Douwe Bob was echt een non-issue. De uitslag heeft haar nog gered, maar er staat genoeg op de lijst dat echt niet op deze lijn zit te wachten. Het is geen Wilders muppetshow.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:11 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Als de VVD niet Yesilgoz was hadden ze haar na Douwe Bob eruit gegooid.
Is het probleem van de VVD niet dat hun huidige electoraat deze lijn wel wil? De meer gematigde VVD stemmers zijn overgestapt naar D66 en CDA.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Douwe Bob was echt een non-issue. De uitslag heeft haar nog gered, maar er staat genoeg op de lijst dat echt niet op deze lijn zit te wachten. Het is geen Wilders muppetshow.
Als een kwart van je leden vertrekt is er blijkbaar niet genoeg ruimte voor kritiek.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Douwe Bob was echt een non-issue. De uitslag heeft haar nog gered, maar er staat genoeg op de lijst dat echt niet op deze lijn zit te wachten. Het is geen Wilders muppetshow.
Dan moet CDA hun principes overboord gooien en meedoen. Waarom dit wel eisen van VVD over links, maar niet van CDA over rechts?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:37 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
Er zou een optie met VVD-PVV-Ja21 + gedoogsteun van BBB, SGP, FvD en CU kunnen maar dat heeft 74 zetels. En leden zoals @:hanca zullen dit niet willen bij het CU.
Even teruglezen in het vorige topic wat het verschil is tussen niet met PVV willen aan de ene kant en niet met GL/PvdA willen aan de andere kant.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet CDA hun principes overboord gooien en meedoen. Waarom dit wel eisen van VVD over links, maar niet van CDA over rechts?
Een kwart is weg naar D66 en CDA ja. Aan de andere kant heeft meer dan de helft niet op Yesilgoz gestemd. Een Brekelmans loopt ook op eieren wat dat betreft, die wil echt wel bewegen, maar wordt strak aan het lijntje gehouden (waar ik persoonlijk dan weer voor zou passen, maar goed).quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is het probleem van de VVD niet dat hun huidige electoraat deze lijn wel wil? De meer gematigde VVD stemmers zijn overgestapt naar D66 en CDA.
Ach als de CU (leden) extremistische neokolonisten kan financieren (met wapens) op de Westbank. Waarom niet met de populisten van de PVV. Alleen heeft Bontebal zijn spin op fatsoen al gemaakt en met populisten valt niet samen te werken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet CDA hun principes overboord gooien en meedoen. Waarom dit wel eisen van VVD over links, maar niet van CDA over rechts?
Meer dan de helft komt op me over als wel als erg veel voor een partij als de VVD. Hoe zit dat eigenlijk normaal een beetje verdeeld?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Een kwart is weg naar D66 en CDA ja. Aan de andere kant heeft meer dan de helft niet op Yesilgoz gestemd. Een Brekelmans loopt ook op eieren wat dat betreft, die wil echt wel bewegen, maar wordt strak aan het lijntje gehouden (waar ik persoonlijk dan weer voor zou passen, maar goed).
Yesilgöz kreeg 46% van de stemmen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Meer dan de helft komt op me over als wel als erg veel voor een partij als de VVD. Hoe zit dat eigenlijk normaal een beetje verdeeld?
Verschil in politieke voorkeur.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even teruglezen in het vorige topic wat het verschil is tussen niet met PVV willen aan de ene kant en niet met GL/PvdA willen aan de andere kant.
Heeft meer met het wel of niet overboord zetten van de rechtstaat te maken, maar ok, ook dat is politieke voorkeur.quote:
De gemiddelde vvd'er zal kotsen bij het woord rechtstaat. Daarom zit Yesilgoz ook met lieden die het libertaire gedachtegoed aanhangen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heeft meer met het wel of niet overboord zetten van de rechtstaat te maken, maar ok, ook dat is politieke voorkeur.
En haarhaaldelijk weglopen en onbetrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heeft meer met het wel of niet overboord zetten van de rechtstaat te maken, maar ok, ook dat is politieke voorkeur.
Nee, aan D66.. CDA wordt niet eens genoemdquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
En haarhaaldelijk weglopen en onbetrouwbaar zijn.
Dat de VVD zelf ook niet met Wilders wil wordt voor het gemak ook maar buiten beschouwing gelaten, het ligt aan het CDA.
Rutte kreeg zo'n 87% in 2021.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Meer dan de helft komt op me over als wel als erg veel voor een partij als de VVD. Hoe zit dat eigenlijk normaal een beetje verdeeld?
Nee.quote:
Beetje lastig een minderheidskabinet zonder gedoogsteun. Wilders heeft de MvW al klaar liggen en in het verleden is het een keer geprobeerd en werd het op dag 1 weggestemdquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuwe verkiezingen ?
Zou dat iets oplossen ?
Doe maar eerst een minderheidskabinet met D66 en CDA in het midden en als derde partij VVD of GL/PvdA
En als dat kabinet valt.... dan pas nieuwe verkiezingen.
Of niet.... als de VVD wegloopt....een doorstart maken met GL/PvdA
Ja precies, dit zeg ik ook al maanden. Gewoon inschikken op asielbeleid, zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven en verder de eigen sociaal-democratische punten zoveel mogelijk door proberen te drukken. Wat mij betreft is asielbeleid ook al lang geen links-rechts kwestie meer, want het is momenteel gewoon een enorme puinhoop waar eens flink de bezem door moet, linksom of rechtsom.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je GL PvdA analyseert weet je dat er helemaal geen belang is om vanuit de oppositie bij te sturen. De kiezer heeft de afgelopen verkiezingen laten zien dat ze dan liever op andere partijen stemmen en bovendien cultureel conservatisme belangrijker vinden van sociaal economisch progressief beleid (hoewel daar wel een meerderheid voor is). Als GL PvdA iets wil is deelnemen aan een kabinet dat relatief streng is op asiel maar waar hun naam niet perse aan hangt en vervolgens ook sociaal economisch iets voor de doelgroep kan betekenen eigenlijk ideaal omdat ze dan weer de bestuurdersverantwoordelijkheid kaart kunnen spelen.
Tijdens coalitievorming al praten met de oppositie zal veel helpen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:03 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Beetje lastig een minderheidskabinet zonder gedoogsteun. Wilders heeft de MvW al klaar liggen en in het verleden is het een keer geprobeerd en werd het op dag 1 weggestemd
Wat is er puinhoop aan asiel?quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja precies, dit zeg ik ook al maanden. Gewoon inschikken op asielbeleid, zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven en verder de eigen sociaal-democratische punten zoveel mogelijk door proberen te drukken. Wat mij betreft is asielbeleid ook al lang geen links-rechts kwestie meer, want het is momenteel gewoon een enorme puinhoop waar eens flink de bezem door moet, linksom of rechtsom.
Hm, da's wel een groot verschil inderdaad.quote:
Ben nog steeds van mening dat die verkiezingen voor het lijsttrekkerschap doorgestoken kaart waren. Verdonk was populairder dan Rutte. Net zoals Omtzigt tegen Hugo de Jonge bij het CDAquote:Op vrijdag 5 december 2025 13:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hm, da's wel een groot verschil inderdaad.
Overigens kreeg hij ook wel eens 51% tegen 46% van Verdonk, maar dat was op zich ook wel weer een andere situatie dan deze; er is niet een duidelijke andere vvd'er achter wie men zich zou willen scharen.
Maar nogmaals, moet GL daarvoor in de coalitie? Gaan zij plannen over stikstof wegstemmen als ze niet in de coalitie zitten?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Voor uitzicht op een werkbare situatie in beide Kamers rond stikstof zijn zowel PvdA/GL als de VVD nodig, niet enkel de VVD.
Zonder dat zijn ze op elk terrein vleugellam. Want de PVV gaat de lastige zaken echt niet dragen en de BBB ook niet.
En nog altijd groter dan GL, dus meer te zeggen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als beloning voor het verliezen van eenderde van de zetels in amper twee jaar tijd tijdens twee verkiezingen. Want dat het er 22 werden in plaats van 14 wordt gevierd als een overwinning, maar de werkelijkheid is dat het van 36-24-22 is gegaan.
Hahaha de ironiequote:Op vrijdag 5 december 2025 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij houdt vast aan één waarheid. Dus ik zie niet welke les je nu denkt me geleerd te hebben.
Nogmaals, ja dat gaat gebeuren want het gaat niet om het plan maar de financiering en je hebt ze niet alleen nodig op stikstof, of denk je dat de PVV en BBB bezuinigingen in de begroting gaan dragen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar nogmaals, moet GL daarvoor in de coalitie? Gaan zij plannen over stikstof wegstemmen als ze niet in de coalitie zitten?
Vergeet niet dat GL kleiner is dan VVD.
De met opzet door vorige kabinetten veroorzaakte puinhoop op asiel bedoel je?quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja precies, dit zeg ik ook al maanden. Gewoon inschikken op asielbeleid, zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven en verder de eigen sociaal-democratische punten zoveel mogelijk door proberen te drukken. Wat mij betreft is asielbeleid ook al lang geen links-rechts kwestie meer, want het is momenteel gewoon een enorme puinhoop waar eens flink de bezem door moet, linksom of rechtsom.
Worst case komt er geen begroting en loopt het begrotingstekort op. Dan krijg je ongemakken zoals in Belgie of de VS. Al met al zal je moeten bezuinigen en dat gaat met geen enkele rechtse partij lukken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nogmaals, ja dat gaat gebeuren want het gaat niet om het plan maar de financiering en je hebt ze niet alleen nodig op stikstof, of denk je dat de PVV en BBB bezuinigingen in de begroting gaan dragen?
Want dat is het alternatief in de Eerste Kamer.
Een nieuwe regering duurt nog wel voorbij de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar nogmaals, moet GL daarvoor in de coalitie? Gaan zij plannen over stikstof wegstemmen als ze niet in de coalitie zitten?
Ondertussen regeert de vvd/bbb gewoon door met schoofiequote:Op vrijdag 5 december 2025 13:56 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Worst case komt er geen begroting en loopt het begrotingstekort op. Dan krijg je ongemakken zoals in Belgie of de VS. Al met al zal je moeten bezuinigen en dat gaat met geen enkele rechtse partij lukken.
Een ding is zeker, ze gaan hun huid duur verkopen. Dus voor steun van dat zal een bezuiniging in de zorg of sociale zekerheid van tafel moeten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom zouden ze plannen daarvoor wegstemmen? Dat is toch in het landsbelang?
Uiteraard, dat zullen ze proberen. Dat is politiek. Maar als de VVD dat doet is het ineens een probleem hier?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een ding is zeker, ze gaan hun huid duur verkopen. Dus voor steun van dat zal een bezuiniging in de zorg of sociale zekerheid van tafel moeten.
Versneld HRA afbouwen en de boeren niet uitkopen, maar gewoon de hakbijl erin.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een ding is zeker, ze gaan hun huid duur verkopen. Dus voor steun van dat zal een bezuiniging in de zorg of sociale zekerheid van tafel moeten.
Bron erbij: https://www.nu.nl/formati(...)of-tot-nadenken.htmlquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog een weekendje tijd gerekt. Leuk.
quote:Jetten benadrukt dat hij een kabinet met JA21 niet blokkeert. "Nee, ik sta er open in. Er is geen blokkade, dat is gewoon niet waar", aldus Jetten, geciteerd door het Algemeen Dagblad.
Als MAGA Putin Oekraïne cadeau doet, dan zitten we wellicht over een jaar of wat met een oorlogskabinet onder schoofie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ondertussen regeert de vvd/bbb gewoon door met schoofie
Aan Schoof neem ik nog het minste aanstoot, des te meer aan die minkukels van de BBB en enkele van de VVD.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als MAGA Putin Oekraïne cadeau doet, dan zitten we wellicht over een jaar of wat met een oorlogskabinet onder schoofie.
Geruststellend
Als de drones boven Rotterdam vliegen, heb je het type Karremans nodig die de wereld af gaat bellen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aan Schoof neem ik nog het minste aanstoot, des te meer aan die minkukels van de BBB en enkele van de VVD.
Frank Rijkaart centraal in de verdediging.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als de drones boven Rotterdam vliegen, heb je het type Karremans nodig die de wereld af gaat bellen.
Dan zorgt Mona Keijzer wel dat de NPO op zwart gaat, om het volk niet ongerust te maken met marxistische propaganda.
Uitstekend teamwork.
Die wannabe tiktok-premier geeft mij geen beter gevoel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als MAGA Putin Oekraïne cadeau doet, dan zitten we wellicht over een jaar of wat met een oorlogskabinet onder schoofie.
Geruststellend
Ik vermoed zo dat hij wel zo slim is om Macron en Merz in zijn telefoon te zetten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die wannabe tiktok-premier geeft mij geen beter gevoel.
Die kan die inderdaad ook vanuit Argentinië bellenquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:46 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik vermoed zo dat hij wel zo slim is om Macron en Merz in zijn telefoon te zetten.
Plannen voor stikstof zien er anders uit als GLPvdA (mede)-vormgever is dan als VVD dat is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aan de linkerzijde wil men geeneens bezuinigen maar alleen maar meer belasting ophalen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:56 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Worst case komt er geen begroting en loopt het begrotingstekort op. Dan krijg je ongemakken zoals in Belgie of de VS. Al met al zal je moeten bezuinigen en dat gaat met geen enkele rechtse partij lukken.
Volgens mij doet Buma het prima?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Vervang die Buma maar
bij hem ontstaan er blockades die er volgens jettenniet zijn.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |