O leuk, ben benieuwd. Dan heb je ook wel iets wat niemand heeft. Mooie kleur ookquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb me laten adviseren. Samen met de medewerker uitgerekend dat ik 6 bolletjes van deze wat dikkere katoen nodig zal hebben als je op 8 haakt.
Niet heel goedkoop, maar ik wilde nu eens goed beginnen![]()
Ik hou erg van petrol achtig blauw.
Proeflapje gemaakt en de maten komen aardig overeen![]()
[ link | afbeelding ]
Wauw die kleur en wat haak je netjesquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb me laten adviseren. Samen met de medewerker uitgerekend dat ik 6 bolletjes van deze wat dikkere katoen nodig zal hebben als je op 8 haakt.
Niet heel goedkoop, maar ik wilde nu eens goed beginnen![]()
Ik hou erg van petrol achtig blauw.
Proeflapje gemaakt en de maten komen aardig overeen![]()
[ link | afbeelding ]
Mooie kleurtjesquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Hupje het volgende:
Knap hoor, wat jullie allemaal kunnen maken!
Ik kom niet verder dan een beetje punniken.
Bij het sporten hebben veel kinderen dezelfde tas. Dus nu een dingetje eraan zodat mijn zoon zijn eigen tas kan herkennen. Eigenlijk de foto niet waard![]()
[ afbeelding ]
Superhandig dingetje!!quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:38 schreef Hupje het volgende:
Knap hoor, wat jullie allemaal kunnen maken!
Ik kom niet verder dan een beetje punniken.
Bij het sporten hebben veel kinderen dezelfde tas. Dus nu een dingetje eraan zodat mijn zoon zijn eigen tas kan herkennen. Eigenlijk de foto niet waard![]()
[ afbeelding ]
Nou ehhhh.. Ben begonnen en moest 2 filmpjes kijken hoe je nou toch met stokjes moet opzetten!quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw die kleur en wat haak je netjes
Oh dat klinkt interessant, mijn brein breekt daar even over. Ik ga het patroon niet kopen (want ik ga het nooit maken, mijn vrienden zijn uitgebroedquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:18 schreef trui het volgende:
Mooi kleurtje, Blue! (ik ben wel benieuwd of het niet snel te zwaar wordt, met dat dikkere katoen).
Ik ben op verzoek een babydekentje aan het maken. Patroon: Nevis throw van Loopy Handmade. Begint ook met een rij met halve stokjes, in plaats van eerst een rij lossen, dat geeft wel meteen een mooie stevige onderkant.
[ afbeelding ]
Mooi, mooi kleurtje ook.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:18 schreef trui het volgende:
Mooi kleurtje, Blue! (ik ben wel benieuwd of het niet snel te zwaar wordt, met dat dikkere katoen).
Ik ben op verzoek een babydekentje aan het maken. Patroon: Nevis throw van Loopy Handmade. Begint ook met een rij met halve stokjes, in plaats van eerst een rij lossen, dat geeft wel meteen een mooie stevige onderkant.
[ afbeelding ]
Met de beschrijving kwam ik er niet uit maar met een videootje en wat gepruts wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen hoe haak je dan die halve stokjes zonder basis?
Dank je welquote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Met de beschrijving kwam ik er niet uit maar met een videootje en wat gepruts wel.
Bekijk deze YouTube-video
Ooooh wat balen van je katoenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:14 schreef Blues het volgende:
En.........ik heb niet genoeg katoen aan die 6 bolletjes. Blijft overigens best licht in gewicht.
Dus onze (de medewerker en ik) berekening klopt niet helemaal.. helaas had ze niet meer dezelfde kleur.
Gisteren wilde ik wat restjes erdoor haken, zomaar een paar toeren of zo, zei golfer ineens bij mijn overwegingen: je kan ook de openingen met andere kleuren of gewoon een paar toeren, zodat de hoofdkleur wel petrol blijft, met een contrasterende kleur doen.
Dus morgen op de fiets ff naar het winkeltje om 2 van dezelfde soort / dikte katoen als het blauw in bijv. geel of wit te kopen.
Soms heeft ie wel goeie ideeën al snapt hij van haken geen bol. Eh bal
hier vind je een tutorial voor de FHDC (Foundation Half Double Crochet)quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi, mooi kleurtje ook.
Ik moest ff uitvogelen hoe het ging qua stokjes opzetten maar ik vind het ook echt veel mooier!
Het klopt gewoon niet dat ik 600 mtr nodig heb volgens beschrijving van soortgelijk garen, en ik dan met 6x70 mtr naar buiten loop...quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:03 schreef trui het volgende:
ja ik ga ook meestal uit van het aantal meters dat genoemd wordt (uitgaand van zelfde garendikte en naalddikte als in 't patroon staan). Maar als je garen van een andere dikte is dan in 't patroon staat, en je daardoor ook een dikkere naald moet nemen, wordt het wel lastig om goed te voorspellen hoeveel meter garen je dan echt nodig hebt.
Zo een beste klus of nietquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
De poef is eindelijk af:
[ afbeelding ]
Tnx goeie tips! Lukt me wel denk ikquote:Op zaterdag 28 maart 2026 03:05 schreef Tink89 het volgende:
Tip: maak die wenkbrauwen qua plaatsing nét anders, ze kijken allemaal zo droevig… maar wel echt een enorm schattig projectje. Ik zou voor een kuiken gaan, denk ik. En dan kijken of de armpjes wat meer vleugeltjes kan laten zijn.
Tof! Ben benieuwd naar het resultaatquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |