Oh ja Tim Smith schreef behoorlijk afwisselende muziek, en hield altijd vol dat ze gewoon een pop band warenquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:46 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik ken beide bands niet heel goed, maar heb wel het idee dat de Cardiacs wat afwisselender muziek maken als de Toy Dolls. Toy Dolls is gewoon prima pretpunk over het algemeen
Och, ja, ook de snobs zijn behoorlijk beperkt in hun keuzesquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Oh ja Tim Smith schreef behoorlijk afwisselende muziek, en hield altijd vol dat ze gewoon een pop band waren
Maar dat het oeuvre van Cardiacs ijzersterk en zwaar ondergewaardeerd is (zie ook de beperkte noteringen in de Snob) is wat mij betreft overduidelijk
Ja maar je zou denken dat het juist muziek is die het hier goed zou moeten doen, gezien de hoeveelheid punk, prog, new wave en psychedelic in de lijstquote:Op zaterdag 20 december 2025 13:53 schreef camilero het volgende:
[..]
Och, ja, ook de snobs zijn behoorlijk beperkt in hun keuzes
Heb een paar jaar terug veel naar Reunion van de plaat Friendship van Ash Ra Tempel geluisterd, een wat later werk van hem en Manuel Gottsching wat toch behoorlijk aardig is.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:05 schreef camilero het volgende:
Tja, Klaus Schulze is niet iets wat ik zelf snel op zou zetten, maar zo'n pionier hoort wel in zo'n lijst
Eerste 3 albums van Wire zijn absolute aanraders!quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:11 schreef Eightyone het volgende:
Weer een Shazam (Wire). De lijst groeit opvallend deze editie.
Ik heb wat te doen de komende tijd - aangezien ik alles wat er duidelijk uit springt in ouderwetse mp3-vorm bewaar, veilig voor kuren van Spotify en eventuele opvolgers.
In m'n 70's-lijst stond dat ene moeilijk getitelde nummer iig al.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:12 schreef camilero het volgende:
[..]
Eerste 3 albums van Wire zijn absolute aanraders!
Die met die kaartcoördinaten bedoel je?quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:13 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In m'n 70's-lijst stond dat ene moeilijk getitelde nummer iig al.
Yep, Map ref 41 degrees N 93 degrees W.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:18 schreef camilero het volgende:
[..]
Die met die kaartcoördinaten bedoel je?
Kan niet anders gezien het soort muziekquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:19 schreef camilero het volgende:
Masters of Reality zijn vernoemd naar het Black Sabbath album?
ik neem aan dat ze niet de volledige 25 minuten draaien?quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:04 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
En Klaus Schulze, vet dat zoiets gewoon in de lijst kan staan
Dat dacht ik vooraf al aan de naam te zien, jaquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:19 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Kan niet anders gezien het soort muziek
Nee ik vermoed dat het een edit gaat zijn, gezien hoeveel nummers er nog moeten komenquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:20 schreef hihohaswessam het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze niet de volledige 25 minuten draaien?
Yes, en ander leuk feitje is dat Ginger Baker begin jaren '90 in de band drumdequote:Op zaterdag 20 december 2025 14:19 schreef camilero het volgende:
Masters of Reality zijn vernoemd naar het Black Sabbath album?
Ah, tof! Ik had er nog nooit van gehoord (of was ze weer vergeten,dat kan ook)quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Yes, en ander leuk feitje is dat Ginger Baker begin jaren '90 in de band drumde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |