Zo kort voordat de eerste race start lijkt me niet handigquote:Op donderdag 22 januari 2026 10:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja oud nieuws wat dat betreft maar ettert wel door wat suggereert dat teams die het trucje niet hebben zich ernstige zorgen maken. Daarnaast heeft de FIA altijd de mogelijkheid om het alsnog niet legaal te verklaren.
quote:McLaren slaat volgende week de eerste testdag van het Formule 1-seizoen over. De regerend wereldkampioen bij zowel de rijders als constructeurs wil de auto zo lang mogelijk doorontwikkelen.
McLaaten.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
McLaren heeft zijn auto niet klaar voor de eerste testdag. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar dan liggen ze dus achter op hun eigen schema.
https://www.nu.nl/formule-1/6383470/mclaren-slaat-eerste-testdag-in-barcelona-over-maar-we-liggen-op-schema.html
[..]
Goed teken voor de abu Dhabi regel. Wie daar de race wint het vorig seizoen wordt wk wordt het volgend seizoen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
McLaren heeft zijn auto niet klaar voor de eerste testdag. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar dan liggen ze dus achter op hun eigen schema.
https://www.nu.nl/formule-1/6383470/mclaren-slaat-eerste-testdag-in-barcelona-over-maar-we-liggen-op-schema.html
[..]
quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Goed teken voor de abu Dhabi regel. Wie daar de race wint het vorig seizoen wordt wk wordt het volgend seizoen.
Nou nee want de eerste test is 5 dagen waarvan je er 3 mag rijden.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje te draaien om balans vinden tussen zoveel mogelijk ontwikkelen voor de baan op te gaan, en zo vroeg mogelijk real world data te verzamelen om te verwerken.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja dat zegt Wiener toch netquote:Op donderdag 22 januari 2026 15:11 schreef franklop het volgende:
Ze mogen toch sowieso niet alle dagen van die test de baan op?
Maar als je de eerste dag de baan op gaat, heb je 2 dagen, of 2x 1 dag, om aanpassingen te doen voor je volgende test.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou nee want de eerste test is 5 dagen waarvan je er 3 (aaneengesloten) mag rijden.
Dat zou chanant zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Gerucht gaat dat Williams de eerste test mogelijk helemaal niet haalt omdat het chassis niet op orde is
Ik krijg een deja vuquote:Op donderdag 22 januari 2026 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Gerucht gaat dat Williams de eerste test mogelijk helemaal niet haalt omdat het chassis niet op orde is
Oeps! Is nu bevestigd.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
'decision', geruchten zijn dat ze geen keuze hebben omdat ze nog geen chassis door de crash test hebben.quote:
Ja, die geruchten gaan al een aantal dagen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
'decision', geruchten zijn dat ze geen keuze hebben omdat ze nog geen chassis door de crash test hebben.
Ah, dat wist ik niet. Dus als je 1 dag later begint, heb je gewoon 1 dag minder tussen de test-weken om aan de auto te werken (of uiteindelijk 1 dag minder tussen laatste test en race als het elke testweek zo is).quote:Op donderdag 22 januari 2026 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, daarom hebben ze ook bedacht dat je 3 aaneengesloten dagen moet testen, je mag niet dag 1,3,5 doen of 1,4,5 het zijn 3 aaneengesloten dagen binnen de 5 waarin je mag testen.
Maar vele teams werken al vanaf voor de zomer aan de auto, dus dan zal 1 of 2 dagen in januari niet veel uitmaken. McLaren zel langer de vorige auto doorontwikkeld hebben, omdat Max zo dicht in de buurt kwam. Maar dan nog, de laatste race was begin december, en ze zullen echt al wel vooral met de nieuwe auto bezig zijn geweest nadat het constructor championship binnen was. En...ze zullen gepland hebben op dag 1 te testen, om zoveel mogelijk tijd te hebben met echte testdata aan de slag te gaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant heb je als je later instapt een of 2 dagen extra om te werken aan de auto die net even een wat betere basis heeft en dat je dan daar makkelijker op voort kunt borduren
Het is een keuze tussen zoveel mogelijk ontwikkelen en zover mogelijk data analyse. Snap wel dat ze dan ook niet malen om een dagje minder data analyse.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 22:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar vele teams werken al vanaf voor de zomer aan de auto, dus dan zal 1 of 2 dagen in januari niet veel uitmaken. McLaren zel langer de vorige auto doorontwikkeld hebben, omdat Max zo dicht in de buurt kwam. Maar dan nog, de laatste race was begin december, en ze zullen echt al wel vooral met de nieuwe auto bezig zijn geweest nadat het constructor championship binnen was. En...ze zullen gepland hebben op dag 1 te testen, om zoveel mogelijk tijd te hebben met echte testdata aan de slag te gaan.
Dat waag ik nu te betwijfelen omdat Ferrari zegt op dinsdag en donderdag en een nog nader te bepalen dag (woensdag of vrijdag) in actie te komen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, daarom hebben ze ook bedacht dat je 3 aaneengesloten dagen moet testen, je mag niet dag 1,3,5 doen of 1,4,5 het zijn 3 aaneengesloten dagen binnen de 5 waarin je mag testen.
Klopt, maar blijkbaar hebben ze ergens in het proces teveel vertraging opgelopen. Mogelijk door een gefaalde crash test. Waarbij ik lees dat ze die intussen wel gehaald zouden hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die waren toch al sinds de start van het vorige seizoen toch al bezig met de nieuwe auto?
quote:Though there was speculation that Williams's chassis is not ready, The Race understands this is not the case and it has passed everything required.
That does not preclude that process taking longer than expected, though, either because of a failed crash test or a problem identified by Williams itself. Either will potentially have added weeks of development and manufacturing work to rectify the situation.
Dan ben ik ergens beflikkerd, ik lees nu idd ook op de F1-site dat ze gewoon vrij mogen kiezen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat waag ik nu te betwijfelen omdat Ferrari zegt op dinsdag en donderdag en een nog nader te bepalen dag (woensdag of vrijdag) in actie te komen.
En ook Aston Martin zal niet op de eerste dag beginnen.
Enige nadeel is dat niet op maandag kunnen beginnen wel een aderlating is gezien dinsdag er regen wordt verwacht.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan ben ik ergens beflikkerd, ik lees nu idd ook op de F1-site dat ze gewoon vrij mogen kiezen.
edit: Fake news BBC uiteraard, geschreven door iemand met een watermeloen in haar twitter-bio.![]()
Each team will be able to use a maximum of three consecutive days to gain vital data, between Monday, 26 to Friday, 30 January at the Circuit de Barcelona-Catalunya.
Als dat problemen met de aandrijflijn zijn snap ik dat tot op zekere hoogte wel. De rest niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Audi heeft aangegeven de nodige problemen te hebben met de auto. Niet verwonderlijk eigenlijk
Dit komt mij bekend voor.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien willen ze hun geheimen nog niet prijs geven.quote:Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Interessante keuzes wel van Red Bull Racing en Mercedes
Daarnaast is het opvallend dat Red Bull Racing de RB22 geen shakedown heeft gegeven voorafgaand aan de test
Ik heb die optie nog gewoon?quote:Op zondag 25 januari 2026 19:28 schreef Droopie het volgende:
Ik zat te kijken om een F1Tv abbonement af te sluiten.
Maar ik zie alleen de optie om voor 142 euro de premium variant af te sluiten?
Is die "goedkopere" optie er niet meer.
Aw, ik zie ze..quote:Op zondag 25 januari 2026 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb die optie nog gewoon?
Edit: die is alleen maandelijks beschikbaar
Dan is de 142 euro variant voordeliger dan de maandelijkse optie.quote:
Ja bizar he, oplichters.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan is de 142 euro variant voordeliger dan de maandelijkse optie.
Wij danken Viaplay.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sarcasm alert.quote:
Ik denk gewoon de partij die verantwoordelijk is voor de hoge prijzen, niets sarcastisch aan.quote:
Ligt er wel een beetje aan, als je de 3 maanden in de winter niet geen abo neemt, en vanaf spa, zomerstop en Zandvoort niet. Werkte in 2025 prima, betaal je maar 8 maanden.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zat je ook te plagen. En ik ben het ook met je eens. Hoe eerder Viaplay weg is hoe beter. Maar dat is verder offtopic.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk gewoon de partij die verantwoordelijk is voor de hoge prijzen, niets sarcastisch aan.
Offtopic in het algemene topic?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zat je ook te plagen. En ik ben het ook met je eens. Hoe eerder Viaplay weg is hoe beter. Maar dat is verder offtopic.
Viaplay in het Viaplay-topic, wijsneusquote:
Nee, F1TV.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Viaplay in het Viaplay-topic, wijsneus
Om Viaplay te bashen nooitquote:
We moeten nog de evualatie doen.quote:
Begin jij nu ook alquote:
quote:
Via de App store van Apple kan je F1TV Pro ook jaarlijks krijgen voor 94,99 euro per jaar. Misschien ook via de Google store mocht je geen Apple apparaat ter beschikking hebben. Want het zou kunnen dat dat een vereiste is.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:28 schreef Droopie het volgende:
Ik zat te kijken om een F1Tv abbonement af te sluiten.
Maar ik zie alleen de optie om voor 142 euro de premium variant af te sluiten?
Is die "goedkopere" optie er niet meer.
We zijn los!quote:Op maandag 26 januari 2026 10:40 schreef franklop het volgende:
Mercedes, Alpine en Audi zijn in ieder geval als eerste de baan op gegaan vandaag.
Seizoen is nog niet eens begonnen en Colapinto heeft al issuesquote:Op maandag 26 januari 2026 11:30 schreef Starflyer het volgende:
Alle 7 teams die vandaag zouden testen zijn op de baan geweest. En ook de eerste rode vlag hebben we al gehad. Colapinto was stilgevallen, maar is intussen weer in de pits.
Jammer hoorquote:
Tweet is weg.quote:
dan maak ik er wel een afbeelding vanquote:Op maandag 26 januari 2026 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tweet is weg.
Ach, het betekent toch niets.
Max zal nog wel iets sneller gaanquote:Op maandag 26 januari 2026 12:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan maak ik er wel een afbeelding van
[ afbeelding ]
zelfs als het niets betekent is het wel een mooi momentfeitje
Aan het type band te zien (namelijk de soft) waarvan Red Bull veel heeft meegenomen zijn ze veel kwali runs aan het oefenen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
KAMPIOENUHquote:Op maandag 26 januari 2026 12:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op Twitter wat video’s.quote:
Ja heb het gezien... en go max op fb ook. Stukjesquote:
Het archief 2026 moet tenslotte ook gevuld worden.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Keiharde opmerking van Merriequote:
Volgens mij wordt alleen de derde test volledig uitgezonden.quote:Op maandag 26 januari 2026 11:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jammer hoor
Ik heb namelijk wel genoeg data.
2e alleen laatste uur meen ik mij te herinnerenquote:Op maandag 26 januari 2026 13:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij wordt alleen de derde test volledig uitgezonden.
De eerste niet en de tweede gedeeltelijk, dacht ik.
op dag 1 met een nieuwe auto al zo specifiek op kwali runs oefenen?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Aan het type band te zien (namelijk de soft) waarvan Red Bull veel heeft meegenomen zijn ze veel kwali runs aan het oefenen.
Je leert veel meer van een auto die op de limiet wordt gereden. Het is geen naïeve gedachte, maar dit is een teken dat alles met RBR wel snor zit.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:05 schreef manny het volgende:
[..]
op dag 1 met een nieuwe auto al zo specifiek op kwali runs oefenen?
Zou dat zo zijn, of ben ik te naïef als ik zeg dat ze eerst vooral ronden willen rijden om data te verzamelen; kijken hoe de boel het houdt in de praktijk en belangrijkste wellicht of de auto doet wat de modellen zeggen dat ie zou moeten doen.
Goed dat ze Max hebbenquote:Op maandag 26 januari 2026 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je leert veel meer van een auto die op de limiet wordt gereden. Het is geen naïeve gedachte, maar dit is een teken dat alles met RBR wel snor zit.
Franz Herman is de snor.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Goed dat ze Max hebben
Nieuwe motor van een nieuwe fabrikant, ik denk dat ze die wel echt willen pushen om te kijken hoe die het houdt. Met zulke grote veranderingen in de regels is het niet ongewoon dat er in het begin nogal wat problemen zijn met de betrouwbaarheid.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je leert veel meer van een auto die op de limiet wordt gereden. Het is geen naïeve gedachte, maar dit is een teken dat alles met RBR wel snor zit.
Dat is toch de nieuwe teamgenoot van Maxquote:
Maar 1 team ?quote:Op maandag 26 januari 2026 14:47 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder dat meerdere teams deze gehele Barcelona-test aan zich voorbij laten gaan. Lijkt me echt cruciaal, zeker gezien de nieuwe regelementen, om z.s.m. zo veel mogelijk data te verzamelen.
Alleen Williams toch? Die hebben dusdanig vertraging met de auto dat 'ie niet klaar zal zijn deze week.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:47 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder dat meerdere teams deze gehele Barcelona-test aan zich voorbij laten gaan. Lijkt me echt cruciaal, zeker gezien de nieuwe regelementen, om z.s.m. zo veel mogelijk data te verzamelen.
Je kunt er alle marketing spins aan geven, maar deze test is zeker cruciaal.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:47 schreef PzKpfw het volgende:
Aston Martin ook meende ik.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alleen Williams toch? Die hebben dusdanig vertraging met de auto dat 'ie niet klaar zal zijn deze week.
Die missen volgens de geruchten alleen de eerste drie dagen en zouden er donderdag zijn.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die missen volgens de geruchten alleen de eerste drie dagen en zouden er donderdag zijn.
Launchpresentatie staat los van dat alles, die van McLaren is ook pas 9 februari, Cadillac 8 februari.quote:
Presentatie van de livery is wat anders dan testen. Kijk misschien even naar post #238.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2026 15:52 schreef ballraceupdates het volgende:
Real time lap leaderboard of F1 pre-season testing.​
Hadjar - 1:18.835 (44 laps)​
Antonelli - 1:20.700 (56 laps)​
Colapinto - 1:21.348 (28 laps)​
Lawson - 1:21.864 (42 laps)​
Ocon - 1:24.520 (67 laps)​
Bottas - 1:24.651 (33 laps)​
Bortoleto - 1:25.296 (27 laps)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |