Lijkt me wel?quote:Op woensdag 31 december 2025 16:39 schreef Momo het volgende:
Met de overheid en alles zie ik alleen lastig in hoe Eleven een gewoon leven gaat leiden. Haar krachten zullen definitief wel niet meer werken. Krijgt ze gewoon een paspoort?
"We've seen stranger things!"quote:Op woensdag 31 december 2025 16:36 schreef Aether het volgende:
Het eindigt in de kelder met D&D, Eleven eet Eggo's en mompelt iets over Friends don't lie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:40 schreef cherrycoke het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte.
quote:Eddie: I'm gonna walk that stage next month,
I'm gonna look Principal Higgins dead in the eye,
I'm gonna flip him the bird,
I'm gonna snatch that diploma.
I'm gonna run like hell outta here.
Wat ook als laatste shot in de end credits is te zienquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat voor mij na het zien van de finale overblijft is toch dat een groot D&D spel was waar we een paar jaar naar hebben zitten kijken.
Goeie; de end credits kijk ik niet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat ook als laatste shot in de end credits is te zien![]()
[ [url=v]afbeelding[/url] ]
quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:33 schreef catfish het volgende:
Ben ik de enige die het een gemiste kans vind dat Nancy geen rode haarband draagt?
Ik verwachtte daar inderdaad nog wel een probleempje.quote:Op donderdag 1 januari 2026 22:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Maar hoe pastte Derek door dat gat?
Ja ik had al gelijk zoiets van ja die past daar natuurlijk niet doorheenquote:Op donderdag 1 januari 2026 22:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Toen die slang van hun mond werd afgetrokken werden ze wakker, dus hoeven ze niet perse door dat gat.quote:Op donderdag 1 januari 2026 22:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Daar gaat vast nog wel het nodige over komen aan hoor in prequels, sequels en noem maar opquote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Prima serie en prima einde. Alleen had ik meer back story van henry gehad van over hoe hij Vecna werd. Het voelde nu als kleine fragmentjes verdeeld over 2 seizoenen. Het had meer kunnen worden uitgediept.
Ik kwam er ook pas gisteren achter dat ze er een theatervoorstelling van hebben gemaakt. Daarin wordt het hele verhaal van henry gespeeldquote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Prima serie en prima einde. Alleen had ik meer back story van henry gehad van over hoe hij Vecna werd. Het voelde nu als kleine fragmentjes verdeeld over 2 seizoenen. Het had meer kunnen worden uitgediept.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf met te veel vragen zitten"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Dit zit in de toneelvoorstelling Stranger Things: The First Shadow; dan wordt ook wat duidelijker waarom de Russen opeens in seizoen 3 en 4 aanwezig waren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 07:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Montauk en MKUltra zijn idd inspiraties voor Stranger Things geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:32 schreef C.V.S het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Montauk_Project
Daar gaat Hopper werken![]()
Blijf al die referenties echt heel mooi vinden.
Ik geloof niet dat we dezelfde afleveringen gezien hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens roept het toneelstuk meer vragen op die onbeantwoord blijven.
Zo zou Henry dus samen met de ouders van die kids op school hebben gezeten. In heel de serie is daar niet een keer iets van te zien geweest. Ook niet iets van dat die ouders dachten; “wacht even, daar hebben we nog een jaar bij in de klas gezeten en toen gebeurden er wel een paar vreemde dingen in het dorp”.
Op Reddit wordt je met deze theorie compleet afgemaakt, zeker ook nadat de makers hadden aangegeven in meerdere interviews dat het verhaal niet zou eindigen als ware dat het allemaal maar een droom was. Maar voor mij blijft het gebrek aan bepaalde antwoorden en onlogische gaten in het plot toch de grootste aanwijzing dat we naar een D&D campaign hebben zitten kijken. De campagne begint natuurlijk wel de 4 jongens en naarmate het verhaal vordert doen er steeds meer personages/spelers mee in de campagne. Als je er op die manier naar kunt kijken dan worden alle vragen eigenlijk beantwoord. Maar wat het voor mij wel weg gaf was de epiloog van 40 minuten.
Paar kleine hints: Mike zit bij het gedenkteken voor de aardbeving. Waarom het een aardbeving noemen als alles daar echt had plaats gevonden in dat dorpje. In het gesprek met Hopper heeft hij het over El maar Hopper zegt er zelfs niks over. Hij weet namelijk dat El alleen in Mike’s hoofd bestond aangezien hij de schrijver is van het verhaal. De hele afsluiting voelt meer als een typische Amerikaanse afsluiting van High school. Mike beseft dat dit hun laatste dagen samen gaat zijn omdat ze daarna allemaal hun eigen weg gaan volgen en ze dus nooit meer samen D&D gaan spelen.
Zonder daadwerkelijk te zeggen dat het om een D&D campaign ging laten de makers zoveel eindjes open dat er op alle mogelijke manieren een vervolg of spin-off in kan zitten. Ik meen me te herinneren dat de Duffers er geen eindeloze serie van wilden maken maar het ziet er toch naar uit dat ze dat niet waar gaan maken.
Ik zie ze er voor aan dat het gezin Wheeler verhuist en dat Holly Wheeler de nieuwe hoofdpersoon van een eventueel vervolg wordt. Dat personage werd echt heel sterk weg gezet.
Er wordt al gesuggereerd dat de nieuwe serie in de jaren 90 af speelt en op een totaal andere locatie.
Edit: heb je het plot van het toneelstuk gelezen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we dezelfde afleveringen gezien hebben.
Ik vind het ook een hele aparte theoriequote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens roept het toneelstuk meer vragen op die onbeantwoord blijven.
Zo zou Henry dus samen met de ouders van die kids op school hebben gezeten. In heel de serie is daar niet een keer iets van te zien geweest. Ook niet iets van dat die ouders dachten; “wacht even, daar hebben we nog een jaar bij in de klas gezeten en toen gebeurden er wel een paar vreemde dingen in het dorp”.
Op Reddit wordt je met deze theorie compleet afgemaakt, zeker ook nadat de makers hadden aangegeven in meerdere interviews dat het verhaal niet zou eindigen als ware dat het allemaal maar een droom was. Maar voor mij blijft het gebrek aan bepaalde antwoorden en onlogische gaten in het plot toch de grootste aanwijzing dat we naar een D&D campaign hebben zitten kijken. De campagne begint natuurlijk wel de 4 jongens en naarmate het verhaal vordert doen er steeds meer personages/spelers mee in de campagne. Als je er op die manier naar kunt kijken dan worden alle vragen eigenlijk beantwoord. Maar wat het voor mij wel weg gaf was de epiloog van 40 minuten.
Paar kleine hints: Mike zit bij het gedenkteken voor de aardbeving. Waarom het een aardbeving noemen als alles daar echt had plaats gevonden in dat dorpje. In het gesprek met Hopper heeft hij het over El maar Hopper zegt er zelfs niks over. Hij weet namelijk dat El alleen in Mike’s hoofd bestond aangezien hij de schrijver is van het verhaal. De hele afsluiting voelt meer als een typische Amerikaanse afsluiting van High school. Mike beseft dat dit hun laatste dagen samen gaat zijn omdat ze daarna allemaal hun eigen weg gaan volgen en ze dus nooit meer samen D&D gaan spelen.
Zonder daadwerkelijk te zeggen dat het om een D&D campaign ging laten de makers zoveel eindjes open dat er op alle mogelijke manieren een vervolg of spin-off in kan zitten. Ik meen me te herinneren dat de Duffers er geen eindeloze serie van wilden maken maar het ziet er toch naar uit dat ze dat niet waar gaan maken.
Ik zie ze er voor aan dat het gezin Wheeler verhuist en dat Holly Wheeler de nieuwe hoofdpersoon van een eventueel vervolg wordt. Dat personage werd echt heel sterk weg gezet.
Er wordt al gesuggereerd dat de nieuwe serie in de jaren 90 af speelt en op een totaal andere locatie.
Ik heb echt bizar veel series gezien en bij mij komt hij toch wel in de top 5 hoor (samen met Breaking Bad, The Wire, The Sopranos en After Life)quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:11 schreef Rucebo het volgende:
Ik blijf zelf alleen het eerste seizoen echt goed vinden, de rest is wel acceptabel maar ook weer niet bijzonder sterk. Het eerste seizoen was fris, sfeervol en spannend. De charme van het eerste seizoen werd gaandeweg ingeruild voor veel CGI, waarbij de dialogen, de verhaallijnen en het acteerwerk er gemiddeld genomen niet beter op werden. Het laatste seizoen vond ik niet heel veel minder dan de seizoenen ervoor. Wel jammer dat men tot aan de slotaflevering geen enkel hoofdpersonage wilde opofferen, zo werd het ook niet echt spannend. Dat er zelfs nog personages geïntroduceerd werden in het slotseizoen die behoorlijk belangrijk werden gemaakt, is ook niet erg logisch. Alles bij elkaar genomen zeker geen verkeerde serie, maar in de loop der jaren wel erg gehypet. Die hoge verwachtingen zijn niet helemaal ingelost en ik betwijfel dat ik deze serie nog eens opnieuw ga kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |