Normaal gesproken zou ik gelijk ff doorrijden naar Duitsland, voor boodschapsjes O&N maar de vuurwerkfanaten hebben de grensovergang op de A7 onbruikbaar gemaaktquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]![]()
Je gaat heel wat km maken, je moet ook nog terug
O echt, door de drukte natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik gelijk ff doorrijden naar Duitsland, voor boodschapsjes O&N maar de vuurwerkfanaten hebben de grensovergang op de A7 onbruikbaar gemaakt
Ja en de Duitse politie en douane controleert wel echt actief, dus die file stroomt maar mondjesmaat... (ervaring)quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O echt, door de drukte natuurlijk.
En terecht . Hoop dat ze ook alle informele overgangen, geitenpaden etc dicht zetten.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja en de Duitse politie en douane controleert wel echt actief, dus die file stroomt maar mondjesmaat... (ervaring)
Maar minimaal helaas. Er zijn er 2 op Nederlands grondgebied die heel simpel zijn dicht te zetten(1 rijstrook) en die lijken wel open, maar raken verstopt omdat het verkeer om en om moet, en daar zijn Nederlanders niet zo goed in. Duitsers wel, dus die staan te wachten tot 5 NL kentekens achterelkaar doorrammen...quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En terecht . Hoop dat ze ook alle informele overgangen, geitenpaden etc dicht zetten.
Woon aan de Duitse grens maar ik heb hier nog nooit een controle gezienquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En terecht . Hoop dat ze ook alle informele overgangen, geitenpaden etc dicht zetten.
Bij Emmen hebben ze zelfs 2 diepe voren in de snelweg gefreesd om het verkeer te dwingen 10km/h te rijden. Links en rechts een goede 2km opzij kun je gewoon doorknorren, binnendoor.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:28 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Woon aan de Duitse grens maar ik heb hier nog nooit een controle gezien![]()
Niks afsluiten
quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij Emmen hebben ze zelfs 2 diepe voren in de snelweg gefreesd om het verkeer te dwingen 10km/h te rijden. Links en rechts een goede 2km opzij kun je gewoon doorknorren, binnendoor.
Het doel is ongedocumenteerden / mensen die een afgewezen status hebben eruit te filteren; het lijkt me toch dat als die zich al in de kern van de EU hebben weten te piloten, ze er ook wel achter komen dat je de snelweg-grensovergangen niet moet gebruiken....quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:33 schreef Kissingbird het volgende:
[..]Dat is een serieuze aanpak
![]()
Zit even te kijken op de ANWB file kaart.
Bij Heerlen/ Aken zijn ook politiecontroles.
Bij Enschede en Arnhem files maar staat niet bij of er controles zijn. Was ik benieuwd naar![]()
Zotte actie wel die controles.. zijn tig plekken waar je de grens over kunt rijden
Prikkeldraad, machinegeweren, landmijnen, etcquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:28 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Woon aan de Duitse grens maar ik heb hier nog nooit een controle gezien![]()
Niks afsluiten
Das jammer wel. T is nu zo makkelijk om al dat vuurwerktuig te pakkenquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar minimaal helaas. Er zijn er 2 op Nederlands grondgebied die heel simpel zijn dicht te zetten(1 rijstrook) en die lijken wel open, maar raken verstopt omdat het verkeer om en om moet, en daar zijn Nederlanders niet zo goed in. Duitsers wel, dus die staan te wachten tot 5 NL kentekens achterelkaar doorrammen...
(Mijn broertje heeft net 1 van de twee geprobeerd omdat ie uit D naar Blauwestad moest)
Ow dat is waar ze al langer op controleren.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het doel is ongedocumenteerden / mensen die een afgewezen status hebben eruit te filteren; het lijkt me toch dat als die zich al in de kern van de EU hebben weten te piloten, ze er ook wel achter komen dat je de snelweg-grensovergangen niet moet gebruiken....
Jawohlquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Prikkeldraad, machinegeweren, landmijnen, etc
De Duitsers weten hoe het moet, dus laat ze die grens maar dichtzetten
Heb niet het idee dat ze daar nu zo heel veel aan doen door gebrek aan mankracht.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Das jammer wel. T is nu zo makkelijk om al dat vuurwerktuig te pakken
Ja, er is wel flinke controle zag ik ook op het nieuws. Al die Nederlanders die vuurwerk gaan kopen over de grensquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja en de Duitse politie en douane controleert wel echt actief, dus die file stroomt maar mondjesmaat... (ervaring)
Het mooie is, ze controleren ook wel een beetje op ehm... attitude.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, er is wel flinke controle zag ik ook op het nieuws. Al die Nederlanders die vuurwerk gaan kopen over de grens
Ook daar, alle grenzen 100% dichtquote:Op dinsdag 30 december 2025 12:47 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Jawohl![]()
Maar niet hier![]()
Las dat het vandaag en morgen druk gaat zijn bij de Ned tankstations vanwege de prijsverhoging.
Dat gaat wel heel verquote:Op dinsdag 30 december 2025 13:02 schreef maily het volgende:
Politie spoort vuurwerkkopers op bij Belgische grens met drones
Waarom?quote:
Er zijn nu ook regels he. Je mag niet meer 25kg (geloof ik) meenemen de grens over.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:07 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom. Dat ging over de periode dat je het nog niet mocht kopen.
En terecht vind ik.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn nu ook regels he. Je mag niet meer 25kg (geloof ik) meenemen de grens over.
Lees dat er 'maar' 50 auto's gesignaleerd zijn en daarvan bij minstens.. 6 vuurwerk in beslag is genomen.quote:
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 30 december 2025 13:07 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom. Dat ging over de periode dat je het nog niet mocht kopen.
ja DAT vind ik dus wel heel terecht dat zoiets opgespoord word.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:08 schreef maily het volgende:
[..]
En terecht vind ik.
In Weesp 1100 kilo gevonden in een woonwijk. Hoor ik net op t nieuws.
Knettergek.
Van de week in Eindhoven ook 500+ kg in een schuurtje.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:08 schreef maily het volgende:
[..]
En terecht vind ik.
In Weesp 1100 kilo gevonden in een woonwijk. Hoor ik net op t nieuws.
Knettergek.
Logisch wel, er zitten al veel te veel gaten in de Belgische wegen; beetje vuurwerk en je hebt een grind-regen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Algeheel vuurwerkverbod in Wuustwezel
quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Algeheel vuurwerkverbod in Wuustwezel
Maasmechelen Village?quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:33 schreef Kissingbird het volgende:
[..]![]()
Was gister even in Maasmechelen daar was alles heel mooi versierd![]()
Denk ik nu even aan
Ja daar was ik gister en even bij M2 gaan kijken.quote:
Vlak na Winschoten even Rhede invoeren op je navigatie, dan ga je niet via Bundequote:Op dinsdag 30 december 2025 12:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik gelijk ff doorrijden naar Duitsland, voor boodschapsjes O&N maar de vuurwerkfanaten hebben de grensovergang op de A7 onbruikbaar gemaakt
Ik ga meestal via de waterzuivering, dan kan ik gelijk bij een collega op de koffiequote:Op dinsdag 30 december 2025 17:12 schreef drakin het volgende:
[..]
Vlak na Winschoten even Rhede invoeren op je navigatie, dan ga je niet via Bunde
En waar is die?quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga meestal via de waterzuivering, dan kan ik gelijk bij een collega op de koffie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |