Grok is wat Musk wil dat het is. En wat die apartheid emerald mine nepo baby wil is nog meer verdeeldheid zaaien zodat we het niet hebben over het oppotten van geld door een paar multi billionaires.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijzonder zorgwekkend dat hele volksstammen op X Grok nog altijd gebruiken als een soort waarheidsvinder, terwijl die AI extreem sterk ideologisch gekleurd is.
Heb zelf ook meegemaakt dat Grok wordt gebruikt als een soort discussie-beslechter, zelfs als het gaat om een mutli-interpretabele, ideologische vraagstukken.
En soms ontkent Grok gewoon keihard feiten, dat gebeurt ook.
ChatGPT is daar geen goed model voor, want te creatief. De antwoorden zijn sterk afhankelijk van jouw input en het heeft ook de neiging om zelf zaken in te vullen, wat soms neerkomt op de boel ronduit bij elkaar fantaseren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt aan je command:
Soms vraag ik gewoon aan chatGPT (ik gebruik geen Grok) hoe ik een bepaalde stelling kan verdedigen of onderuit halen. Dan gaat ie jou gekleurd adviseren.
Vraag je netjes om pro's en con's te noemen dan vind ik dat de antwoorden best gebalanceerd zijn.
Iets anders, maar dat zal jou tevreden stemmen. Ik heb wel eens chatGPT flink moeten uitdagen om boven water te krijgen dat informatie wat betreft Rusland vooral gebaseerd is op Westerse bronnen.
Klopt. GPT zal nooit als output geven dat ie geen antwoord heeft op jouw vraag.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
ChatGPT is daar geen goed model voor, want te creatief. De antwoorden zijn sterk afhankelijk van jouw input en het heeft ook de neiging om zelf zaken in te vullen, wat soms neerkomt op de boel ronduit bij elkaar fantaseren.
Ik gebruikt ChatGPT alleen voor taalkundige suggesties (want daarbij komt die creativiteit wel goed van pas) en voor de fun.
Uit een onderzoek van BBC bleek dat ChatGPT doodleuk citaten en bronnen verzint. Nieuwsstukken werden in ChatGPT gegoten en toen ernaar werd gevraagd bleek de AI dus deels de boel bij elkaar te fantaseren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. GPT zal nooit als output geven dat ie geen antwoord heeft op jouw vraag.
Ik heb ook al best vaak antwoorden gekregen waar fouten in zaten. Ik wist dat dat fouten waren, maar een ander misschien niet. Of er zitten andere fouten in die ik niet herken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit een onderzoek van BBC bleek dat ChatGPT doodleuk citaten en bronnen verzint. Nieuwsstukken werden in ChatGPT gegoten en toen ernaar werd gevraagd bleek de AI dus deels de boel bij elkaar te fantaseren.
Dat is niet alleen bijdehand, maar ook gewoon gevaarlijk. Zeker omdat met name jongere AI-modellen steeds vaker als nieuwsbron gebruiken.
Precies dit.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:07 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik heb ook al best vaak antwoorden gekregen waar fouten in zaten. Ik wist dat dat fouten waren, maar een ander misschien niet. Of er zitten andere fouten in die ik niet herken.
Ik vind het daarom gevaarlijk om het toegebruiken als enige bron. Ik ben zeker niet tegen Chat GPT of AI, ik vind het momenteel gewoon nog veel te onbetrouwbaar.
https://manhattan.institu(...)e-minorities-of-magaquote:Nearly four in ten in the Current GOP (37%) believe the Holocaust was greatly exaggerated or did not happen as historians describe. Younger men are especially likely to hold this view (54% of men under 50 vs. 39% of women under 50). Among men over 50, 41% agree, compared with 18% of women over 50. Racial divides are particularly striking:
77% of Hispanic GOP voters
30% of white GOP voters
66% of black GOP voters
De BBCquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit een onderzoek van BBC bleek dat ChatGPT doodleuk citaten en bronnen verzint. Nieuwsstukken werden in ChatGPT gegoten en toen ernaar werd gevraagd bleek de AI dus deels de boel bij elkaar te fantaseren.
Dat is niet alleen bijdehand, maar ook gewoon gevaarlijk. Zeker omdat met name jongere AI-modellen steeds vaker als nieuwsbron gebruiken.
Nog altijd een uitstekend journalistiek medium. Dat er een fout is gemaakt met de docu over Trump doet daar niets aan af.quote:
Sure, maar wat jij doet is AI gebruiken om bevestiging te zoeken van je eigen ideeën. Ik geef toch de voorkeur aan boeken, omdat die je uitdagen en over het algemeen juist een breder perspectief bieden.quote:Ja AI is voorlopig als je adaptive cruisecontrol, je kan het rustiger aan doen maar je moet blijven opletten. Ik ben wel eens de mist ingegaan met verouderde data. Ging van usd dollar waarde X uit terwijl het al Y was.
Maar voor oordeel- en meningsvorming vind ik het heerlijk. Als ik even naar mijn commands kijk:
1. waarom is de romantiek voor normale burgers en gezinnen en modale mensen helemaal geen goede ontwikkeling?
2.Wat waren de tegenhangers vam rossou
3. Vertel wat over de politeia
Je kan supersnel kleine behapbare samenvattingen krijgen over gedachten en denkwijzen waar je vroeger lang voor moest studeren, of waar je in je eigen tijd op moet studeren en kouwen.
lezen en studie is nog steeds belangrijk, maar het is wel een verdomd handig hulpmiddel.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog altijd een uitstekend journalistiek medium. Dat er een fout is gemaakt met de docu over Trump doet daar niets aan af.
[..]
Sure, maar wat jij doet is AI gebruiken om bevestiging te zoeken van je eigen ideeën. Ik geef toch de voorkeur aan boeken, omdat die je uitdagen en over het algemeen juist een breder perspectief bieden.
AI leidt tot kennisvernauwing, is mijn vrees.
Dat was geen fout.quote:Nog altijd een uitstekend journalistiek medium. Dat er een fout is gemaakt met de docu over Trump doet daar niets aan af.
quote:De toekenning vindt plaats rond de loting voor het WK voetbal 2026, dat in juni en juli zal plaatsvinden in de VS, Mexico en Canada. Tijdens de lotingsceremonie in het prestigieuze Kennedy kunstencentrum, door Trump per decreet onder zijn controle gebracht, zal FIFA-voorzitter Gianni Infantino de laureaat bekendmaken. Toen de Zwitser vorige maand werd gevraagd of dit Trump zal zijn, lachte hij: ,,Wacht maar tot 5 december.”
Dat Trump als voornaamste kanshebber geldt, komt omdat Infantino er momenteel alles aan gelegen lijkt de president voor zich te winnen. Het grootste deel van de 37-koppige FIFA-bestuursraad werd door de bondsvoorzitter zelfs gepasseerd bij het in het leven roepen van de vredesprijs, meldde sportnieuwssite The Athletic begin deze week. En ook de selectie van de winnaar – een persoon die ,,exceptionele en buitengewone actie voor vrede heeft ondernomen en zo de volkeren van de wereld verenigde” – lijkt bij Infantino zelf te liggen.
Bron
Corrupt tuig!quote:Op vrijdag 5 december 2025 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
Ja hoor! Trump's Supreme Court negeert de uitspraak van de Federal Court dat het Texas gerrymandering racistisch is.
Supreme Court Clears the Way for Republican-Friendly Texas Voting Maps
Texas officials had asked the court to allow the state to use the new maps in the midterm elections, part of a push by President Trump to gain a partisan advantage.
[ afbeelding ]
Is gerrymandering an sich niet discriminerend?quote:Op vrijdag 5 december 2025 04:58 schreef Kijkertje het volgende:
Ja hoor! Trump's Supreme Court negeert de uitspraak van de Federal Court dat het Texas gerrymandering racistisch is.
Supreme Court Clears the Way for Republican-Friendly Texas Voting Maps
Texas officials had asked the court to allow the state to use the new maps in the midterm elections, part of a push by President Trump to gain a partisan advantage.
[ afbeelding ]
Nee dit was wel te verwachten, Texas geeft gewoon eerlijk toe zo meer zetels te willen krijgen. Met racisme heeft het niet zo veel te maken. California gaat hetzelfde doen dus de winst voor Texas is vrijwel nul.quote:
Ik weet niet of het in de VS ook zo is maar in Nederland is discriminatie op grond van politieke overtuiging gewoon verboden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dit was wel te verwachten, Texas geeft gewoon eerlijk toe zo meer zetels te willen krijgen. Met racisme heeft het niet zo veel te maken. California gaat hetzelfde doen dus de winst voor Texas is vrijwel nul.
Correct. Maar dat is hier niet relevant. Gerrymandering mag als het niet om racistische redenen gedaan wordt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:01 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in de VS ook zo is maar in Nederland is discriminatie op grond van politieke overtuiging gewoon verboden.
Het gebruik van racisme en discriminatie wordt erg veel door elkaar gehaald, maar dat maakt het niet minder illegaal.
Dus ook als het gaat op basis van discriminatie op politieke overtuiging?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. Maar dat is hier niet relevant. Gerrymandering mag als het niet om racistische redenen gedaan wordt.
Het wordt niet gezien als discriminatie. De staat mag de districten indelen op elke manier ze wil, als dat maar niet gedreven door racisme is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:28 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Dus ook als het gaat op basis van discriminatie op politieke overtuiging?
quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bijzonder zorgwekkend dat hele volksstammen op X Grok nog altijd gebruiken als een soort waarheidsvinder, terwijl die AI extreem sterk ideologisch gekleurd is.
Heb zelf ook meegemaakt dat Grok wordt gebruikt als een soort discussie-beslechter, zelfs als het gaat om een mutli-interpretabele, ideologische vraagstukken.
En soms ontkent Grok gewoon keihard feiten, dat gebeurt ook.
Dus je heb net zolang door gevraagd dat hij het met je eens was, knapquote:Op vrijdag 5 december 2025 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
Iets anders, maar dat zal jou tevreden stemmen. Ik heb wel eens chatGPT flink moeten uitdagen om boven water te krijgen dat informatie wat betreft Rusland vooral gebaseerd is op Westerse bronnen.
Gelachen weer.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ik even naar mijn commands kijk:
1. waarom is de romantiek voor normale burgers en gezinnen en modale mensen helemaal geen goede ontwikkeling?
Van die DEI-voortrekkerij waar niet de beste mensen de prijzen krijgen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:45 schreef Kansenjongere het volgende:
Ondertussen heeft een corrupte bestuurder een prijs gegeven aan een corrupte bestuurder.
A special prize for special boys.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:45 schreef Kansenjongere het volgende:
Ondertussen heeft een corrupte bestuurder een prijs gegeven aan een corrupte bestuurder.
Blanke mensen zijn toch de beste mensen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Van die DEI-voortrekkerij waar niet de beste mensen de prijzen krijgen.
Speciaal voor Trump in het leven geroepen omdat hij de nobelprijs niet wonquote:Op vrijdag 5 december 2025 18:45 schreef Kansenjongere het volgende:
Hetzelfde? Deed Texas het ook met een stemming door het volk en een einddatum er op te knallenquote:Op vrijdag 5 december 2025 13:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dit was wel te verwachten, Texas geeft gewoon eerlijk toe zo meer zetels te willen krijgen. Met racisme heeft het niet zo veel te maken. California gaat hetzelfde doen dus de winst voor Texas is vrijwel nul.
California doet het ook alleen maar in antwoord op het Republikeinse gerrymandering.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hetzelfde? Deed Texas het ook met een stemming door het volk en een einddatum er op te knallen
En dus mag het altijd, want dan stelt men gewoon dat het geen racisme was.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. Maar dat is hier niet relevant. Gerrymandering mag als het niet om racistische redenen gedaan wordt.
Ja precies en zo werkt het dus ook niet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 01:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dus mag het altijd, want dan stelt men gewoon dat het geen racisme was.
Duidelijk dat er al voetballende niets meer is te verwachten van dat Vrije Westen.quote:bron: nu.nl6 dec 2025 01u00 De Verenigde Staten hebben hun nieuwe Nationale Veiligheidsstrategie gepubliceerd. Het document uit veel kritiek op Europa. Zo is het onder meer fel over dat het continent zijn eigen verdediging en toekomst moet opbouwen.
...
"Het is hoofdzaak om zo snel mogelijk een einde te maken aan de strijd in Oekraïne." Daarbij wordt niks gezegd over het twintig procent grondgebied van Oekraïne dat momenteel wordt bezet door Rusland.
...
Het Witte Huis stelt ook dat "de perceptie moet worden weggenomen dat de NAVO een bondgenootschap is dat continu alleen maar uitbreidt". Volgens het document moet dit worden voorkomen. Dit is een argument dat ook de Russische president Vladimir Poetin uitdraagt. Oekraïne wil al langer lid worden van de NAVO.
Bij de NOS gooit Trump er nog een mooi staaltje buitenlandse inmenging bovenop:quote:Op zaterdag 6 december 2025 02:58 schreef Vallon het volgende:
"Nieuwe" (on)veiligheids strategie van gelauwerde Trump.
[..]
Duidelijk dat er al voetballende niets meer is te verwachten van dat Vrije Westen.
Trump die volledig het programma van MAGA(2Put-in) uitvoert.
Tussen de vele regels door; lees ik dat we derhalve niets hoeven te verwachten van enige bijstand in geval Putin de EU de oren gaat laten afdrogen. Putin was sws van de week al fel met dat hij neemt met wat zijn tegenstanders hem menen te willen ontnemen.
Maar goed, in termen van Rutte, is Trump een fantastische President die visionair kijkend naar de aangereikte voetbalbokaal trapt om die buitenspel te plaatsen.
quote:De strategie ademt de geest van de toespraak die vicepresident Vance eerder dit jaar hield op de internationale veiligheidsconferentie in München.
Voor Europese landen zal dit document opnieuw schrikken zijn: volgens het Witte Huis staat het continent op het punt om zijn "beschaving uitgewist te zien worden", een verwijzing naar migratie en de veranderende bevolkingssamenstelling in veel Europese landen. "Op lange termijn, over enkele decennia, is het meer dan plausibel dat bepaalde NAVO-lidstaten voor de meerderheid uit niet-Europeanen bestaan. Daarmee wordt het de vraag of zij hun plek in de wereld of hun band met de VS nog steeds hetzelfde zien als de landen die zich ooit bij de NAVO aansloten."
Buitenlandse inmenging? Lijkt eerder op omvolkingstheorieen zoals we die bij Breivik hebben gezien.quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij de NOS gooit Trump er nog een mooi staaltje buitenlandse inmenging bovenop:
[..]
WTF.quote:Op zaterdag 6 december 2025 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
Bongino (Dep. Director FBI) over de verspreiding van zijn complottheorie dat de J6 pipe bomber een 'inside job' van de FBI was.
[ afbeelding ]
Voor Europa zijn politici als Yesilgoz een groter gevaar dan Trump.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:06 schreef Perrin het volgende:
Voor autocraten is democratie hét gevaar. Het geeft het volk het idee dat ze macht hebben.
[ x ]
Die gaan voor de Amerikaanse Anschluss.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor Europa zijn politici als Yesilgoz een groter gevaar dan Trump.
Alles rechts van CDA zit in het Trump kamp en kiest niet (voluit) voor Europa.
Hier ben ik vrij zeker van.
Lol, zelfs Sepp Blatter, oud-Fifa-president, vindt Infantino corrupt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 07:55 schreef Arcee het volgende:
Fifa gaat een 'best healthcare plan in the entire history of the world'-prize uitreiken.
Dat moet over twee weken plaatsvinden.
quote:'Is Infantino nou mijn opvolger, of Trump?'
Dat klinkt wel weer erg 1939.quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij de NOS gooit Trump er nog een mooi staaltje buitenlandse inmenging bovenop:
[..]
Deze dan ook, die vat nog eens haarfijn samen waar we naar hebben zitten kijken:quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:24 schreef Szura het volgende:
Als we toch bezig zijn met tweetjes posten, dan deze maar:
[ x ]
quote:I WANT TO CONGRATULATE DONALD J. TRUMP FOR WINNING THE "YOU DIDN'T WIN THE NOBEL PEACE PRIZE BECAUSE YOU'RE A WARMONGER AND A CLOWN BUT WE STILL NEED YOU SO HERE'S A HAPPY MEAL AWARD YOU CAN WEAR TO YOUR CABINET CONCUBINE MEETINGS SO YOUR HAREM CAN CLAP LIKE CIRCUS SEALS" MEDAL.
https://x.com/AwesomeNewsom/status/1997015828688965961
Gewoon TR zetten voor deze drek.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Wauw wat een enorm gevatte post van Con Jr. zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |