Zo oud ben ik ook weer nietquote:
In Duitsland verkopen ze enkel de 3 laatste dagen van het jaar. Je mag overigens ook gewoon vuurwerk in Duitsland kopen, maar je moet opletten dat je maximum 25kg mag meenemen en geen knalvuurwerk of pijlen.quote:Op maandag 29 december 2025 20:27 schreef The-BFG het volgende:
Die controles zijn er echt al zeker 30 jaar.. Je bent echt mokerdom om nu met illegaal vuurwerk de grens over te gaan.
Dat begreep ik idd van het ochtend nieuws. Ik kende ook alleen de België route, geen idee of daar inmiddels de regels anders zijn btw.. Ik spreek over zeker 25 jaar geleden.quote:Op maandag 29 december 2025 20:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Duitsland verkopen ze enkel de 3 laatste dagen van het jaar. Je mag overigens ook gewoon vuurwerk in Duitsland kopen, maar je moet opletten dat je maximum 25kg mag meenemen en geen knalvuurwerk of pijlen.
- enorm veel lawaai, constant zeer zware explosiesquote:Op maandag 29 december 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waar heb jij nu precies last van dan?
Is reeds illegaal.quote:Op maandag 29 december 2025 21:11 schreef Kottnauer het volgende:
- enorm veel lawaai, constant zeer zware explosies
Nu? Maar heb je er last van of is dit ook weer zo'n gezocht argument?quote:- veel stank en vuil in de lucht
Wat ligt er dan precies in jouw tuin? Vuurpijlen etc. zijn al verboden dus moet eea al moedwillig in je tuin gegooid worden...quote:- veel viezigheid en rommel op straat en in mijn tuin
In de fik gestoken bedoel je?quote:- vernieling en vernietiging van publiek en privaat eigendom zoals afvalbakken, straatverlichting, straatmeubilair, bushokjes, etc.
Vuurpijlen zijn al verboden.quote:- risico op brand en andere schade door inslaande vuurpijlen.
Dus eigenlijk heb je last van reeds illegale producten toch?quote:Verboden vuurwerkproducten
Sinds 1 december 2020 zijn de volgende soorten vuurwerk verboden:
-vuurwerk uit de categorie F3. De categorievermelding staat op de vuurwerkverpakking;
-knalvuurwerk (zoals rotjes);
-knalstrengen (zoals Chinese matten);
-losse enkelshotsbuizen (single shots);
-babypijlen en losse vuurpijlen
-Romeinse kaarsen.
Ja, uiteraard is alles illegaal. Het gaat mij niet om rotjes, knalerwten en bloemfontijntjes.quote:Op maandag 29 december 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is reeds illegaal.
[..]
Nu? Maar heb je er last van of is dit ook weer zo'n gezocht argument?
[..]
Wat ligt er dan precies in jouw tuin? Vuurpijlen etc. zijn al verboden dus moet eea al moedwillig in je tuin gegooid worden...
[..]
In de fik gestoken bedoel je?
[..]
Vuurpijlen zijn al verboden.
[..]
Dus eigenlijk heb je last van reeds illegale producten toch?
Klinkt eerder als een handhavingsprobleem.quote:Op maandag 29 december 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is reeds illegaal.
[..]
Nu? Maar heb je er last van of is dit ook weer zo'n gezocht argument?
[..]
Wat ligt er dan precies in jouw tuin? Vuurpijlen etc. zijn al verboden dus moet eea al moedwillig in je tuin gegooid worden...
[..]
In de fik gestoken bedoel je?
[..]
Vuurpijlen zijn al verboden.
[..]
Sprookjes, wensen en utopie.quote:Op maandag 29 december 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook dat volstrekt naieve "overal een vuurwerkshow" is ook zoiets... Het vermogen om consequenties te overzien ontbreekt volkomen bij die lui.
Mijn hond heeft er last van.quote:Op maandag 29 december 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar waar heb jij nu precies last van dan?
Als je je aan de regeltjes houdt niet nee. Maar voor sommigen is dat toch wel erg moeilijk, zo blijkt.quote:Op maandag 29 december 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vuurwerk halen in het buitenland is niet illegaal.
[..]
Rijksoverheid
En van illegale tijden.quote:Op maandag 29 december 2025 21:18 schreef AchJa het volgende:
Rijksoverheidquote:U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur.
