abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219459698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Geldt niet voor statushouders. Die worden grotendeels keurig onderhouden door de overheid.
Zou je willen ruilen?
pi_219461748
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zou je willen ruilen?
Irrelevante jij-bak.
pi_219461794
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat laatste zou ik ook een voorstander van zijn. Die mensen komen hier omdat ze uit verschrikkelijke omstandigheden moeten vluchten. Dan lijkt me een sober, groot hotel/appartementencomplex wel een mooie en relatief goedkope oplossing. Enkel probleem is wel dat die mensen dan als of niet of nauwelijks integreren.

Over het eerste: ik vind niet dat men omdat men hier geboren is automatisch maar voorrang moet krijgen. Voor je 25e heb je nog niks bijgedragen en in veel gevallen alleen nog maar geprofiteerd van de uitstekende voorzieningen hier. Er zal ergens een omslagpunt zitten maar geen zin om dat na te rekenen of uit te zoeken.
Als je hier opgroeit, lekker veilig naar school kan, 2 keer per jaar met je ouders op vakantie gaat en weet ik wat al niet meer dan heb je wat dat aangaat al een paar streepjes voor op een statushouder. Dan is het wat zuur als “jouw” huurhuisje naar een statushouder gaat maar laten we wel weten, op het grote geheel maakt dat de wachttijd niet veel korter.

Maar als je op je 22e van school komt met een mooi diploma, ga er wat van maken als je niet meer bij je ouders wil blijven wonen. Ga werken, ga sparen en ga eerst nog even wat genieten. Maar tegenwoordig lijkt de jeugd te vinden dat dat in de omgekeerde volgorde moet en dan alsnog verwachten dat vadertje staat er wel even bijspringt of zorgt dat je snel een eigen huisje hebt. Die tijden zijn al lang en breed voorbij. Mij ouder hebben 30/40 jaar geleden gemiddeld 60 uur per week gewerkt om een eigen huis te kunnen kopen.
Kijk gewoon welke kansen dat je in Nederland krijgt, benut die en maak er wat van ipv zielig te gaan zitten doen over een paar statushouders en in je nieuwe auto te gaan zitten janken dat je niks kunt kopen/huren.
Dat vind ik dus wel, waarom zouden mensen die 0 binding met Nederland hebben voorrang hebben op homegrown gasten?

Das nergens ter wereld zo hoor.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219461846
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 08:04 schreef recursief het volgende:
Het gaat om 1450 woningen in 2023.
Het gaat om gezinnen met kinderen die starter zijn op de woningmarkt. Die zijn er bijna niet, behalve onder statushouders. Dat woningen voor die groep veelal naar statushouders gaan is dus niet zo raar.

Ik heb het bronartikel van de Volkskrant gevonden. Dat is gebaseerd op cijfers van het CBS. Wat de VVD hier doet is liegen met statistiek. Het gaat om data uit 2023, en met hun 78% hebben ze het uiteindelijk over maar 1450 woningen.

• 8% van de vrijgekomen sociale huurwoningen ging naar statushouders. Dat zijn 12.730 sociale huurwoningen.

• Van de woningen in deze groep die specifiek aan starters werden toegewezen ging 20% naar statushouders. Dat die groep daar oververtegenwoordigd is, is niet raar omdat statushouders per definitie altijd starters zijn.

• Van de gezinnen met kinderen die een starterswoning kregen toegewezen ging 78% naar statushouders. Dat ging om 1450 van 1860 woningen.

Als je even nadenkt is dat helemaal niet vreemd: gezinnen met kinderen zijn zelden starters op de woningmarkt, behalve onder statushouders.

Eigenlijk is het hardstikke goed nieuws dat 4 op de 5 startende gezinnen met kinderen op de woningmarkt statushouders zijn. Als dat anders was geweest zou dat betekenen dat veel meer gezinnen met kinderen nog bij opa en oma zouden wonen omdat ze geen woning konden krijgen.

Het Volkskrantartikel zit achter een betaallink. Ik denk dat dit de CBS bron is:

Iets meer corporatiewoningen naar statushouders

Kijk eens aan, de Volkskrant zit gewoon weer populistisch te doen dus. Maar dat zal de gemiddelde boosrechtse FoK!-er niet uitmaken, die slikken het wel weer als zoete koek.

Dank voor de verheldering.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219461973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat vind ik dus wel, waarom zouden mensen die 0 binding met Nederland hebben voorrang hebben op homegrown gasten?

Das nergens ter wereld zo hoor.
Er zijn ook maar weinig landen die een beter sociaal vangnet hebben, dus om daar nu een voorbeeld aan te nemen.

Het gaat om 8%, is geen schrikbarend hoog getal. Maar er is momenteel gewoon geen alternatief.

Maar we kunnen het ook omdraaien; 92% krijgt wél via de wachtlijst een sociale huurwoning toegewezen. Het probleem is de wachtlijst en de duur van die wachtlijst.
pi_219462565
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn ook maar weinig landen die een beter sociaal vangnet hebben, dus om daar nu een voorbeeld aan te nemen.

Het gaat om 8%, is geen schrikbarend hoog getal. Maar er is momenteel gewoon geen alternatief.

Maar we kunnen het ook omdraaien; 92% krijgt wél via de wachtlijst een sociale huurwoning toegewezen. Het probleem is de wachtlijst en de duur van die wachtlijst.
8% is onjuist, dan reken je ook seniorenwoningen enzo mee waar ze helemaal niet mee concurreren
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 11 december 2025 @ 08:24:06 #132
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219462599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:02 schreef kalinhos het volgende:

[..]
8% is onjuist, dan reken je ook seniorenwoningen enzo mee waar ze helemaal niet mee concurreren
12% van de starters op de sociale huur markt is statushouder. Dus fors meer dan 8%, tegelijkertijd komt het niet in de buurt van de 78%.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219466265
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 23:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Fake news.

Mensen op de wachtlijsten krijgen amper een woning, heel veel gaan naar urgentiegevallen. En statushouders hebben altijd urgentie, en soms super urgentie. Zoals Utrecht die maandenlang ALLE woningen gaf aan statushouders, waardoor zelfs andere urgentiegevallen niks kregen.

Die 8% kan prima naar 0%.

Gewoon geen asielzoekers meer toelaten en alleen voorrang geven aan ingezetenen. Standaard praktijk in de meeste landen, waar je nooit ophef over hoort.
pi_219466310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:02 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Exact, de verdringing is veel erger dan die 8%.

In werkelijkheid gaat het om tientallen procenten van concurrerende woningen voor starters die met voorrang worden gegeven aan statushouders.

Het wrange is: de meerderheid van die statushouders blijft werkloos, doet geen vrijwilligerswerk en een aantal ervan gaan doodleuk op vakantie naar......land van herkomst.

Ok, waar in de wereld je een dergelijk beleid?

Zou men in Turkije woningen met voorrang weggeven aan buitenlanders? In Marokko? Wat zouden Turken en Marokkanen in Nederland daarvan vinden als ze dat doen?
pi_219468090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Fake news.

Mensen op de wachtlijsten krijgen amper een woning, heel veel gaan naar urgentiegevallen. En statushouders hebben altijd urgentie, en soms super urgentie. Zoals Utrecht die maandenlang ALLE woningen gaf aan statushouders, waardoor zelfs andere urgentiegevallen niks kregen.

Gewoon geen asielzoekers meer toelaten en alleen voorrang geven aan ingezetenen.
Kan niet. Je kunt er hard tegen schoppen maar we hebben Europesxhe regels en moeten het dan ook Europees op lossen
quote:
Standaard praktijk in de meeste landen, waar je nooit ophef over hoort.
Onzin, reden dat je er niks van hoort is omdat je er niet woont. En ik geloof niet dat jij wekelijks de Zweedse of Deense kranten er op na slaat om te controleren of we in Nederland de enigen zijn met dit probleem.
pi_219468926
Tentenkampen. Zonder voorziening voor statushouders en met riolering, stromend water en elektriciteit aansluitingen (net zoals op de camping) voor starters en gescheiden mensen.

Dan zijn jullie allemaal blij :)
pi_219470781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 21:41 schreef BlauweDag het volgende:

[..]
het is 78% van de startwoningen en dan enkel in het eengezinswoning segment. Dus je hebt nu al drie keer een verdiepingsslag gemaakt om de beste cijfers te generen.
Geloof me iedereen hier zou die cijfers liever lager zien.
pi_219470784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Exact, de verdringing is veel erger dan die 8%.

In werkelijkheid gaat het om tientallen procenten van concurrerende woningen voor starters die met voorrang worden gegeven aan statushouders.

Het wrange is: de meerderheid van die statushouders blijft werkloos, doet geen vrijwilligerswerk en een aantal ervan gaan doodleuk op vakantie naar......land van herkomst.

Ok, waar in de wereld je een dergelijk beleid?

Zou men in Turkije woningen met voorrang weggeven aan buitenlanders? In Marokko? Wat zouden Turken en Marokkanen in Nederland daarvan vinden als ze dat doen?
Die lachen zich de ballen uit de broek dat al hun klaplopers en inteeltparels hier naartoe komen.
pi_219470793
quote:

[..]
Gefrustreerd? Ik heb nooit huurtoeslag gehad, ik heb nooit kinderopvangtoeslag gehad e.d het enige wat ik van de overheid krijg is kinderbijslag en HRA. Ik woon vanaf mijn 19e samen en ben uitgestroomd met een mbo3 diploma. Alles wat ik heb bereikt heb ik zelf gedaan. Ik won samen mijn gezin in een fantastisch huis.

Ik gun iedereen hetzelfde maar dan moet je er wat voor over hebben en klagen dat anderen met minder input het “beter” voor elkaar hebben gaat niemand verder helpen.
Krijg jij geen kindgebonden budget?
Dat staat los van al de andere toeslagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 12-12-2025 01:57:54 ]
pi_219470800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:59 schreef Homey het volgende:

[..]
Fake news.

Gewoon geen asielzoekers meer toelaten en alleen voorrang geven aan ingezetenen. Standaard praktijk in de meeste landen, waar je nooit ophef over hoort.
Welke Nederlander wil er nu in Utrecht wonen?
Vies, druk en Utrecht heeft totaal geen karakter.

Ik vond Utrecht als student al niks, en jaren later is het nog niks. Toeristen vinden het ook niks.
Gelukkig vinden ze zichzelf wel wat, dus alle woke naar Utrecht.

En edit:
Utrecht is een linkse stad, die houden van welkom in mijn land. Wollen sokken stad, dus die 8% kan verhoogd worden naar 75%. Platteland heeft niks met Utrecht, net zoals Utrecht nooit wat gehad heeft met het platteland.

Je krijgt uiteindelijk waarvoor je stemt.
  vrijdag 12 december 2025 @ 05:42:16 #141
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219470907
En dat voor een PVV-gemeente. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219470958
Ik was gistermiddag / avond in Arnhem centrum vanwege koopavond (kerstcadeautjes). Heb bijna geen blanke gezien, 95% van de mensen is Turks / andere komaf. Alleen bij de Ratelband haphoek stonden nog wat spaarse Nederlanders. Het is hard gegaan met de omvolking in dit landje, poeh.
pi_219471019
Je zou maar de pech hebben dat je afhankelijk bent van sociale huur en ook nog (domdomdom) een gezin hebben gesticht in Nederland. Dan moet je in plaats van 5 jaar nu even 20 jaar wachten, want Europa vindt dat er jaarlijks een grotere groep statushouders voorrang moet krijgen. “Misschien als je 45 bent jongen! Maar gelukkig hoor je maar bij een kleine groep, dus heb je toch geen electorale invloed. Of moet je maar overwegen om CEO worden of zo.”
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219471184
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Krijg jij geen kindgebonden budget?
Dat staat los van al de andere toeslagen.
Ik heb het in mijn post kinderbijslag genoemd maar kindgebonden budget is inderdaad de term.
pi_219471236
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 06:21 schreef DrDentz het volgende:
Ik was gistermiddag / avond in Arnhem centrum vanwege koopavond (kerstcadeautjes). Heb bijna geen blanke gezien, 95% van de mensen is Turks / andere komaf. Alleen bij de Ratelband haphoek stonden nog wat spaarse Nederlanders. Het is hard gegaan met de omvolking in dit landje, poeh.
Arnhem-Noord of Arnhem-Zuid (Kronenburg)??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219471263
quote:

[..]
Gefrustreerd? Ik heb nooit huurtoeslag gehad, ik heb nooit kinderopvangtoeslag gehad e.d het enige wat ik van de overheid krijg is kinderbijslag en HRA. Ik woon vanaf mijn 19e samen en ben uitgestroomd met een mbo3 diploma. Alles wat ik heb bereikt heb ik zelf gedaan. Ik won samen mijn gezin in een fantastisch huis.

Ik gun iedereen hetzelfde maar dan moet je er wat voor over hebben en klagen dat anderen met minder input het “beter” voor elkaar hebben gaat niemand verder helpen.
Dat dus. Klagen over het toewijzingsbeleid jegens statushouders, subsidies en toelages, helpt je niet verder. Ik heb de zaken al sinds m'n 20-ste zelf geregeld, van inkomen t/m huisvesting aan toe.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219471296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat dus. Klagen over het toewijzingsbeleid jegens statushouders, subsidies en toelages, helpt je niet verder. Ik heb de zaken al sinds m'n 20-ste zelf geregeld, van inkomen t/m huisvesting aan toe.
Vertel.

Ben benieuwd of jou verhaal een voorbeeld kan zijn voor de vele vele jongeren die nog gedwongen thuis moeten wonen omdat er alsmaar geen woning beschikbaar komt o.a. door positieve discriminatie ten faveure van andere groepen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219471399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Arnhem-Noord of Arnhem-Zuid (Kronenburg)??
Bij Musispark
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 08:48:50 #149
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219471422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vertel.

Ben benieuwd of jou verhaal een voorbeeld kan zijn voor de vele vele jongeren die nog gedwongen thuis moeten wonen omdat er alsmaar geen woning beschikbaar komt o.a. door positieve discriminatie ten faveure van andere groepen.
Volgens mij had het neefje van @GGMM het ook allemaal zelf geregeld. Kwestie van geluk hebben of doortastend zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219471581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 08:27 schreef Montagui het volgende:
Ja.

1) Ga werken waar werk is en waar je het meeste verdient, i.p.v. in en uitkeringssituatie of studiebeurs te blijven hangen
2) Koop woonruimte, in welke staat, plaats of locatie dan maar ook, i.p.v. op een niet-werkend systeem te vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')