Dit dus. Ben er klaar mee.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:15 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het geen excuus is om ze toe te laten. En nou kappen hiermee. Basta.
Volgens mij moet je dan even verder kijken dan je neus lang isquote:Op woensdag 17 december 2025 18:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En daar ga je wéér het westen de schuld geven.
Ben wel klaar met die onzin. Mensen zijn zélf verantwoordelijk voor hun daden.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:
Het enige punt waar je het met Islam critici over eens kan zijn is dat de islam de enige religie is die het minst hervormd is door de tijd heen, en dat er punten zijn, zoals antisemitisme en extremisme, die ook in andere religies wel voorkomen maar minder vaak op een praktiserende manier naar boven komen.
Dat is ruim honderd jaar geleden gedaan door mogendheden die niet meer bestaan. We hebben geen erfschuld naar het midden oosten toe.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is die discussie vermoeiend. Als het westen niet zo imperialistisch was geweest en ook aandacht had geschonken aan de mensen die er woonden voor ze lukraak landsgrenzen begonnen te tekenen had je een stuk minder ellende gehad. Natuurlijk vind je elke discussie erover dan vermoeiend. Het is dan veel makkelijker om ze allemaal als ongeciviliseerde wilden te beschouwen en vooral niet meer geld besteden aan de puinhoop die je zelf gecreëerd hebt
Ik heb het dan ook niet over erfschuld.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ruim honderd jaar geleden gedaan door mogendheden die niet meer bestaan. We hebben geen erfschuld naar het midden oosten toe.
Als de mensen binnen die grenzen geen ongeciviliseerde wilden zijn dan zijn die grenzen het probleem helemaal niet.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is die discussie vermoeiend. Als het westen niet zo imperialistisch was geweest en ook aandacht had geschonken aan de mensen die er woonden voor ze lukraak landsgrenzen begonnen te tekenen had je een stuk minder ellende gehad. Natuurlijk vind je elke discussie erover dan vermoeiend. Het is dan veel makkelijker om ze allemaal als ongeciviliseerde wilden te beschouwen en vooral niet meer geld besteden aan de puinhoop die je zelf gecreëerd hebt
Het is niet onze shithole creatie. Sterker nog, Nederlanders werden geroemd om onze manier van werken. The Dutch approach.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over erfschuld.
Maar je handen aftrekken van je eigen shithole creatie met je vingers in je oren zoals hierboven al gedemonstreerd wordt gaat ook niet werken.
De VS kan je in een groot aantal voorbeelden dan ook gebruiken als het westen. Zeker als het om deze problematiek gaatquote:Op woensdag 17 december 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je al iemand wil aankijken voor de ellende daar zijn het de VS en Iran.
Nee. In dit geval juist helemaal niet omdat de VS haar bondgenoten (wij dus) heeft opgescheept met vluchtelingenstromen zonder daar ook maar iets aan bij te dragen of te helpen.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De VS kan je in een groot aantal voorbeelden dan ook gebruiken als het westen. Zeker als het om deze problematiek gaat
Maar dat veranderd de status van de VS als het westen toch niet? Ook nu dat die gestoorde bende daar Europa steeds meer als vijand aan het beschouwen is wil dat niet zeggen dat de VS niet als `westers beschaafd land' overal ter wereld huis heeft gehouden, en vooral in het midden-oosten. Plus dat bij elke nieuwe niet-f woord regering daar wij gewoon weer proberen bondgenoten te worden.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee. In dit geval juist helemaal niet omdat de VS haar bondgenoten (wij dus) heeft opgescheept met vluchtelingenstromen zonder daar ook maar iets aan bij te dragen of te helpen.
Nee hoor, het betreft simpelweg een realiteit dat de mensen in net iets te veel gevallen zich daar gedragen als een stel ongeciviliseerde barbaren. Dat bijna alle landen daar (behalve Israël) disfunctioneel zijn komt door de mensen daar zelf. Dit ook nog ondanks dat het Westen die landen heeft geholpen met vaak miljarden.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En hier sla je de spijker op zijn kop.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De chaos die er daar in veel landen is volledig te wijten aan een gebrek aan ontwikkeling en barbaarse, tribale culturen waar ook natuurlijk moslimfundamentalisme een hele grote rol in speelt. De pijnlijke realiteit is immers dat de Islam net iets te vaak niet het beste losmaakt in de mens, maar het meest primitieve.
Tja, dat is binnen bepaalde contreien zo'n ontzettend gevoelig punt. Dat zal men nooit willen erkennen, het beeld moet worden vastgehouden dat de Islam net zoals het Christendom of het Jodendom is.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En hier sla je de spijker op zijn kop.
quote:In Islamic law, female captives from warfare were historically treated as property, distributed as spoils, and could become concubines (ma malakat aymanukum) for their masters, who had exclusive sexual rights, but couldn't sell them if they bore children (becoming umm walad).
While the Quran encouraged marriage and restricted relations, later jurisprudence permitted sexual access to captives, with some scholars linking permissibility to their conversion to Islam, while others focused on their status as "those whom your right hands possess". Islamic law also provided paths for emancipation, like becoming an umm walad upon giving birth to the master's child, leading to freedom after his death.
Bron: Google Gemini
Dit is wel erg normatief geformuleerd. Daarmee negeer je overigens ook nog eens enorme varatie binnen islamitische samenlevingen. Daarnaast bewijst het opsommen van oude oorlogen niet dat hedendaagse staten daarom dysfunctioneel zijn. Dat is een drogreden. De meeste natiestaten die nu de Arabische wereld vormen zijn gemaakt door mensen die totaal geen rekening hielden met de verschillende soorten groepen mensen die er in deze gebieden leefden en daarom gooiden ze ze allemaal op 1 hoop.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het betreft simpelweg een realiteit dat de mensen in net iets te veel gevallen zich daar gedragen als een stel ongeciviliseerde barbaren. Dat bijna alle landen daar (behalve Israël) disfunctioneel zijn komt door de mensen daar zelf. Dit ook nog ondanks dat het Westen die landen heeft geholpen met vaak miljarden.
De chaos die er daar in veel landen is volledig te wijten aan een gebrek aan ontwikkeling en barbaarse, tribale culturen waar ook natuurlijk moslimfundamentalisme een hele grote rol in speelt. De pijnlijke realiteit is immers dat de Islam net iets te vaak niet het beste losmaakt in de mens, maar het meest primitieve.
Denk je nu echt dat voordat het Westen daar actief werd het allemaal koek en ei was? Niets is minder waar, ook toen sloegen ze elkaar geregeld de koppen al in. Denk aan de clashes tussen de Ottomanen en de Safawieden of de oorlogen tussen de Mammelukken en de Ottomanen of wat te denken van de Mongoolse invasies en de enorme gebieden die door de Arabieren zijn veroverd (die nu doodleuk als 'inheems' worden gezien door naïeve Westerlingen). En dan hebben we het nog niet eens gehad over allerlei kleinere conflicten tussen stammen en groepen.
Landsgrenzen en etniciteit en cultuur zijn nu ineens wel van belang?quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan tekenen deze bevolkingsgroepen toch gewoon andere grenzen? Tig jaar na dato aankomen met 'ja maar het westen', vind ik echt geen argument.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is het progressieve narratief sinds de jaren '60.quote:Op woensdag 17 december 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan tekenen deze bevolkingsgroepen toch gewoon andere grenzen? Tig jaar na dato aankomen met 'ja maar het westen', vind ik echt geen argument.
Sneu gewoon. Alsof je daarmee aanslagen hier goed gaat praten.
Dit soort walgelijke insinuaties mag je weglaten of een post zoeken waar ik aanslagen goedpraatquote:Op woensdag 17 december 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je schrijft toch zelf in dit topic dat er 'een stuk minder ellende gehad' zou zijn?quote:Op woensdag 17 december 2025 20:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit soort walgelijke insinuaties mag je weglaten of een post zoeken waar ik aanslagen goedpraat
Ja, want ellende is alleen aanslagenquote:Op woensdag 17 december 2025 20:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je schrijft toch zelf in dit topic dat er 'een stuk minder ellende gehad' zou zijn?
Dat vind ik goedpraten.
quote:Op woensdag 17 december 2025 20:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je schrijft toch zelf in dit topic dat er 'een stuk minder ellende gehad' zou zijn?
Dat vind ik goedpraten.
Misschien dit maar in mijn bio zetten. Gezien je bij werkelijk waar elke andere post weer een antisemiet en aanslagengoedprater bentquote:Op dinsdag 16 december 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:
Het enige punt waar je het met Islam critici over eens kan zijn is dat de islam de enige religie is die het minst hervormd is door de tijd heen, en dat er punten zijn, zoals antisemitisme en extremisme, die ook in andere religies wel voorkomen maar minder vaak op een praktiserende manier naar boven komen.
Exact. Wij de lasten en zij de lusten. Daarom moeten we eigen beleid voeren.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee. In dit geval juist helemaal niet omdat de VS haar bondgenoten (wij dus) heeft opgescheept met vluchtelingenstromen zonder daar ook maar iets aan bij te dragen of te helpen.
In een topic over 'Groeiend jihadistisch moslimgeweld tegen christenen in Europa'.quote:Op woensdag 17 december 2025 20:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, want ellende is alleen aanslagen
Weet je ook hoe imperialistisch de islam is geweest?quote:Op woensdag 17 december 2025 17:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als reactie op iemand die betwijfelt of het westen debet is aan problemen in het oosten jaquote:Op woensdag 17 december 2025 21:04 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
In een topic over 'Groeiend jihadistisch moslimgeweld tegen christenen in Europa'.
Kom jij aan met "Als het westen niet zo imperialistisch was geweest .. had je een stuk minder ellende gehad."
Als jij mij ongefundeerd gaat beschuldigen dat ik aanslagen goed praat en dus een antisemiet bent verdien je wel heel wat meer dan een tieft opquote:
Tja, dit is helaas de standaard zet zoals we weten. Bepaalde groepen (migranten, moslims) moeten altijd de hand tenminste gedeeltelijk boven het hoofd worden gehouden door naar externe factoren te wijzen.quote:Op woensdag 17 december 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan tekenen deze bevolkingsgroepen toch gewoon andere grenzen? Tig jaar na dato aankomen met 'ja maar het westen', vind ik echt geen argument.
Ik ben Vlad Tepes en de Spanjaarden nog steeds dankbaar dat ze die lui eruit gemept hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet je ook hoe imperialistisch de islam is geweest?
Ja, dat weet ik? Maar Europa ervaart nu geen problemen door Islamitische kolonisten dus, ja, geen idee wat je punt is daarmee.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog steeds is.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het Westen niet. De problemen die daar zijn, komen volledig door de mensen en hun culturen zelf. Die zijn namelijk niet bepaald geciviliseerd en nogal onder invloed van moslimfundamentalisme.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als reactie op iemand die betwijfelt of het westen debet is aan problemen in het oosten ja
Maargoed, nu inmiddels voor de 45ste keer was dat niet mijn eerste insteek en bijdrage in dit topic
Wil het nog wel een paar keer herhalen hoor. Want zo hard moet je je inmiddels verantwoorden en bewijzen op dit genuanceerde platform
We kunnen wat er momenteel gaande is rustig een vorm van cultuurimperialisme noemen. Er zijn wijken in grote Europese steden die totaal onherkenbaar zijn geworden in een paar decennia tijd en volledig overgenomen door groepen (Islamitische) migranten die volledig in lijn leven met de cultuur van het herkomstland.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik? Maar Europa ervaart nu geen problemen door Islamitische kolonisten dus, ja, geen idee wat je punt is daarmee.
Waarschijnlijk dat ik een wegkijker ben, ofzo. Benoem dat dan meteen.
Kan me niet heugen dat zij vanuit deze wijken ook militaire controle hebben en het doel om de rest van de stad over te nemen.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We kunnen wat er momenteel gaande is rustig een vorm van cultuurimperialisme noemen. Er zijn wijken in grote Europese steden die totaal onherkenbaar zijn geworden in een paar decennia tijd en volledig overgenomen door groepen (Islamitische) migranten die volledig in lijn leven met de cultuur van het herkomstland.
Het echte gevaar komt van radicale ouderwetse elementen met ouderwetse uitingen, rituelen en tradities.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:03 schreef Enchanter het volgende:
Storm in een glas water , het echte gevaar komt echter van extreem rechts
Quote ik jou?quote:Op woensdag 17 december 2025 21:26 schreef Fok-it het volgende:
Dacht toch echt dat ik Etto in een vorig topic voor de 384ste keer had duidelijk gemaakt dat ik geen onderscheid maak tussen christenen en moslims. Ook al voor de 34ste keer maar weer herhalen dat ik dit ook gewoon gepost heb in dit topic
Fijn kortetermijngeheugen heb je Etto, erg prettig.
En de slag bij Poitiers.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik ben Vlad Tepes en de Spanjaarden nog steeds dankbaar dat ze die lui eruit gemept hebben.
quote:Op woensdag 17 december 2025 21:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik? Maar Europa ervaart nu geen problemen door Islamitische kolonisten dus, ja, geen idee wat je punt is daarmee.
Waarschijnlijk dat ik een wegkijker ben, ofzo. Benoem dat dan meteen.
Ik ben het vaak niet met je eens, maar laat je hier nou niet wegpesten. Ieder zijn mening, ook jij.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:30 schreef Fok-it het volgende:
Maargoed, ik ben wel klaar met dit subforum. Als je dan genuanceerde posts maakt waar niet op gereageerd wordt, maar daarna wel op andere posts waar het net wat makkelijker is om toch nog een progressiefje, wegkijkertje, antisemietje, eruit te gooien, prima. Ik leen me daar niet meer voor
@:StraatCommando. Kan je mij van NWS afgooien? Thanks
EttovanBelgie zit vast in een speelplaat en komt er niet uit.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:26 schreef Fok-it het volgende:
Dacht toch echt dat ik Etto in een vorig topic voor de 384ste keer had duidelijk gemaakt dat ik geen onderscheid maak tussen christenen en moslims. Ook al voor de 34ste keer maar weer herhalen dat ik dit ook gewoon gepost heb in dit topic
Fijn kortetermijngeheugen heb je Etto, erg prettig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |