Helemaal eens!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Heerlijk ook, gewoon lekker bezig zijn
Omg .... dat idee ga ik misschien jattenquote:Op donderdag 29 januari 2026 20:25 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie insta?
Vond dit zo leuk gedaanEn mini-wolwinkeltje.
https://www.instagram.com/p/DT7xjV_AjY_/
Maar de kleurtjesquote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:13 schreef Blues het volgende:
Het is meer een deken geworden dan een vest![]()
[ link | afbeelding ]
Beetje groot en wijd maw comfortabel jaquote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar de kleurtjes
En het ziet er leuk en comfortabel uit
Dat is zeker leuk gedaan. Je moet er maar op komen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:25 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie insta?
Vond dit zo leuk gedaanEn mini-wolwinkeltje.
https://www.instagram.com/p/DT7xjV_AjY_/
Lekker toch voor de koude dagenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:13 schreef Blues het volgende:
Het is meer een deken geworden dan een vest![]()
[ link | afbeelding ]
O dat is leuk, is beter te doen dan die bolle diertjesquote:Op maandag 9 februari 2026 21:15 schreef Blues het volgende:
En weer door voor de kleinkinderen![]()
Probeersel platte dieren, want gaat in een envelop richting Australië.
Zeepaardje:
[ link | afbeelding ]
Wat leuk en origineelquote:Op maandag 9 februari 2026 21:15 schreef Blues het volgende:
En weer door voor de kleinkinderen![]()
Probeersel platte dieren, want gaat in een envelop richting Australië.
Zeepaardje:
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat dit lastiger is dan "3D"-diertjesquote:Op dinsdag 10 februari 2026 06:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is leuk, is beter te doen dan die bolle diertjes
Ik bedoel lwa versturenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat leuk en origineel
[..]
Ik denk dat dit lastiger is dan "3D"-diertjes
Ooooh!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik bedoel lwa versturen
Ik vond ze wel makkelijk om te maken die platte dingen
Ja best makkelijk om te maken, en zo klaar ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:12 schreef Dotteke het volgende:
Ik bedoel lwa versturen
Ik vond ze wel makkelijk om te maken die platte dingen
O daat zitten hele leuk tussen. MIsschien als je de handigheid hebt gekregen hier in kan je die alligator zelf maken of het patroon aan passenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja best makkelijk om te maken, en zo klaar ook.
Idd qua versturen makkelijk, zoon Q is in april jarig dus in maart gaat er een brief/kaart die kant op en stop ik wat platte dieren bij voor de k.kinderen.
Ik heb een site gevonden met een alphabet aan 'platte' dieren:
https://www.repeatcrafter(...)animal-alphabet.html
Dan gooi ik ze door de vertaling en na een proefdier lukt dan het zeepaardje iig goed.
Gisteravond met de A begonnen maar dat werd een raar uit zijn verband gerukte alligator
Beide erg leuk, maar dat egeltjequote:Op donderdag 12 februari 2026 22:24 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Rommelen met restjes
Ik zag gelijk dat het een pinguin wasquote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:26 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
golfer zei: een uil!
Nee schat, een pinguďn
Overduidelijk een pinguďnquote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:26 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
golfer zei: een uil!
Nee schat, een pinguďn
Dank je welquote:Op donderdag 19 februari 2026 16:36 schreef Blues het volgende:
Wat een leukerd!! Wat haak jij netjes
Één van de weinige dingen waar ik een beetje goed in ben is hakenquote:Op donderdag 19 februari 2026 20:33 schreef Tink89 het volgende:
Ja echt supernetjes! Dat kan ik zo echt niet…
quote:Ik strugglede heel hard met m’n gewonnen pakket en nu gaat m’n moeder me helpen. We hebben geen beste band, dus hopelijk helpt een gezamenlijke hobby een beetje.
Dank je welquote:Op zondag 22 februari 2026 20:25 schreef trui het volgende:
Leuk, heel mooi gemaakt, CotS! Heb je 't op de 'gewone' manier gedaan of met yarnunder/yarnover?
Als ik naar het hoofdje kijk, lijk ik daar strakke v-tjes te zien, en geen x-jes, dus ik denk de gewone manier. Maar nu praat ik voor m'n beurt, CotS kan het prima zelf vertellen, natuurlijk!quote:Op zondag 22 februari 2026 20:25 schreef trui het volgende:
Leuk, heel mooi gemaakt, CotS! Heb je 't op de 'gewone' manier gedaan of met yarnunder/yarnover?
Je kan ook gelijk hebbenquote:Op zondag 22 februari 2026 20:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als ik naar het hoofdje kijk, lijk ik daar strakke v-tjes te zien, en geen x-jes, dus ik denk de gewone manier. Maar nu praat ik voor m'n beurt, CotS kan het prima zelf vertellen, natuurlijk!
Heel netjes gehaakt, echt een schattige knuffel
inderdaad, ik had nog niet ingezoomd.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:30 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als ik naar het hoofdje kijk, lijk ik daar strakke v-tjes te zien, en geen x-jes, dus ik denk de gewone manier. Maar nu praat ik voor m'n beurt, CotS kan het prima zelf vertellen, natuurlijk!
Heel netjes gehaakt, echt een schattige knuffel
Ja, dan wordt het netjes, maar wel wat belastender voor je lijf, misschien? Trui duidt op een techniek waarbij je niet 2x je garen over de haaknaald wikkelt bij het maken van een vaste, maar een keer over en een keer onder (of andersom, dat moet ik altijd even voelen/zien tijdens het haken...). Ik heb het geleerd van designer Yan Schenkel, van de Pica Pau-serie.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan ook gelijk hebben
Ben best een haaknerd maar hier heb ik me niet in verdiept tot mijn schaamte
Dank je wel! Sowieso heel strak haken
Wel grappig dat ChatGPT hier ook een antwoord op dacht te hebben.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je kan ook gelijk hebben
Ben best een haaknerd maar hier heb ik me niet in verdiept tot mijn schaamte
Dank je wel! Sowieso heel strak haken
Ik heb nooit last van haken en kan het uren doen als ik wilquote:Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het netjes, maar wel wat belastender voor je lijf, misschien? Trui duidt op een techniek waarbij je niet 2x je garen over de haaknaald wikkelt bij het maken vam een vaste, maar een keer over en een keer onder (of andersom, dat moet ik altijd even voelen/zien tijdens het haken...). Ik heb het geleerd vam designer Yan Schenkel, van de Pica Pau-serie.
Omdat ik deze termen ook niet kende opgezocht.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien heel stom van me; alleen ik zie het verschil niet?
Misschien ben ik moe... maar in mijn beleving doe ik datquote:Op zondag 22 februari 2026 20:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Omdat ik deze termen ook niet kende opgezocht.
Dit is heel duidelijk:
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat de meeste mensen geel doen en jij kennelijk rozequote:Op zondag 22 februari 2026 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien ben ik moe... maar in mijn beleving doe ik dat
Soit... maakt ook niet uit, zolang er maar plezier is
Ga even zoeken hoe het normaal zou moeten
Je krijgt ipv een v (aan de goede kant) een x wanneer je een yo en yu doet (of andersom)!quote:Op zondag 22 februari 2026 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien heel stom van me; alleen ik zie het verschil niet?
Edit: soms krijg ik te horen dat ik binnenste buiten haak... misschien is het dat? Want ik heb nu vier filmpjes yarn under gekeken en dat is precies wat ik doe. Alleen dan haak ik binnenste buiten
Oooh wat een schatje! En een leuk project. Mooi aandenkenquote:Op zondag 22 februari 2026 20:52 schreef Blues het volgende:
Ik heb vandaag een heel lief verzoek van mijn collega/vriendin gekregen.
Omdat ik in maart met pensioen ga, wil ze graag dat ik een 'tasbeest' voor haar haak. Die knoopt ze dan om haar werktas zodat ik er altijd nog een beetje bij ben op t werk.
Te lief toch![]()
Deze wordt het, maar dan in het geel en ik maak een paar bruine vlekjes erop, beetje giraf, mss dat ik het kopje ook wat aanpas nar meer giraflook.(Ze had het over een giraf).
Morgen even geel katoen kopen.
To under or upper is the questionquote:Op maandag 23 februari 2026 16:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zit in volle verwarring te halen
Toch echt onderquote:Op maandag 23 februari 2026 18:06 schreef Blues het volgende:
[..]
To under or upper is the question
En een dikke knuffel![]()
Mss in een ver verleden ooit of gekregen?quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:
Wat een lieve vraag en wat een leukerd is het geworden![]()
Vandaag de schoenendoos met naaispullen eens uitgeruimd na 100 jaar.
Tot mijn verbazing lagen er 3 haaknaalden in. Daarvan kan ik mij niks herinneren.
Wel ooit veel gebreid. De truien met ingewikkelde patronen liggen nog in de kast. Alle breinaalden etc. weggegeven bij een inzameling.
Van haken herinner ik mij dus niets.
Ach wat een schatje zegquote:Op woensdag 25 februari 2026 21:23 schreef Blues het volgende:
Beetje van 2 patronen en mezelf 🦒
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mss maak ik er nog wel een paar (maar dan andere beesten) Vind het een leuk kado voor als je niks weetquote:
Het is ook echt leukquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Mss maak ik er nog wel een paar (maar dan andere beesten) Vind het een leuk kado voor als je niks weet
Is toch niets slordig aan? Vind ze leukquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nogal slordig gehaakt, in minder dan een week tijd. Nummer vier staat voor de helft op de naald. Was wel fijn om te makennetjes haken komt wel weer
[ afbeelding ]
Wat een leukerds! En leuke patroontjes kleuren! Wordt er vrolijk vanquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nogal slordig gehaakt, in minder dan een week tijd. Nummer vier staat voor de helft op de naald. Was wel fijn om te makennetjes haken komt wel weer
[ afbeelding ]
Dank je! Ze zijn leuk, maar de steekjes zijn niet gelijkmatig genoegquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is toch niets slordig aan? Vind ze leuk
Dank je welquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een leukerds! En leuke patroontjes kleuren! Wordt er vrolijk vanHopelijk jij ook een beetje.
Cutequote:Op woensdag 11 maart 2026 20:48 schreef Blues het volgende:
Vandaag gaf ik de giraf aan collegadin voor aan haar tas.
Staat leuk en ze was er blij mee![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt cool!quote:Op zondag 15 maart 2026 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het knap dat jullie zulke mooie dingen kunnen haken![]()
Ik ben niet zo handig. Ik ben gisteren wel weer eens begonnen met punnikenIk vond een leuk gekleurd bolletje waar dat goed mee gaat. Dus ik maak nu een aantal tashangers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een werk! Super tofquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
De poef is eindelijk af:
[ afbeelding ]
1 grote ronde kussen en heel veel vulling (ongeveer rond 5 kilo aan vulling). Elk onderdeel apart gehaakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat een werk! Super tof
Ergens omheen gehaakt of heel veel vulling?
Respectquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1 grote ronde kussen en heel veel vulling (ongeveer rond 5 kilo aan vulling). Elk onderdeel apart gehaakt.
Hij is nog niet geclaimd door mijn katten.
Ik had eerst 3 zakken van ongeveer 500g voor 10 euro op de markt gehaald.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Respect
Vijf kilo vulling
Daar doe ik twee jaar mee
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer wat gemaakt de laatste dagen:
(dacht nog niet gedeeld hierChack zo even dubbel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]De diertjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat mooi gedaan
En je inspireert me met je deken!
Eens rondkijken of ik ook zoiets ergens kan kopen voor een zacht prijsje.
Ik heb nu tijd zat, maar totaal geen haak inspiratie terwijl ik wel zin heb in iets maken.
Prachtig!!!! 🤩🤩quote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
De poef is eindelijk af:
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op dinsdag 24 maart 2026 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
De diertjeswat mooi gedaan
En je inspireert me met je deken!
Eens rondkijken of ik ook zoiets ergens kan kopen voor een zacht prijsje.
Ik heb nu tijd zat, maar totaal geen haak inspiratie terwijl ik wel zin heb in iets maken.
O die is wel mooiquote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:53 schreef Blues het volgende:
Oh heb iets gevonden!
Morgen naar handwerkwinkel om me te laten adviseren over beste garen om niet weer in die valkuil van 'ik doe maar wat' te vallen zodat ik weer een loodzwaar vest overhoudt![]()
https://eenmooigebaar.nl/zeeschuim-vest/
O leuk, ben benieuwd. Dan heb je ook wel iets wat niemand heeft. Mooie kleur ookquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb me laten adviseren. Samen met de medewerker uitgerekend dat ik 6 bolletjes van deze wat dikkere katoen nodig zal hebben als je op 8 haakt.
Niet heel goedkoop, maar ik wilde nu eens goed beginnen![]()
Ik hou erg van petrol achtig blauw.
Proeflapje gemaakt en de maten komen aardig overeen![]()
[ link | afbeelding ]
Wauw die kleur en wat haak je netjesquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb me laten adviseren. Samen met de medewerker uitgerekend dat ik 6 bolletjes van deze wat dikkere katoen nodig zal hebben als je op 8 haakt.
Niet heel goedkoop, maar ik wilde nu eens goed beginnen![]()
Ik hou erg van petrol achtig blauw.
Proeflapje gemaakt en de maten komen aardig overeen![]()
[ link | afbeelding ]
Mooie kleurtjesquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Hupje het volgende:
Knap hoor, wat jullie allemaal kunnen maken!
Ik kom niet verder dan een beetje punniken.
Bij het sporten hebben veel kinderen dezelfde tas. Dus nu een dingetje eraan zodat mijn zoon zijn eigen tas kan herkennen. Eigenlijk de foto niet waard![]()
[ afbeelding ]
Superhandig dingetje!!quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Hupje het volgende:
Knap hoor, wat jullie allemaal kunnen maken!
Ik kom niet verder dan een beetje punniken.
Bij het sporten hebben veel kinderen dezelfde tas. Dus nu een dingetje eraan zodat mijn zoon zijn eigen tas kan herkennen. Eigenlijk de foto niet waard![]()
[ afbeelding ]
Nou ehhhh.. Ben begonnen en moest 2 filmpjes kijken hoe je nou toch met stokjes moet opzetten!quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw die kleur en wat haak je netjes
Oh dat klinkt interessant, mijn brein breekt daar even over. Ik ga het patroon niet kopen (want ik ga het nooit maken, mijn vrienden zijn uitgebroedquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:18 schreef trui het volgende:
Mooi kleurtje, Blue! (ik ben wel benieuwd of het niet snel te zwaar wordt, met dat dikkere katoen).
Ik ben op verzoek een babydekentje aan het maken. Patroon: Nevis throw van Loopy Handmade. Begint ook met een rij met halve stokjes, in plaats van eerst een rij lossen, dat geeft wel meteen een mooie stevige onderkant.
[ afbeelding ]
Mooi, mooi kleurtje ook.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:18 schreef trui het volgende:
Mooi kleurtje, Blue! (ik ben wel benieuwd of het niet snel te zwaar wordt, met dat dikkere katoen).
Ik ben op verzoek een babydekentje aan het maken. Patroon: Nevis throw van Loopy Handmade. Begint ook met een rij met halve stokjes, in plaats van eerst een rij lossen, dat geeft wel meteen een mooie stevige onderkant.
[ afbeelding ]
Met de beschrijving kwam ik er niet uit maar met een videootje en wat gepruts wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen hoe haak je dan die halve stokjes zonder basis?
Dank je welquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Met de beschrijving kwam ik er niet uit maar met een videootje en wat gepruts wel.
Ooooh wat balen van je katoenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:14 schreef Blues het volgende:
En.........ik heb niet genoeg katoen aan die 6 bolletjes. Blijft overigens best licht in gewicht.
Dus onze (de medewerker en ik) berekening klopt niet helemaal.. helaas had ze niet meer dezelfde kleur.
Gisteren wilde ik wat restjes erdoor haken, zomaar een paar toeren of zo, zei golfer ineens bij mijn overwegingen: je kan ook de openingen met andere kleuren of gewoon een paar toeren, zodat de hoofdkleur wel petrol blijft, met een contrasterende kleur doen.
Dus morgen op de fiets ff naar het winkeltje om 2 van dezelfde soort / dikte katoen als het blauw in bijv. geel of wit te kopen.
Soms heeft ie wel goeie ideeën al snapt hij van haken geen bol. Eh bal
hier vind je een tutorial voor de FHDC (Foundation Half Double Crochet)quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi, mooi kleurtje ook.
Ik moest ff uitvogelen hoe het ging qua stokjes opzetten maar ik vind het ook echt veel mooier!
Het klopt gewoon niet dat ik 600 mtr nodig heb volgens beschrijving van soortgelijk garen, en ik dan met 6x70 mtr naar buiten loop...quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:03 schreef trui het volgende:
ja ik ga ook meestal uit van het aantal meters dat genoemd wordt (uitgaand van zelfde garendikte en naalddikte als in 't patroon staan). Maar als je garen van een andere dikte is dan in 't patroon staat, en je daardoor ook een dikkere naald moet nemen, wordt het wel lastig om goed te voorspellen hoeveel meter garen je dan echt nodig hebt.
Zo een beste klus of nietquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
De poef is eindelijk af:
[ afbeelding ]
Tnx goeie tips! Lukt me wel denk ikquote:Op zaterdag 28 maart 2026 03:05 schreef Tink89 het volgende:
Tip: maak die wenkbrauwen qua plaatsing nét anders, ze kijken allemaal zo droevig… maar wel echt een enorm schattig projectje. Ik zou voor een kuiken gaan, denk ik. En dan kijken of de armpjes wat meer vleugeltjes kan laten zijn.
Tof! Ben benieuwd naar het resultaatquote:
Oh die had ik helemaal gemist! Leuk geworden!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
De poef is eindelijk af:
[ afbeelding ]
goed gelukt!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag een precies passend ei gevonden bij de appie(niet om te eten maar dat mag de pret niet drukken, een lekker aaibaar ei leuk gekleurd met een touwtje eraan)
[ link | afbeelding ]
En zelf de rest een beetje verzonnen. Zus zal m best leuk vinden, ik stuur m dinsdag op
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |