Maar daar staat niet wat je stelt. Het verwijt over antivac proza ging overigens over die bron, niet over jou.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets meer vertrouwen graag. Maar voor deze keer.
[..]
Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK143257/
Ik hoor het graag als ik jouw vraag naar tevredenheid heb beantwoordEn dat verwijt over antivac proza mag je voor je houden.
Geen idee wat je schrijft.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar daar staat niet wat je stelt. Het verwijt over antivac proza ging overigens over die bron, niet over jou.
RFK Jr en consorten zijn tientallen jaren aan ontwikkeling om dit soort ziektes zoveel mogelijk uit te roeien vakkundig teniet aan het doen, en naar mijn mening moet dat daar zo hard mogelijk tegen gevochten worden.
Joe Rogan is een bekend vaccinscepticus, met een heel groot podium. Wat hij doet is gewoon gevaarlijk.
De bron bevestigt dat:quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even opgezocht. En begrijp mij goed. Met vaccinatie is de sterftekans lager.
Maar in de ontwikkelde wereld (zonder vaccin) zou tussen de 0,05 en 0,1% van de geïnfecteerde sterven, in de 3e wereld ligt dit rond de 3 tot 5 procent. Wat Rogan zegt lijkt mij feitelijk juist.
Nb: dit onderzoek gaat over wanneer er niet gevaccineerd wordt als het goed is. Het staat nergens expliciet. Ik houd een slag om de arm.quote:The case–fatality ratio for measles is highest in infants aged under 12 months. In developed countries, the case–fatality ratio is 0.05-0.1 per 1000 cases, much lower than in developing countries where it can be 3–6% (15, 19). Malnutrition and severe immunodeficiency (e.g. as a consequence of an advanced infection with human immunodeficiency virus) are risk factors for complications, including death.
Dat is toch niet zo moeilijk. In een tijd zonder vaccins gingen er 2 miljoen mensen per jaar dood aan de mazelen. Als dat 0,1% is van alle geïnfecteerden kom je op 2 miljard geïnfecteerden voordat je bij die 2mln doden bent.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe reken jij dit om? Ik heb hier gewoon een bron voor.
Hoe haal je dat in hemelsnaam uit dit onderzoek?quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Nb: dit onderzoek gaat over wanneer er niet gevaccineerd wordt als het goed is.
Waarop baseer je deze claim? Ik kom het niet tegen op die site.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nb: dit onderzoek gaat over wanneer er niet gevaccineerd wordt als het goed is.
Vraag dat chatgpt maar...quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe haal je dat in hemelsnaam uit dit onderzoek?
Bron: https://www.cdc.gov/measl(...)m_source=chatgpt.comquote:A vaccine became available in 1963. In the decade before, nearly all children got measles by the time they were 15 years old. It is estimated 3 to 4 million people in the United States were infected each year. Among reported measles cases each year, an estimated:
400 to 500 people died
48,000 were hospitalized
1,000 suffered encephalitis (swelling of the brain)
Het is een beetje als alles goed gaat, omdat er heel veel goede keuzes zijn gemaakt in het verleden, dat het dan verwaterd. Men neemt hun ietwat veilige leven als basis, terwijl we juist vanuit andere situaties kwamen. Er zijn mensen die echt niet verder kunnen denken dan zichzelf en dan komen ze met rare conclusies als 'we hebben nergens last van, dus hoeven we ook geen maatregelen te nemen'. Dat terwijl de maatregelen er juist voor zorgen dat die ziektes bedwingbaar blijven.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of het doel is alles te slopen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen in die administratie dom genoeg is om er niets van te zeggen.
Ja, en je hangt nog steeds aan een groep mensen die doodleuk even experts ging ontslaan en dan via een persco ging melden dat 'autisme komt van paracetamol'. Tot zover zogenaamd afgaan op cijfers als zogenaamde maatstaf.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag dat chatgpt maar...
Das niet fijn.
Wel een alternatieve bron nu:
[..]
Bron: https://www.cdc.gov/measl(...)m_source=chatgpt.com
500/4.000.000 = ~,001%
volgens mij is dit nu wel juist.
Wat?quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en je hangt nog steeds aan een groep mensen die doodleuk even gingen melden dat 'autisme komt van paracetamol'. Tot zover zogenaamd afgaan op cijfers als zogenaamde maatstaf.
Maha!quote:Op zaterdag 27 december 2025 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat?
Ik hang aan geen enkele groep mensen.
Orakel Joe Rogan baseert zich op anekdotisch bewijs uit zijn eigen kindertijd. Hij is geboren in 1967, laat dat nou net het jaar zijn dat met dank aan vaccinaties het aantal besmettingen met mazelen was teruggenomen tot minder dan 50 per 100.000 inwoners, ( https://www.statista.com/(...)kdZBP4U6DUx8G0iv5eFW )quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:10 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit soort domme praatjes op populaire podcasts zijn ook nog eens gevaarlijk he. Trend zien we ook wel in Nederland, zijn niet enkel de streng christenen of natuurhippies.
Maar begrijp je wat ik zeg? Met vaccin overlijden er -wereldwijd- 95.000 mensen per jaar. Zonder vaccin (zoals jij aangeeft) sterft tot 0,1% van de Amerikaanse bevolking per jaar, oftewel ~300.000 tot 350.000 mensen per jaar.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee wat je schrijft.
Ik stel dat zonder vaccin de sterfte ook nog vrij mild is:
[..]
De bron bevestigt dat:
[..]
Nb: dit onderzoek gaat over wanneer er niet gevaccineerd wordt als het goed is. Het staat nergens expliciet. Ik houd een slag om de arm.
Overigens wel ironisch dat we het hebben over of mazelen wel of niet mild is terwijl CDC dit in datzelfde artikel heeft staan:quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das niet fijn.
[..]
500/4.000.000 = ~,001%
Lekker gewerkt jongens, al dat werk teniet doen.quote:Measles was declared eliminated from the United States in 2000. This meant the absence of the continuous spread of disease was greater than 12 months. This was thanks to a highly effective vaccination program in the United States, as well as better measles control in the Americas region.
Lees nu even mijn bron. Ik denk dat je dan je reactie wel zult herzienquote:Op zaterdag 27 december 2025 21:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar begrijp je wat ik zeg? Met vaccin overlijden er -wereldwijd- 95.000 mensen per jaar. Zonder vaccin (zoals jij aangeeft) sterft tot 0,1% van de Amerikaanse bevolking per jaar, oftewel ~300.000 tot 350.000 mensen per jaar.
Voor een virus is dat vrij mild ja. Maar voor een virus dat vrijwel uitgeroeid was is dat onacceptabel hoog.
Nouja, je punt blijft nog steeds staan. Je noemde 0,1% van de Amerikaanse bevolking en 3% tot 5% van de 3e wereld mild, voor een ziekte die vrijwel uitgeroeid was. Dat heeft niets te maken met je bron, dat was je eigen weging/mening over die bron.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees nu even mijn bron. Ik denk dat je dan je reactie wel zult herzien
Lees het nu eens hardop in jezelf. Je ziet toch ook wel dat dit geen schokkende cijfers zijn?quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nouja, je punt blijft nog steeds staan. Je noemde 0,1% van de Amerikaanse bevolking en 3% tot 5% van de 3e wereld mild, voor een ziekte die vrijwel uitgeroeid was. Dat heeft niets te maken met je bron, dat was je eigen weging/mening over die bron.
quote:Francis Home, a Scottish physician, demonstrated in 1757 that measles is caused by an infectious agent in the blood of patients.
In 1912, measles became a nationally notifiable disease in the United States, requiring U.S. healthcare providers and laboratories to report all diagnosed cases. In the first decade of reporting, an average of 6,000 measles-related deaths were reported each year.
A vaccine became available in 1963. In the decade before, nearly all children got measles by the time they were 15 years old. It is estimated 3 to 4 million people in the United States were infected each year. Among reported measles cases each year, an estimated:
400 to 500 people died
48,000 were hospitalized
1,000 suffered encephalitis (swelling of the brain)
Jij noemde 0,1% van de Amerikaanse bevolking en 3% tot 5% van de wereldbevolking mild, niet je bron. Nu je een andere bron met andere cijfers hebt veranderd dat niet ineens je eerdere opmerking, je gaf aan dat het mild was op basis van die oude cijfers.quote:Op zaterdag 27 december 2025 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees het nu eens hardop in jezelf. Je ziet toch ook wel dat dit geen schokkende cijfers zijn?
[..]
780.000 doden in 2000, naar 95.000 doden in 2024.quote:Accelerated immunization activities by countries, WHO, the Measles & Rubella Partnership, and other international partners successfully prevented an estimated 59 million deaths between 2000 and 2024. Vaccination decreased an estimated measles deaths from 780 000 in 2000 to 95 000 in 2024 (1).
Hier zit wel een vertekenend effect in. Ze schatten het aantal totale besmettingen, maar je vergelijkt dat nu alleen met het aantal geregistreerde gevallen. De daadwerkelijke sterfte kan veel hoger liggen: mensen die niet naar de dokter gaan, mensen die door longontsteking later overlijden, noem het maar op. Het is lastig conclusies trekken op basis van deze cijfers: dat de sterftecijfers zonder vaccin ook een factor 10 kleiner zijn dan met vaccin volgens het WHO zou mogelijk een belletje kunnen doen rinkelen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das niet fijn.
[..]
500/4.000.000 = ~,001%
Jouw commander in chief poept er tweehonderd rage tweets uit in een uur maar dit is waar je een probleem mee hebt ?quote:Op zondag 28 december 2025 03:45 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Er word voor miljarden gefraudeerd, ik las ergens dat de omvang van de fraude groter is dan het bnp van Somalië.
Daar heeft gouverneur Elmer Fudd uiteraard geen problemen mee, die gooit gewoon een leuke foto van zijn kat op Twitter, prioriteiten he.
Nee want nu gaat het echt geweldig wou je zeggen.quote:Het is maar goed dat hij geen vice president is geworden onder Kamala Harris, dat kon je met recht de bende van ellende noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |