Behalve dat hoeft de kentekenplaat die op de auto zat niet de kentekenplaat te zijn die bij het voertuig hoort. Vooral bij mensen die het een en ander te verbergen hebben komt het vaak voor dat ze met gestolen kentekenplaten rondrijden.quote:Op zondag 7 december 2025 13:02 schreef Gia het volgende:
Anyhow, ik vind niet dat de politie fout is in deze. Op onder andere facebook gaat het behoorlijk los over het feit dat de politie ook gewoon de nummerplaat had kunnen noteren en daarna de bestuurder op had kunnen sporen. Los van het feit dat je dan niet meer kunt bewijzen wie er in die auto reed, kun je ook eventuele foute plannen van die bestuurder niet meer voorkomen als je hem weg laat rijden.
Sinds wanneer mag de politie verdachten niet meer achtervolgen?quote:Op zondag 7 december 2025 13:02 schreef Gia het volgende:
Verschrikkelijk! Maar die gast zal wel iets op zijn kerfstok hebben gehad dat hij op de vlucht ging voor de politie. Kan bijna niet anders. Of misschien had hij minder frisse plannen met die meisjes en wilde niet dat die in gevaar kwamen?
Anyhow, ik vind niet dat de politie fout is in deze. Op onder andere facebook gaat het behoorlijk los over het feit dat de politie ook gewoon de nummerplaat had kunnen noteren en daarna de bestuurder op had kunnen sporen. Los van het feit dat je dan niet meer kunt bewijzen wie er in die auto reed, kun je ook eventuele foute plannen van die bestuurder niet meer voorkomen als je hem weg laat rijden.
Dus, terechte achtervolging.
Filmpje in de link.quote:Dodelijke crash in Den Haag na verjaardagsfeest: twee jonge vrouwen verongelukt na politieachtervolging. Vrienden en kennissen leggen bloemen voor de omgekomen vrouwen.
Ik vind de titel en tekst van dit bericht veelzeggend: bloemen voor de omgekomen vrouwen. Dus niet voor de man die achter het stuur zat.quote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef maily het volgende:
Bloemenzee voor omgekomen vrouwen na crash met auto in Den Haag
Eens hoor! Maar er zijn legio mensen die de politie de schuld geven van deze 3 sterfgevallen. "Want als die niet achtervolgt hadden, hadden ze nu nog geleefd."quote:Op zondag 7 december 2025 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag de politie verdachten niet meer achtervolgen?
Het zullen bekenden en familie van de vrouwen zijn geweest. Die de man niet kenden.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind de titel en tekst van dit bericht veelzeggend: bloemen voor de omgekomen vrouwen. Dus niet voor de man die achter het stuur zat.
Zal vast niets te maken hebben met dat hij de dader is of zo. Muh feminism.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind de titel en tekst van dit bericht veelzeggend: bloemen voor de omgekomen vrouwen. Dus niet voor de man die achter het stuur zat.
Ieder normaal denkend mens vlucht niet voor de politie als je niets te verbergen hebt!! Ik word echt doodziek van dat slachtoffer verheerlijking en politie blaming 🤮quote:Op zondag 7 december 2025 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens hoor! Maar er zijn legio mensen die de politie de schuld geven van deze 3 sterfgevallen. "Want als die niet achtervolgt hadden, hadden ze nu nog geleefd."
Alweer heel wat jaartjes geleden waren er rellen uitgebroken in Parijs, dacht ik, omdat twee jongens op de vlucht voor de politie zich verstopten in een elektriciteitshuisje en geëlektrocuteerd werden. Hiervan kreeg de politie de schuld.
Je vlucht gewoon niet weg als de politie je iets wil vragen! Hoe moeilijk kan dat zijn?
Die man maakt de keuze om als een idioot te vlucht voor de politie in plaats van simpelweg even het stopteken op te volgen. Die vrouwen hadden waarschijnlijk nauwelijks invloed op die beslissing van de bestuurder en zijn wat dat betreft dus slachtoffers van de bestuurder zijn acties.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit. En degene die de bloemen leggen zijn mogelijk familie en vrienden van de dames en kennen die man niet. Dus leggen ze bloemen voor de meisjes, niet voor die man.quote:Op zondag 7 december 2025 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die man maakt de keuze om als een idioot te vlucht voor de politie in plaats van simpelweg even het stopteken op te volgen. Die vrouwen hadden waarschijnlijk nauwelijks invloed op die beslissing van de bestuurder en zijn wat dat betreft dus slachtoffers van de bestuurder zijn acties.
Ow, dus als je een andere mening hebt ben je gelijk 'niet normaal denkend', chapeauquote:Op zondag 7 december 2025 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ieder normaal denkend mens vlucht niet voor de politie als je niets te verbergen hebt!!
Geheel mee eens.quote:Op zondag 7 december 2025 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens hoor! Maar er zijn legio mensen die de politie de schuld geven van deze 3 sterfgevallen. "Want als die niet achtervolgt hadden, hadden ze nu nog geleefd."
Alweer heel wat jaartjes geleden waren er rellen uitgebroken in Parijs, dacht ik, omdat twee jongens op de vlucht voor de politie zich verstopten in een elektriciteitshuisje en geëlektrocuteerd werden. Hiervan kreeg de politie de schuld.
Je vlucht gewoon niet weg als de politie je iets wil vragen! Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ontzettend dom ja.quote:Op zondag 7 december 2025 13:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het negeren van een stopteken van de politie is op zichzelf ook een overtreding. Er staat een boete van 460 euro op, exclusief 9 euro administratiekosten. Dat komt dus bovenop eventuele andere boetes voor overtredingen die je gemaakt hebt. Daarbij vergroot het de kans aanzienlijk dat de politie je aanmeldt voor een EMG.
Ja, jij hebt het helemaal begrepen professor 🙏quote:Op zondag 7 december 2025 13:29 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, dus als je een andere mening hebt ben je gelijk 'niet normaal denkend', chapeau
quote:De familie van de twee jonge vrouwen die donderdag om het leven kwamen bij een ongeluk in Den Haag noemt het verlies "onbeschrijfelijk" en "oneerlijk". Bij het ongeluk overleden twee vrouwen van 20 en 21 jaar en een man van 24 jaar.
"Het is niet te bevatten dat zij er ineens niet meer zijn", schrijven de families in een verklaring van Namens de Familie. "De grond is onder onze voeten weggeslagen." De vrouwen "zijn op een tragische manier overleden op een dag die feestelijk had moeten zijn". De nabestaanden geven aan tijd nodig te hebben om het "tragische verlies" te verwerken.
De vriendinnen uit Den Haag waren volgens verschillende media op een verjaardag geweest waarna ze samen naar huis reden. De 24-jarige man was de chauffeur van de auto, schrijft onder meer het AD op basis van het Openbaar Ministerie (OM). Rond 4.40 uur gaf de politie een stopteken omdat agenten de auto wilde controleren vanwege opvallend rijgedrag. Dat stopteken werd genegeerd waarna de politie een achtervolging inzette, schreef het OM.
De chauffeur verloor de macht over het stuur en botste tegen een boom op de Bezuidenhoutseweg in Den Haag. De auto vloog daarna in brand. Van de vier inzittenden kwamen drie mensen om het leven.
Een 21-jarige vrouw overleefde de crash, maar raakte gewond. Volgens Namens de Familie maakt zij het naar omstandigheden goed. Ze is inmiddels thuis om daar verder te herstellen. "Ook zij is zeer aangeslagen en intens verdrietig om het verlies van haar vriendinnen."
Als onderdeel van het onderzoek worden de agenten gehoord die bij de achtervolging betrokken waren. Ook de Rijksrecherche doet onderzoek naar het incident. Dat is de standaardprocedure als iemand gewond raakt of overlijdt bij politieoptreden.
Die heeft dit ook veroorzaakt.quote:Op zondag 7 december 2025 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb het zojuist ook gelezen dat de familie dat niet wil.quote:Op zondag 7 december 2025 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarom deel je de naam hier? Ik las net een bericht op een nieuwspagina dat de familie dit niet wil.
quote:Op zondag 7 december 2025 16:00 schreef Cruzinats het volgende:
Is dit trouwens femicide? Die drerrie zou namelijks nooit kerels in z'n leasebak mercedes hebben meegenomen om naar huis te brengen.
Dat zijn de dames die het niet hebben overleefd.quote:Op zondag 7 december 2025 15:37 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Namen staan hier ook al:
Families Mara en Doris 'intens verdrietig' na fataal ongeluk: Grond is onder onze voeten weggeslagen
Heeft een mod dus al gedaan.quote:Op zondag 7 december 2025 15:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb het zojuist ook gelezen dat de familie dat niet wil.
Ik zal het direct verwijderen. Doe jij dat dan ook?
Dus die werkte bij Service & Veiligheid. Passend hoor.quote:Op zondag 7 december 2025 14:58 schreef Cruzinats het volgende:
https://x.com/BobHGL/status/1997299678031859937
Dat moeten dan wel kilos zijn, want voor een grammetje (als ze dat al vinden) krijg je hooguit een fopstrafje, als dat al uberhaupt bestraft wordt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:42 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ja, of ze waren allemaal ladderzat. Of de vrouwen spoorden hem aan om weg te rijden, omdat één van de dames cocaïne in haar tas had...
Klinkt mij vooral als een gevalletje stoerdoenerij voor 3 vrouwen in de orenquote:Op zondag 7 december 2025 16:40 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat moeten dan wel kilos zijn, want voor een grammetje (als ze dat al vinden) krijg je hooguit een fopstrafje, als dat al uberhaupt bestraft wordt.
Daar ga je toch niet voor wegvluchten
Zoiets denk ik ook ja.quote:Op zondag 7 december 2025 16:43 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Klinkt mij vooral als een gevalletje stoerdoenerij voor 3 vrouwen in de oren
Enfin, de overlevende vrouw zal vast meer kunnen vertellen over wat er voorviel in de auto voor ie op de vlucht ging. Ze hoeft niemand meer te beschermen wat ze zijn allemaal dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |