abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2025 @ 11:05:55 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219499490

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 15 december 2025 @ 11:06:39 #2
66444 Lord_Vetinari
pi_219499495
Americans are flocking to the Netherlands like never before (and yes, Trump’s to blame)

quote:
The number of Americans applying to move to the Netherlands has hit a ten-year high, with nearly 6,700 visa applications in November alone.
https://dutchreview.com/n(...)2elwOR3xKwhJRhSTIWfQ
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 11:11:19 #3
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219499525
Knoeperd van een spelvout in de TT, beste Lord_F7.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 december 2025 @ 11:15:27 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_219499546
quote:
9s.gif Op maandag 15 december 2025 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
Knoeperd van een spelvout in de TT, beste Lord_F7.
Hoe spel jij 1268 dan?
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 11:17:40 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219499568
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hoe spel jij 1268 dan?
Twaalfhonderdachtenzestig.
Het is school shootings, niet schoolshootings. ;)
pi_219499598
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2025 11:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
ai de Nederlandse ziekte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 15 december 2025 @ 12:31:43 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_219500389
quote:

[..]
:N
pi_219501954
Roomba Maker iRobot Files for Bankruptcy, With Chinese Supplier Taking Control

Amerika first en ondertussen laat de autoritaire leider toch weer een Amerikaans bedrijf helemaal in Chinese handen laten komen..

Als ze bij kantoren van Amerikaanse overheden robotstofzuigers hebben kan China deze laten spioneren. B-)
pi_219502002
quote:

[..]
Als het publiek / de lezersgroep Nederlands is en het betreft een leenwoord, dan mag er volgens mij wel een ver-Nederlandsing naar 'schoolshootings' met de tijd mee.

Bron: volgens mij :')

Laatst hoorde ik een leerling op een school over dat iemand anders een 'Buskut' had. Kwartje viel met 'Buzz cut' een minuut later.
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 15:32:30 #10
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219502058
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 15:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als het publiek / de lezersgroep Nederlands is en het betreft een leenwoord, dan mag er volgens mij wel een ver-Nederlandsing naar 'schoolshootings' met de tijd mee.

Bron: volgens mij :')

Laatst hoorde ik een leerling op een school over dat iemand anders een 'Buskut' had. Kwartje viel met 'Buzz cut' een minuut later.
:D
  maandag 15 december 2025 @ 15:58:35 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_219502527
Haha vooral verwarrend omdat een buslul in spreektaal ook wat is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 december 2025 @ 16:14:20 #12
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219502647
Toch heb ik het gevoel dat het in 2026 een heeeeeel stuk beter gaat worden voor de Amerikaanse bevolking...

_O-
  maandag 15 december 2025 @ 16:30:15 #13
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219502739
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m7zvpc6rlk2x

Trump heeft een mening over de tragische dood van Rob Reiner :')
pi_219502783
Trump mag nog hopen dat hij het eventjes volhoudt in 2026 met zijn 'niets-aan-de-hand-MRI-scans'

Is al gestopt met rallies, heeft vlekken op zijn handen, lazert voortdurend in slaap en is al met allerlei Trump-naamgevingen her en der begonnen.
  Moderator maandag 15 december 2025 @ 16:39:47 #15
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219502802
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 16:30 schreef GarlandBriggs het volgende:

Damn. 8)7 8)7 8)7
pi_219502823
quote:

Hij begon in zijn reactie op de shooting op Brown ook weer over hoe groot zijn Arch zou worden. Hij is de verpersoonlijking van How Do I Make This About Me?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219503033
quote:

Als iemand op deze manier had gereageerd op Charlie Kirk, waren de spreekwoordelijke rapen gaar, maar dit is natuurlijk een hele normale reactie van de gast met de launchcodes. gvd zeg 8)7
Robert Moog died for our synths
pi_219503258
quote:

Dit wordt gegarandeerd ook veroordeeld door degenen die er hier zo hard in gingen dat de moord op Charlie Kirk "gevierd" werd, toch @Chivaz (en de anderen wiens naam ik vergeten ben)?
graag verwijderen.
pi_219503262
quote:

Ik dacht eerst dat dit fake was, maar blijkbaar heeft hij dit écht gepost. Onvoorstelbaar… ik vermoed dat dit voor een deel van zijn achterban ook wel te ver gaat.
pi_219503459
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 17:06 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Als iemand op deze manier had gereageerd op Charlie Kirk, waren de spreekwoordelijke rapen gaar, maar dit is natuurlijk een hele normale reactie van de gast met de launchcodes. gvd zeg 8)7
Fijn dat we het erover eens zijn dat die types inderdaad even gestoord zijn als Trump (los nog van de RIP).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219503474
So we were condemned for criticizing hateful MAGA influencer Charlie Kirk in the wake of his murder but the "Orange Turd MAGA Fuch" can criticize life lifelong Democrat activist Rob Reiner in the wake of his apparent brutal murder & that of his wife?

#GOPhypocrisy knows no bottom!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m7zywksfi227

Wat een harteloze hufter is het ook.

"A very sad thing happened last night in Hollywood. Rob Reiner, a tortured and struggling, but once very talented movie director and comedy star, has passed away, together with his wife, Michele, reportedly due to the anger he caused others through his massive, unyielding, and incurable affliction with a mind crippling disease known as TRUMP DERANGEMENT SYNDROME, sometimes referred to as TDS, He was known to have driven people CRAZY by his raging obsession of President Donald J. Trump, with his obvious paranoia reaching new heights as the Trump Administration surpassed all goals and expectations of greatness, and with the Golden Age of America upon us, perhaps like never before," he added. "May Rob and Michele rest in peace!" Trump wrote.
https://crooksandliars.co(...)disgusting-post-ever

[ Bericht 22% gewijzigd door la_perle_rouge op 15-12-2025 18:20:35 ]
pi_219503483
Alweer een tweede bijna botsing in de lucht bij Curaçao? Alweer een Amerikaans militair vliegtuig met uitgezette transponder?
pi_219503536
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 17:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit wordt gegarandeerd ook veroordeeld door degenen die er hier zo hard in gingen dat de moord op Charlie Kirk "gevierd" werd, toch @:Chivaz (en de anderen wiens naam ik vergeten ben)?
Doe dit nu niet...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 15 december 2025 @ 18:22:50 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219503581
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 17:34 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat dit fake was, maar blijkbaar heeft hij dit écht gepost. Onvoorstelbaar… ik vermoed dat dit voor een deel van zijn achterban ook wel te ver gaat.
Nee hoor, die vinden dit fantastisch. Lachen man...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219503606
quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2025 18:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Doe dit nu niet...
Aangezien me van alles verweten is ben ik daar nog steeds een beetje verbolgen over ;(
graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')