Ik mis de Loreen winst/Käärijä robbed ophef van 2023quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wil wel terug naar de tijd dat dat het grootste was waar we ons druk over konden maken bij het ESF.
Ik zou het leuk vinden als Spanje weer een ordinaire diva stuurt. Dat hebben ze al veel te lang niet meer gedaanquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:24 schreef Strani het volgende:
Tot nu toe is het hier allemaal aardig vredig geweest maar zodra iemand roept dat er meer reggaeton naar het ESF moet gaat het pas echt ongezellig worden hier
Ik ga dan ook alleen maar de NSF's volgen om te helpen alle reggaeton eruit te stemmen.
ja zoas dat fwego waar nexus helemaal fan van was maar weet niet meer of dat spanje was mesgien was het wel ciprusquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden als Spanje weer een ordinaire diva stuurt. Dat hebben ze al veel te lang niet meer gedaan
Triggered.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik mis de Loreen winst/Käärijä robbed ophef van 2023
EVOLquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Of een mislukte Nederlandse staging en/of outfit..
Zie dat blijft ons ook allemaal bespaard dit jaar. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen!quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden als Spanje weer een ordinaire diva stuurt. Dat hebben ze al veel te lang niet meer gedaan
Ja oké, maar 'wel leuk' was niet wat ze beloofden.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:14 schreef Cee het volgende:
Ik wil bij dezen even melden dat ik Equinox wel leuk vond.
Idealiter wint er wel iets in Benidorm dat enige kans zou hebben op de Top 10 bij het ESF. Dan kunnen we lekker irritant en ongefundeerd tot in de eeuwigheid roepen dat mensen nu wel juichen voor Duitsland of Frankrijk (of welk rijk West-Europees land er deze editie moet winnen), maar dat zonder de boycot Spanje toch echt had gewonnen!quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Zie dat blijft ons ook allemaal bespaard dit jaar. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen!
DIE PUNTMUTSEN GINGEN WEL DOOR!quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:20 schreef Greys het volgende:
[..]
DE 'CULTURAL APPROPRIATION' INDIANENTOOI
quote:
quote:
Vermakelijk om de reeks met deze reacties terug te lezenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:05 schreef Guanabana het volgende:
Kut, dus zelfs het slechtste nummer uit onze semi wordt goed?
Jaquote:Op dinsdag 9 december 2025 21:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vermakelijk om de reeks met deze reacties terug te lezen
Toen leefde miss_dynastie nog..quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik had dit wel verwacht van Moldavië. Echt een superliedje dat je kamer staging omhoog kan tillen.
Die TT: Yulia Himalaya. Ik zie die zangeres weer indommelenquote:Op dinsdag 9 december 2025 21:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
Toen we zo blij waren want dat we moesten voor of na dat sullige liedje uit Moldavië en dan zouden we dus helemaal super te gek knallend overkomen en toen kwamen de reacties van de Hoofden tijdens de rehearsals.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik lees die dag nog weleens terug, en ik overdrijf niet, ik GIL dan van het lachen om sommmige opmerkingen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:39 schreef Guanabana het volgende:
Greys die dan bijvoorbeeld iets zegt als: "A robot with spasm. Nou hou maar op.'
Staat genoteerd, doen we niks meequote:Op dinsdag 9 december 2025 20:14 schreef Cee het volgende:
Ik wil bij dezen even melden dat ik Equinox wel leuk vond.
'.... dansers? Zeggen ze dansers? Nee dat is een grap toch. Ja nee dat moe-... OH GOD ER ZIJN DANSERS NEEEEE ER ZIJN DANSERS'quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:21 schreef Cee het volgende:
Die eerste sneak peak met die foto van hem in de panter-jas. En toen moest de repetitie nog beginnen. Huilen.
Die teleurstelling toen zijn eerste repetitie online kwamquote:Op woensdag 10 december 2025 01:28 schreef Greys het volgende:
[..]
'.... dansers? Zeggen ze dansers? Nee dat is een grap toch. Ja nee dat moe-... OH GOD ER ZIJN DANSERS NEEEEE ER ZIJN DANSERS'
En zijn ze niet duurder geworden. Sterker nog, ze kosten nog steeds hetzelfde, ondanks dat ze niet meer heel zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:21 schreef Strani het volgende:
Wat is deel 8 opeens gezellig hè![]()
Ik heb ESF-koekjes gemaakt voor jullie. Maar ik heb wel uit elk koekje een stukje gebeten vanwege de vier omroepen die niet meer meedoen.
Volgens de EBU zijn de koekjes nog net zo groot als voorheen.
quote:Op woensdag 10 december 2025 01:28 schreef Greys het volgende:
[..]
'.... dansers? Zeggen ze dansers? Nee dat is een grap toch. Ja nee dat moe-... OH GOD ER ZIJN DANSERS NEEEEE ER ZIJN DANSERS'
quote:Op zaterdag 5 mei 2018 11:32 schreef Cee het volgende:
[..]
Greys is in een bepaalde mentale staat waarin ze eierkoeken heel doorslikt dus die moeten we gewoon even met rust laten.
Ik hoop dat ze boycotten, maar ik zie ze ook voor Bashar gaanquote:
Ja die zijn stil gebleven, dus ik denk dat die uiteindelijk wel meedoen op basis van hun eerdere beslissing.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:57 schreef Greys het volgende:
Ik ben het in de chaos even kwijt maar Polen zou toch afgelopen maandag laten weten of ze meedoen?
Hm. Jammer. Maar wie weet wat er nog gebeurt. Het voelt in elk geval alsof het nog niet over is qua afhakers.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die zijn stil gebleven, dus ik denk dat die uiteindelijk wel meedoen op basis van hun eerdere beslissing.
Spijtig. Ik krijg toch het gevoel dat het bij deze vier blijft verder. Behalve als het intern overal nog echt gaat rommelen natuurlijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:51 schreef Momo het volgende:
Polen laat weten dat ze besloten hebben wel mee te doen in 2026
Volgend jaar moeten we echt een DJ met een goede zanger(es) sturen!quote:Op woensdag 10 december 2025 10:18 schreef blackswangreen het volgende:
Dat is dan toch de silver lining dit jaar: dit blijft ons allemaal bespaard.
Nummer komt uit: "mwah, gaat wel, niet heel slecht."
Nummer stijgt toch bij de bookmakers omdat de rest nog slechter is.
"Als we een goede staging hebben zou het zomaar toch wel iets kunnen worden".
Eerste foto's van de staging lekken: "wat doen die mensen in rare kostuums daar?"
"Ja maar je moet het op beeld zien, deze foto's zeggen nog niks".
Eerste bewegende beelden lekken: "nou, ik vond de staging bij DWDD beter".
Volledige staging lekt: "het valt toch wel mee, misschien wordt het nog wel wat".
Staging slaat niet aan bij de televoters, want die "begrijpen de boodschap niet".
"Volgend jaar moeten we toch eens een buitenlandse creative director inhuren".
Rinse and repeat.
Lekker in je bubbel zonder pro-Israël tegengeluid, was heel de wereld maar zo!!quote:
Ik had gelezen dat de deadline vandaag is.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:06 schreef Ann-Lynn het volgende:
Tot wanneer mogen landen zich eigenlijk terugtrekken? Het is nog 6 maanden tot ESF en er kan van alles gebeuren. Is er dan een boeteclausule als een omroep zich last minute terugtrekt?
Ik heb het ooit op de Songfestivalweblog langs zien komen, dus misschien dat daar meer info te vinden is. Maar ik vind het nogal veel geld per boek, dus ik ben er verder niet achteraan gegaan.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:05 schreef Giggio het volgende:
Las vanmorgen iets over de boeken 'Alle songs van het songfestival'
iemand hier bekend mee en is het het geld (¤ 109,90) waard om dit aan te schaffen?
https://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/marcel-rijs-alle-songs-van-het-songfestival/
De ding a dong podcast heeft het er over gehadquote:Op woensdag 10 december 2025 14:05 schreef Giggio het volgende:
Las vanmorgen iets over de boeken 'Alle songs van het songfestival'
iemand hier bekend mee en is het het geld (¤ 109,90) waard om dit aan te schaffen?
https://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/marcel-rijs-alle-songs-van-het-songfestival/
Jij hoort jezelf ook veel te graag praten volgens mij.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:59 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Lekker in je bubbel zonder pro-Israël tegengeluid, was heel de wereld maar zo!!
Kom ik toch even de mood verpesten.
Gewoon negeren dat soort rommel.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:14 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Jij hoort jezelf ook veel te graag praten volgens mij.
Zó veel invloed heb je nou ook weer niet.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:59 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Lekker in je bubbel zonder pro-Israël tegengeluid, was heel de wereld maar zo!!
Kom ik toch even de mood verpesten.
nog even over nadenken dus of ik hier mijn jaarlijkse kerstbon van het werk aan ga spenderenquote:Op woensdag 10 december 2025 14:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De ding a dong podcast heeft het er over gehad. Het moet een leuk boek zijn met alle inzendingen van de afgelopen 70 jaar. Maar meer dan 100 euro gaat mij wat te ver.
Ok, dan kan er dus nog van alles gebeuren vanddag. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat de deadline vandaag is.
Armenië misschien? Vooral ook benieuwd wat er de komende tijd kan gaan gebeuren. Stel de bom barst (letterlijk) in het Midden-Oosten en landen besluiten zich toch terug te trekken, wat zijn voor hen dan de consequenties? Geldboetes? Opschorting van heel ESF? Ik heb echt een hunch dat er de komende maanden heel wat staat te gebeuren.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:50 schreef Cee het volgende:
Nee er zal weinig gebeuren, hooguit IJsland.
Love Shine A Christmas Light?quote:Op woensdag 10 december 2025 14:40 schreef Giggio het volgende:
[..]
nog even over nadenken dus of ik hier mijn jaarlijkse kerstbon van het werk aan ga spenderen
wel lekker leesvoer voor onder de X-Mas-tree...
heeft ESC ooit een kerst-gerelateerde inzending gehad?
tijd voor ESC-X-Mass-Edition ?
De 'Made in Switzerland' interval act van dit jaar.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:40 schreef Giggio het volgende:
[..]
nog even over nadenken dus of ik hier mijn jaarlijkse kerstbon van het werk aan ga spenderen
wel lekker leesvoer voor onder de X-Mas-tree...
heeft ESC ooit een kerst-gerelateerde inzending gehad?
tijd voor ESC-X-Mass-Edition ?
Je zeurt.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:39 schreef Ann-Lynn het volgende:
1. Ik vind het walgelijk dat veel mensen hier zitten te hopen dat nog meer landen uit ESF gaan stappen omdat Israël er wel in zit.
2. Ik vind het grappig dat een post van mij waar de mod een insinuatie van een persoonlijke aanval in zag, gelijk werd gewist en alles wat duidelijk tegen mij persoonlijk gericht is, gewoon blijft staan (wat ik overigens helemaal niet erg vind, laat maar lekker staan hoor!)
Ok. Ik vind kinderziekenhuizen bombarderen dan weer walgelijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:39 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ik vind het walgelijk dat veel mensen hier zitten te hopen dat nog meer landen uit ESF gaan stappen omdat Israël er wel in zit.
quote:PRESS RELEASE
Icelandic National Broadcasting - Press release December 10, 2025
The Icelandic National Broadcasting Corporation has decided not to participate in the Eurovision Song Contest in Vienna, Austria, next year.
The participation of the Israeli national broadcaster, KAN, in the contest has recently caused discord, both among the member stations of the European Broadcasting Union, EBU, and among the public. KAN's participation was discussed in detail at EBU meetings earlier this year, first in London this summer and in Geneva last week. At the meeting in Geneva, a large majority of EBU member stations agreed that various changes that have been made to the rules and the implementation of the contest were satisfactory, and therefore there was no vote on KAN's participation in the contest.
The director-general of the broadcaster explained at the meeting in Geneva that although the changes met many of the comments that RÚV representatives had made at various stages of the EBU cooperation in recent years, RÚV still had doubts about their usefulness. It had been repeatedly stated that stakeholders in Iceland, for example artists' associations, and the Icelandic public were opposed to participation in the competition. The board of RÚV had then requested that the EBU remove KAN from the competition, taking into account precedents. The issue was complex to resolve and had already damaged the reputation of the competition and the EBU. It was important to find a solution for all parties involved.
It is clear from the public debate in this country and the reaction to the EBU's decision made last week that there will be neither joy nor peace regarding RÚV's participation in Eurovision. It is therefore RÚV's decision to inform the EBU today that RÚV will not participate in Eurovision next year.
The Song Contest and Eurovision have always had the goal of uniting the Icelandic people, but it is now clear that that goal will not be achieved and this decision is made on those programmatic grounds.
There has been no decision yet on whether a singing competition will be held by RÚV next year. The available options are being evaluated and a decision will be announced when it is available.
Ja dat was te verwachten. Ik denk dat er o.a. in Sanremo en UMK er ook artiesten NEE zullen zeggenquote:Op woensdag 10 december 2025 17:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
12 artiesten in de Portugese voorronde Festival da Canção willen niet mee doen aan ESF met Israël in de wedstrijd als ze de voorronde Festival da Canção winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |