Het zijn in de eerste plaats ballie haar verwachtingen hoe vrienden op zo'n post kunnen of moeten reageren. Als zo'n verwachting niet uitkomt maakt dat die ander niet meteen een slechte vriend. Die ander heeft immers niet getekend om aan jouw verwachtingen te voldoen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
is dat misschien een Thaise gewoonte dat mensen zo afstandelijk gedrag vertonen?
quote:Op maandag 22 december 2025 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Leeftijd van de vuurwerkslachtoffers is al aan het dalen
Het aantal vingers ook.quote:Op maandag 22 december 2025 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Leeftijd van de vuurwerkslachtoffers is al aan het dalen
nou goed dit gaat natuurlijk niet om 1 post.quote:Op maandag 22 december 2025 14:41 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het zijn in de eerste plaats ballie haar verwachtingen hoe vrienden op zo'n post kunnen of moeten reageren. Als zo'n verwachting niet uitkomt maakt dat die ander niet meteen een slechte vriend. Die ander heeft immers niet getekend om aan jouw verwachtingen te voldoen.
dat sowieso. maar gewoon helemaal geen erkenning geven aan waar een 'vriendin' mee bezig is, qua woning bouwen enzo.... of die andere gozer die haar negeerde als ze appte ofzo... ik denk misschien is er een bepaalde etiquette die we gemist hebbenquote:Op maandag 22 december 2025 14:41 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het zijn in de eerste plaats ballie haar verwachtingen hoe vrienden op zo'n post kunnen of moeten reageren. Als zo'n verwachting niet uitkomt maakt dat die ander niet meteen een slechte vriend. Die ander heeft immers niet getekend om aan jouw verwachtingen te voldoen.
Samequote:Op maandag 22 december 2025 14:39 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Gedrag heeft natuurlijk ook met opvoeding te maken, mijn ouders waren niet gelovig maar mij is wel altijd geleerd goed om te gaan met andere mensen.
die gast is isreali. denk dat hij gewoon op zijn pik is getrapt dat ik het alleen heb gedaan en met mij die 'vriendschap' had omdat hij dan wel genoeg geld had om wat te ondernemen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat sowieso. maar gewoon helemaal geen erkenning geven aan waar een 'vriendin' mee bezig is, qua woning bouwen enzo.... of die andere gozer die haar negeerde als ze appte ofzo... ik denk misschien is er een bepaalde etiquette die we gemist hebben
En armen en handenquote:Op maandag 22 december 2025 14:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het aantal vingers ook.
Godverquote:Op maandag 22 december 2025 14:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het aantal vingers ook.
suc6quote:Op maandag 22 december 2025 14:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja ik ga even aanhoren of ik nog een jaartje mag blijven
ook weer waarquote:Op maandag 22 december 2025 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
die gast is isreali. denk dat hij gewoon op zijn pik is getrapt dat ik het alleen heb gedaan en met mij die 'vriendschap' had omdat hij dan wel genoeg geld had om wat te ondernemen.
En misschien een salarisverhoging?quote:Op maandag 22 december 2025 14:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja ik ga even aanhoren of ik nog een jaartje mag blijven
Dat begrijp ik. En natuurlijk heb ik net zo goed mijn verwachtingen bij een vriendschap. Blijft ook een feit dat dingen die ik 'normaal' vind, niet voor iedereen gelden. En dat ik dus niet automatisch anderen iets kwalijk nemen als zij niet doen wat ik normaal vind. Dat is namelijk mijn norm, niet die van hen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou goed dit gaat natuurlijk niet om 1 post.
Verder weet ik niet hoe jij in jouw vriendschappen bent maar als ik zo iets zie in mijn vriendschappen dan ben ik geīnteresseerd en vraag ik wat die persoon aan het doen is.
je vindt niet dat er in vriendschappen een soort van 'bare minimum' hoort te zijn qua verwachtingen?quote:Op maandag 22 december 2025 14:48 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. En natuurlijk heb ik net zo goed mijn verwachtingen bij een vriendschap. Blijft ook een feit dat dingen die ik 'normaal' vind, niet voor iedereen gelden. En dat ik dus niet automatisch anderen iets kwalijk nemen als zij niet doen wat ik normaal vind. Dat is namelijk mijn norm, niet die van hen.
ja denk dat die thaise wel een beetje jaloers isquote:Op maandag 22 december 2025 14:50 schreef kwiwi het volgende:
@:bitterbal vergeet niet dat veel mensen waarschijnlijk ook jaloers zijn op jouw situatie, zeker locals daar. Je hebt geld om zomaar een huis te kopen dat je leuk vindt, én werkt niet.
Ik lees hier alleen ballie haar perceptie van de werkelijkheid. Obv daarvan kan ik niet oordelen wat het perspectief is van de ander.quote:Op maandag 22 december 2025 14:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat sowieso. maar gewoon helemaal geen erkenning geven aan waar een 'vriendin' mee bezig is, qua woning bouwen enzo.... of die andere gozer die haar negeerde als ze appte ofzo... ik denk misschien is er een bepaalde etiquette die we gemist hebben
Iedereen moet zelf weten wat ie van een vriendschap verlangt/verwacht, maar m.i. moet je een beetje gelijke verwachtingen hebben en geven én nemen (niet alleen geven of alleen nemen, dat is geen vriendschap). Alleen dan, is mijn ervaring althans, werkt het.quote:Op maandag 22 december 2025 14:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je vindt niet dat er in vriendschappen een soort van 'bare minimum' hoort te zijn qua verwachtingen?
Speltip 6: niet je hand overspelen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:48 schreef Wrapster het volgende:
[..]
En misschien een salarisverhoging?
Dan is het ook wel lastig om dat steeds langs te zien komen misschien, laat staan ernaar vragen en er meer over horen. Dan wordt ze steeds weer herinnerd aan iets dat zij ook graag wil maar niet heeft/kan krijgen. Nou ja dat kan ik me in ieder geval zo voorstellen, misschien zit ik er helemaal naast hoorquote:Op maandag 22 december 2025 14:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk dat die thaise wel een beetje jaloers is
Ik geloof niet in universele definities als het hierom gaat. Wat ik beschouw als een vriendschap is waarschijnlijk heel wat anders dan dat jij vindt en dat kan prima naast elkaar bestaan. Binnen mijn definitie is er dus niet zoiets als een 'bare minimum'. Dat soort termen is bij mij meer van toepassingen op kennissen, collega's etc. en dan heb je het meer over basale omgangsvormen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je vindt niet dat er in vriendschappen een soort van 'bare minimum' hoort te zijn qua verwachtingen?
Maar wie bepaald die verwachtingen dan? En foto's liken op insta zegt ook niets qua "bare minimum".quote:Op maandag 22 december 2025 14:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee denk niet dat je er ver naast zit.quote:Op maandag 22 december 2025 14:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan is het ook wel lastig om dat steeds langs te zien komen misschien, laat staan ernaar vragen en er meer over horen. Dan wordt ze steeds weer herinnerd aan iets dat zij ook graag wil maar niet heeft/kan krijgen. Nou ja dat kan ik me in ieder geval zo voorstellen, misschien zit ik er helemaal naast hoor
Ik heb alleen een beeld van het soort mannen dat ze aantrekt.quote:Op maandag 22 december 2025 14:54 schreef Nizno het volgende:
ja ik weet natuurlijk sowieso niet wat voor types onze bal allemaal aantrekt qua vrienden en kennissenkring.
dus doe maar een aanname
belangrijk blijft dat er aan staatquote:Op maandag 22 december 2025 14:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb alleen een beeld van het soort mannen dat ze aantrekt.![]()
Onder die verwachtingen valt bij mij niets over reageren op social media.quote:Op maandag 22 december 2025 14:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar interesse tonen wel vind ik. Als je geen interesse in je vriend hebt waar is dan die zogenaamde vriendschap op gebaseerd ?quote:Op maandag 22 december 2025 14:55 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Maar wie bepaald die verwachtingen dan? En foto's liken op insta zegt ook niets qua "bare minimum".
dat zijn niet altijd kwaliteitssnacks zoals je zietquote:Op maandag 22 december 2025 14:54 schreef Nizno het volgende:
ja ik weet natuurlijk sowieso niet wat voor types onze bal allemaal aantrekt qua vrienden en kennissenkring.
dus doe maar een aanname
Wat ze daadwerkelijk trekt is ze vooralsnog heel discreet over.quote:
ja dat frikandelverhaal kennen we nogquote:Op maandag 22 december 2025 14:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat zijn niet altijd kwaliteitssnacks zoals je ziet
nee maar jullie blijven nu teveel hangen op die sociale mediaquote:Op maandag 22 december 2025 14:56 schreef rival het volgende:
[..]
Onder die verwachtingen valt bij mij niets over reageren op social media.
Als ik iemand bel of app verwacht ik een reactie.
Als je steeds jaloers bent op een vriend(in) en daardoor geen interesse toont is het sowieso lastig een vriendschap te onderhouden denk ik. Je zou blij moeten zijn voor je vrienden, als je dat niet kunt zijn wordt het allemaal verdomde lastigquote:Op maandag 22 december 2025 14:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar interesse tonen wel vind ik. Als je geen interesse in je vriend hebt waar is dan die zogenaamde vriendschap op gebaseerd ?
trek niet zoveel aanquote:Op maandag 22 december 2025 14:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat ze daadwerkelijk trekt is ze vooralsnog heel discreet over.
Vooral stekkers van gekleurde lampjes naar stopcontacten volgens mijquote:Op maandag 22 december 2025 14:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat ze daadwerkelijk trekt is ze vooralsnog heel discreet over.
Dit ging over 'af' niet over 'aan'.quote:
wel af?quote:
Hoef je ook niet zo veel uit te trekkenquote:
Misschien wil ze gewoon wachten tot ze je ziet/spreekt? Of wil ze je appen maar komt er iets tussen. (geen idee hoevaak je dr spreekt).quote:Op maandag 22 december 2025 14:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar jullie blijven nu teveel hangen op die sociale media![]()
Ze kan ook bellen en vragen bv. Het is meer dat ik over het gebrek aan interesse iets vindt. niet een like ofzo.
als dat een vereiste zou zijn, heb ik geen vrienden.quote:Op maandag 22 december 2025 14:55 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Maar wie bepaald die verwachtingen dan? En foto's liken op insta zegt ook niets qua "bare minimum".
dat wordt geen happy ending voor jequote:Op maandag 22 december 2025 15:03 schreef rival het volgende:
[..]
Dan wil ik korting op mijn boeking.
Waardeloze vriendschap als je dat niet voor elkaar over hebt.quote:Op maandag 22 december 2025 15:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat wordt geen happy ending voor je
ja nou dat dus. ik wil altijd dat mijn vrienden het goed doenquote:Op maandag 22 december 2025 14:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je steeds jaloers bent op een vriend(in) en daardoor geen interesse toont is het sowieso lastig een vriendschap te onderhouden denk ik. Je zou blij moeten zijn voor je vrienden, als je dat niet kunt zijn wordt het allemaal verdomde lastig
Bare minimum hadden we het net nog overquote:Op maandag 22 december 2025 15:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Waardeloze vriendschap als je dat niet voor elkaar over hebt.
Bare indeedquote:Op maandag 22 december 2025 15:16 schreef rival het volgende:
[..]
Bare minimum hadden we het net nog over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |