Dat wil ik niet zo stellen. Ik heb horizontaal en naar beneden toe geen problemen. Het is echt het politieke spel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:58 schreef rival het volgende:
Je IQ is misschien hoog maar je EQ is te laag om enigszins mee te kunnen komen.
Ik zou werk zoeken waar je voornamelijk alleen bent.
Misschien moet je een baan zoeken waar je vooral horizontaal of daar beneden bezig bent.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:01 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat wil ik niet zo stellen. Ik heb horizontaal en naar beneden toe geen problemen. Het is echt het politieke spel.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:04 schreef rival het volgende:
[..]
Misschien moet je een baan zoeken waar je vooral horizontaal of daar beneden bezig bent.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:04 schreef rival het volgende:
[..]
Misschien moet je een baan zoeken waar je vooral horizontaal of daar beneden bezig bent.
En ik was zojuist ongeveer tien jaar aan het lezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:50 schreef Ansa het volgende:
Ik ben nu ongeveer tien jaar aan het werk.
Hoogbegaafdheid is geen asset, maar een handicap. Dus erover pochen heeft totaal geen zin.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:53 schreef golfer het volgende:
Personen die opscheppen dat ze 'hoogbegaafd' zijn hebben over het algemeen juist geen hoogbegaafdheid, want dan zouden ze wel weten dat er over pochen een eigenschap van een idioot is.
Omdat dat topic gaat over relaties en dit het praktische stuk is. Ik heb ookal de gemeente gevraagd om hulp.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:53 schreef DJKoster het volgende:
R&P / Waarom krijgen mindere mensen meer? #3
En dit was je niet al daar aan het bespreken? En in de 43256 topics daarvoor?
Klopt. Ik zou liever gewoon een iq van 115 hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2025 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoogbegaafdheid is geen asset, maar een handicap. Dus erover pochen heeft totaal geen zin.
Ik poch niet, ik loop er juist door vast.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:53 schreef golfer het volgende:
Personen die opscheppen dat ze 'hoogbegaafd' zijn hebben over het algemeen juist geen hoogbegaafdheid, want dan zouden ze wel weten dat er over pochen een eigenschap van een idioot is.
Dit is hoe het op mij overkomt: je vindt jezelf zo bijzonder dat je je nergens meer vindt passen. Misschien word je daarom wel niet aangenomen omdat anderen dat ook zien.quote:
Als ze echt hoogbegaafd is klopt het waarschijnlijk gewoon wat ze zegt. Hoogbegaafden lopen vaak vast omdat ze een andere manier van denken hebben. En die andere manier van denken past over het algemeen niet binnen de groep (of het nou op het werk is of daarbuiten).quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is hoe het op mij overkomt: je vindt jezelf zo bijzonder dat je je nergens meer vindt passen. Misschien word je daarom wel niet aangenomen omdat anderen dat ook zien.
Dat komt dus wél door hoogbegaafdheid.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:14 schreef GerryDV het volgende:
Het komt dus niet door je hoogbegaafdheid maar door je gebrek aan aanpassingsvermogen en het vermogen om het spel mee te kunnen spelen wat 99% van de bevolking wel gewoon lukt.
Waarom zou de gemeente hierbij moeten/kunnen helpen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:05 schreef Ansa het volgende:
[..]
Omdat dat topic gaat over relaties en dit het praktische stuk is. Ik heb ookal de gemeente gevraagd om hulp.
Hij doelt op TSquote:Op dinsdag 16 december 2025 11:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen troll, gewoon iemand met hevige psychische issues.
Wtf nee. Dat zeg ik totaal niet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is hoe het op mij overkomt: je vindt jezelf zo bijzonder dat je je nergens meer vindt passen. Misschien word je daarom wel niet aangenomen omdat anderen dat ook zien.
Dat is niet wat ik benoem.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook wel met dit soort "hoogbegaafden" gewerkt, ten eerste, vooral helemaal niet zo hoogbegaafd, meestal extreem autistisch en bijna niet mee samen te werken, vaak gefrustreerd over een bepaald proces, waar ze dan de hele tijd over lopen te zeiken, maar niet doen wat ze moeten doen. De meeste grote bedrijven hebben processen om een reden, is het leuk? Nee absoluut niet, en als je er niet tegen kunt moet je niet bij zo een organisatie werken.
Die hebben jobcoaches en en bestaan ook zaken voor hoogbegaafden. Hoogbegaafdheid is een anders-werkend brein net als ASS of ADHD. Het is niet een asset of iets waar ik beter door ben. Dat ik andere hb'ers wil daten is omdat ik me continu onbegrepen voel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou de gemeente hierbij moeten/kunnen helpen?
Dit.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ze echt hoogbegaafd is klopt het waarschijnlijk gewoon wat ze zegt. Hoogbegaafden lopen vaak vast omdat ze een andere manier van denken hebben. En die andere manier van denken past over het algemeen niet binnen de groep (of het nou op het werk is of daarbuiten).
Zoals gezegd: hoogbegaafdheid is geen asset, maar een handicap.
Dit klinkt eerder dat je op 1 of andere werkplaats staat? Wat is je functie uberhaupt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:25 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik benoem.
Bij mij gaat het om signaleren van risici, onveiligheid, verkeerde plaatsingen of dat ik geen materiaal heb.
Wat jij bedoelt zijn autisten. Ik had een collega die agressief werd in het buitenland omdat pauze houden de reis zou verlengen. Dat is nietwat ik bedoel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook wel met dit soort "hoogbegaafden" gewerkt, ten eerste, vooral helemaal niet zo hoogbegaafd, meestal extreem autistisch en bijna niet mee samen te werken, vaak gefrustreerd over een bepaald proces, waar ze dan de hele tijd over lopen te zeiken, maar niet doen wat ze moeten doen. De meeste grote bedrijven hebben processen om een reden, is het leuk? Nee absoluut niet, en als je er niet tegen kunt moet je niet bij zo een organisatie werken.
Nee lol. Ik werk op WO-niveau maar ook daar heb je materialen nodig.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit klinkt eerder dat je op 1 of andere werkplaats staat? Wat is je functie uberhaupt.
Wat voor werkplek is/was dit?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wat jij bedoelt zijn autisten. Ik had een collega die agressief werd in het buitenland omdat pauze houden de reis zou verlengen. Dat is nietwat ik bedoel.
Ik benoem bijv signalen van mentale problemen/agressie en escaleer dat naar MT, geef aan dat de zorg dit moet oppakken. Zij denken alleen extra werk en framen het op mij. Vervolgens is op mijn vrije dag, dus ongerelateerd aan mij,een ernstig strafbaar geweldsincident.
Of een proces dat verkeerd ging waardoor men verkeerd geplaatst is en onrust veroorzaakt. Ik signaleer, voer vanuit mezelf een analyse uit, en word als "dwingend" geframed terwijl het dan opgelost is.
Waarom zou een hoogbegaafde geen 'lage' functie kunnen hebben?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit klinkt eerder dat je op 1 of andere werkplaats staat? Wat is je functie uberhaupt.
Mijn ervaring is dat je het planmatig moet aanpakken en niet zomaar wat roepen, schrijf een rapport, en maak een nette afspraak met het management, ga niet de conflict modus in, maar geef met feiten aan wat er mis is, en hoe het op te lossen valt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:32 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee lol. Ik werk op WO-niveau maar ook daar heb je materialen nodig.
Ja, dit soort praktische zaken mis ik omdat ik op hun niveau werk en communiceer en zij een uitvoerder willen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je het planmatig moet aanpakken en niet zomaar wat roepen, schrijf een rapport, en maak een nette afspraak met het management, ga niet de conflict modus in, maar geef met feiten aan wat er mis is, en hoe het op te lossen valt.
Ik weet heel goed wat hoogbegaafheid is, alleen de omschrijving van haar taken kwamen over als nogal vreemd, daarom is het ook wel zo handig als iemand bij dit soort topix wat context geeft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou een hoogbegaafde geen 'lage' functie kunnen hebben?
Er is hier duidelijk erg veel onwetendheid over wat hoogbegaafdheid is.
Hoogbegaafdheid is inderdaad een anders werkend brein, net als autisme (neurodivers). En veel hoogbegaafden lopen juist op enig moment vast. Op school of erna. En hebben over het algemeen dus juist géén briljante (school)loopbaan.
Ik heb een briljante schoolloopbasn maar een kutte arbeidsgeschiedenis, ook omdat ik CPTSS had dat verkeerd werd gelezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou een hoogbegaafde geen 'lage' functie kunnen hebben?
Er is hier duidelijk erg veel onwetendheid over wat hoogbegaafdheid is.
Hoogbegaafdheid is inderdaad een anders werkend brein, net als autisme (neurodivers). En veel hoogbegaafden lopen juist op enig moment vast. Op school of erna. En hebben over het algemeen dus juist géén briljante (school)loopbaan.
Ik wil niet vindbaar zijn daarom minder details.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat hoogbegaafheid is, alleen de omschrijving van haar taken kwamen over als nogal vreemd, daarom is het ook wel zo handig als iemand bij dit soort topix wat context geeft.
Managers willen dat hun ego gestreeld wordt. Zoek overleg over wat je signaleert, vraag advies. Als de manager niet graag zelf in actie komt, stel dan voor dat je de manager dat werk uit handen kan nemen. Ga dus niet al op eigen houtje aan de slag.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:34 schreef Ansa het volgende:
Alles wat ik doe is om veiligheid, rust, en kwaliteit hoog te houden. Managers willen ook rust, maar in de trant vam dat zij niks extra willen doen en niet willen dat men zich uitspreekt.
Ik heb hier zelf ook veel mee te maken gehad, mijn leidinggevende omschreef het heel goed: Ik snap je frustratie en je hebt gelijk, maar besteed geen energie aan zaken waar je geen invloed op hebt, want met je geklaag word jij altijd gezien als de gene die negatief is. Mijn beste tip: Verander van omgeving, je bent niet met ze getrouwd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:36 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ja, dit soort praktische zaken mis ik omdat ik op hun niveau werk en communiceer en zij een uitvoerder willen.
Ik heb veel gejobhopt. Eerst inval,weinig uur, twee mismatches, toen burn-out en te snel weer gaan werken, toen tijd vakgebied uit, EMDR gehad, en nu 2 slechte werkgevers op rij.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb hier zelf ook veel mee te maken gehad, mijn leidinggevende omschreef het heel goed: Ik snap je frustratie en je hebt gelijk, maar besteed geen energie aan zaken waar je geen invloed op hebt, want met je geklaag word jij altijd gezien als de gene die negatief is. Mijn beste tip: Verander van omgeving, je bent niet met ze getrouwd.
Ja, dat zijn zaken die ik als hb'er dus minder snel bedenk, omdat ik denk uit proces, helderheid,en ego meer iets vind voor domme mensen en kinderen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Managers willen dat hun ego gestreeld wordt. Zoek overleg over wat je signaleert, vraag advies. Als de manager niet graag zelf in actie komt, stel dan voor dat je de manager dat werk uit handen kan nemen. Ga dus niet al op eigen houtje aan de slag.
Het is nog niet helder waar in de organisatie je zit. Iemand met een staffunctie kan makkelijker zijn manager (ongevraagd) advies geven dan iemand die niet zo’n specifieke functie heeft.
Tjah ik zal eerlijk zijn, als je hier keer op keer tegen aanloopt, zal het dan aan die bedrijven liggen, of aan jou?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:41 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb veel gejobhopt. Eerst inval,weinig uur, twee mismatches, toen burn-out en te snel weer gaan werken, toen tijd vakgebied uit, EMDR gehad, en nu 2 slechte werkgevers op rij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |