Maar jij woont beetje te ver weg om wat kniepertjes of rolletjes te halen/kopen.quote:
Oudjaarsdag was hier vooral oliebollen bakkenquote:Op zondag 21 december 2025 10:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Niet op oudjaarsdag met slagroom? Zo ken ik dat.
Game pass ultimate. Kaneelstokje weet.quote:
Oliebollen en rolletjes met slagroom.quote:Op zondag 21 december 2025 10:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oudjaarsdag was hier vooral oliebollen bakken
Nee oliebollen met poedersuikerquote:
ja dat dan weer welquote:Op zondag 21 december 2025 10:13 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar jij woont beetje te ver weg om wat kniepertjes of rolletjes te halen/kopen.
Ik vind ze heerlijk, de doosje liggen klaar kan er bijna niet van afblijvenquote:Op zondag 21 december 2025 10:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Klopt, in het verleden wel twee doosjes van gehad ofzo maar toen was ik er ook wel klaar mee. Zijn ook best wel duur tegenwoordig.
Ach, die paar knaken.quote:Op zondag 21 december 2025 10:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
[..]
Het is hier Roblox, brawl stars en dan soms minecraft.
Wil eigenlijk de nieuwe Jurassic World Evolution nog zodat hij daar weer wat mee gaat doen maar nog niet echt een lekkere aanbieding gezien en las geruchten dat die in gpu komt
Knipertjes ken ik helemaal niet, alleen die nieuwjaarsrolletjesquote:Op zondag 21 december 2025 10:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
een foto van kniepertjes
[ afbeelding ]
zie je het verschil?
hier ook idd. de doffe knallen komen vooral van links... grote weilanden daar.quote:Op zondag 21 december 2025 10:15 schreef Ama het volgende:
Carbidschieten is ook een oudjaarsdag traditie hier (nou ja niet in mijn wijk natuurlijk maar op het platteland).
hier was dat vooral kerstbomen rausen en afgebrand duindorp EN vreugdevuren op zowat elk kruispuntquote:Op zondag 21 december 2025 10:15 schreef Ama het volgende:
Carbidschieten is ook een oudjaarsdag traditie hier (nou ja niet in mijn wijk natuurlijk maar op het platteland).
Die zijn eigenlijk nog veel lekkerder dan die oliebollenquote:
maar wel met echte plakken ronde appelquote:
Ja, ik weet het. Wij hebben geen ipad thuis. Maar als oma oppast, komt de ipad toch vaak tevoorschijn.quote:Op zondag 21 december 2025 10:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kan j ezelf best een hoop dan doen volgens mij.
Die van mijn zoon zijn 9 en 7. Ze mogen twee x in de week een uurtje achter de ipad of een spelletje spelen.
Verder speelt de jongste heel veel buiten, ze wonen in een bos
De oudste schrijft liedjes, leert gitaar spelen en knutselt heel graag en bouwt lego
ja, daarom beignets en geen flappenquote:Op zondag 21 december 2025 10:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar wel met echte plakken ronde appel
quote:Op zondag 21 december 2025 10:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die zijn eigenlijk nog veel lekkerder dan die oliebollen
joh bij de kramen hier gooien ze alle namen door elkaarquote:Op zondag 21 december 2025 10:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, daarom beignets en geen flappen
Waar ik woon hoor ik dat niet maar in het dorp waar ik ben opgegroeid hoorde je het de hele dag door van links naar rechts en achter naar voren.quote:Op zondag 21 december 2025 10:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
hier ook idd. de doffe knallen komen vooral van links... grote weilanden daar.
Als die kleine hier logeert speelt ze hier ook veel buiten hoor, of met de poppenwagen wandelen of met haar step. Veel kinderen zie je hier haast niet meer buitenspelenquote:Op zondag 21 december 2025 10:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Wij hebben geen ipad thuis. Maar als oma oppast, komt de ipad toch vaak tevoorschijn.
Ja in een bos wonen zit er niet in.
Maar gaan zeker ons best doen om veel aan te bieden.
Je moet chocoroom halen bij de Albert Heijn. Niet zo zeer voor de rolletjes maar die shit is zo lekkkkkker.quote:Op zondag 21 december 2025 10:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind ze heerlijk, de doosje liggen klaar kan er bijna niet van afblijven
Dus heb ik bewust nog geen slagroom gekocht
Heb gisteren nog voor 125 euro aan cadeaus voor kerst gehaald voor hem.quote:
Ik zou ze ook wel weer eens een keer willen maken, alleen ik heb geen frituurpanquote:Op zondag 21 december 2025 10:18 schreef Nizno het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
daarom heb ik ook geregeld dat mijn oompje er 5 bakt voor me oudjaarsdag.. en dan mag ik ook nog 4 met krentjes mee... kon slechter
ik woon in een dorp, maar dit dorp zelf doen ze het niet. komt omdat we geen weilandjes meer over hebben. Maar we hebben zo ver naar de dorpsgrenzen gebouwd dat de buurdorpen er zowat helemaal aan vast zitten en daar knallen ze welquote:Op zondag 21 december 2025 10:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Waar ik woon hoor ik dat niet maar in het dorp waar ik ben opgegroeid hoorde je het de hele dag door van links naar rechts en achter naar voren.Maar ja was ook wel een leuke traditie.
ja, bij kramen is het een drama..quote:Op zondag 21 december 2025 10:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
joh bij de kramen hier gooien ze alle namen door elkaar
en zit er in sommige zelfs appelmoes achtige drap
Ik zag het gisteren staan bij AH maar het trok mij eigenlijk niet.quote:Op zondag 21 december 2025 10:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Je moet chocoroom halen bij de Albert Heijn. Niet zo zeer voor de rolletjes maar die shit is zo lekkkkkker.
perdon?quote:Op zondag 21 december 2025 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, bij kramen is het een drama..
ik had er 2 weken geleden 1 en die had suiker (geen poedersuiker) erop gedaan..
@CherryLips en ik hebben dit goedgekeurd als Kirby's van deze SC.quote:Op zondag 21 december 2025 10:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren staan bij AH maar het trok mij eigenlijk niet.
Ik zal eens kijken van de week of ik het wil proberen
A kijk dan omtkom ik er niet aan om het te proberen.quote:Op zondag 21 december 2025 10:22 schreef Ama het volgende:
[..]
@:cherrylips en ik hebben dit goedgekeurd als Kirby's van deze SC.
quote:Op zondag 21 december 2025 10:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
A kijk dan omtkom ik er niet aan om het te proberen.
Als ik er aan denk zal ik er morgen een kopen.
een Like voor het vuurwerkquote:Op zondag 21 december 2025 10:24 schreef Nizno het volgende:
sjow... haar zit in de plooi, schoenen aan gedaan... lange broek en kersttrui.. even wat cat1 vuurwerkjes uit de kast snaaien en dan op de fiets...
Heb een fijne dag!
O dat wordt wel heel erg zondigen danquote:Op zondag 21 december 2025 10:24 schreef Ama het volgende:
[..]![]()
Ik raad het aan om dan met iets vrij neutraals te eten.. slagroomijs of vanilleijs.
Dit durf ik niet te zeggen want dat eet ik niet.quote:Op zondag 21 december 2025 10:29 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat wordt wel heel erg zondigen dan![]()
Ik denk dat het op Griekse Yoghurt ook wel zal smaken denk je niet?
Ik laat het je wetenquote:Op zondag 21 december 2025 10:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit durf ik niet te zeggen want dat eet ik niet.
Valt toch wel mee? Of ga je hele kilos makenquote:Op zondag 21 december 2025 10:38 schreef mschol het volgende:
oeh, en ik twijfel om stoofpeertjes te maken
dat schillen is alleen zo'n teringklus
Gisterenavond kwam mijn hulp een bakje stoofpeertjes brengen, ze waren nog warm. Lekker hoorquote:Op zondag 21 december 2025 10:38 schreef mschol het volgende:
oeh, en ik twijfel om stoofpeertjes te maken
dat schillen is alleen zo'n teringklus
ik vul mn slowcooker, das toch zo 1 a 1,5 kiloquote:Op zondag 21 december 2025 10:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Of ga je hele kilos maken
Ik had hogere verwachtingen ervan door jullie. Het is lekker maar niet omgroflcopter lekkerquote:Op zondag 21 december 2025 10:22 schreef Ama het volgende:
[..]
@:cherrylips en ik hebben dit goedgekeurd als Kirby's van deze SC.
Ah ja dan is het wel een boel schillen. Ik moet er nog wel eens 4 ofzo. Dan is het alleen voor het avondeten dan.quote:Op zondag 21 december 2025 10:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vul mn slowcooker, das toch zo 1 a 1,5 kilo
als ik er een paar wil dan haal ik ze wel kant en klaarquote:Op zondag 21 december 2025 10:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ah ja dan is het wel een boel schillen. Ik moet er nog wel eens 4 ofzo. Dan is het alleen voor het avondeten dan.
Vorige week ook met warme appelmoes gedaan.
Maar die zijn minder lekkerquote:Op zondag 21 december 2025 10:46 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik er een paar wil dan haal ik ze wel kant en klaar
De lidl heeft van die potten met stoofpeertjes in deze tijd, die zijn nog wel te eten. AL blijft zelf gemaakt natuurlijk een stuk lekkerderquote:
dirk heeft die ook het hele jaar doorquote:Op zondag 21 december 2025 10:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
De lidl heeft van die potten met stoofpeertjes in deze tijd, die zijn nog wel te eten. AL blijft zelf gemaakt natuurlijk een stuk lekkerder
Ik heb zelfgemaakt. Stonden zakken stoofpeertjes te koop langs zon landweggetje in het midden van nowherequote:Op zondag 21 december 2025 10:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
De lidl heeft van die potten met stoofpeertjes in deze tijd, die zijn nog wel te eten. AL blijft zelf gemaakt natuurlijk een stuk lekkerder
Wij hebben hier geen Dirk.quote:Op zondag 21 december 2025 10:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dirk heeft die ook het hele jaar door
En toen kreeg je een beroerte?quote:
quote:Op zondag 21 december 2025 10:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik had hogere verwachtingen ervan door jullie. Het is lekker maar niet omgroflcopter lekker
Is ook veel lekkerder als je ze zelf maakt.quote:Op zondag 21 december 2025 10:57 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb zelfgemaakt. Stonden zakken stoofpeertjes te koop langs zon landweggetje in het midden van nowhere
Wel veel werk dus ik heb ze heel gelaten, enkel geschild en gekookt.
Een week later stonden bij datzelfde kraampje langs de weg ook kant en klare potten met stoofpeertjes, ook daar wat van meegenomen.
Ik heb ze nog niet gegetenquote:Op zondag 21 december 2025 11:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is ook veel lekkerder als je ze zelf maakt.
Dan heb je ze wel lekker vers. Hoe smaakte die in de pot? Iedereen maakt toch de peertjes op zijn of haar manier
blijft een verrassing dusquote:
Lekker toch, en helemaal als je het gekregen hebt.quote:Op zondag 21 december 2025 11:14 schreef drakin het volgende:
Net als appelmoes. Allemaal gekregen appels verwerkt, zitten nu nog in potjes. 3 potjes slechts net als de peertjes.
Op de dag van het maken wel gegeten natuurlijk.
Oke morgen dan.quote:
* dud0r steekt kroketje inquote:
Daar heb je Google voorquote:Op zondag 21 december 2025 11:39 schreef mschol het volgende:
ik moet echt zorgen dat ik wegga want, ik wil even ergens in den haag een kerststukje brengen, weet alleen niet of er ergens een bloemist open is in de buurt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op zondag 21 december 2025 11:58 schreef Ama het volgende:
Mijn vader is altijd wel trots op zijn werk maar ja of ik nou een kalender van de bouw moet hebben..niks voor jou @mschol?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lekkerquote:Op zondag 21 december 2025 11:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oke morgen dan.
Achter het fietsenhok.
[..]
* dud0r steekt kroketje in
Ehm dat weet ik nietquote:
Woah. Ik ookquote:
quote:
Alleen als je daar dingen hebt opgetildquote:Op zondag 21 december 2025 12:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben naar de keuken geweest telt dat ook?
Ja van een lieve vrouw waar ik soms help (werk)quote:Op zondag 21 december 2025 11:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker toch, en helemaal als je het gekregen hebt.
Fles drinken, een glas, airfryermandje etc.quote:Op zondag 21 december 2025 12:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Alleen als je daar dingen hebt opgetild
Durf mijn speakers ook niet voluit aan te zetten.quote:Op zondag 21 december 2025 12:13 schreef mschol het volgende:
bak geluid uit die speaker
veel meer dan 50% moet ik em niet zetten
Dat zijn altijd lieve gebaren.quote:Op zondag 21 december 2025 12:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja van een lieve vrouw waar ik soms help (werk)
Zat er wat in het airfryer mandje?quote:Op zondag 21 december 2025 12:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Fles drinken, een glas, airfryermandje etc.
Ja een paar kaaskipnuggets.quote:
Gevulde eieren?quote:Op zondag 21 december 2025 12:38 schreef Moeraskat het volgende:
Ik heb die gekookte eitjes met kerrie poeder op zoals iemand zei hier. Ben niet echt fan.
Lekkah.quote:Op zondag 21 december 2025 12:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja een paar kaaskipnuggets.Zou dat doordeweeks niet doen zo vroeg hoor haha maar ach op zondag kan dat wel een keer.
Kan dat nog anno 2026?quote:Op zondag 21 december 2025 12:01 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
nee, ik kan eventueel wel een kalender met leuke dames krijgen van werk
Als ik eitjes vul doe ik er vaak ook wel iets kerriepoeder door. Maar zo op een gekookt ei en dan eten heb ik ook nog nooit gedaan.quote:Op zondag 21 december 2025 12:38 schreef Moeraskat het volgende:
Ik heb die gekookte eitjes met kerrie poeder op zoals iemand zei hier. Ben niet echt fan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |