geen of een?quote:Op maandag 8 december 2025 21:32 schreef dujour het volgende:
Excuus, dacht dat ik erin had gezet wat er in moest komen.
We zijn geen gezin van 5, een dubbele wasbak met spiegel, bad, douche en wc.
Neem bij voorkeur spiegelverwarming, niks zo irritant als condens op je spiegel.quote:
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen...quote:Op maandag 8 december 2025 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moest zelf hieraan denken:
[ link | afbeelding ]
Heb geprobeerd het intekenen zoveel mogelijk wel op schaal te doen, maar weet niet helemaal of dat bij de wc ook goed gelukt is en of wc/wastafel dus niet iets té dicht op elkaar zitten nu. Evt zou je dan ook de muur nog iets verder naar rechts kunnen opschuiven. Mijn badkamer is 230 breed en heeft ongeveer deze indeling en daar zit genoeg ruimte ertussen. Is wel wat krap als je met meerderen tegelijk zou willen gebruiken. Je zou evt ook juist de andere kamer de badkamer kunnen maken als je meer ruimte wil, daar zou ik ook nog voor kunnen kijken hoe je dat zou kunnen indelen. Nu eerst bedtijd.
Wel benieuwd of dit lijkt op jullie eigen idee!
Waarom zijn beide kamers nu volgens jou onbruikbaar? Je hebt een grotere badkamer dan in de huidige indeling, alles waarom gevraagd werd zit erin, en de andere kamer is nog steeds geschikt voor een bureau en kast zoals gevraagd, en ook voor een eenpersoonsbed zoals gevraagd.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om van alle opties die je hebt dit te verzinnen...![]()
Nu is zowel de badkamer als de slaapkamer onbruikbaar.
quote:Op maandag 8 december 2025 22:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou het toilet lekker buiten de badkamer houden, zo fijn, zeker als je met een gezin bent
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:12 schreef dujour het volgende:
Toilet buiten de badkamer hebben wij ook inderdaad aan zitten te denken.
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:08 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Maar wáár dan? Vanaf de overloop heb je maar ruimte voor 2 deuren: slaapkamer, badkamer, dan is het op.
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als je de oude badkamer logeerkamer maakt en dan de deur van die nieuwe badkamer opschuift dan kun je ongeveer waar Vlindertje de douche heeft getekend een toiletruimte maken. Dan trek je dat stukje achter het toilet bij de nieuwe logeerkamer en heb je daar mooi ruimte voor een inbouwkast.
Een van de opties lijkt me, een architect heeft vast nog fraaiere oplossingen
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar komt dan de deur naar het toilet: vanuit de nieuwe logeer- of vanuit de nieuwe badkamer?
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Beiden niet, de deur van het huidige kantoor schuif je verder die ruimte in, voorbij waar vlindertje de douche heeft getekend. De deur naar het nieuwe toilet komt daar dan haaks op, dus naast de deur van de huidige badkamer.
Het kan allemaal vast nog veel logischer en fraaier, maar er zijn echt mogelijkheden om er 3 ruimtes met hun eigen deur te maken.
Er daarom bestaan er expertsquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:52 schreef archito het volgende:
Namens Picobello.BV doe ik u deze schets gratis en voor nop deze schets toekomen.
[ afbeelding ]
Toegangsdeur naar kantoor verplaatsen zodat je een separaat toilet kan bereiken, luxe inloopdouche (helaas moet er wel een raam voor weg) en als je een grote dubbele wastafel wil is het verschuiven van de toegangsdeur naar de badkamer een optimalisatie omdat je anders een beetje tegen de wastafel aan loopt.
Het is maar een schetsje hoor, een optie met voor- en nadelen. Als je hier een uurtje langer op studeert kun je het nog verder optimaliseren. Maar als je een gescheiden toilet wil waar TS over na heeft gedacht lijkt me dit een logische optie. Je houdt praktische rechthoekige ruimtes over en benut slim de inham van het toilet voor een fijne inloopdouche. Je kunt daar ook het bad tussen zetten wellicht, maar dan komt je douche in de badkamer weer onhandig voor het raam uit. Tenzij dat een hoog raam is, dan zou je de inloopdouche naast de wastafel kunnen maken.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Je geeft zelfs al 2 v/d 3 obstakels aan. De 3-de: bad van 1,6m. is een zit bad?
[..]
edit - 4-de: deuren die tegen elkaar aan klappen of mensen die in het donker tegen een openstaande toiletdeur knallen.
Mijn eerste reactie: dan zou ik ook een HOEKbad nemen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
Dankjewel voor het meedenken. Waar wij aan dachten was het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk ontwerp, zou er dan wel nog een raam bij doen als dat zou kunnen (of is dat die 2x 97cm), geeft je zoveel meer 'gevoelsruimte'.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:25 schreef dujour het volgende:
Dankjewel voor het meedenken. Waar wij aan dachten was het volgende:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |