SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van het vorige deel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je ergens een steek schuin gemaakt? Dat je een stokje niet recht eronder maakt? Dan ga je scheef en verlies je steken. Uithalen tot het punt waar je weer op 63 steken uitkomt. Meestal kan je met haken wel smokkelenquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:43 schreef Mrs.Peel het volgende: [..] Fijn dat je mee wilt denken! Afgezien van de 1e kantsteek en de laatste kantsteek heeft het patroon 63 steken. Maar als ik aanbeland ben bij rij 135, waar ik voor het eerst diagonale stokjes links en rechts moet doen, heb ik ineens minder steken dan 63! Ik heb het weer uitgehaald, dus ik weet niet meer precies hoeveel minder, maar er gaat dus iets niet goed. Ik heb al een aantal keren een instructiefilmpje op youtube bekeken van de ontwerper van het patroon. Ik dacht dat ik het begreep, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dit is de bechrijving van rij 135: 2v, 1stL, 8 st, 1 stR, 10v, 3 st, 12 v, 3 st, 10 v, 1 stL, 9 st, 1 stR, 2v Dit zijn opgeteld dus wel 63 steken... maar vanwege het diagonale (denk ik) kom ik dus kennelijk niet goed uit. Zeg het jou iets? Begrijp je misschien waar ik mis ga?
Bedankt voor het openen, ik had niet door dat ik de laatste was!quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry voor openen
[..]
Dan heb je ergens een steek schuin gemaakt? Dat je een stokje niet recht eronder maakt? Dan ga je scheef en verlies je steken. Uithalen tot het punt waar je weer op 63 steken uitkomt. Meestal kan je met haken wel smokkelen
Alleen bij mozaïek niet, want de afbeelding klopt dan niet meer
Tip: elke tien steken een markeerder. En na elke toer controleren of je daadwerkelijk zes markeerders plus drie hebt.
Maar goed... ik ben mevrouw steekmarkeerder
Wat ontzettend lief en leuk johquote:Op woensdag 24 december 2025 17:39 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb nog een knuffeldoekje voor mijn neefje gehaakt
Superleuk!!quote:Op woensdag 24 december 2025 17:39 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb nog een knuffeldoekje voor mijn neefje gehaakt
Leuk, succes!!quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:08 schreef Speedfight het volgende:
Lang niet meer gehaakt maar gisteren dit boek gekregen:
[ link | afbeelding ]
Het leuke is voor een beginner als ik dat er vooral in vasten gehaakt wordt, dus niet veel lastige steken. De losse onderdelen aan elkaar naaien wordt misschien een uitdaging. Ik ga het weer eens proberen deze week 🤪
Oh dat boek is leukquote:Op vrijdag 26 december 2025 10:08 schreef Speedfight het volgende:
Lang niet meer gehaakt maar gisteren dit boek gekregen:
[ link | afbeelding ]
Het leuke is voor een beginner als ik dat er vooral in vasten gehaakt wordt, dus niet veel lastige steken. De losse onderdelen aan elkaar naaien wordt misschien een uitdaging. Ik ga het weer eens proberen deze week 🤪
quote:Op zondag 28 december 2025 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik ben er zo klaar mee dat ik m vanochtend af heb gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Krans verdwijnt in een la tot vlg jaar kerst, dan geef ik me aan de kinderen (daar kreeg ik het 'bouwpakket' van) 'terug' maar dan af.heb wel hier en daar gesjoemeld en beetje afgeraffeld
Ik ken de Funny's niet maar klinkt vrolijkquote:Op zondag 28 december 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij bent een beter mens dan ik
Hier nog bezig met de notenkraker. En van mijn moeder de Funny's (dat merk) het pakket Funny Owl Set gekregen.
Dus even flink bezig met de notenkraker... wil met die Funny bezig
En de Eenhoorn uit het kerstpakket
En ik heb voor Oudjaar een leuke gekregen. Ben erg benieuwd of de garens er optijd zijn
Google heeft me geholpenquote:Op zondag 28 december 2025 18:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ken de Funny's niet maar klinkt vrolijk
Ik kom op de hoofdpagina van Bol uit met deze link.quote:Op zondag 28 december 2025 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Google heeft me geholpen
Deze:
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp
Oh wat raar! Kijk er morgen naquote:Op zondag 28 december 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kom op de hoofdpagina van Bol uit met deze link.
Maarrrrrrr zelf al gezocht. Die zijn grappig!
Er is iets met bol linkjes hier op FOK! in de culsc ook al vaak achter gekomen.quote:Op zondag 28 december 2025 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wat raar! Kijk er morgen na
Hang nu op de bank
Leuk he! Moet even rap doorhaken
Wel flauw van bolquote:Op zondag 28 december 2025 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Er is iets met bol linkjes hier op FOK! in de culsc ook al vaak achter gekomen.
Maakt niet uit, ik had ook zelf kunnen googlen natuurlijk
Ik ga vanavond weer verder met de oreokoekjes voor mijn collega's, die zijn ter afscheid bij een leuke beker met inhoud als ik in maart met pensioen ga (![]()
![]()
) .
Mooi die eerste! Wat wordt het?quote:Op dinsdag 30 december 2025 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toer 34 van ik dacht 118
[ afbeelding ]
En deze ga ik morgenavond maken. Hij wordt +/- een halve meter groot![]()
Simpel op de bank, drankje erbij en niet na hoeven denkengewoon leuk
[ afbeelding ]
Mandala Madness is datquote:Op dinsdag 30 december 2025 17:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi die eerste! Wat wordt het?
Leuk dat kleine paddomannetje
Das best eh, klein jaquote:Op dinsdag 30 december 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Met 158cm kun je snel roepen dat iets groter is dan ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik heb precies hetzelfde garen aangeschaft. En de manier waarop het patroon beschreven is is hier en daar nogal wennen voor mij. Ik heb ook een paar foutjes ontdekt, waarover ik al met de ontwerpster gemaild heb. Ze gaat 't aanpassen, zei ze. Maar ik ben dus nog niet meteen helemaal verkocht. Inmiddels wel het uitgehaalde stuk weer gehaakt, maar ik heb - ondanks vakantie - toch weinig tijd deze dagen voor haken. Had gehoopt wat meer meters te maken. Maar jaaaa.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Yikes, dat is echt naar...
Maar wat een prachtig vest! Gebruik je hetzelfde garen, en ook in dezelfde kleuren? Ben benieuwd hoe ie wordt. Is het een lastig patroon?
Ik kom er niet helemaal uit met mijn notenkraker. Het is mijn eerste keer mozaïekhaken, en ik begrijp het patroon niet helemaal goed, denk ik. Daarom nu eerst maar even verder met borduren!
Goed gelukt hoor, Blues!quote:Op zondag 28 december 2025 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik ben er zo klaar mee dat ik m vanochtend af heb gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Krans verdwijnt in een la tot vlg jaar kerst, dan geef ik me aan de kinderen (daar kreeg ik het 'bouwpakket' van) 'terug' maar dan af.heb wel hier en daar gesjoemeld en beetje afgeraffeld
altijd leuk, een praktisch projectje. Succes, hopelijk worden de mandjes zoals je ze wil!quote:Op woensdag 24 december 2025 13:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Even een update zonder foto over mijn kerstboom; ik hoop dat ik m volgend jaar af wil maken. Voor nu laat ik m links liggen want a) de vorm echt krijgen zoals ik wil is moeilijk want/en b) uithalen is echt onmogelijk. Heb nu al meermaals stukken gehaakt met het idee dat ik nu eindelijk het juiste deed maar na een tijdje checken hij toch volledig uit vorm gaat. Dus ik knip dan stukken weg, waarvan ik alles wat loszit zorgvuldig herstel.
Op die manier krijg ik uiteindelijk wel de vorm die ik wil, maar ik ga m deze Kerst niet meer afkrijgen en dus ook niet gebruiken. Ik schuif m even lekker weg, komt wel weer. Heb er vertrouwen in dat ie volgend jaar wel af is.
Ondertussen een ander projectje in sneltreinvaart afgerond (mandje voor "nootpakket" voor vertrekkende collega), en dat inspireerde me. Ik wil al heel lang manden onderin de salontafel, maar kan de juiste afmetingen niet vinden. Waarom ik er niet eerder aan heb gedacht om ze dan maar zelf te maken weet ik ook niet. Maar dat is nu mn nieuwe project/hyperfocus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |