abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:03:33 #101
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht moet je je even verdiepen in hoe representatieve steekproeven zoals deze worden afgenomen; met name hoe dergelijke groepen worden samengesteld (o.a.). Blijkbaar heb je dit niet gehad op de middelbare school.
Klopt ja ik geloof dat dit allemaal heel representatief was inderdaad daarom werden mensen op vuurwerkforums ook gevraagd hierop te reageren en was het niet gewoon 'representatief' door het gemiddelde bejaardentehuis te vragen.
pi_219670169
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:01 schreef incel het volgende:

[..]
Juist ja en de mensen die zich daarvoor aanmelden zijn dus geen goede representatie van het volk. Maar de linkse woke media wil een narratief de wereld in sturen, en Caland is er als de kippen bij om dit te omarmen.
:') Achja de linkse woke media. Duurde nog lang.
Dit, dus.
pi_219670179
Ach ja je hoort ook overal in de media dat er een vuurwerk verbod is volgend jaar :')

Dat is er nog helemaal niet. Enige wat er is gebeurt is dat er een intiatiefwet is ingediend maar die is nog helemaal niet van kracht, en als VVD woord houdt komt die er ook niet
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:08:36 #104
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670203
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ach ja je hoort ook overal in de media dat er een vuurwerk verbod is volgend jaar :')

Dat is er nog helemaal niet. Enige wat er is gebeurt is dat er een intiatiefwet is ingediend maar die is nog helemaal niet van kracht, en als VVD woord houdt komt die er ook niet
Precies ja, maar ook al krijgen ze het juridisch niet rond. Ze zullen het toch wel doordrukken. Was tijdens corona ook wel zo. Daarom gewoon al lekker in de zomer alles halen.
pi_219670286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:08 schreef incel het volgende:

[..]
Precies ja, maar ook al krijgen ze het juridisch niet rond. Ze zullen het toch wel doordrukken. Was tijdens corona ook wel zo. Daarom gewoon al lekker in de zomer alles halen.
Sowieso. Ik snap niet dat mensen in het najaar nog naar Belgie gaan.

Dat doe ik in maart al
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:11:57 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219670295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:06 schreef OxygeneFRL het volgende:

De initiatiefwet is al door de eerste kamer, mede omdat de VVD ook daar overstag ging.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:13:40 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219670333
Vechten voor je land door in de zomer al vuurwerk te halen _O_

Dat zijn de échte verzetsstrijders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219670339
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:07 schreef incel het volgende:

[..]
Jup zwarte piet moet weg, vuurwerk moet weg, we moeten meer massa immigratie uit moslimlanden, je mag nog maar 100 overdag op de snelweg, de boerderijen moeten gesloten worden om ruimte te maken voor 10 nieuwe steden, je mag geen vrolijk kerstfeest meer zeggen het moet fijne feestdagen zijn en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Allemaal dingen waar mensen zoals jullie keihard om staan te springen en te juichen. Want het is zo goed als je dit klakkeloos overneemt als een stel npc schapen. Weg met ons! Weg met ons! Schreeuwen ze. "Ze zouden al dat illegale vuurwerk moeten verbieden!!!" "Als ze op oudjaarsavond legaal consumentensiervuurwerk verbieden dan worden er in november niet meer van die zware bommen afgestoken!". U keek naar uw geschreven mening met een grote glimlach en wist dat u goed bent en deugt. Wat bent u lekker modern en goed voor de wereld. U mag trots zijn.
Ik wil je een knuffel geven en veel sterkte toewensen. Maar dat zal 'van links' ook wel niet mogen ofzo
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:16:18 #109
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670383
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wil je een knuffel geven en veel sterkte toewensen. Maar dat zal 'van links' ook wel niet mogen ofzo
Nee hoor je mag het best doen. Ik snap ook dat veel van jullie ook oprecht moeite hebben met voor jezelf denken. Dat hebben de coronajaren natuurlijk heel goed bewezen. Dus ik ben niet verbaast hoeveel mensen lopen te herhalen wat de linkse media zegt over een vuurwerkverbod. Dat ze zelf 0 capaciteit hebben om logisch na te denken, niet snappen dat al hun argumenten nergens op slaan (illegaal is al verboden, buiten 31 december is al verboden etc) is ergens grappig maar ook gewoon diep triest.
pi_219670474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:16 schreef incel het volgende:

[..]
Nee hoor je mag het best doen. Ik snap ook dat veel van jullie ook oprecht moeite hebben met voor jezelf denken. Dat hebben de coronajaren natuurlijk heel goed bewezen. Dus ik ben niet verbaast hoeveel mensen lopen te herhalen wat de linkse media zegt over een vuurwerkverbod. Dat ze zelf 0 capaciteit hebben om logisch na te denken, niet snappen dat al hun argumenten nergens op slaan (illegaal is al verboden, buiten 31 december is al verboden etc) is ergens grappig maar ook gewoon diep triest.
Maar alle punten in de wet zijn gericht op legale vuurwerkverkooppunten etc. Je kunt geen wetgeving baseren op het illegale spul waarvan niemand weet hoeveel en in welk vorm. Het is allemaal een stuk transparanter dan jij vermoedt, gok ik.
Dit, dus.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:24:14 #111
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670490
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar alle punten in de wet zijn gericht op legale vuurwerkverkooppunten etc. Je kunt geen wetgeving baseren op het illegale spul waarvan niemand weet hoeveel en in welk vorm. Het is allemaal een stuk transparanter dan jij vermoedt, gok ik.
- Vuurwerk mag alleen van 31 december 18:00 tot 1 januari 02:00 (8 uur per jaar)
- Illegaal vuurwerk is zoals de naam al doet vermoeden: Niet toegestaan

Welke conclusie trek je hieruit?

"LaTen We Het LegAle ConSuMenTenSieRvuuRweRk VerBieDeN!!!!!" :|W
pi_219670546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:24 schreef incel het volgende:

[..]
- Vuurwerk mag alleen van 31 december 18:00 tot 1 januari 02:00 (8 uur per jaar)
- Illegaal vuurwerk is zoals de naam al doet vermoeden: Niet toegestaan

Welke conclusie trek je hieruit?

"LaTen We Het LegAle ConSuMenTenSieRvuuRweRk VerBieDeN!!!!!" :|W
Dit staat niet in de Wet Veilige Jaarwisseling? :D
Dit, dus.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:39:13 #113
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219670681
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
ja in de wet maar waarom zijn mensen ervoor? Alles dat niet in de wet staat of al verboden is :')
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:44:50 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219670794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, een alcoholverbod zou de cijfers qua verkeersongelukken + slachtoffers, kankerpatiënten, huiselijk geweld en uitgaansgeweld drastisch verminderen inderdaad. Maar dat is natuurlijk een vrij onrealistisch idee. Als je dat afsteekt tegen een algeheel vuurwerkverbod is dat natuurlijk een heel ander verhaal, want dat is wel te sturen.
Ik denk dat we eerlijk moeten zijn en moeten accepteren dat alcohol de gemene deler is qua problematiek. Geïntoxiceerden vormen ook een groot deel van de problematiek bij de vuurwerkslachtoffers.
Over de breedte zorgt alcohol voor duizenden slachtoffers; maar laten we ons vooral druk maken om siervuurwerk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219670816
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Kijk alleen al naar het aantal verwondingen dat explosief toeneemt bij zeer jonge jeugd.

https://eenvandaag.avrotr(...)ftige-letsels-162291
Gemiste kans. Het enige voorbeeld wat we hebben uit de praktijk is de jaarwisseling 2020-2021. Dat was het enige jaar waarin verkoop van vuurwerk in Nederland (tijdelijk) aan banden is gelegd. En zelfs die vergelijking gaat niet helemaal op want er waren toen hele grote spanningen in de samenleving merkbaar en zichtbaar.
pi_219670817
Relatief veel mensen zijn klaar met vuurwerk. Al het vuurwerk. Jammer voor degenen die het leuk vinden. Dat is met een democratie, je wint wat en je verliest wat.

Natuurlijk snapt iedereen dat illegaal vuurwerk blijft bestaan, maar dat is toch geen reden om dit niet door te voeren? Het wetboek van strafrecht heeft moorden niet opgelost, weet je wat, dan staan we dat gewoon weer toe.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:46:41 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219670818
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waar komt deze gedachte vandaan?
Gedachte? Waarneming. De illegale markt floreert al sinds het verbod op knalvuurwerk. Dit gaat alleen maar groter worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:47:06 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219670829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat we eerlijk moeten zijn en moeten accepteren dat alcohol de gemene deler is qua problematiek. Geïntoxiceerden vormen ook een groot deel van de problematiek bij de vuurwerkslachtoffers.
Over de breedte zorgt alcohol voor duizenden slachtoffers; maar laten we ons vooral druk maken om siervuurwerk.
Daarom is het toch juist best vreemd dat op een dag waarop je weet dat iedereen aan de geestverruimende- of vernauwende middelen zit het toestaat dat men ook nog eens massaal de straat op mag met zelf gekocht consumentenvuurwerk.

Uiteraard zal alcohol en drugs op zo'n nacht de grootste boosdoener blijven, maar een alcoholverbod is simpelweg niet haalbaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:48:03 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219670851
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik weet bijna zeker dat men over 50 jaar (of eigenlijk nu al) met verbazing terugkijkt op een regering die precies in de nacht waarop 80% van Nederland zo lam als een aap is zegt: ga zelf maar met vuurwerk aankloten bij weer of geen weer.
Ja, precies: men zal raar aankijken dat men dat zo lam als een aap wat diepgaande gezondheidsproblematiek en tientallen verkeersdoden veroorzaakt niet wordt aangepakt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219670883
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Gedachte? Waarneming. De illegale markt floreert al sinds het verbod op knalvuurwerk. Dit gaat alleen maar groter worden.
Dat kan alleen maar omdat er nu geen verbod is op vuurwerk. Je gaat straks ook nog een samenleving krijgen die zich ermee gaat bemoeien. Alleen tokkies steken straks nog vuurwerk af als alles verboden is. Het zal het eerste jaar nog niet gelijk afnemen maar het gaat geen 5 jaar duren voordat ook het illegale vuurwerk af gaat nemen. En per saldo is het ook nog eens zo dat sinds knalvuurwerk verboden is, de kans groter is dat er meer illegaal spul wordt afgestoken, het aanbod vanuit België is er niet minder om geworden.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:53:32 #121
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:46 schreef Harmankardon het volgende:
Relatief veel mensen zijn klaar met vuurwerk. Al het vuurwerk. Jammer voor degenen die het leuk vinden. Dat is met een democratie, je wint wat en je verliest wat.

Natuurlijk snapt iedereen dat illegaal vuurwerk blijft bestaan, maar dat is toch geen reden om dit niet door te voeren? Het wetboek van strafrecht heeft moorden niet opgelost, weet je wat, dan staan we dat gewoon weer toe.
Nee, mensen zijn klaar met tokkies die zich 365 dagen per jaar niet aan de regels houden. Daar heeft die 8 uurtjes per jaar vuurwerk geen kut mee te maken.
  roze dinsdag 30 december 2025 @ 11:56:25 #122
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219670978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:53 schreef incel het volgende:

[..]
Nee, mensen zijn klaar met tokkies die zich 365 dagen per jaar niet aan de regels houden. Daar heeft die 8 uurtjes per jaar vuurwerk geen kut mee te maken.
Ik vind het op oudjaarsavond altijd wel heel leuk maar het hoeft van mij niet de hele maand december al nee. :D
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:57:27 #123
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219670992
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:56 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik vind het op oudjaarsavond altijd wel heel leuk maar het hoeft van mij niet de hele maand december al nee. :D
Ik zal je een geheimpje vertellen, niet veel mensen weten dit. Maar je mag vuurwerk zegmaar pas kopen 3 dagen voor oud en nieuw en op oudjaarsavond (31 december) pas afsteken om 18:00 tot 02:00 op 1 januari.

Dus ja, wat jij hoort, mag dus al niet, en is al verboden. Dus dat vuurwerkverbod gaat niks uitmaken in die situatie.
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:57:50 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219671001
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:56 schreef Ama het volgende:

[..]
Daar mag je types als incel dan voor bedanken die het heel stoer vinden dat zij in de zomer al de schuur vol met vuurwerk hebben gelegd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:58:35 #125
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219671008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Alleen tokkies steken straks nog vuurwerk af als alles verboden is.
Dan heb je of een bijzondere definitie van Tokkie, of je vindt jezelf een modelburger, of je leeft in een andere realiteit.

Ik verwacht een vergelijkbare situatie als het rookverbod: eerst een daling gevolgd door stagnatie en dan een alternatief wat mogelijk erger is.

Ook vergelijkbaar is de verhoging van de minimumleeftijd voor het kopen van alcohol. Jongeren begonnen aan het lachgas en komen makkelijk aan drugs.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')