Nee iets met kop in het zand steken, bakken en op eten. Als je een koekje uit de winkel eet wil je ook niet alles wetenquote:Op maandag 5 januari 2026 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie hebben mij over de drempel geholpen!![]()
(o dat klinkt weird...
)
Ik ga binnenkort pandan chifon cake maken!
@:laziness: laat ik dat nou juist maar niet doen![]()
![]()
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet wordenquote:Op maandag 5 januari 2026 22:01 schreef Elleska het volgende:
Zonde om het niet te gebruiken. ik heb ook een paar van die bakmixen in de kerstpakketten gekregen waaronder een oliebollenmix. Ik was niet van plan om oliebollen te bakken maar een oliebollencake of nieuwjaarsbrood is een goed idee.
Hier staan van die ruilkastjes waar je altijd prima dit soort dingen in kwijt kuntquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet worden
Eigenlijk wel een goed idee... om zelf jouw eigen mix te maken dat je lang goed kunt houden...Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb....quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:07 schreef Goitske het volgende:
https://www.thesproutingh(...)ix-better-than-a-box
[ link | afbeelding ]
Muffins, pannenkoeken, cupcakes, brood zou ik ivm gist niet zo snel doenquote:Op woensdag 14 januari 2026 00:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een goed idee... om zelf jouw eigen mix te maken dat je lang goed kunt houden...Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb....Eens kijken of je dat ook bij andere baksels kunt doen...
quote:Op woensdag 14 januari 2026 07:16 schreef Goitske het volgende:
[..]
Muffins, pannenkoeken, cupcakes, brood zou ik ivm gist niet zo snel doen
Deze wil denk ik ook welquote:Op woensdag 14 januari 2026 09:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]Nee inderdaad, ik zie nu bij commerciele broodmixen ook dat je zelf het gist nog moet toevoegen. Het zout kan je dan mooi wel alvast 'in the mix' doen
Ik heb nu alweer zin om ook het bakken te gaan preppen
Ja, en dat geldt dan ook voor de cranberries vermoed ik. Ik zat te denken waarom je/men eigenlijk er pas later havermout/cranberries toevoegt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze dan allebei wat krokanter blijven doordat ze niet zo vochtig zijn als de rest. En misschien ook wel dat de havermout/cranberries dan wat meer heel blijven en niet kapot gaan... Maar ja, als het voordeel van een kant-en-klare cakemix is dat je snel ff koekies klaar maakt, dan is het misschien niet zo erg dat het wat minder krakant is..quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Deze wil denk ik ook wel
https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy
Normaal doe ik het havermout op het laatste moment maar denk als je de boter al smelt dan is het ook al met havermout er door te doen
Cake mix diverse smaken is ook goed te doen
Het is droog dus havermout kan sowieso wel is puur dat het niet gemalen wordt maar als je het niet meer mengt dan nodig gaat het goed.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ja daar zat ik o
[..]
Ja, en dat geldt dan ook voor de cranberries vermoed ik. Ik zat te denken waarom je/men eigenlijk er pas later havermout/cranberries toevoegt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze dan allebei wat krokanter blijven doordat ze niet zo vochtig zijn als de rest. En misschien ook wel dat de havermout/cranberries dan wat meer heel blijven en niet kapot gaan... Maar ja, als het voordeel van een kant-en-klare cakemix is dat je snel ff koekies klaar maakt, dan is het misschien niet zo erg dat het wat minder krakant is..
Ja inderdaadquote:Op woensdag 14 januari 2026 15:43 schreef Goitske het volgende:
[..]
Het is droog dus havermout kan sowieso wel is puur dat het niet gemalen wordt maar als je het niet meer mengt dan nodig gaat het goed.
Mijn puber zat verstopt achter het muurtje wilde koekjesquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja inderdaadIk ga eens experimenteren met mixen maken!
Die 2e foto op jouw Instagram bij dit recept is trouwens briljant!![]()
![]()
https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy
Yep. Het showstuk is helemaal van chocolaquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gefeliciteerd!En feliciteer haal ook vooral namens de bakamateurs hier (als ik iig voor mijzelf spreek)
![]()
Suffe vraag, maar...is echt alles chocolade?
Geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:51 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn puber zat verstopt achter het muurtje wilde koekjes
Ah, ik zie het nu beter, ik werd even afgeleid door objecten eromheen (platenhoes, viool in doos, etc.). Mooi hoor!quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Yep. Het showstuk is helemaal van chocola
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:41 schreef AnneX het volgende:
Wat fantastisch en creatief! Feliciteer haar Van Harte![]()
En jij ook met een mooie dochter!
P.S. en kan zij nu ermee aan het werk? Of zelf beginnen?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:11 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Crosspost
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.
Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
De taart is met kastanje puree. De kleine taartjes zijn o.a. met stoofpeertjes. Er ligt een quiche met parmaham en meloen.
Verder bonbons, frambozen/chocolade macarons en een pistache bar.
Alles in thema Vivaldi's 4 jaargetijden.
Oh dat is ontzettend balen als je handen zulke mooie dingen kan maken en je dan gewoon je hele studie niet kan gebruiken door een allergigequote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Wat ontzettend jammer!quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |