abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 13:39:54 #251
184769 crew  Deisyy
pi_219695667
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:35 schreef Lostit het volgende:

[..]
Als je verhuisd dan raak je in regio Rijnmond inderdaad je inschrijfjaren kwijt.
Geldt dat niet alleen voor verhuizingen naar woningen die op WoonnetRijnmond zijn aangeboden?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 13:41:06 #252
184769 crew  Deisyy
pi_219695706
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:37 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Het adres bij je inschrijving moet je zelf aanpassen. Dat gebeurt niet op basis van de BRP.

Het enige wat ik kan bedenken is dat zij haar adres nog op een vorig adres had staan en dat kortgeleden heeft aangepast naar Hellevoetsluis. Wat zou anders de reden geweest kunnen zijn dat ze niet meer kon reageren op huizen in Hellevoetsluis? Sanneke heeft verteld dat je, sinds de site is veranderd, alleen nog mag reageren op huizen in de gemeente waar je woont.
Ik denk dan dat ze misschien pas net haar adres heeft aangepast omdat ze op huizen in Hellevoetsluis wil reageren. En dat daar iets mis is gegaan.
Ik denk dat ze dit toch heel goed uit moet (laten) zoeken.
pi_219695793
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:41 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dit toch heel goed uit moet (laten) zoeken.
Dat denk ik ook. In elk geval eerst eens samen met iemand bellen die het snapt. Naar mijn idee ontbreekt het daar ook aan. En aan Dion heeft ze, in dit geval, ook weinig volgens mij. Ik weet het, dikke aanname van mij.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 13:47:00 #254
184769 crew  Deisyy
pi_219695863
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:44 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. In elk geval eerst eens samen met iemand bellen die het snapt. Naar mijn idee ontbreekt het daar ook aan. En aan Dion heeft ze, in dit geval, ook weinig volgens mij. Ik weet het, dikke aanname van mij.
Het is vaak best ingewikkeld en als haar snappertje en dat van Dion niet zo groot is is dat best wel een probleem.
pi_219695947
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:25 schreef Lostit het volgende:

[..]
Wacht even. Ik volg Mayra al heel lang maar dit heb ik even gemist (wel de break meegemaakt). Maar hij is dus vreemdgegaan met iemand die zij ook kende, daar een kind mee, toen weer terug naar Mayra? En Mayra raakte zwanger en dat werd helaas een miskraam. Uiteindelijk zijn ze weer uitelkaar gegaan en is hij weer terug naar die andere vrouw? En daar dan hun tweede kind gekregen?

Wow.
Yup 🥴. En hij heeft nog (vóór Mayra) meer kinderen (volgens mij twee bij 1 of 2 andere vrouwen). Ik vind het sneu voor haar, maar aan de andere kant moet je als vrouw toch ook wel heel wanhopig zijn, om überhaupt met zo'n man het steeds weer opnieuw te willen proberen. Ik denk dat ze er nu wel klaar mee is; alhoewel blijft ze het regelmatig over haar ex hebben en noemt/fotografeert ze hem indirect (uitjes met hun dochter, thuis gourmetten). Maar ja, het is natuurlijk ook content.
pi_219696020
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:39 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Is dat niet alleen wanneer je naar een woning gaat waar je voor ingeschreven moet staan? Mijn inschrijfduur is nooit vervallen omdat ik alleen naar koophuizen ben verhuisd.
Bij ons kan je ook gewoon inschrijven ook als je niet in de gemeente woont (iedereen die ingeschreven staat betaald hiervoor). Alleen wanneer je een x-aantal jaar aaneengesloten binnen deze gemeente woont krijg je voorrang op mensen die reageren en niet in de afgelopen x-jaar aaneengesloten hebben gewoon in deze gemeente. Maar het maakt qua inschrijfduur, zo ver ik weet, niet uit waar je woont, zolang je maar betaald voor de inschrijving. Het lijkt mij dat ze niet op tijd betaald heeft voor verlenging van haar inschrijving. Hier vervalt je inschrijving alleen wanneer je niet betaald bij verlenging óf een huis accepteert binnen de gemeente.
pi_219696028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:37 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Het adres bij je inschrijving moet je zelf aanpassen. Dat gebeurt niet op basis van de BRP.

Het enige wat ik kan bedenken is dat zij haar adres nog op een vorig adres had staan en dat kortgeleden heeft aangepast naar Hellevoetsluis. Wat zou anders de reden geweest kunnen zijn dat ze niet meer kon reageren op huizen in Hellevoetsluis? Sanneke heeft verteld dat je, sinds de site is veranderd, alleen nog mag reageren op huizen in de gemeente waar je woont.
Ik denk dan dat ze misschien pas net haar adres heeft aangepast omdat ze op huizen in Hellevoetsluis wil reageren. En dat daar iets mis is gegaan.
Of als experiment een adres in een andere gemeente ingevuld om te kijken hoe hoog ze dan zouden eindigen?
pi_219696091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:54 schreef Gooischevrouw het volgende:

[..]
Bij ons kan je ook gewoon inschrijven ook als je niet in de gemeente woont (iedereen die ingeschreven staat betaald hiervoor). Alleen wanneer je een x-aantal jaar aaneengesloten binnen deze gemeente woont krijg je voorrang op mensen die reageren en niet in de afgelopen x-jaar aaneengesloten hebben gewoon in deze gemeente. Maar het maakt qua inschrijfduur, zo ver ik weet, niet uit waar je woont, zolang je maar betaald voor de inschrijving. Het lijkt mij dat ze niet op tijd betaald heeft voor verlenging van haar inschrijving. Hier vervalt je inschrijving alleen wanneer je niet betaald bij verlenging óf een huis accepteert binnen de gemeente.
Zo werkt het hier ook. M.u.v. die voorrangsregel wanneer je langer in een gemeente woont. Ik sta ingeschreven in een stad en heb met mijn 20 jaar inschrijving net zoveel kans als ieder ander met dat aantal inschrijfjaren. En ik woon er nu niet.
pi_219696102
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:54 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
Of als experiment een adres in een andere gemeente ingevuld om te kijken hoe hoog ze dan zouden eindigen?
Ik denk dat we er nooit achter gaan komen.
pi_219696118
Lijkt me niet dat dat 'zomaar' weg is. Even bellen dan maar meteen.. Maar dat gaat ze vast niet doen, eerst even een paar dagen zaniken.

ipv zich rijkrekenen met huurtoeslag kan ze beter een mooi cv maken.
Dion wat meer uur, beetje sparen en een hypotheek laten berekenen.
pi_219696155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:39 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Is dat niet alleen wanneer je naar een woning gaat waar je voor ingeschreven moet staan? Mijn inschrijfduur is nooit vervallen omdat ik alleen naar koophuizen ben verhuisd.
Nee volgens mij voor alle woningen.

Dit staat er op de website:
Je inschrijfdatum verandert als je aan ons doorgeeft dat je naar een zelfstandige huur- of koopwoning bent verhuisd. De dag dat je adres wijzigt, wordt je nieuwe inschrijfdatum. Je moet je dan opnieuw inschrijven omdat na een verhuizing je inschrijving vervalt.
pi_219696156
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:35 schreef Lostit het volgende:

[..]
Als je verhuisd dan raak je in regio Rijnmond inderdaad je inschrijfjaren kwijt.
Klopt dat is bij onze woningbouw ook zo. Je inschrijfjaren gaan terug naar 5 jaar na acceptatie van andere huurwoning.
pi_219696163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:51 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Yup 🥴. En hij heeft nog (vóór Mayra) meer kinderen (volgens mij twee bij 1 of 2 andere vrouwen). Ik vind het sneu voor haar, maar aan de andere kant moet je als vrouw toch ook wel heel wanhopig zijn, om überhaupt met zo'n man het steeds weer opnieuw te willen proberen. Ik denk dat ze er nu wel klaar mee is; alhoewel blijft ze het regelmatig over haar ex hebben en noemt/fotografeert ze hem indirect (uitjes met hun dochter, thuis gourmetten). Maar ja, het is natuurlijk ook content.
Een vent die bij zoveel verschillende vrouwen kinderen heeft vind ik wat van (vrouwen ook trouwens, kijk naar Mirthe)
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 14:11:00 #264
184769 crew  Deisyy
pi_219696308
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:02 schreef Lostit het volgende:

[..]

Je inschrijfdatum verandert als je aan ons doorgeeft dat je naar een zelfstandige huur- of koopwoning bent verhuisd. De dag dat je adres wijzigt, wordt je nieuwe inschrijfdatum. Je moet je dan opnieuw inschrijven omdat na een verhuizing je inschrijving vervalt.
Dus toch :o Best bijzonder, want die caravan mobile home is toch ook maar een tijdelijke oplossing.
pi_219696351
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 12:42 schreef Huisopdehoek het volgende:
S en D zullen ook wel geen rechtsbijstandsverzekering hebben die ze kunnen benaderen voor het inschrijvingsgedoe. En niemand zal ze vast verteld hebben dat er in bibliotheken oid soms juridische spreekuren zijn.

Ik vind het een heel raar verhaal. Hoop dat ze het kunnen (laten) corrigeren.

Maar gelukkig redden ze het prima met het salaris van D en haar opdrachten af en toe. 🥳
Als ze op woonnet rijnmond zitten zijn ze de inschrijftermijn niet kwijt. Daar is iets van 2 weken geleden een nieuwe site gelanceerd en je moet dus opnieuw inloggen. Alles werkt net wel even wat anders en je ziet alleen nog huizen waar je kans op maakt. Dus het kan zijn dat ze niks meer zien omdat er niks is voor hun. Zit zelf namelijk ook op die site. Het is echt wel even wennen en uitvogelen. Maar ga er gewoon even rustig voor zitten samen. Het is geen hogere wiskunde om dat te ontdekken
pi_219696361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:11 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Dus toch :o Best bijzonder, want die caravan mobile home is toch ook maar een tijdelijke oplossing.
Ja klopt. Ik snap het ook nog niet helemaal. Maar zo willen ze juist meer gelijkheid creëren. De regio is hier zo groot en er zo’n tekort aan huurwoningen dat je anders als starter nooit een woning kunt krijgen.
pi_219696376
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:02 schreef Lostit het volgende:

[..]

Oei… dan zou het dus zomaar kunnen zijn dat ze echt pas haar adres heeft aangepast toen het voor de nieuwe site nodig bleek te zijn omdat je sindsdien alleen kunt reageren op huizen in de gemeente waar je woont. En ze wil natuurlijk een huis in Hellevoetsluis. Voor de keet woonde ze daar niet.
pi_219696394
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:11 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Vergeet niet dat ze daarvoor gewoon een huis had😬.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 14:15:48 #269
184769 crew  Deisyy
pi_219696396
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Als ze op woonnet rijnmond zitten zijn ze de inschrijftermijn niet kwijt. Daar is iets van 2 weken geleden een nieuwe site gelanceerd en je moet dus opnieuw inloggen. Alles werkt net wel even wat anders en je ziet alleen nog huizen waar je kans op maakt. Dus het kan zijn dat ze niks meer zien omdat er niks is voor hun. Zit zelf namelijk ook op die site. Het is echt wel even wennen en uitvogelen. Maar ga er gewoon even rustig voor zitten samen. Het is geen hogere wiskunde om dat te ontdekken
Ze zijn gebeld dat ze hun jaren kwijt zijn.

De site is wel wat verwarrend, want dat staat bijvoorbeeld bij een woning dat je kans maakt en als je dan doorklikt lees je eerst "Je voldoet aan de voorwaarden" en daarna "Je voldoet niet aan deze voorrangsregels. Dus je maakt weinig kans".
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 14:16:56 #270
184769 crew  Deisyy
pi_219696420
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:13 schreef Lostit het volgende:

[..]
Ja klopt. Ik snap het ook nog niet helemaal. Maar zo willen ze juist meer gelijkheid creëren. De regio is hier zo groot en er zo’n tekort aan huurwoningen dat je anders als starter nooit een woning kunt krijgen.
Ik weet het, ik woon in dezelfde regio ;)
pi_219696433
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:51 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Poeh heftig hoor. Ik kan me er ook niks bij voorstellen maar ja, liefde maakt blind. En als je al samen 1 kind hebt en je hebt zo’n beeld van een gezin dan wil je daar denk ik ook alles aan en voor doen om dat te realiseren.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 14:18:04 #272
184769 crew  Deisyy
pi_219696434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:13 schreef Lostit het volgende:

[..]
pi_219696452
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 13:44 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik deel die aanname volledig. En ik denk ook dat Dion nóg eigenwijzer is dan Sanneke; hij denkt dat het allemaal wel goedkomt of hij is gewoon niet zo'n slimmerik doortastend type. Die twee zie ik continue van hetzelfde kastje naar dezelfde muur gaan en zij raakt meer instabiel en hij reageert alsof het hem geen ene mallemoer kan schelen 🤡. Dion is compleet uitgecheckt in deze relatie is mijn maximale aanname.

Mijn hersenspinsels.

Volgens mij huurde Sanneke hiervoor particulier (niet via woningbouw). Volgens mij heeft ze altijd particulier gehuurd en wellicht daardoor niet bekend met de regels. Tevens dachten ze toentertijd officieel het gehele jaar (ingeschreven) in die caravan te mogen wonen, maar niet zo lang geleden dacht ik van haar te horen, dat ze dit verkeerd begrepen hebben. Daarbij het is een mobile home (zoals ze vandaag zegt); waar is die mobile home ingeschreven is mijn vraag.

Ergens is het mis gegaan, denk ik, door S&D een fout gemaakt (bewust of onbewust) en dat is bij de nieuwe website rechtgetrokken. Ik hoor Sanneke nu al een hele tijd "ze snappen me niet" maar ik denk dat dat ze haar continue hetzelfde vertellen maar het kwartje valt niet. En Dion is ook de snuggerste niet.

Tenslotte, de eigenaar wil hun eruit hebben want wil die caravan verkopen.
pi_219696463
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:16 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Oh haha! Ik heb zelf geen ervaringen met woonnet maar wel met werk zijdelings mee te maken.
  Moderator woensdag 31 december 2025 @ 14:20:16 #275
184769 crew  Deisyy
pi_219696464
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:15 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Vergeet niet dat ze daarvoor gewoon een huis had😬.
Nee joh dat wist ik niet :o ik ken niet de hele historie. Dat is best een beetje dommig met de huidige woningmarkt :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')