We'll call it out. 'Foei dat mag niet' veel meer zal het niet worden.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:43 schreef Cee het volgende:
De brief die je wist dat zou komen is eindelijk hiiiiieeer
[ x ]
Blablabla chocoladevlaquote:Op donderdag 11 december 2025 11:43 schreef Cee het volgende:
[ x ]
If someone dares to lift a finger to a camerawoman again we will not hesitate to call it out. Genocide? We don't care. Peace, love, and happiness, xx Martin Green.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:43 schreef Cee het volgende:
[ x ]
Politieke inmenging mag je niet afstraffen, want dat zou het festival politiek maken....quote:Op donderdag 11 december 2025 11:58 schreef Fred_B het volgende:
“Je mag de regels op het ESF overtreden, want oorlog/geopolitiek is geen reden om een land uit te sluiten.”
Het eerste wordt verzwegen, zodat het tweede nog een beetje redelijk klinkt.
Ik kijk er nu al naar uit hoe Letland of San Marino ofzo volgend jaar een boete krijgt, vanwege één of andere futiliteit. Maar dan om een voorbeeld te stellen.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Politieke inmenging mag je niet afstraffen, want dat zou het festival politiek maken....
Dat vind ik ook nog steeds zuur voor ons/Nederland. Bij Joost wilden ze niet eens uitleggen wat er precies gebeurd was, waardoor het leek alsof het geen enkele moeite was om zomaar even iemand uit de competitie te gooien. Hier zien we letterlijk een land toegeven dat ze regels hebben gebroken en er gebeurt helemaal niets.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:49 schreef Redefine het volgende:
Afgelopen twintig jaar hebben we al gezien dat de EBU helemaal niks doet met overtreding van de regels. Azerbeidzjan en Malta konden en kunnen gewoon hun gang gaan. Over de zeven? landen in 2019, waarvan de jury vote niet werd geaccepteerd hebben ze nooit wat mee gedaan. En nu mag tot aan Herzog aan toe Israël landen politiek beïnvloeden om voor hen behoud te stemmen zonder gevolgen.En ben er denk ik nog wel wat vergeten.
Ja dit dus.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
Als ik dit lees ben ik vooral weer extra boos over hoe makkelijk ze ons in 2024 eruit hebben getyftGa maar weg met je mooie woorden.
Dit ja!quote:Op donderdag 11 december 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
Als ik dit lees ben ik vooral weer extra boos over hoe makkelijk ze ons in 2024 eruit hebben getyftGa maar weg met je mooie woorden.
Dit ja. Niks te stemmen, niks overleg, niks bewijs, gewoon optiefen Joost. En nu zich in duizend bochten wringen ondanks álles *gebaart weids en toont waslijst* om ze erin te houden. Tot kopjes koffie met de president aan toe. Sodemieter op zeg.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:15 schreef Guanabana het volgende:
Joost gebaarde ook weids en raakte daarbij dus die cameravrouw. Dus kijk maar uitquote:Op donderdag 11 december 2025 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit ja. Niks te stemmen, niks overleg, niks bewijs, gewoon optiefen Joost. En nu zich in duizend bochten wringen ondanks álles *gebaart weids en toont waslijst* om ze erin te houden. Tot kopjes koffie met de president aan toe. Sodemieter op zeg.
Voor de Niet-Strani’s onder ons:quote:
quote:Today, Martin Green has addressed the public in a letter.
He does so with the Festival in flames, 5 countries withdrawn, artists who will not accept the national preselection to go to Eurovision, major Festival stars positioning themselves against Israel's participation, and the greatest reputational crisis in the history of the EBU. That's something.
Green does not mention Gaza or Israel in his letter, that is, he does not call things by their name.
They are "events" that have happened in the Middle East and that move him. Is a genocide an event? Nothing more? That said, Green is listening to you, the fans. That's as far as his job goes: listening.
He now tells us that what's past is past and that the rules will be followed from now on. And the violations of these two years by Israel? Water under the bridge? Are the rules applied as suits the EBU based on its geopolitical and economic alliances?
But what's more, Green tells us that "the only way for the Eurovision Song Contest to continue bringing people together is by ensuring that we are guided by our rules, above all."
Above all, I must acknowledge he has some nerve to say this after the very night the new rules were voted on, Israel assured that it had politically influenced the delegations to manage to remain in Eurovision.
What else is left for us to see?
Wat is dit nou weer? Kan het nog vager. "Doe eens een beetje lief jongens".quote:Op donderdag 11 december 2025 12:50 schreef Fred_B het volgende:
De EBU zelf heeft ook nog een statement uitgebracht (via):
[ afbeelding ]
Joséquote:Op donderdag 11 december 2025 13:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor de Niet-Strani’s onder ons:
[..]
Beetje gaslighting.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer? Kan het nog vager. "Doe eens een beetje lief jongens".
Heerlijk statementquote:Op donderdag 11 december 2025 13:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor de Niet-Strani’s onder ons:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |