Yep. Het showstuk is helemaal van chocolaquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gefeliciteerd!En feliciteer haal ook vooral namens de bakamateurs hier (als ik iig voor mijzelf spreek)
![]()
Suffe vraag, maar...is echt alles chocolade?
Geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:51 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn puber zat verstopt achter het muurtje wilde koekjes
Ah, ik zie het nu beter, ik werd even afgeleid door objecten eromheen (platenhoes, viool in doos, etc.). Mooi hoor!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Yep. Het showstuk is helemaal van chocola
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:41 schreef AnneX het volgende:
Wat fantastisch en creatief! Feliciteer haar Van Harte![]()
En jij ook met een mooie dochter!
P.S. en kan zij nu ermee aan het werk? Of zelf beginnen?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:11 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Crosspost
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.
Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
De taart is met kastanje puree. De kleine taartjes zijn o.a. met stoofpeertjes. Er ligt een quiche met parmaham en meloen.
Verder bonbons, frambozen/chocolade macarons en een pistache bar.
Alles in thema Vivaldi's 4 jaargetijden.
Oh dat is ontzettend balen als je handen zulke mooie dingen kan maken en je dan gewoon je hele studie niet kan gebruiken door een allergigequote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Wat ontzettend jammer!quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Hemeltje…wat ontzettend jammer zeg!quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Deze welquote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die lusten Flappie en Bollo wèl!? 👍🏼
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zien er heerlijk uit!quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mijn amandel-citroenkoekjes dus. Niet heel bijzonder vergeleken met alle andere mooie baksels hier, maar het is er toch maar mooi weer eentje![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik wil zo'n deegroller met van die ringen, anders is het toch best lastig om het deeg mooi gelijkmatig uit te rollen. Waardoor de koekjes verschillend afbakken.
https://www.alleskunner.be/recepten/amandel-citroen-koekjes.php
RVS Deegroller - Verstelbare roller met XL antikleef bakmat - 44cm | bol https://share.google/aGimrJLsxeVoIn0zQquote:Op donderdag 22 januari 2026 20:09 schreef AnneX het volgende:
Nu bak ik zelden koekjes. Dat kan veranderen.
Wat bedoelen jullie met een deegroller met ringen? En een gouden?
Al heel lang heb ik zo’n ouderwetse met handvatten.
En een Deense whisker
Top RobertoCarlos 👍🏼
Thanks!quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:51 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ze zien er heerlijk uit!
Ik heb idd zo'n deegroller echt top voor koekjes. Heb hier 3 verschillende deegrollers liggen eentje met ringen, een rollingpin dus echt gewoon een houten stok en eentje echt met handvaten die is soms net makkelijker als het minder precies moet maar wat meer kracht kost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch weer eens naar de kookwinkel…staat al langer op mijn lijstje.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:23 schreef AnneX het volgende:
Een sinaasappel cake van een verpulverde sinaasappel was ik wel benieuwd naar. Nigella en Ottolenghi vond ik iets té ingewikkeld voor even op een maandagmiddag.
In dit recept ‘gewoon’ een sinaasappel met schil en alles - behalve de pitten die er niet waren - bij het deeg gedaan op het laatst.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/sinaasappelcake
Het is goed uitgevallen. Smaakt - wie had dat gedacht - naar sinaasappel.
Ietwat ‘moist’ zoals men dat dan noemt en precies goed.
En ik kon los met de nieuwe apparaten! De standmixer voor het deeg en de Magimix Micro voor verpulveren van de sinaasappel.
Resultaat:Lekker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb weleens een sinaasappelgembercake gebakken waarbij je ook hele sinaasappels kookt en die daarna in zijn geheel pureert
Recept uit een boek in de kast, weet zo alleen niet welke
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:Op donderdag 22 januari 2026 22:28 schreef AnneX het volgende:
Oh, die zou ik wel willen.
Lees 1 review en niet lovend.Ik heb deze ook niet. Ik heb een houten waar ik heel tevreden over ben die van mij heeft 4 ringen qua grootte geloof ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch weer eens naar de kookwinkel…staat al langer op mijn lijstje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |