geen of een?quote:Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef dujour het volgende:
Excuus, dacht dat ik erin had gezet wat er in moest komen.
We zijn geen gezin van 5, een dubbele wasbak met spiegel, bad, douche en wc.
Neem bij voorkeur spiegelverwarming, niks zo irritant als condens op je spiegel.quote:
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen...quote:Op maandag 8 december 2025 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moest zelf hieraan denken:
[ link | afbeelding ]
Heb geprobeerd het intekenen zoveel mogelijk wel op schaal te doen, maar weet niet helemaal of dat bij de wc ook goed gelukt is en of wc/wastafel dus niet iets té dicht op elkaar zitten nu. Evt zou je dan ook de muur nog iets verder naar rechts kunnen opschuiven. Mijn badkamer is 230 breed en heeft ongeveer deze indeling en daar zit genoeg ruimte ertussen. Is wel wat krap als je met meerderen tegelijk zou willen gebruiken. Je zou evt ook juist de andere kamer de badkamer kunnen maken als je meer ruimte wil, daar zou ik ook nog voor kunnen kijken hoe je dat zou kunnen indelen. Nu eerst bedtijd.
Wel benieuwd of dit lijkt op jullie eigen idee!
Waarom zijn beide kamers nu volgens jou onbruikbaar? Je hebt een grotere badkamer dan in de huidige indeling, alles waarom gevraagd werd zit erin, en de andere kamer is nog steeds geschikt voor een bureau en kast zoals gevraagd, en ook voor een eenpersoonsbed zoals gevraagd.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen...![]()
Nu is zowel de badkamer als de slaapkamer onbruikbaar.
quote:Op maandag 8 december 2025 22:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou het toilet lekker buiten de badkamer houden, zo fijn, zeker als je met een gezin bent
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:12 schreef dujour het volgende:
Toilet buiten de badkamer hebben wij ook inderdaad aan zitten te denken.
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:08 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.
Een van de opties lijkt me, een architect heeft vast nog fraaiere oplossingen
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.
Het kan allemaal vast nog veel logischer en fraaier, maar er zijn echt mogelijkheden om er 3 ruimtes met hun eigen deur te maken.
Er daarom bestaan er expertsquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Namens Picobello.BV doe ik u deze schets gratis en voor nop deze schets toekomen.
[ afbeelding ]
Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
Het is maar een schetsje hoor, een optie met voor- en nadelen. Als je hier een uurtje langer op studeert kun je het nog verder optimaliseren. Maar als je een gescheiden toilet wil waar TS over na heeft gedacht lijkt me dit een logische optie. Je houdt praktische rechthoekige ruimtes over en benut slim de inham van het toilet voor een fijne inloopdouche. Je kunt daar ook het bad tussen zetten wellicht, maar dan komt je douche in de badkamer weer onhandig voor het raam uit. Tenzij dat een hoog raam is, dan zou je de inloopdouche naast de wastafel kunnen maken.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?
[..]
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.
Mijn eerste reactie: dan zou ik ook een HOEKbad nemen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
Dankjewel voor het meedenken. Waar wij aan dachten was het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk ontwerp, zou er dan wel nog een raam bij doen als dat zou kunnen (of is dat die 2x 97cm), geeft je zoveel meer 'gevoelsruimte'.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
[ afbeelding ]
Welke beren zien zij dan op de weg?quote:Op maandag 8 december 2025 20:28 schreef dujour het volgende:
We vallen steeds terug op 1 ontwerp en wanneer we bij de omliggende badkamer zaken vragen dan word er niet heel enthousiast op gereageerd.
Klopt de 2 x 97 cm zijn ramen welke op de achtertuin uitkijken en krijgen veel licht. Het andere raam aan de ander kant kijkt uit op een bos en krijgt wat minder licht.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:28 schreef Chandler het volgende:
[..]
Leuk ontwerp, zou er dan wel nog een raam bij doen als dat zou kunnen (of is dat die 2x 97cm), geeft je zoveel meer 'gevoelsruimte'.
En zou zeker ook een hoekbad doen, zeker een stuk groter. Bad is leuk maar met z'n 2tjes nog leuker en je hebt er blijkbaar de ruimte voor..
Vooral het schuine stuk zijn ze niet zo weg van, geen idee waarom eigenijk behalve ja dat is ouderwets en lastig.quote:
In dat geval zou ik er een apart toilet van maken op de plek waar je nu de douche getekend hebt, en dan de deur voor de slaapkamer verschuiven naar de raamkant.quote:Op maandag 8 december 2025 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moest zelf hieraan denken:
[ link | afbeelding ]
Heb geprobeerd het intekenen zoveel mogelijk wel op schaal te doen, maar weet niet helemaal of dat bij de wc ook goed gelukt is en of wc/wastafel dus niet iets té dicht op elkaar zitten nu. Evt zou je dan ook de muur nog iets verder naar rechts kunnen opschuiven. Mijn badkamer is 230 breed en heeft ongeveer deze indeling en daar zit genoeg ruimte ertussen. Is wel wat krap als je met meerderen tegelijk zou willen gebruiken. Je zou evt ook juist de andere kamer de badkamer kunnen maken als je meer ruimte wil, daar zou ik ook nog voor kunnen kijken hoe je dat zou kunnen indelen. Nu eerst bedtijd.
Wel benieuwd of dit lijkt op jullie eigen idee!
Sorry dat ik het zeg, maar wat een hoop loze ruimte creeer je op deze manier....quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
[ afbeelding ]
Maar met de ruimte die je daar nu hebt beperk je jezelf door te kiezen voor de maten die je nu intekent. In die hoek is zoveel ruimte dat je de doucheruimte kunt verdubbelen zonder dat je de ruimte in de rest van de badkamer mist... Ik zou de douche overdwars doen en dan een bredere ruimte nemen. Een echte inloopdouche van maken als het ware.quote:Op woensdag 10 december 2025 07:54 schreef dujour het volgende:
.
Voor ons is de vraag als het douchgedeelte niet te krap aanvoelt.
Geniaal ontwerp, vooral die schuine muur. Beste wat ik heb gezien!quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
[ afbeelding ]
Tenzij je met z'n tweeën wilt douchen, is die 1,20 x 1,20 ruim genoeg; bijna 1,5m2!quote:Op woensdag 10 december 2025 07:54 schreef dujour het volgende:
Voor ons is de vraag als het douchgedeelte niet te krap aanvoelt.
Gebruik je het bad ook echt? En wanneer ja, is het dan alleen voor de (kleine) kinderen, of voor jezelf? Want kleine kinderen worden snel groot, dus daar hoef je het niet voor te doen.quote:Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef dujour het volgende:
Excuus, dacht dat ik erin had gezet wat er in moest komen.
We zijn een gezin van 5, een dubbele wasbak met spiegel, bad, douche en wc.
Nu woon ik in een tiny house zonder bad en dat is het enige dat ik mis. Ik kan wel 4 uur in bad liggen, muziekje, boek, hapje en drankje erbij, heeeerlijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Gebruik je het bad ook echt? En wanneer ja, is het dan alleen voor de (kleine) kinderen, of voor jezelf? Want kleine kinderen worden snel groot, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Er zijn natuurlijk mensen die graag een uurtje in bad gaan liggen weken, maar dan heb je ook echt een bad nodig waar je daadwerkelijk in past en niet zo een 1,50m "ligbad", en er zijn in de praktijk maar heel weinig mensen die dat echt doen.
Als jij daar van houdt, dan natuurlijk doen. Ik zou het zonde van de ruimte vinden.
Die mensen zijn er zeker weten. Maar in de praktijk zijn er niet heel veel die dat ook daadwerkelijk doen/ er aan toe komen. Helemaal niet als ze drie kinderen hebben.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nu woon ik in een tiny house zonder bad en dat is het enige dat ik mis. Ik kan wel 4 uur in bad liggen, muziekje, boek, hapje en drankje erbij, heeeerlijk.
Als je dat bad er ook schuin in zet lijkt het al heel anders denk ik.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:18 schreef archito het volgende:
Wel grappig om te lezen hoe mensen verschillende meningen hebben.
Wn leuk dat TS out of the box durft te denken!
Ik vind die schuine muur ouderwets aandoen en vind de schuine wastafel ruimtelijk gek.
Je creeert echt veel loze ruimte in de badkamer wat zonde is. Ik associeer van die betegelde balzalen ook met ouderwets omdat moderne badkamers vaak wat efficienter in elkaar zitten.
Maar je toelichting op de ramen en deze schets is wel nuttig, eens even denken of er nog andere opties zijn.
"Split-level" heet datquote:Op woensdag 10 december 2025 21:19 schreef dujour het volgende:
Het is een soort woning met halve verdiepingen. 5 in totaal waarbij je dus naar deze verdieping maar een halve trap op hoeft vanaf de begaande grond.
Mijn eerste gedachte: een ontzettend inefficiënt ingedeelde balzaal van een badkamer..quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is waar, je kan hem ook op de zijkant van de douche zetten. Dan kun je er makkelijk bij. Of op de andere kopse kant op de vloer, dat is ook chique.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:59 schreef Elleska het volgende:
Is het bad een standaard ingetekend bad of zit die kraan bewust daar in het hoekje? Die lijkt mij daar niet handig, dan moet je in het bad staan om de kraan te bedienen.
Dat is wel mijn enige opmerking van deze indeling, het voelt direct heel logisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |