Er was een docu over hem.quote:Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef Tijn het volgende:
Uh... waarom gaat het opeens over Balkenende?
Oh, ok. Nou, ik hoop dat iedereen het nu uit z'n systeem heeft en we het weer 20 jaar lang niet over 'm te hoeven hebbenquote:
Na deze docu is het weer even 20 jaar stil. Tot de volgende docu over deze docu.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ok. Nou, ik hoop dat iedereen het nu uit z'n systeem heeft en we het weer 20 jaar lang niet over 'm te hoeven hebben
Vond de doc wel interessant (deel twee ook al gezien). Balkenende is zelf vrij weinig aan het woord. Ik wist niet dat hij al een deal met Fortuyn had gemaakt voor de verkiezingen. Ook was ik vergeten dat Fortuyn nog gesolliciteerd had om fractievoorzitter van het CDA te worden, voordat hij werd gevraagd voor Leefbaar Nederland. Geeft wel een mooi tijdsbeeld van begin 21'eeuw. Rita Verdonk haar ruzie met Hirsi Ali. De moeite waard om te kijken..quote:Op zondag 28 december 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
https://anderetijden.nl/a(...)-Balkenende---Deel-1
Zoals aangekondigd. Balkenende docu.
Ik ga zeker kijken. Ik ben er nog niet over uit of de man nu over of onderschat is. Sowieso is hij weinig meer in beeld geweest na zijn aftreden.
Komt er nog een deel 3?quote:Op maandag 29 december 2025 14:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond de doc wel interessant (deel twee ook al gezien). Balkenende is zelf vrij weinig aan het woord. Ik wist niet dat hij al een deal met Fortuyn had gemaakt voor de verkiezingen. Ook was ik vergeten dat Fortuyn nog gesolliciteerd had om fractievoorzitter van het CDA te worden, voordat hij werd gevraagd voor Leefbaar Nederland. Geeft wel een mooi tijdsbeeld van begin 21'eeuw. Rita Verdonk haar ruzie met Hirsi Ali. De moeite waard om te kijken..
Deel drie is nu bezig, herhaling van zetten met Jetten.quote:Op maandag 29 december 2025 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Komt er nog een deel 3?
Een Blu Ray JPB Trilogie.
quote:Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef Tijn het volgende:
Uh... waarom gaat het opeens over Balkenende?
op TVquote:Op zondag 28 december 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
https://anderetijden.nl/a(...)-Balkenende---Deel-1
Zoals aangekondigd. Balkenende docu.
Ik ga zeker kijken. Ik ben er nog niet over uit of de man nu over of onderschat is. Sowieso is hij weinig meer in beeld geweest na zijn aftreden.
Uit de documentaire wordt in ieder geval duidelijk dat er destijds ook al bewust spelletjes met de PvdA gespeeld zijn. Dat is verder geen verrassing te noemen. CDA neigt natuurlijk richting de VVD.quote:Op maandag 29 december 2025 16:37 schreef KaheemSaid het volgende:
De behoorlijke kritiek hier op JP, is die gebaseerd op zijn beleid of op zijn charisme?
ik zie liever Jetten dan Balk als Premierquote:Op maandag 29 december 2025 16:37 schreef KaheemSaid het volgende:
De behoorlijke kritiek hier op JP, is die gebaseerd op zijn beleid of op zijn charisme?
Meer charisma hebben dan een vaatdoek is wel een beetje een conditio sine qua non voor een goede premier zijn.quote:Op maandag 29 december 2025 16:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Meer zijn gedrag.quote:Op maandag 29 december 2025 16:37 schreef KaheemSaid het volgende:
De LINKER vleugel van Groen Links ???/quote:
Wat is Palestina?quote:Op maandag 29 december 2025 21:47 schreef -XOR- het volgende:
Een vrij Palestina en een einde aan de Amerikaanse hegemonie lijkt me een uitstekend geopolitiek streven, niets mis mee.
Internationaal erkende grenzen en soevereiniteit van Gaza en de Westbank onder één gemeenschappelijk bestuur.quote:
Nou, dan heb je precies het probleem te pakken, die grenzen zijn niet internationaal erkend.quote:Op maandag 29 december 2025 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Internationaal erkende grenzen en soevereiniteit van Gaza en de Westbank onder één gemeenschappelijk bestuur.
Vandaar mijn opmerking.quote:Op maandag 29 december 2025 21:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, dan heb je precies het probleem te pakken, die grenzen zijn niet internationaal erkend.
Hoe vrij is dat vrij Palestina?quote:Op maandag 29 december 2025 21:47 schreef -XOR- het volgende:
Een vrij Palestina en een einde aan de Amerikaanse hegemonie lijkt me een uitstekend geopolitiek streven, niets mis mee.
Lijkt mij eerder een soort vreemde uitwas.quote:Op maandag 29 december 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
En echt... "bewustwording en herstelbetalingen"...
![]()
![]()
Heel gek dat PvdA-GL maar niet de grootste wordt.
Zelfstandig bestuur en statelijke erkenning, in het begin onder toezicht van de VN.quote:Op maandag 29 december 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe vrij is dat vrij Palestina?
Die zijige onzin krijg je er inderdaad bij, daar moet snel korte metten mee worden gemaakt.quote:Op maandag 29 december 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
En echt... "bewustwording en herstelbetalingen"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |