SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
Nee, da's werkelijk al tot vervelens toe langsgekomen. Oekrainers wilde dat niet, oekrainse regering wilde dat niet (best duur nog, om bij de NAVO te gaan).quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Was daar op dat moment sprake van dan? Die NAVO ambities van Oekraïne zijn voor zover ik weet pas na 2014 echt ontstaan.
Zo ver ik heb kunnen vinden is het gezeik begonnen na de NAVO top van 2008 in Boekarest.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Was daar op dat moment sprake van dan? Die NAVO ambities van Oekraïne zijn voor zover ik weet pas na 2014 echt ontstaan.
quote:De Russische president Vladimir Poetin was uitgenodigd voor de top en hij arriveerde op de tweede dag (3 april) om deel te nemen aan bilaterale NAVO-Rusland-besprekingen. Rusland verzette zich tegen de Amerikaanse plannen voor een antiraketschild in Polen en Tsjechië en tegen de toetredingsbiedingen van Georgië en Oekraïne tot de NAVO, waarover op de top werd gesproken.
Klopt ja, daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
En die is uitgebreid dankzij Rusland.
En waarom vergiftigde Poetin: de populaire president kandidaat van Oekraine, in 2004 https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yushchenkoquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo ver ik heb kunnen vinden is het gezeik begonnen na de NAVO top van 2008 in Boekarest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Top_van_Boekarest
[..]
Lees je ook Polen zijn rol in de baltische staten, die hebben alles gesloten naar Wit Rusland, dus wat wil rusland doen, als Polen de boel dicht gaat houden?quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, daarom verwacht ik voorlopig geen vrede.
Niet dat Rusland zo maar een NAVO land gaat aanvallen.
Maar de spanningen rond de Baltische staten zullen wel toenemen.
En mocht er oorlog uitbreken met China Taiwan en USA en Rusland ziet een kans dan zullen ze wel toeslaan op EU grondgebied.
Vlak China niet uit in dit conflict.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo ver ik heb kunnen vinden is het gezeik begonnen na de NAVO top van 2008 in Boekarest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Top_van_Boekarest
[..]
Dus nogmaals: Het was totaal niet aan de orde. Dat is uiteindelijk zo gegroeid als gevolg van Ruslands agressie, als ze iemand de schuld willen geven van Oekraïne's ambities om bij de NAVO te gaan kunnen ze beter in een spiegel kijken.quote:At the 2008 Bucharest summit, NATO declined to offer Ukraine a Membership Action Plan, but said that Ukraine would eventually join the alliance. In 2010, during the presidency of Viktor Yanukovych, the Ukrainian parliament voted to abandon the goal of NATO membership and re-affirm Ukraine's neutral status, while continuing its co-operation with NATO.[3] In the February 2014 Ukrainian Revolution, Ukraine's parliament voted to remove Yanukovych, but the new government did not seek to change its neutral status.[4][5][6] Russia then occupied and annexed Crimea, and in August 2014 Russia's military invaded eastern Ukraine to support its separatist proxies. Because of this, in December 2014 Ukraine's parliament voted to seek NATO membership,[7] and in 2018 it voted to enshrine this goal in its constitution.[8][9
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Ik denk hier om:quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En waarom vergiftigde Poetin: de populaire president kandidaat van Oekraine, in 2004 https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yushchenko
quote:He aimed to orient Ukraine towards the West, European Union, the G7 and NATO.
Tja Rusland ziet dat duidelijk anders.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[..]
Dus nogmaals: Het was totaal niet aan de orde. Dat is uiteindelijk zo gegroeid als gevolg van Ruslands agressie, als ze iemand de schuld willen geven van Oekraïne's ambities om bij de NAVO te gaan kunnen ze beter in een spiegel kijken.
Als wij hier pretenderen aan waarheidsbevinding te doen, dan is dat van belang.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja Rusland ziet dat duidelijk anders.
Wat wij er van vinden is op geopolitiek vlak niet zo van belang.
1. Waarom zou hij dat niet mogen als leider van een soevereine staat?quote:
1. Waar heb ik gezegd dat hij dat niet magquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
1. Waarom zou hij dat niet mogen als leider van een soevereine staat?
2. Waarom bieden de Russen dan geen beter alternatief aan als ze Oekraïne er zo graag bij willen houden? Als ze niks beters kunnen bieden dan armoede, corruptie en stagnatie kunnen ze moeilijk gaan zeiken als landen in hun vermeende invloedsfeer ergens anders hun heil gaan zoeken.
Dus kwam dus niet door die zogenaamde 2008 speech van Bush, maar speelde dus al langer.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja de relaties tussen NAVO en Oekraïne zijn er al veel langer.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus kwam dus niet door die zogenaamde 2008 speech van Bush, maar speelde dus al langer.
Rusland is altijd bezig geweest met een oorlog richting zijn westeklijke landen.
Vorige maand nog een spoor opblazen in Polen. Terroristen transporteren en financieren om Onrust te stoken in europa. enz.
Maar na 2008 is het gezeik echt begonnen met propaganda en separatisten enzoquote:Dialogue and cooperation started when newly independent Ukraine joined the North Atlantic Cooperation Council (1991) and the Partnership for Peace programme (1994).
De mening van Rusland is niet relevanter dan die van andere landen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ben je daar nu al achterquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat vredesakkoord gaat er niet komen zo.
Dat is toch al sinds september?quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Lees je ook Polen zijn rol in de baltische staten, die hebben alles gesloten naar Wit Rusland, dus wat wil rusland doen, als Polen de boel dicht gaat houden?
quote:Rusland vindt dat Polen sluiting grens Wit-Rusland moet heroverwegen
Rusland vindt dat Polen nog eens moet nadenken over het voornemen om de grens met Wit-Rusland te sluiten.
Redactie buitenland
12 september 2025 09:47
Ik zie dat de Oekraïners inmiddels de bezetters zijnquote:Op zaterdag 27 december 2025 22:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat vredesakkoord gaat er niet komen zo.
Al vanaf het begin zegt de Poetin propaganda dat Rusland de bevrijder is.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie dat de Oekraïners inmiddels de bezetters zijn
In 2008 spraken Duitsland en Frankrijk een veto uit tegen toetreding van Oekraïne tot de NAVO.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |