ik heb er wel eens op gestemd daar. verbaas me eigenlijk dat het de top2000 dus niet eens gehaald heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:13 schreef Eightyone het volgende:
Dit (Grand hotel) zat niet zo gek ver verwijderd van het invullen ervan voor de reguliere Top 2000.
De leeftijd van het nummer zal een rol spelen. We zitten nu in een 'Top 2000 anno +/- 2000'-blokje. Deze Franse, uit hetzelfde tijdperk, klinkt ook goed.quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik heb er wel eens op gestemd daar. verbaas me eigenlijk dat het de top2000 dus niet eens gehaald heeft.
Ja, maar Procol Harum, Dutronc en het kranige wijf van de Decemerists maken veel goedquote:Op zaterdag 20 december 2025 10:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is me iets teveel herrie vanochtend
Ja stuk trager of niet, dacht al dat het aan mij lagquote:Op zaterdag 20 december 2025 12:08 schreef hihohaswessam het volgende:
wat voor versie van C.R.E.A.M. spelen ze hier nou?
Eigenlijk ergens ook wel bizar dat die daar het niet (meer?) goed doet.quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:54 schreef Gehenna het volgende:
4Heroook vaak gestemd bij die andere lijst
Ik ken beide bands niet heel goed, maar heb wel het idee dat de Cardiacs wat afwisselender muziek maken als de Toy Dolls. Toy Dolls is gewoon prima pretpunk over het algemeenquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Dat uurtje van 9 tot 10 ziet er wel echt behoorlijk goed uit, moet 'm maar eens terug luisteren.
Toy Dolls in het bijzonder moet ik echt eens gaan checken, want volgens mij past dat ergens in dat hoekje van wat meer rare muziek als Cardiacs
Bij een bezoekje aan Dutchcharts blijkt dat 'Les fleur' in de daar gebruikte lijst niet verder is gekomen dan nr 74. Meh.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Eigenlijk ergens ook wel bizar dat die daar het niet (meer?) goed doet.
Lijkt me toch echt zo'n nummer wat daar goed zou moeten werken. Ach ja, wellicht krijgen ze ooit een TikTok push
Oh ja Tim Smith schreef behoorlijk afwisselende muziek, en hield altijd vol dat ze gewoon een pop band warenquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:46 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik ken beide bands niet heel goed, maar heb wel het idee dat de Cardiacs wat afwisselender muziek maken als de Toy Dolls. Toy Dolls is gewoon prima pretpunk over het algemeen
Och, ja, ook de snobs zijn behoorlijk beperkt in hun keuzesquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Oh ja Tim Smith schreef behoorlijk afwisselende muziek, en hield altijd vol dat ze gewoon een pop band waren
Maar dat het oeuvre van Cardiacs ijzersterk en zwaar ondergewaardeerd is (zie ook de beperkte noteringen in de Snob) is wat mij betreft overduidelijk
Ja maar je zou denken dat het juist muziek is die het hier goed zou moeten doen, gezien de hoeveelheid punk, prog, new wave en psychedelic in de lijstquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:53 schreef camilero het volgende:
[..]
Och, ja, ook de snobs zijn behoorlijk beperkt in hun keuzes
Heb een paar jaar terug veel naar Reunion van de plaat Friendship van Ash Ra Tempel geluisterd, een wat later werk van hem en Manuel Gottsching wat toch behoorlijk aardig is.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:05 schreef camilero het volgende:
Tja, Klaus Schulze is niet iets wat ik zelf snel op zou zetten, maar zo'n pionier hoort wel in zo'n lijst
Eerste 3 albums van Wire zijn absolute aanraders!quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:11 schreef Eightyone het volgende:
Weer een Shazam (Wire). De lijst groeit opvallend deze editie.
Ik heb wat te doen de komende tijd - aangezien ik alles wat er duidelijk uit springt in ouderwetse mp3-vorm bewaar, veilig voor kuren van Spotify en eventuele opvolgers.
In m'n 70's-lijst stond dat ene moeilijk getitelde nummer iig al.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:12 schreef camilero het volgende:
[..]
Eerste 3 albums van Wire zijn absolute aanraders!
Die met die kaartcoördinaten bedoel je?quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In m'n 70's-lijst stond dat ene moeilijk getitelde nummer iig al.
Yep, Map ref 41 degrees N 93 degrees W.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:18 schreef camilero het volgende:
[..]
Die met die kaartcoördinaten bedoel je?
Kan niet anders gezien het soort muziekquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:19 schreef camilero het volgende:
Masters of Reality zijn vernoemd naar het Black Sabbath album?
ik neem aan dat ze niet de volledige 25 minuten draaien?quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:04 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
En Klaus Schulze, vet dat zoiets gewoon in de lijst kan staan
Dat dacht ik vooraf al aan de naam te zien, jaquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:19 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Kan niet anders gezien het soort muziek
Nee ik vermoed dat het een edit gaat zijn, gezien hoeveel nummers er nog moeten komenquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:20 schreef hihohaswessam het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze niet de volledige 25 minuten draaien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |