https://www.heelhollandbakt.nl/home/quote:De Nederlandse versie van de Britse kijkcijferhit ‘The Great British Bake Off’ is vanaf zondag 2 november 2025 weer te zien bij MAX.
In Heel Holland Bakt gaan we op zoek naar Nederlands meest getalenteerde thuisbakker. Gedurende acht weken nemen tien gepassioneerde amateurbakkers het tegen elkaar op met als uiteindelijk doel; Wie wordt de beste thuisbakker van Nederland? Ook in seizoen 13 strijden 10 nieuwe kandidaten strijden om de titel Beste Thuisbakker van Nederland 2025.
Onder toeziend oog van de professionele jury worden de bakfanaten getest op alle disciplines binnen de bakkerswereld; van verjaardagstaart tot tarte tartin en van brood tot beignets.
*MAX is tegenstrijdig met het begintijdstip, dus zit maar klaar met koffie/thee en een roze koek om 20.25!quote:Elke zondag, 20.25/20.30 uur, NPO 1*
De deelnemers van 2025:quote:Je kunt alle uitzending tot 30 dagen na de betreffende uitzending online terugkijken. Daarna kun je alleen nog fragmenten bekijken. Dit heeft te maken met de uitzendrechten die rusten op het beeldmateriaal.
https://www.heelhollandba(...)3-nieuwe-kandidaten/quote:Anne Fleur, Anneke, Bianca, Daan, Jip, Jurian, Roos, Shai, Tom en Tracy zijn de nieuwe kandidaten in seizoen 13 van Heel Holland Bakt!
Ben benieuwd of Jurian volgende week overleefd. Die doet het toch net wat minder lekker dan die andere drie.quote:
`quote:Op zondag 14 december 2025 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ze dit al een week van tevoren wisten dan hebben ze dus ook al kunnen oefenen op het bakken?
Ja dat is iedere week zoquote:Op zondag 14 december 2025 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ze dit al een week van tevoren wisten dan hebben ze dus ook al kunnen oefenen op het bakken?
Hmmm ik dacht dat het allemaal improvisatie wasquote:Op zondag 14 december 2025 20:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
`
Ja, dat is het hele principe. Alleen de technische opdracht krijgen ze maar kort van te voren te horen.
Oh vind ik niet.quote:Op zondag 14 december 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hmmm ik dacht dat het allemaal improvisatie was![]()
Teleurstellend programma zo
Beetje lullig als je nu de finale mist door een opdracht waarin je niks hoeft te bakken.quote:Op zondag 14 december 2025 20:45 schreef essnhills het volgende:
Lol goede instructie
'maak het doosje na'
Iemand die part time of niet werkt heeft dus veel meer voorbereidingstijd en tijd om te oefenen?quote:Op zondag 14 december 2025 20:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh vind ik niet.
Ze moeten alsnog veel zelf bedenken van wat werkt en wat niet etc. Ze mogen alleen thuis alvast even uitproberen/oefenen. Maar dat is echt niet veel tijd naast je normale baan enzo.
Het leven is niet eerlijk. Fulltime, parttime, toevallig al eens de technische opdracht gemaakt, wel of geen kinderen, wel of geen mantelzorger, wat voor keuken +attributen heb je thuis…je zal nooit de situatie krijgen waarbij iedereen thuis evenveel kan of gaat oefenen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Iemand die part time of niet werkt heeft dus veel meer voorbereidingstijd en tijd om te oefenen?
Dat maakt het er ook niet eerlijker op dan.
Wel of geen oven/keuken!quote:Op zondag 14 december 2025 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk. Fulltime, parttime, toevallig al eens de technische opdracht gemaakt, wel of geen kinderen, wel of geen mantelzorger, wat voor keuken +attributen heb je thuis…je zal nooit de situatie krijgen waarbij iedereen thuis evenveel kan of gaat oefenen.
Geen oven lijkt me wel erg lastig met taart bakkenquote:
Nee, klopt. Ik heb wel een combi-oven, maar dat is ook behelpen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:59 schreef essnhills het volgende:
[..]
Geen oven lijkt me wel erg lastig met taart bakken
Ja de kwaliteit van je oven scheelt ook iddquote:Op zondag 14 december 2025 21:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, klopt. Ik heb wel een combi-oven, maar dat is ook behelpen.
Groen is groen toch? Je hebt lichtgroen en donkergroen, maar dan houdt het wel op.quote:Op zondag 14 december 2025 21:08 schreef Evangelion het volgende:
Is dit groen?
ja tussen mint en pandan groen.
Wat een vrouwenantwoord
Op mijn schilderscursus sprak de lerares altijd van “mannengroen” omdat mannen volgens haar de verschillende nuances in groen niet konden onderscheiden, een soort kleurenblindheid, dacht ze.quote:Op zondag 14 december 2025 21:08 schreef Evangelion het volgende:
Is dit groen?
ja tussen mint en pandan groen.
Wat een vrouwenantwoord
Volgens mij is het ook echt zo dat vrouwen over het algemeen meer kleurentinten kunnen zienquote:Op zondag 14 december 2025 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op mijn schilderscursus sprak de lerares altijd van “mannengroen” omdat mannen volgens haar de verschillende nuances in groen niet konden onderscheiden, een soort kleurenblindheid, dacht ze.
Ik kan het wel zien maar ik ben gewoon minder bezig met kleuren qua kleding, interieur dan de gemiddelde vrouw.quote:Op zondag 14 december 2025 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op mijn schilderscursus sprak de lerares altijd van “mannengroen” omdat mannen volgens haar de verschillende nuances in groen niet konden onderscheiden, een soort kleurenblindheid, dacht ze.
Ja. Al leek die laatste taart van Jurrian ook wel klein en veilig.quote:Op zondag 14 december 2025 21:18 schreef essnhills het volgende:
Toch Jurrian
Denk dat ze de voorgaande afleveringen veel hebben laten meewegen
Ik was gewoon bang dat zij er uit ging. Jurian had gewoon ook prima gebakken behalve de technische opdrachtquote:
Gewaagd!quote:Op zondag 14 december 2025 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Als Shai geen steken laat vallen in de finale denk ik dat hij wint
By far de beste bakker van dit seizoen, alle technische opdrachten volgens mij ook gewonnen.quote:
Ja verbaasde me ook. In de tent waren ze ook verbaasd: je zag zelfs Shai fronsen!quote:Op dinsdag 16 december 2025 06:53 schreef Pinuts het volgende:
Oh had echt gedacht dat bianca af zou vallen. Juriaan was deze aflevering eigenlijk gewoon goed...
Ja vond ik ook. Maar aan de hand van de twee speldjes hebben ze haar toch door laten gaan wat een beetje raar is vind ik. Op zo'n manier is Shai sowieso de winnaar omdat hij de meeste speldjes heeft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 06:53 schreef Pinuts het volgende:
Oh had echt gedacht dat bianca af zou vallen. Juriaan was deze aflevering eigenlijk gewoon goed...
Ja zelfs als iemand net een beter eindproduct maakt zou het wel terecht zijn als hij zou winnen in de finale tenzij hij echt grote fouten maakt. In het verleden was er volgens mij ook een dame uit Kazachstan(?) die favoriet was maar in de finale net iets minder had gebakken en niet won. Ik vind dat het hele seizoen ook wel zwaar mag wegen. Al kunnen ze dat natuurlijk alleen niet doen als er echt wat mis met de eindopdracht in de finale.quote:Op zondag 21 december 2025 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja vond ik ook. Maar aan de hand van de twee speldjes hebben ze haar toch door laten gaan wat een beetje raar is vind ik. Op zo'n manier is Shai sowieso de winnaar omdat hij de meeste speldjes heeft.
Overigens hoop ik dat Shai wint. Hij heeft het meeste talent, op alle vlakken. Daarnaast een leuke kandidaat.
Ja maar dan hadden ze net zo goed deze week kunnen overslaan want dan maakte het toch niet uit hoe goed of slecht Juriaan zou presteren.quote:Op zondag 21 december 2025 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja vond ik ook. Maar aan de hand van de twee speldjes hebben ze haar toch door laten gaan wat een beetje raar is vind ik. Op zo'n manier is Shai sowieso de winnaar omdat hij de meeste speldjes heeft.
Overigens hoop ik dat Shai wint. Hij heeft het meeste talent, op alle vlakken. Daarnaast een leuke kandidaat.
Ja dit seizoen droop t er wel heel erg van af...quote:Op zondag 21 december 2025 17:06 schreef roos94 het volgende:
Finaledag.
Wie zou er toch winnen.
Spanneeeeend.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien laat ie zn taarten vallen onderweg naar de jury.quote:Op zondag 21 december 2025 17:11 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Ja dit seizoen droop t er wel heel erg van af...
Maar zij bakte de hele tijd eigenlijk veel beter, waar hij elke keer net op het randje door ging.quote:Op zondag 21 december 2025 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat als Juriaan echt heel goed had gebakken en Bianca slecht dat Juriaan door was gegaan.quote:Op zondag 21 december 2025 15:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja maar dan hadden ze net zo goed deze week kunnen overslaan want dan maakte het toch niet uit hoe goed of slecht Juriaan zou presteren.
Kijk, meteen een hartige technische opdrachtquote:Op zondag 21 december 2025 17:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien laat ie zn taarten vallen onderweg naar de jury.
Ik mis trouwens wel echt de hartige baksels in dit programma. 90% is zoete meuk.
Dan een heel sterke magneet.quote:Op zondag 21 december 2025 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Aluminium wordt maar beperkt aangetrokken door een magneet.
Heb ik niet gehoord?quote:
Janny zei "En dan kunnen we zeggen dat we een geweldige winnaar hebben"quote:
quote:Op zondag 21 december 2025 21:22 schreef Timwonnacott het volgende:
Over de gehele linie terechte winnaar, maar op basis van alleen de finale hij Anne Fleur eigenlijk wel beter gebakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |