcorporaties gaan in 2026 een eenvoudiger jaarverslag maken
voortaan staat de beleidswaarde in het jaarverslag, dus niet meer de marktwaarde op basis van WOZ
[..]
Woningcorporaties mogen geen winst maken. Alle winst die ze maken moeten ze uitleggen. Balans moeten ze ook hebben, dat is allemaal wettelijk bepaald.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
om aan uw geprivatiseeerdee woningbouwvereniging te betalen
Die in 2026 eenvoudigere jaaarrekeningen gaan produceren , zodat U niet meer ziet hoeveel winst ze maken,
dankzij uw woonsubsidie
[..]
winst van de woningbouwverenigingen
Woiningcorporatie Portaal heeft in 2024 ruim 11 miljard eigen vermogen , weer een miljard erbij dus , en maar klagen
https://publicaties.porta(...)resultaatsbestemming
woningcorporaties gaan in 2026 een eenvoudiger jaarverslag maken
voortaan staat de beleidswaarde in het jaarverslag, dus niet meer de marktwaarde op basis van WOZ
[..]
wat is de beleidswaarde van jouw woning?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
De beleids waarde is wel een realistische weergave van de waarde van een woning.
Een marktwaarde in full kosten de coöperaties gewoon teveel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |