abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219557448
Net de AH bestelling afgemaakt, dadelijk even wandelen naar de Lidl voor kastanjes en de jumbo voor vegan worstenbroodjes en dan heb ik alles binnen voor de kerst.

Het eerste kerstgedoe vanwege onuitgesproken verwachtingen en invullen voor een ander is ook gearriveerd dus we zijn er klaar voor :') .
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 10:16:42 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219557470
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 09:36 schreef fietsie het volgende:
Mogge.

Uiteindelijk in Munster beland voor kerstmarkten; 2 uur gedaan over vinden van een parkeerplaats omdat we zo stom waren -eerst- naar de supermarkt te gaan. Maar andersom; in de avond was het geen optie geweest.
Munster ligt op de Lüneburger Heide ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 22 december 2025 @ 10:16:48 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219557471
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 10:12 schreef Tuindier het volgende:

Het eerste kerstgedoe vanwege onuitgesproken verwachtingen en invullen voor een ander is ook gearriveerd dus we zijn er klaar voor :') .
Mijn broertje kwam al met een "jullie houden je helemaal niet aan de planning die we op mamma's verjaardag hebben afgesproken!".
Terwijl ik daar zeker aanwezig was, maar absoluut niets met helemaal niemand heb afgesproken; ik heb een verhaal aangehoord over wat ie allemaal voor ideeen had...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219557496
Goedemorgen

Zometeen even bij Serious Request in Den Bosch kijken.
En vanavond sushi bestellen :9 vieren dat we 18 jaar samen zijn.
pi_219557527
Jaa nieuwe kerstbroek voor onder de kersttrui *O*

Met bonusRoborock, die wist even geen afstand te houden.

Van de Lidl, voor een tientje *O*
En voor mannen maar wie ligt daar wakker van
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219557643
Ons kerstgedoe is dat mijn schoonmoeder gisteren op weg naar de kerstmark struikelde en haar sleutelbeen brak :X en mijn vrouw zich daar schuldig over voelde want die had haar niet opgevangen. En verder zijn we om de beurt misselijk :') morgen naar huis en vegeterem op de bank.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 22 december 2025 @ 11:03:59 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219557693
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ons kerstgedoe is dat mijn schoonmoeder gisteren op weg naar de kerstmark struikelde en haar sleutelbeen brak :X en mijn vrouw zich daar schuldig over voelde want die had haar niet opgevangen. En verder zijn we om de beurt misselijk :') morgen naar huis en vegeterem op de bank.
Ahjakkes, dat is naar vallen als er zulke schade is.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219557741
Mijn kerstgedoe is dat mijn schoonouders het niet nodig vonden te vertellen dat ze maag/darmproblemen hadden toen we daar woensdag gingen eten.

Ik werd in de nacht van vri op za ziek, dacht dat het de kebabpizza was van dinsdag. Tot mijn man zondagmorgen even bij hen langsging en vertelde dat ik ziek was :')

Och jaaaaaa 8)7

Dag 3 op de bank dan maar oO< mag mijn man morgen de laatste kerstboodschappen met mijn moeder gaan doen }:|
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 22 december 2025 @ 11:12:14 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219557747
Soms vraag ik me toch wel af of "journalisten" de lagere school afgemaakt hebben, of betaald worden om clickbait te schrijven:

quote:
Snerpende kou op komst tijdens kerst
En vervolgens beginnen ze over -1 tot -3, en een beetje wind waardoor het wat kouder aanvoelt.

En dat er vervolgens mensen zijn die voor zo'n krant ook betalen....
pi_219557771
quote:
Ow wat naar :*
pi_219557929
quote:
Au
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219557970
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 10:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn broertje kwam al met een "jullie houden je helemaal niet aan de planning die we op mamma's verjaardag hebben afgesproken!".
Terwijl ik daar zeker aanwezig was, maar absoluut niets met helemaal niemand heb afgesproken; ik heb een verhaal aangehoord over wat ie allemaal voor ideeen had...
Ook heerlijk ja. Ik vind het wel lastig. Ik weet dat ze ouder worden, daardoor minder flexibel, en misschien is het uithalen met verwijten en dan niet willen toelichten daar deel van, maar het is moeilijk om de ‘nu zijn ze er nog en kunnen we ze nog bezoeken’ daarmee te verenigingen zonder mijzelf teveel te negeren.
  maandag 22 december 2025 @ 11:52:55 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219557982
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 11:51 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ook heerlijk ja. Ik vind het wel lastig. Ik weet dat ze ouder worden, daardoor minder flexibel, en misschien is het uithalen met verwijten en dan niet willen toelichten daar deel van, maar het is moeilijk om de ‘nu zijn ze er nog en kunnen we ze nog bezoeken’ daarmee te verenigingen zonder mijzelf teveel te negeren.
Ja precies; mijn moeder communiceert 'ik wil gewoon thuis alleen zijn" maar bedoelt volgens hem iets heel anders dan wat ik van haar opmaak; en enerzijds wil je iemand niet zomaar 'alleen thuis laten zitten', maar andersom, iemand dwingen om 'gezellig te doen' schiet ook niemand iets mee op.
pi_219558069
Óp naar 2 januari 2026 ~:)

Sterkte voor degenen met nare dingen rondom om rekening mee te houden!

@Vanyel : Twee keer gelezen: dacht dat de robot rock een tientje was bij de Lidl. De broek mwah. Als tie maar lekker zit.
pi_219558090
Update amaryllis: bloemknoppen van zaterdag(?) beiden 24 cm hoog.
Vandaag zijn de bloemknoppen 34 en 30 cm hoog.

En de potten omdraaien van/naar het licht ieder dagdeel. Anders groeien ze echt scheef. ~:)
pi_219558097
Omg @Vanyel die hamster sticker op je roborock! Hoe wat waar?! Die wil ik ook!

En wat een kerstgedoe/miscommunicaties al, bleh. @Syrena extra vervelend, ik zou daar vrij pissig om zijn wel.. en @Clubsoda val ook extra vervelend, hopelijk knapt ze snel op.
pi_219558109
Het eerste kerstgedoe vanwege onuitgesproken verwachtingen en invullen voor een ander is ook gearriveerd dus we zijn er klaar voor

Hier maar omheen dansen…Het wordt vanzelf 2 januari 2026.
pi_219558591
Hier nul gedoe vooralsnog. Dit is toch elk jaar weer de periode dat ik het het allerfijnst vind dat ik geen contact meer heb met mijn ouders. Geen gedoe met kerst, mijn verjaardag en al helemaal geen verplicht nieuwjaar gaan wensen met een kater. Dat laatste vind ik zulke idioterie, vooral als je elkaar met kerst en oudjaar ook ziet.

Vrijheid *O*

Samen vegeteren *;
Spoilers!
  maandag 22 december 2025 @ 13:11:05 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219558712
Mijn persoonlijke grootste kerst uitdaging is besluiten of ik de ribeye aan 1 stuk ga garen, hoe (BBQ, steenoven), of in steaks gesneden...
pi_219558792
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 12:11 schreef AnneX het volgende:
Het eerste kerstgedoe vanwege onuitgesproken verwachtingen en invullen voor een ander is ook gearriveerd dus we zijn er klaar voor

Hier maar omheen dansen…Het wordt vanzelf 2 januari 2026.
Gevleugelde uitspraak van mn psych: verwachtingen geven alleen maar teleurstellingen :*
pi_219558820
Wij ook geen kerstgedoe, gewoon samen als altijd. Alle belangrijke loved ones al gezien en gesproken en een brief van gehad O+ Maar dat heeft niks met kerst te maken ook :)

En ik heb van mn collega's en TL een kadootje gekregen: woe 31/12 vrij O+
Bijna geen spreekuur, genoeg mensen, bijna pensionado en ze gunnen me langer vrij.
Zo lief!
pi_219558846
Ik ben blij dat ik een aantal andere dagen met vrienden doorbreng, waar we zo thuis zijn dat we niet vooraf voor elkaar hoeven opruimen, iedereen drinken pakt of een rondje haalt ook al ben je in andermans huis en we snappen het van elkaar als iemand de energie niet heeft of gewoon liever last minute afzegt of na een uur weer vertrekt O+.

Die druk ook die er op dat GEZELLIG SAMEN MET KERST ligt, waardoor alles dat niet gezellig en niet zoveel mogelijk samen is, niet ok is. En het moet wel op die-en-die dag maar niet te laat, en dit moet en dat moet. Waardeer gewoon de onderlinge verschillen en behoeftes.

Pfff.
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 13:45:31 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219558961
Even verder apk voor export op de auto. Toko vlakbij werk waar je zonder afspraak terecht kunt.

Lopende band werk. Hele belevenis. Iedereen (inclusief de keurmeesters die in ongeveer vijf minuten een keuring doen) rookt ook lekker binnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 22-12-2025 13:50:55 ]
  maandag 22 december 2025 @ 14:07:54 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219559185
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 13:45 schreef derLudolf het volgende:
Even verder apk voor export op de auto. Toko vlakbij werk waar je zonder afspraak terecht kunt.

Lopende band werk. Hele belevenis. Iedereen (inclusief de keurmeesters die in ongeveer vijf minuten een keuring doen) rookt ook lekker binnen.
Je zou toch zeggen dat die snel opvolgende tijdstippen opvallen bij de RDW ?
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 14:11:06 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219559215
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 14:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat die snel opvolgende tijdstippen opvallen bij de RDW ?
Sommige bedrijven doen het allemaal in een keer aan het eind van de dag toch?
  maandag 22 december 2025 @ 14:19:00 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219559272
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 14:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Sommige bedrijven doen het allemaal in een keer aan het eind van de dag toch?
Dan kan geen van hun klanten de auto dus meenemen na de keuring? Want als een auto voor herkeuring wordt aangewezen moet ie in ongewijzigde toestand (en dus km-stand) worden aangeboden voor herkeuring voor zover ik weet ?
pi_219559297
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 13:25 schreef Blues het volgende:
Wij ook geen kerstgedoe, gewoon samen als altijd. Alle belangrijke loved ones al gezien en gesproken en een brief van gehad O+ Maar dat heeft niks met kerst te maken ook :)

En ik heb van mn collega's en TL een kadootje gekregen: woe 31/12 vrij O+
Bijna geen spreekuur, genoeg mensen, bijna pensionado en ze gunnen me langer vrij.
Zo lief!
Wat enorm lief O+

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 13:30 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben blij dat ik een aantal andere dagen met vrienden doorbreng, waar we zo thuis zijn dat we niet vooraf voor elkaar hoeven opruimen, iedereen drinken pakt of een rondje haalt ook al ben je in andermans huis en we snappen het van elkaar als iemand de energie niet heeft of gewoon liever last minute afzegt of na een uur weer vertrekt O+.

Die druk ook die er op dat GEZELLIG SAMEN MET KERST ligt, waardoor alles dat niet gezellig en niet zoveel mogelijk samen is, niet ok is. En het moet wel op die-en-die dag maar niet te laat, en dit moet en dat moet. Waardeer gewoon de onderlinge verschillen en behoeftes.

Pfff.
Jaaaa, die vrienden hebben wij ook. Joggingbroek en slippers zijn vaste bagage als er daar naartoe gaan. Met oudjaar weer, zin in.
Spoilers!
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 14:40:11 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219559439
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 14:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dan kan geen van hun klanten de auto dus meenemen na de keuring? Want als een auto voor herkeuring wordt aangewezen moet ie in ongewijzigde toestand (en dus km-stand) worden aangeboden voor herkeuring voor zover ik weet ?
zou kunnen. Teveel speling op wiellager overigens dus dat moet ik even laten fiksen
  maandag 22 december 2025 @ 15:18:12 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219559852
Heb Rillettes de Canard gemaakt. Had 3 eendenbouten in de vriezer, ontdooit en gezout en gepeperd, nachtje lezen trekken. Vervolgens met witte wijn, het vet wat over was van de gebraden eend vorige week opgezet. Laurier, foelie, wat chili, piment, knoflook.
Dit 8 uur laten pruttelen, gezeefd, vlees van de botten getrokken en tot draadjes geplukt. Vlees weer bij de vloeistof en afgesmaakt. In 5 jampotjes gevuld en die weck ik nu. Deel eten we zelf, maar doe de buren ook een plezier.
  maandag 22 december 2025 @ 15:53:49 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219560268
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')