Behalve dan dat CU al van te voren heeft aangegeven niet in de formatie te willen gaan zitten.quote:Op maandag 1 december 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zit genoeg beweging bij de VVD en als er morgen een prima akkoord ligt zal die achterban (bijvoorbeeld de nu al morrende burgemeesters van de VVD) echt nog wel meer bewegen.
Maar goed, anders zie ik het serieus gebeuren dat ze eerst gaan formeren zonder VVD, je kijkt eerst naar meerderheidsopties voor je naar minderheden kijkt en alle 5 de partijen van D66, CDA, GL-PvdA, JA21 en CU hebben gezegd open te staan voor gesprekken met de 4 anderen. Of die formatie lukt is dan afwachten voor de VVD.
Nee, daar zijn ze van terug gekomen. "Ons past bescheidenheid, maar als er een beroep op ons wordt gedaan dan komen we", was nu het motto. Ze hebben alleen gedogen, regeren met PVV en/of FvD en het zitten in een minderheidskabinet uitgesloten. Zie het verslag van Koolmees.quote:Op maandag 1 december 2025 23:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Behalve dan dat CU al van te voren heeft aangegeven niet in de formatie te willen gaan zitten.
Apart, dan, CU wil dan wel de combi D66-CDA-VVD-JA21 aan een meerderheid helpen? Ik heb Bikker toch heel duidelijk het tegendeel horen zeggen.quote:Op maandag 1 december 2025 23:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze van terug gekomen. "Ons past bescheidenheid, maar als er een beroep op ons wordt gedaan dan komen we", was nu het motto. Ze hebben alleen gedogen, regeren met PVV en/of FvD en het zitten in een minderheidskabinet uitgesloten. Zie het verslag van Koolmees.
De strategie van Yesilgoz is duidelijk, ze richt zich op de achterban van BBB, FvD, PVV, JA21 en GPV. Daar past absoluut geen enkele tegemoetkoming in naar het midden of 'links'. De VVD onder Rutte vonden heel veel 'rechtse' stemmers zelfs 'links'. Heulen met de vijand was het zelfs in hun ogen. Wilders was de enige die de waarheid al 20 jaar heeft gezegd, ALLES gaat mis door die groep asielzoekers en emigranten. Er worden jaarlijks tig vrouwen vermoord door hun (ex) partner, maar een vrouw door een asielzoeker en de wereld staat op de kop. Zeg nee tegen een AZC, draag de vlag en kom op voor het ECHTE Nederlandse witte volk.quote:Op maandag 1 december 2025 23:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Behalve dat ook niemand van de VVD kamerleden ook maar een kritisch woord over de richting van Yesilgoz heeft gezegd. Waarom zou dat nu ineens wel gebeuren?
Ze gaan niet meer als linkervleugel in een kabinet, dus nee. Die optie is uitgesloten. Met GL-PVDA ipv VVD wordt het een ander verhaal.quote:Op maandag 1 december 2025 23:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Apart, dan, CU wil dan wel de combi D66-CDA-VVD-JA21 aan een meerderheid helpen? Ik heb Bikker toch heel duidelijk het tegendeel horen zeggen.
Daar maak ik me ook steeds meer zorgen over…quote:Op maandag 1 december 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nog terugstoppen in die doos van Pandora?
De waarheid is ongemakkelijk: de enige manier om deze geest terug in de fles te krijgen, is dat het politieke midden eindelijk laat zien dat het de uitdagingen van deze tijd werkelijk aankan.quote:Op maandag 1 december 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De strategie van Yesilgoz is duidelijk, ze richt zich op de achterban van BBB, FvD, PVV, JA21 en GPV. Daar past absoluut geen enkele tegemoetkoming in naar het midden of 'links'. De VVD onder Rutte vonden heel veel 'rechtse' stemmers zelfs 'links'. Heulen met de vijand was het zelfs in hun ogen. Wilders was de enige die de waarheid al 20 jaar heeft gezegd, ALLES gaat mis door die groep asielzoekers en emigranten. Er worden jaarlijks tig vrouwen vermoord door hun (ex) partner, maar een vrouw door een asielzoeker en de wereld staat op de kop. Zeg nee tegen een AZC, draag de vlag en kom op voor het ECHTE Nederlandse witte volk.
Dan wordt uiteindelijk de ondergang van de VVD, want die zullen altijd rechts ingehaald worden door populistische partijen. De Tories hebben een soortgelijke strategie geprobeerd en dreigen nu bijna van het politieke toneel te verdwijnen tijdens de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 1 december 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De strategie van Yesilgoz is duidelijk, ze richt zich op de achterban van BBB, FvD, PVV, JA21 en GPV. Daar past absoluut geen enkele tegemoetkoming in naar het midden of 'links'. De VVD onder Rutte vonden heel veel 'rechtse' stemmers zelfs 'links'. Heulen met de vijand was het zelfs in hun ogen. Wilders was de enige die de waarheid al 20 jaar heeft gezegd, ALLES gaat mis door die groep asielzoekers en emigranten. Er worden jaarlijks tig vrouwen vermoord door hun (ex) partner, maar een vrouw door een asielzoeker en de wereld staat op de kop. Zeg nee tegen een AZC, draag de vlag en kom op voor het ECHTE Nederlandse witte volk.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-uit-eigen-partijquote:"Als je wordt gewantrouwd en soms ook letterlijk wordt tegengewerkt door een klein deel van je eigen fractie en door je eigen collega in het college, en als je bovendien wordt geïntimideerd en soms zelfs bedreigingen ontvangt van mensen die je eigenlijk als je 'achterban' zou moeten zien, dan is het voor mij niet langer geloofwaardig of uit te leggen dat ik namens de BoerBurgerBeweging in het college zit."
In het algemeen zijn dat de minst succesvolle. Met liegen, manipuleren en druk zetten bereik je veel meer.quote:Op maandag 1 december 2025 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben meer van de eerlijke politici, die zijn er gelukkig ook nog.
Niet want dit is een heel verstandige strategie van Yesilgoz.quote:Op maandag 1 december 2025 23:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee, wel een interessante casus want bedreigen werkt wel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:59 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt wel of bedreigingen aan de orde van de dag zijn. In de politiek hoort het er helemaal bij. Gisteren bij Pauw werd verteld over de bedreigingen aan bestuur van Ajax door de harde kern, waardoor onderhandeld moest worden en dus soms wat dingen toegestaan (beetje vuurwerk bijvoorbeeld) om te voorkomen dat ze in je voortuin staan.
Hoe komen we hier ooit weer uit?
Mensenhandel? Je bedoelt asielzoekers een luxe onderkomen aanbieden op kosten van de Nederlandse belastingbetalers?quote:Op dinsdag 2 december 2025 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ch-misleid~a4c4989a/
En uitwassen in dit soort 'mensenhandel', want dat is het inmiddels al decennia.
Vond het aan de voorkant al een wat verrassende keuze. Benieuwd wie er uit de hoge hoed wordt getoverd om hem op te volgen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:52 schreef Hanca het volgende:
Drentse BBB gedeputeerde van Natuur en Financiën stapt op vanwege tegenwerking vanuit de eigen partij. Maar ook hier speelt meer:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ing-uit-eigen-partij
Maar het is dus vooral BBB die hem tegen houdt zijn portefeuille Natuur uit te voeren.
Heeft de huidige VVD nog wel iets op met een liberaal manifest?quote:Op dinsdag 2 december 2025 07:50 schreef nostra het volgende:
Veel zal staan of vallen met het liberaal manifest straks en hoe dat zich zal materialiseren. Wetzels weg en Van Nimwegen in is alvast een stap, alhoewel mijn voorkeur naar een ander uitging. Als COO van ABN doet-ie het goed, maar dit is wel een ander spelletje.
Lijkt me vooral bedoeld om de lui te sussen die stiekem niet zoveel op hebben met de kille extreemrechtse conservatieve koers. Strikje om de drol, zij ook weer even blij.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heeft de huidige VVD nog wel iets op met een liberaal manifest?
Een groot deel wel, een groot deel niet, VVD in a nutshell.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heeft de huidige VVD nog wel iets op met een liberaal manifest?
De VVD krijgt inderdaad ook steeds meer last van verschillende vleugels, ben benieuwd of ze dat lang vol houden want de VVD is dat niet echt gewend.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Een groot deel wel, een groot deel niet, VVD in a nutshell.
Dat is het probleem inderdaad. Het werkt. Voor de harde kern van Ajax, voor de mensen die geen AZC willen, voor de boeren die geen maatregelen willen. Als er geen duidelijke, harde grenzen worden gesteld en bepaald gedrag echt aangepakt, gaat het van kwaad tot erger.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee, wel een interessante casus want bedreigen werkt wel.
Ik ben steeds meer van mening dat dit het allergrootste probleem is momenteel voor de politiek. Niet de huizenmarkt, niet klimaat of stikstof, niet migratie, maar hoe krijg je het weer voor elkaar dat mensen niet meer bedreigd worden? Ik heb de laatste maanden inmiddels van heel veel verschillende gemeenten gementeraadsleden gesproken en in elke gemeente speelde dit wel in meer of mindere mate. Als niet degene werd bedreigd waar ik mee sprak, dan wel andere raadsleden of bestuurders.quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad. Het werkt. Voor de harde kern van Ajax, voor de mensen die geen AZC willen, voor de boeren die geen maatregelen willen. Als er geen duidelijke, harde grenzen worden gesteld en bepaald gedrag echt aangepakt, gaat het van kwaad tot erger.
Verdonk / Rutte kan toch gezien worden als een behoorlijke interne strijd?quote:Op dinsdag 2 december 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVD krijgt inderdaad ook steeds meer last van verschillende vleugels, ben benieuwd of ze dat lang vol houden want de VVD is dat niet echt gewend.
Een PvdA staat bekend om hun onderlinge geruzie en bijvoorbeeld CU heeft natuurlijk linkse en rechtse leden (afgelopen zaterdag had ik weer een bijeenkomst, van pure SPers tot tegen VVD aan, van veganisten tot boeren, allemaal CU kandidaten aan één tafel...). Maar de VVD heeft nooit zo veel intern gedoe gehad, volgens mij. Maar het kan op deze manier niet lang duren voor dat interne gedoe er wel komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |