Echt? Met schrijfwerk dat nauwelijks dieper gaat dan je vingers krommen en een beetje moeilijk kijken? Dat verbaast me.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef C.V.S het volgende:
[..]
Ik heb echt bizar veel series gezien en bij mij komt hij toch wel in de top 5 hoor (samen met Breaking Bad, The Wire, The Sopranos en After Life)
Zo apart is de theorie toch niet? De hele serie is gebaseerd op D&D. Het is dan toch niet zo heel vreemd om te bedenken dat de hele serie een D&D campagne is geweest?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:20 schreef C.V.S het volgende:
[..]
Ik vind het ook een hele aparte theorie![]()
Er gaan nieuwe series komen hoor zo werkt dat nu eenmaal als er dik geld wordt verdiend aan iets.
En Eleven die nog ergens is (alles wijst er in ieder geval op) geeft natuurlijk genoeg materiaal om een nieuw serie te maken.
Aangezien de fanbase mega is is succes gegarandeerd
Ik zal vast nog aan het laatste seizoen beginnen, want het is niet dat het niet vermakelijk is en ik maak series vrijwel altijd gewoon af. Maar er is voor mij al een paar seizoenen weinig meer over dan de hype.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:27 schreef GGMM het volgende:
Dat verbaast mij ook
Maar ieder zijn kopje thee
Ik was er na 2 seizoenen al zat van en gezien de recensies van dit seizoen sla ik lekker over.
Proof me wrong zou ik zeggenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Echt? Met schrijfwerk dat nauwelijks dieper gaat dan je vingers krommen en een beetje moeilijk kijken? Dat verbaast me.
Hoe kan ik jou bewijzen welke series al dan niet in jouw top 5 moeten?quote:
Ik zag een leuk stukje ergens op Youtube. Het is net de Avengers.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zal vast nog aan het laatste seizoen beginnen, want het is niet dat het niet vermakelijk is en ik maak series vrijwel altijd gewoon af. Maar er is voor mij al een paar seizoenen weinig meer over dan de hype.
De reviews voor het laatste seizoen zijn waarschijnlijk niet voor niks zo matig.
Waarom zooi kijken als je ook zooi kan postenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan die zooi kijken (hier posten bijvoorbeeld)
Nee ik zeg dat ik van dit soort series geen mega goed schrijfwerk verwacht. Maar goed wat zijn dan de toppers volgens jouw?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kan ik jou bewijzen welke series al dan niet in jouw top 5 moeten?Smaken verschillen hè, je zegt hier bijvoorbeeld zelf dat je geen megasterk schrijfwerk verwacht. Dan zoeken we waarschijnlijk naar andere dingen in een serie. Lijkt me vrij persoonlijk en geen kwestie van wel of geen gelijk hebben.
Ik vind naast het schrijfwerk ook het acteerwerk slecht, maar goed. Ook daarvan kan je weer zeggen dat je van kinderen niet te veel kan verwachten.
Die uit de kast kom scene was wel redelijk over de top en vooral veel te lang. Eens hoor!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zag een leuk stukje ergens op Youtube. Het is net de Avengers.
Personen moeten iets doen, verzinnen een plan met een autootje dat de echte auto moet voorstellen, ze voeren het plan uit en komen zogenaamd in gevaar.
En dan die ene 'tranentrekkende' gay-scene die puur geschreven is in de hoop dat ze een Emmy winnen die mega gênant was.
Ik heb medelijden met mensen die dit goede televisie vinden.
Ik heb wel wat beters te doen dan die zooi kijken (hier posten bijvoorbeeld)
Eensquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:22 schreef C.V.S het volgende:
[..]
Ik heb echt bizar veel series gezien en bij mij komt hij toch wel in de top 5 hoor (samen met Breaking Bad, The Wire, The Sopranos en After Life)
De series die jij noemt zeker, maar ook zeker Game of Thrones, Oz, Better call Saul, de eerdere seizoenen Fargo en True detective, Peaky blinders, Boardwalk Empire en Sherlock.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:40 schreef C.V.S het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat ik van dit soort series geen mega goed schrijfwerk verwacht. Maar goed wat zijn dan de toppers volgens jouw?
Acteerwerk is wisselend vind ik. Henry erg sterke rol. De kids inderdaad soms niet top!
Dark is de beste serie!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De series die jij noemt zeker, maar ook zeker Game of Thrones, Oz, Better call Saul, de eerdere seizoenen Fargo en True detective, Peaky blinders, Boardwalk Empire en Sherlock.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het zeker vermakelijk maar voor mij overall geen échte topper. Het eerste seizoen komt op A binnen in de tier list, latere seizoenen wat lager.