Hoezo "nu ineens"?quote:Op maandag 29 december 2025 22:14 schreef Hathor het volgende:
Opvallend dat grensbewaking nu ineens wel mogelijk is.
En nou wordt er eens gehandhaafd, is het weer niet goedquote:Op maandag 29 december 2025 21:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klinkt eerder als een handhavingsprobleem.
je mag tot 25 kilo Duits vuurwerk over de grens gaan.quote:Op maandag 29 december 2025 20:27 schreef The-BFG het volgende:
Die controles zijn er echt al zeker 30 jaar.. Je bent echt mokerdom om nu met illegaal vuurwerk de grens over te gaan.
Dus als je gewoon je vijfhonderd kilootjes wil afsteken, moet je twintig keer heen en weer rijden?quote:Op dinsdag 30 december 2025 02:01 schreef Zoddie het volgende:
[..]
je mag tot 25 kilo Duits vuurwerk over de grens gaan.
En er zijn altijd al controles bij de grens, zeker bij A12 Arnhem Oberhausen.
Daar rij je standaard in een fuik.
Je leest niet goed, ik refereer aan het gebrek aan handhaving.quote:Op dinsdag 30 december 2025 00:44 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou wordt er eens gehandhaafd, is het weer niet goed
Ja dat had ik er wel in gelezen hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2025 05:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik refereer aan het gebrek aan handhaving.
Grenscontrole is grenscontrole. Overheid is overheid.quote:Op dinsdag 30 december 2025 07:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zucht, mensen die niet begrijpen dat vuurwerk controle door de douane wordt gedaan. De immigranten controle wordt door de marechaussee gedaan.
Kom dan niet met domme opmerking dat ze geen immigranten tegen houden maar wel vuurwerk als je niet weet waar je over hebt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grenscontrole is grenscontrole. Overheid is overheid.
Boeiend.
Ze gaan op 2 of 3 weggetjes staan en pakken daarmee 1% van de grensovergangen ofzo. Iemand die wil ontloopt dit makkelijk.quote:Op maandag 29 december 2025 22:14 schreef Hathor het volgende:
Opvallend dat grensbewaking nu ineens wel mogelijk is.
Of we halveren de bevolking dan heeft iedereen 2x zoveel lebensraum en kan doen wat hij wilquote:Op maandag 29 december 2025 19:47 schreef Kottnauer het volgende:
Vuurwerk kent geen lange traditie, wat logisch is want vroeger was er geen geld om zomaar in de lucht te schieten voor wat kleurtjes en knalletjes.
De zware cobra-granaten e.d. (ik zou dit oorlogstuig geen vuurwerk willen noemen) zijn van nog recentere datum.
Hoe dan ook: dit alles is op te lossen met vuurwerkshows. Dan hebben de liefhebbers toch hun kleurtjes en knalletjes in de lucht (een kinderhand is gauw gevuld), maar zitten we niet met die gigantische schade en overlast.
Interessante inbreng! Doen we niets mee. Maar ga vooral verder met de vrije expressie.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of we halveren de bevolking dan heeft iedereen 2x zoveel lebensraum en kan doen wat hij wil
Huh? Heb ik wat gemist afgelopen jaar?quote:Op dinsdag 30 december 2025 07:18 schreef incel het volgende:
Inderdaad duizenden criminele asielzoekers die hier onze jonge meisjes zoals Lisa vermoorden en zo
Niemand vindt moord primaquote:dat is allemaal prima.
Het is te laat. Jongeren die door gebrek aan Lebensraum nooit hebben kunnen groeien, zullen zelfs met voldoende ruimte nu niet meer heel oud worden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 12:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of we halveren de bevolking dan heeft iedereen 2x zoveel lebensraum en kan doen wat hij wil
En die shows van gemeenschapsgeld betalen zeker?quote:Op maandag 29 december 2025 19:47 schreef Kottnauer het volgende:
Hoe dan ook: dit alles is op te lossen met vuurwerkshows. Dan hebben de liefhebbers toch hun kleurtjes en knalletjes in de lucht (een kinderhand is gauw gevuld), maar zitten we niet met die gigantische schade en overlast.
Je zegt het zelf al: dat lijkt alleen maar zo voor jou.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:17 schreef incel het volgende:
[..]
Het punt is dus dat de balans een beetje zoek is en het lijkt dus nogal alsof er een beetje selectief wordt opgetreden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |