Engels als voertaal?quote:Op maandag 1 december 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij zo'n Amerikaans importbedrijf gewerkt en ik werd echt kotsmisselijk van dat volk daar.
Alleen als je niet voor je werk te zwaar moet werken.quote:Op woensdag 3 december 2025 07:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Om te kunnen leven hoeft men slechts de noodzakelijke arbeid te verrichten. Veel mensen vinden dat echter niet goed, omdat zij per se infrastructuur willen voor hun voertuigen, zodat ze niet meer hoeven te lopen of fietsen, terwijl veel en krachtig bewegen juist levensverlengend is.
quote:Op woensdag 3 december 2025 17:36 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik hoop dat de vakbonden FIOD een keer grip krijgt op Picnic. Ik denk dat deze randdebiel dan wel anders gaat piepen.
ik zou nog niet met een amerikaan ruilen als je me salaris verdrievoudigd.. dat is een kutland om in te wonen , het ziet er ook belabberd uit omdat ze al decennia geen geld hebben voor regulier onderhoud . alleen de elite daar kan zich in een duurbetaalde bubbel uit die rotzooi onttrekken, maar zelfs dan maar deels, ze moeten toch af en toe naar buitenquote:Op dinsdag 2 december 2025 23:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja, de Chinezen worden steeds rijker, maar Europeanen zijn ook al decennia minder rijk aan het worden t.o.v. bijvoorbeeld de Amerikanen. Europa zakt weg als percentage van het mondiale BNP, zakt weg in BNP per hoofd, etc. Op verreweg de meeste vlakken stelt Europa minder en minder voor. O.a. door overregulatie, social stelsel, werknemersrechten, groene focus en zo is er een hele rits aan redenen.
Punt 7 is misschien gebaseerd op chatgpt-geschiedenis van degene die dat gepost heeft?quote:Op maandag 1 december 2025 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vooral puntje 7 is een ijzersterke natuurlijk. Dat is goud.
En ook punt 10 trouwens. De CEO zorgt ervoor dat je in aanraking komt met nieuwe beroepen.
De noodzakelijke arbeid is in wezen toch niet vermoeiend, niet te zwaar en ook niet overdreven tijdrovend, zeker wanneer men bedenkt dat het gaat om eenvoudige handelingen die ieder mens zonder bijzondere inspanning kan verrichten, stel je eens voor dat iedereen, ongeacht leeftijd of beroep, slechts twee uurtjes per dag zou besteden aan het wieden van onkruid, het opruimen van rommel of het herstellen van kleine oneffenheden in zijn directe omgeving, dan zou de wereld niet alleen zichtbaar schoner en ordelijker worden, maar ook merkbaar leefbaarder, omdat de gezamenlijke inzet van velen een sfeer van gedeelde verantwoordelijkheid en harmonie zou scheppen, waarin de last van het werk licht aanvoelt en de opbrengst – een frisse, verzorgde leefruimte – groot en tastbaar is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:09 schreef Horzula het volgende:
[..]
Alleen als je niet voor je werk te zwaar moet werken.
Van té zwaar werk raak je gesloopt.
Volgens mij is het op een gegeven moment nog best moeilijk om iemand te vinden die eerlijk tegen je is. Als bijvoorbeeld Elon Musk weer eens een debiel idee heeft, dan zullen er voor iedereen zegt dat het een debiel idee is tien anderen opstaan die uitroepen hoe fantastisch zijn idee is. Die tien anderen doen dat vooral uit adoratie en in de hoop op geld, maar die overstemmen makkelijk die kritische mensen in zijn omgeving.quote:Op maandag 1 december 2025 20:15 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Daarom heb ik dat “ze leven in hun eigen bubbel en weten dus niet beter”-argument zo ontzettend slap gevonden. Dat is een bewuste keuze.
Het kost je niets om een weldenkend sociaal medemens te zijn. Tenzij je pure evil bent.
Leuke theorie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De noodzakelijke arbeid is in wezen toch niet vermoeiend, niet te zwaar en ook niet overdreven tijdrovend, zeker wanneer men bedenkt dat het gaat om eenvoudige handelingen die ieder mens zonder bijzondere inspanning kan verrichten, stel je eens voor dat iedereen, ongeacht leeftijd of beroep, slechts twee uurtjes per dag zou besteden aan het wieden van onkruid, het opruimen van rommel of het herstellen van kleine oneffenheden in zijn directe omgeving, dan zou de wereld niet alleen zichtbaar schoner en ordelijker worden, maar ook merkbaar leefbaarder, omdat de gezamenlijke inzet van velen een sfeer van gedeelde verantwoordelijkheid en harmonie zou scheppen, waarin de last van het werk licht aanvoelt en de opbrengst – een frisse, verzorgde leefruimte – groot en tastbaar is.
Ik vermoed dat je doelt op communistische of utopische experimenten waar iedereen zogenaamd gelijk werk doet. Het verschil is dat ik het niet over een hele maatschappijstructuur heb, maar over een kleine dagelijkse bijdrage die nauwelijks belastend is. Denk je niet dat zo’n beperkte inzet juist wél haalbaar zou zijn?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuke theorie.
Die theorie is overigens al een paar keer uitgewerkt en toegepast, waarbij de maatschappij als 1 geheel wordt gezien en iedereen zijn steentje bijdraagt op ogenschijnlijk gelijk niveau. Iedereen is gelijk en doet eerlijk werk.
Alleen valt de uitwerking iedere keer weer in het water.
Weet je waar ik het over heb?
'Iedereen is vervangbaar!'quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:47 schreef Cockwhale het volgende:
Een directeur die klaagt over de rechten van werknemers. Dat hebben we niet eerder gezien!
![]()
Vroeger werd loyaliteit nog beloond. Nu ben je een stuk afval dat bij het minst en geringst buiten de deur gezet kan worden.
Hopelijk sterft deze man gauw een pijnlijke dood, zodat hij zijn huidige zorgen achter zich kan laten.
Normale mensen hebben werk, hebben thuis nog hun beslommeringen zoals een huishouden, moeten nog boodschappen doen en met een beetje pech ook nog mantelzorg uitvoeren in hun directe omgeving omdat de overheid al vraagt te participeren. Tegen de tijd dat je eindelijk de tijd hebt voor jezelf, lig je al op je nest om bij te komen voor de volgende dag die hetzelfde is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je doelt op communistische of utopische experimenten waar iedereen zogenaamd gelijk werk doet. Het verschil is dat ik het niet over een hele maatschappijstructuur heb, maar over een kleine dagelijkse bijdrage die nauwelijks belastend is. Denk je niet dat zo’n beperkte inzet juist wél haalbaar zou zijn?
Interessant. Waar en wanneer was dat dan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuke theorie.
Die theorie is overigens al een paar keer uitgewerkt en toegepast, waarbij de maatschappij als 1 geheel wordt gezien en iedereen zijn steentje bijdraagt op ogenschijnlijk gelijk niveau. Iedereen is gelijk en doet eerlijk werk.
Alleen valt de uitwerking iedere keer weer in het water.
Weet je waar ik het over heb?
Ik vraag slechts van ieder mens een minimale bijdrage, een kleine maar wezenlijke inspanning, om samen te bouwen aan een leefbare wereld waarin het onkruid van vervuiling, achteloosheid en onverschilligheid geen kans krijgt te woekeren, een wereld waarin ieder gebaar, hoe bescheiden ook, bijdraagt aan het zuiveren van onze omgeving, het beschermen van de natuur en het scheppen van ruimte voor groei, schoonheid en harmonie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Normale mensen hebben werk, hebben thuis nog hun beslommeringen zoals een huishouden, moeten nog boodschappen doen en met een beetje pech ook nog mantelzorg uitvoeren in hun directe omgeving omdat de overheid al vraagt te participeren. Tegen de tijd dat je eindelijk de tijd hebt voor jezelf, lig je al op je nest om bij te komen voor de volgende dag die hetzelfde is.
Denk dat juist de werklozen daar tijd voor hebben, straatjes netjes maken enzo. Mooie dagelijkse bezigheid en ben je nuttig voor je omgeving. En in de rest van de dag heb je de tijd om een baan te zoeken.
Goed idee man.
Vraagt oma ookquote:Op vrijdag 5 december 2025 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vraag slechts van ieder mens een minimale bijdrage,
Als iedereen zich verschuilt achter drukte, blijft er nooit ruimte over voor het gezamenlijke. Een minimale bijdrage is geen luxe, maar een voorwaarde om te voorkomen dat de last alleen bij enkelen terechtkomt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraagt oma ook
Vraagt de kleine ook
Vraagt de chef ook
Vraagt de vereniging ook
Vraag de basisschool van de kleine ook
Vraagt de vereniging van de kleine ook
Vraagt moeders' de vrouw ook
En dan moet je je huis ook nog onderhouden, de tuin doen, de was doen, het eten maken, de boodschappen doen, kleren voor de kleine bestellen, naar de voetbal
Vent, denk je echt dat iemand nog een 'minimale bijdrage' over heeft in het huidige dagelijkse bestaan?
Volgens mij leef jij echt in een andere wereld.
Mooie theorie wat vooral een gedachte gaat blijven. Realistisch gezien heeft niemand tijd.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iedereen zich verschuilt achter drukte, blijft er nooit ruimte over voor het gezamenlijke. Een minimale bijdrage is geen luxe, maar een voorwaarde om te voorkomen dat de last alleen bij enkelen terechtkomt.
Een gedachte blijft pas theorie zolang niemand handelt. Een minimale bijdrage maakt het verschil.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie theorie wat vooral een gedachte gaat blijven. Realistisch gezien heeft niemand tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |