abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2025 @ 10:29:18 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219575757
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 09:05 schreef Koortsdroom het volgende:
Tweede deel van dit topic was niet nodig geweest als je dit weet:

"Heeft Debby Gerritsen kinderen?
Zo heeft columniste en podcastmaker Debby Gerritsen geen kinderen. Zij merkt dat het altijd stil wordt als ze zegt dat ze geen moeder is, maar dat wel graag had willen zijn."

Nu snap ik het.

Weer zo'n wijf met verschrompelde eierstokken en nu spijt heeft. Haar grootste 'pleziertjes' in haar leven bestaan nu uit Chardonnay drinken met haar consultancy-vriendinnen. Daarna zal ze verbitterd terugkeren naar haar Amsterdamse appartement waar misschien een kat (Britse Korthaar of Pers) op haar wacht, die ze oneindig vertroeteld met scampi's en gerookte zalm. Maar het is niet hetzelfde. Er knaagt iets.

Terwijl de tijd steeds rimpels toevoegt zal ze verzuurd kinderloos sterven. Niemand zal haar hand vasthouden en haar bedanken dat ze een goede moeder is geweest. Haar cope is nu om al die gemene mannen de schuld geven van de leegte in haar leven.

Duidelijk.
Je had dit artikel (wat ook in deze reeks is geplaatst) even gemist? :P

https://www.ad.nl/mezza/d(...)nd-in-hand~aaf81f1d/

En recenter: https://deculemborggids.nl/sander-westerveld-gescheiden/

Het afzeiken is al sneu, maar zo sta je wel enorm voor schut.. :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219575758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een mannenkind... Tja ik snap de generalisatie wel maar dat lijkt me nogal overdreven.

Nogmaals; het zou de vrouw helpen als het besef er is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Het hele topic zit vol met generalisaties dus ik gooi er nog even een paar bij.
Mannen zijn best bereid mee te helpen in het huishouden; traditioneel is het echter zou dat de vrouw dat overzicht veel beter in haar hoofd heeft. Mannen hebben daar wellicht wat hulp bij nodig. En dan is het misschien heel kinderachtig maar is het dan zo'n grote moeite als vrouw om even uit te spreken wat je van een man verwacht rondom het huishouden? Mannen hebben dan weer een eigen agenda in hun hoofd maar die mogen ze dan wel lekker zelf oplossen.
Ik denk ook vooral dat de mannen de lat veel lager hebben liggen op dat vlak en zich niet zo druk maken.
Mijn moeder trekt het bv hele slecht als er iets op de aanrecht ligt of op tafel staat. Mij boeit dat niet zolang het aan het einde van de dag maar weg is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219575777
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het afzeiken is al sneu, maar zo sta je wel enorm voor schut..
Gevoelige snaar geraakt? Kkk?
Koele kinderloze kikker?
pi_219575780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:19 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Elkaar aanspreken op onwenselijk gedrag. Emotioneel iets meer volwassen worden.
Of accepteren dat mannen emotioneel een andere leercurve meemaken. Lijkt mij een makkelijkere oplossing dan mannen laten proberen eerder emotioneel volwassen te worden.
quote:
Over het algemeen wordt het door de maatschappij etc aan vrouwen geleerd dat als er iets misgaat of iets niet wil lukken dat ze bij zichzelf moeten zoeken waarom, bij mannen wordt er dikwijls geleerd dat de factoren extern liggen.
Dit is nieuw voor mij. We hebben al decennialang gemengd onderwijs en buiten sport worden jongens en meisjes exact hetzelfde aangeleerd op scholen?
quote:
Voorbeeld waar de hele maatschappij aan mee doet is bijvoorbeeld de male loneliness epidemic. Met oorzaken die genoemd worden zoals vrouwen willen niet meer daten, vrouwen zijn te zelfstandig etc. In eerste instantie ligt de schuld weer bij vrouwen. Terwijl het duidelijk is dat vrouwen de afgelopen jaren gewerkt hebben aan hun zelfstandige positie in de maatschappij terwijl mannen die meegegroeid zijn en dus dezelfde effort erin stoppen als in de jaren 50.
Slecht voorbeeld als het daadwerkelijk de reden is. Als alle schoenenwinkels (overdrijving) morgen besluiten alleen nog de rechterschoen te verkopen kan ik het als man moeilijk bij mezelf zoeken dat ik de linkerschoen niet kan vinden.
quote:
Ik merk in de maatschappij gezien in het algemeen dat mannen nog steeds denken dat vrouwen mannen nodig hebben en daarmee een relatie nodig hebben. Terwijl dit niet meer het geval is. Er daar ligt voor mij de cru.

Wat is "nodig hebben"?
quote:
De zelfstandige vrouw wil een man die een aanvulling is op haar leven en wil geen extra kind in huis. Ze zoekt dus een partner die emotioneel en mentaal op hetzelfde niveau kan meedraaien als zij. Dus ze verwacht iemand die betrokken is, emotioneel volwassen (of wil werken aan zijn psyche) en eigenlijk voor het grootste gedeelte op alle vlakken voor zichzelf kan zorgen. Ze wil geen vervanger zijn voor hun moeder.
De zelfstandige vrouw; ik denk dat die er in de praktijk een stuk minder zijn dan dat nu zou moeten blijken of dan dat ze dat zelf zouden willen. Mannen hebben vrouwen nodig maar andersom net zo goed.
  woensdag 24 december 2025 @ 10:33:13 #255
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219575781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk ook vooral dat de mannen de lat veel lager hebben liggen op dat vlak en zich niet zo druk maken.
Mijn moeder trekt het bv hele slecht als er iets op de aanrecht ligt of op tafel staat. Mij boeit dat niet zolang het aan het einde van de dag maar weg is.
Same :D En dat kun je wel uitspreken, maar als de ander daar zelf geen probleem mee heeft zal hij (of zij) dat niet ineens ook steeds gaan opruimen dan. Dan moet je er maar mee leren leven dat je zelf meer opruimt dan de ander vind ik :P
pi_219575783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja.

Maar na mijn eerste huwelijk zei ik ook dat ik nooit meer wilde trouwen… ;)
Ik heb eigenlijk alle grote dingen van het leven inmiddels meegemaakt met mijn man.
Van trouwen tot kind krijgen en opvoeden, van ziektes tot overlijdens in de familie.

Wat kan een nieuwe man meebrengen wat zo belangrijk is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 10:34:35 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219575786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:19 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Elkaar aanspreken op onwenselijk gedrag. Emotioneel iets meer volwassen worden.

Over het algemeen wordt het door de maatschappij etc aan vrouwen geleerd dat als er iets misgaat of iets niet wil lukken dat ze bij zichzelf moeten zoeken waarom, bij mannen wordt er dikwijls geleerd dat de factoren extern liggen.

Voorbeeld waar de hele maatschappij aan mee doet is bijvoorbeeld de male loneliness epidemic. Met oorzaken die genoemd worden zoals vrouwen willen niet meer daten, vrouwen zijn te zelfstandig etc. In eerste instantie ligt de schuld weer bij vrouwen. Terwijl het duidelijk is dat vrouwen de afgelopen jaren gewerkt hebben aan hun zelfstandige positie in de maatschappij terwijl mannen die meegegroeid zijn en dus dezelfde effort erin stoppen als in de jaren 50.

Ik merk in de maatschappij gezien in het algemeen dat mannen nog steeds denken dat vrouwen mannen nodig hebben en daarmee een relatie nodig hebben. Terwijl dit niet meer het geval is. Er daar ligt voor mij de cru.

De zelfstandige vrouw wil een man die een aanvulling is op haar leven en wil geen extra kind in huis. Ze zoekt dus een partner die emotioneel en mentaal op hetzelfde niveau kan meedraaien als zij. Dus ze verwacht iemand die betrokken is, emotioneel volwassen (of wil werken aan zijn psyche) en eigenlijk voor het grootste gedeelte op alle vlakken voor zichzelf kan zorgen. Ze wil geen vervanger zijn voor hun moeder.
Klinkt kut
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 24 december 2025 @ 10:34:40 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219575787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:32 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Gevoelige snaar geraakt? Kkk?
Koele kinderloze kikker?
Gevoelige snaar? :D
Het viel me gewoon op dat je rant werkelijk helemaal nergens op sloeg. En dat je dat had kunnen weten.

Hoe zeer kun je de plank misslaan?
_O-
  woensdag 24 december 2025 @ 10:34:47 #259
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219575789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Letterlijk uit de column:

Jarenlang misbruikt door haar eigen man en een parade van buurtbewoners – van de bankier tot de bouwvakker. Gewone mannen. Met een gezin en een leaseauto.

(Maar zo te zien haal je columns door elkaar)
Waar staat dat dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219575792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:04 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
En wees heel eerlijk. Waar heeft de moderne vrouw nu daadwerkelijk echt een man voor nodig?
Nou, als jij er een zou hebben dan hoefden we niet dag in dag uit dat oeverloze geouwehoer van jou te lezen alhier. Dus mannen maken de wereld soms wel degelijk een betere plek.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219575803
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar staat dat dan?
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 00:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De nieuwe Debby is uit *O*
Ik lees het overigens anders, namelijk dat het normaal ogende mannen zijn met gezin, baan, aanzien, die daar ook toe in staat zijn en dat het niet alleen gevaarlijk ogende mannen met waarschuwingslichten aan alle kanten zijn die tot zulke dingen in staat zijn.
Dus niet normaal dat iedere man dat doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219575824
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat zo. En binnen een goede relatie waarin je samen groeit kan dat ook. Maar dan gaat die man niet voor de rest van zijn leven die aanwijzingen nodig hebben en weet hij ook op den duur wat zijn taken in dat huishouden zijn, lijkt me. Na tien jaar hoef je je man toch niet meer te vragen of hij zijn sokken in de wasmand wil gooien, de boodschappen wil doen, brood uit de vriezer halen (ik noem maar wat dingen die regelmatig voor kunnen komen).
Wanneer je in een relatie zit en samenwoont gaan die dingen op den duur natuurlijk ook wat meer gestroomlijnder. Normaal gezien zou ik verwachten dat daarin wat communicatie over zou kunnen bestaan.
pi_219575827
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gevoelige snaar? :D
Het viel me gewoon op dat je rant werkelijk helemaal nergens op sloeg. En dat je dat had kunnen weten.

Hoe zeer kun je de plank misslaan?
_O-
Username: kat
Ondertitel: kat
Schermafbeelding: kat

kinderen gedetecteerd:

0

Je zal vast heel veel plezier uit de sushi halen die Thuisbezorgd komt brengen. Misschien die 'Sex and the City' dvd's maar weer eens afstoffen met de Kerst? :s)
pi_219575829
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Same :D En dat kun je wel uitspreken, maar als de ander daar zelf geen probleem mee heeft zal hij (of zij) dat niet ineens ook steeds gaan opruimen dan. Dan moet je er maar mee leren leven dat je zelf meer opruimt dan de ander vind ik :P
Zelfde maar verjaardagen en etentjes de mooiste en moeilijkste creaties verzinnen en elk jaar er over klagen dat het zoveel werk is en het eigenlijk niet kan. Maar als ik dan zeg dat de meeste mensen ook een bitterbal meer dan prima vinden dan zie ik dat verkeerd.

Ik doe er in mijn eigen huis iig niet aan mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 24 december 2025 @ 10:42:52 #265
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219575831
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Ik lees het overigens anders, namelijk dat het normaal ogende mannen zijn met gezin, baan, aanzien, die daar ook toe in staat zijn en dat het niet alleen gevaarlijk ogende mannen met waarschuwingslichten aan alle kanten zijn die tot zulke dingen in staat zijn.
Dus niet normaal dat iedere man dat doet.
Klopt. En ik lees er in dat het vooral gaat over de slachtoffers, die hun schaamte opzij zetten over wat hun is gebeurd en durven te praten.

Ik lees er niet in dat alle mannen kwaadaardig zijn. Bijzonder weer.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 24 december 2025 @ 10:43:29 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219575838
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:42 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Username: kat
Ondertitel: kat
Schermafbeelding: kat

kinderen gedetecteerd:

0

Je zal vast heel veel plezier uit de sushi halen die Thuisbezorgd komt brengen. Misschien die 'Sex and the City' dvd's maar weer eens afstoffen met de Kerst? :s)
Owh, nu hoop je dat ik single ben zodat je afzeikpoging deze keer wél klopt? :D

Jammer, maar helaas _O-
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 10:43:43 #267
441859 crew  Lenny77
pi_219575841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een mannenkind... Tja ik snap de generalisatie wel maar dat lijkt me nogal overdreven.

Nogmaals; het zou de vrouw helpen als het besef er is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Het hele topic zit vol met generalisaties dus ik gooi er nog even een paar bij.
Mannen zijn best bereid mee te helpen in het huishouden; traditioneel is het echter zou dat de vrouw dat overzicht veel beter in haar hoofd heeft. Mannen hebben daar wellicht wat hulp bij nodig. En dan is het misschien heel kinderachtig maar is het dan zo'n grote moeite als vrouw om even uit te spreken wat je van een man verwacht rondom het huishouden? Mannen hebben dan weer een eigen agenda in hun hoofd maar die mogen ze dan wel lekker zelf oplossen.
Maar eerder was die vrouw dus thuis en hadden kinderen geen 45 hobby's.
Nu werkt ze zelf buitenshuis en is die extra 'last' er teveel aan.
Nogmaals: genoeg mannen die geen last zijn, integendeel. Maar degenen die het wel zijn, zijn eerlijk gezegd niet meer echt gewenst.
En dat begrijp ik.

Welke agenda bedoel jij? De andere klussen zoals bv grasmaaien/goot schoonmaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 24-12-2025 10:50:37 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219575879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wanneer je in een relatie zit en samenwoont gaan die dingen op den duur natuurlijk ook wat meer gestroomlijnder. Normaal gezien zou ik verwachten dat daarin wat communicatie over zou kunnen bestaan.
Natuurlijk bestaat daar communicatie over. En natuurlijk is het geen probleem als de een eens iets vergeet of anders doet of wat dan ook.
Maar mijn man en ik zijn 20 jaar samen en ik zou het inmiddels toch wel vervelend gaan vinden als ik nog steeds bepaalde basisdingen aan hem zou moeten vragen omdat het nog steeds mijn veratwoordelijkheid zou zijn om te zorgen dat hij die dingen niet vergeet.
pi_219575900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zelfde maar verjaardagen en etentjes de mooiste en moeilijkste creaties verzinnen en elk jaar er over klagen dat het zoveel werk is en het eigenlijk niet kan. Maar als ik dan zeg dat de meeste mensen ook een bitterbal meer dan prima vinden dan zie ik dat verkeerd.

Ik doe er in mijn eigen huis iig niet aan mee.
Dat is zeker iets wat veel vrouwen zichzelf aandoen. Ook op school met traktaties of de surprise van de kinderen. Ik heb daar nooit aan meegedaan. We hebben altijd getrakteerd wat kind wilde trakteren, en niet iets waar ik als moeder de blits mee kon maken. Een beetje controle uit handen geven en je wat minder aantrekken van wat andere mensen zeggen of denken zou veel vrouwen wel goed doen, denk ik.

Ik moet toegeven dat ik daarin ook beter werd naarmate ik ouder werd.
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 10:52:17 #270
441859 crew  Lenny77
pi_219575911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:32 schreef Vliegbaard het volgende:

Dit is nieuw voor mij. We hebben al decennialang gemengd onderwijs en buiten sport worden jongens en meisjes exact hetzelfde aangeleerd op scholen?

Vergeer even niet wat thuis wordt meegegeven?
pi_219575918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:28 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Divers onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen het gelukkigst zijn zonder relatie en een man met. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat een man beter slaapt met een vrouw naast zich, maar een vrouw dus absoluut niet.
Als de vrouw in het leven ernstig ziek wordt, is de kans dat een man een scheiding aanvraagt aanzienlijk groter. U mag zelf de reden invullen, maar het zal wel iets te maken hebben dat zij niet meer de verzorgende rol op zich kan nemen.
Mannen leven langer als ze getrouwd zijn, vrouwen juist korter.

Het meeste van al het onderzoek laat juist zien dat een man een vrouw harder nodig heeft en er gelukkig van wordt, dan andersom. Vrouwen hebben geen relatie meer nodig, want we zijn niet meer afhankelijk van de man voor onze levensvoorziening.
De vrouw wil een man als aanvulling op haar leven. Dat is het. Daar gaat de column ook over.
Wetenschappelijk vrij onverantwoorde onderzoeken, want geen homogene groepen.

Verder zijn de taken die van oudsher door de man vervuld werden (veiligheid, inkomen) door de overheid gecollectiviseert.

Het heeft dan een hoog ‘ik heb geen man nodig om zwanger te worden, ik ga wel naar de spermabank’ gehalte als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_219575933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 23:23 schreef timmmmm het volgende:
Als ik zie hoe weinig vrouwen een kamerplant kunnen onderhouden zonder dat ie doodgaat, is de man vermoedelijk beter af.

Ik vind het héérlijk om alleen te zijn. Ik hoef met niemand rekening te houden, niemand klaagt dat ie te weinig aandacht krijgt als ik een periode meer moet werken of een avond zin heb om te gamen. Niemand die wil dat je meegaat naar de schoonfamilie etc etc. Ik snap alleen dat het aan mijn behoeften ligt en niet aan de vrouw als groep.

Ik begrijp het gevoel dus helemaal, ik vraag me alleen af waarom ze het op gender steken. Vrouwen zijn heus niet zo bijzonder als ze denken, de hele samenleving is nou eenmaal veel individualistischer geworden dus we hebben minder behoefte aan een partner.
Zes dagen achter elkaar gewerkt, zondag eindelijk vrij en mij verheugen op een dagje ongestoord gamen.

Maar dan komt de vrouw weer aanzetten met 'verplichtingen'....

Ik zit dus in die situatie, maar ik verlang net iets te vaak terug naar dat gevoel van vrijheid (ik gebruik jullie voor het gemak maar even als therapeut bij wie ik m'n grieven kan uiten)/.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219575937
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar eerder was die vrouw dus thuis en hadden kinderen geen 45 hobby's.
Nu werkt ze zelf buitenshuis en is die extra 'last' er teveel aan.
Nogmaals: genoeg mannen die geen last zijn, integendeel. Maar degenen die het wel zijn, zijn eerlijk gezegd niet meer echt gewenst.
En dat begrijp ik.

Welke agenda bedoel jij? De andere klussen zoals bv grasmaaien/goot schoonmaken?
Met de gemiddelde man valt daar toch gewoon over te communiceren? Je kunt ook besluiten om niks te zeggen en dan achteraf te roepen dat die man zo'n luie kleuter is.
  Moderator woensdag 24 december 2025 @ 10:55:17 #274
441859 crew  Lenny77
pi_219575938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wetenschappelijk vrij onverantwoorde onderzoeken, want geen homogene groepen.

Verder zijn de taken die van oudsher door de man vervuld werden (veiligheid, inkomen) door de overheid gecollectiviseert.

Het heeft dan een hoog ‘ik heb geen man nodig om zwanger te worden, ik ga wel naar de spermabank’ gehalte als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk eerder: ik heb geen man (dus vader) nodig om moeder te zijn, ik ga wel naar de spermabank.
:P
  woensdag 24 december 2025 @ 10:56:22 #275
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219575954

Sfeer in dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')