GoT vind ik een stuk minder. Fargo ene seizoen beter dan het andere, True Detective vind ik S2 echt stuk minder. Sherlock begint aardig maar zakt aardig weg. Peaky Blinder idem dito. Better Call Saul ook zeker top! Boardwalk Empire nooit gezien. Geen idee waarom eigenlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De series die jij noemt zeker, maar ook zeker Game of Thrones, Oz, Better call Saul, de eerdere seizoenen Fargo en True detective, Peaky blinders, Boardwalk Empire en Sherlock.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het zeker vermakelijk maar voor mij overall geen échte topper. Het eerste seizoen komt op A binnen in de tier list, latere seizoenen wat lager.
Pluribus momenteelquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:42 schreef C.V.S het volgende:
[..]
Die uit de kast kom scene was wel redelijk over de top en vooral veel te lang. Eens hoor!
Ze hebben toch al meerdere Emmy's?
Wat is dan goede televisie volgens jouw?
Veel series hebben het probleem wat Stranger Things ook heeft; doorgaan na je hoogtepunt. Het was voor Fargo onmogelijk over dat extreem goede eerste seizoen heen te komen. Game of Thrones heeft dat ook, die hadden beter kunnen stoppen na Rains of Castamere, Dexter na dat seizoen met Trinity, de laatste twee seizoenen van Mad Men waren, ondanks het goeie einde, ook mokersaai. Homeland, House of Cards, West Wing, noem ze allemaal maar op.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:01 schreef C.V.S het volgende:
[..]
GoT vind ik een stuk minder. Fargo ene seizoen beter dan het andere, True Detective vind ik S2 echt stuk minder. Sherlock begint aardig maar zakt aardig weg. Peaky Blinder idem dito. Better Call Saul ook zeker top! Boardwalk Empire nooit gezien. Geen idee waarom eigenlijkOZ wel oké hoor maar ook geen topper.
Maar goed geen van allen hebben zo'n origineel iets neergezet met een hele sfeer e.d. er om heen. Dat vind ik heel knap. Daarnaast wat ik al eerder zei het struggelen met dagelijkse problemen van ouder worden, verlies, verdriet en vriendschap wat denk ik voor vele erg herkenbaar is maakt het voor mij ook erg sterk.
Nee, ze hebben gezegd dat ze voor seizoen al wisten hoe het verhaal ging eindigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:28 schreef GGMM het volgende:
Wat breaking bad zo goed maakt is dat ze duidelijk dat eindpunt al voor ogen hadden bij de start van de serie.
Volgens mij hebben deze gasten zelf ook aangegeven dat Stranger Things eigenlijk bedoeld was voor één seizoen en dat een tweede seizoen een heel ander verhaal zou zijn (ala Fargo) of dat het bij één seizoen bleef.
Maar ja, het levert geld op dus toen verzonnen ze er nog 4 overbodige seizoen bij
Mijn chatGPT zegt iets andersquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:37 schreef GGMM het volgende:
Ja nee zie je wel ik had gelijk
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gezegd dat ze voor seizoen al wisten hoe het verhaal ging eindigen.
Niet dat het uitmaakt, maar ook als GGMM gelijk heeft klopt het citaat van VliegBaard gewoon.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:37 schreef GGMM het volgende:
Ja nee zie je wel ik had gelijk
[ afbeelding ]
Ik heb het ook wat slecht verwoord zie ik nu. Ik bedoelde dus dat de Duffers de serie niet hebben gemaakt met de intentie het bij 1 seizoen te houden. Ze hebben seizoen 1 wel dusdanig "af" gemaakt dat het niet perse een vervolg nodig had. Ze hadden altijd wel een einde in hun hoofd dat meerdere seizoenen besloeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Niet dat het uitmaakt, maar ook als GGMM gelijk heeft klopt het citaat van VliegBaard gewoon.
Ja, in 4 had het ook wel gekund. Toch heb ik niet echt het gevoel dat het onnodig gerekt is. Althans niet in de mate als bij GoT, dat werd gewoon gênant op een bepaald moment. Om het vervolgens af te raffelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het ook wat slecht verwoord zie ik nu. Ik bedoelde dus dat de Duffers de serie niet hebben gemaakt met de intentie het bij 1 seizoen te houden. Ze hebben seizoen 1 wel dusdanig "af" gemaakt dat het niet perse een vervolg nodig had. Ze hadden altijd wel een einde in hun hoofd dat meerdere seizoenen besloeg.
Afijn, het maakt de serie er zelf niet slechter of beter door. Al moet ik ook wel zeggen dat dit verhaal beter in 4 seizoenen had gepast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |