https://nos.nl/artikel/25(...)it-tegen-intimidatiequote:Burgemeesters, wethouders en andere bestuurders in Limburg vragen aandacht voor de dreigementen en intimidatie waarmee ze te maken hebben. "Stop. Limburg trekt een streep", staat boven een grote advertentie die onder meer is geplaatst in De Limburger. "Schreeuwen, beledigen, intimideren, bedreigen? Wij zijn er helemaal klaar mee."
"Een democratie kan niet zonder mensen die besluiten nemen. Volksvertegenwoordigers en bestuurders die belangen afwegen, moeilijke discussies voeren en vervolgens samen knopen doorhakken. Hoe lastig dat soms ook is", staat in de advertentie, die ook is ondertekend door de Limburgse commissaris van de Koning Emile Roemer.
De meer dan 900 Limburgse bestuurders krijgen steeds vaker te maken met scheldpartijen, online beledigingen, intimidatie en anonieme bedreigingen, schrijven de ondertekenaars. "Ze zien steeds vaker dat ze niet meer vrij hun werk kunnen doen", zegt Roemer tegen de NOS. "Daarmee zaag je eigenlijk aan de stoelpoten van de democratie."
Waterschap Limburg
De advertentie van de Limburgse bestuurders
Aanleiding voor de advertentie zijn de bedreigingen en intimidatie aan het adres van de Venlose burgemeester Antoin Scholten en verschillende raadsleden. Zij moeten beveiligd worden vanwege ophef rond de komst van een asielzoekerscentrum.
De zaak in Venlo staat niet op zichzelf. In meer gemeenten worden raadsleden geïntimideerd en onder druk gezet vanwege de komst van een asielzoekerscentrum. De burgemeester van Terneuzen stapte maandag op, omdat gemeenteraadsleden volgens hem onder druk hadden gestemd tegen de komst van een azc.
Kritiek op Den Haag
Het is "te schandalig voor woorden" dat lokale politici en bestuurders beveiligd moeten worden, zegt Emile Roemer. "Je blijft met je handen van politici en burgemeesters af." Gemeenten snakken naar steun uit Den Haag bij het uitvoeren van de spreidingswet, maar politici gooien juist olie op het vuur, is de kritiek.
De advertentie van Limburgse bestuurders is een oproep aan burgers, "maar zeker ook een oproep aan Den Haag". zegt Emile Roemer. Hij benadrukt dat ieder zijn mening mag laten horen, maar wel met respect en begrip voor elkaar. "Niet met bedreigingen en stenen door de ruit gooien waardoor raadsleden de straat niet meer op durven."
Uit cijfers van vorig jaar blijkt dat 45 procent van de lokale politici in Nederland sinds 2022 te maken heeft gehad met agressie of intimidatie. Binnen die groep zegt bijna iedereen last te hebben van verbale agressie en meer dan de helft van bedreiging of intimidatie.
quote:"Zijn er in Limburg of waar dan ook in Nederland nog mensen die het een goed idee vinden om nog meer van die asiel opvanglocaties te plaatsen? Wilt u nog meer van die mensen die niet in uw cultuur passen dan? Denkt u dan echt dat uw land daar op vooruit zal gaan? Wat is er in hemelsnaam nodig, dat u dan wel naar het volk wilt luisteren?"
Een samenleving kan niet blijven bestaan als de fundamenten niet worden beschermd tegen externe invloeden die de cohesie ondermijnen.
Folkert van de Graaf was linksquote:Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Vooralsnog zijn er enkel rechtse politici, voornamelijk PVV/FvD slachtoffer geworden van fysiek geweld/intimidatie. ruiten ingooien danwel het fysiek aanvallen van de persoon (Baudet). Er is in Nederland nog nooit een linkse politicus aangevallen, dat zegt wat mij betreft genoeg.
Check 3:33quote:Op zondag 30 november 2025 00:37 schreef Richestorags het volgende:
Stop gewoon met die waanzin. Niemand behalve wat linkse dwazen wil dit nog.
Die politici uit het bericht worden toch geïntimideerd omdat zij geen pleidooi voor een AZC mogen houden?quote:Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Vooralsnog zijn er enkel rechtse politici, voornamelijk PVV/FvD slachtoffer geworden van fysiek geweld/intimidatie. ruiten ingooien danwel het fysiek aanvallen van de persoon (Baudet). Er is in Nederland nog nooit een linkse politicus aangevallen, dat zegt wat mij betreft genoeg.
Wat een selectief gelul. Alles wat niet in straatje past, inclusief OP vergeet je maar even?quote:Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Toen die PVV'er iemand aanreedt vond iedereen het ook prima. Maar de kranten staan nu wel vol om dat een franse rechtste idioot een eitje moest tikken.quote:Op zondag 30 november 2025 08:49 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, goed om te zien dat het gewoon prima is om te bedreigen zolang je maar heel diep overtuigd bent van je standpunten. Dus als de volgende keer Extinction Rebellion weer eens een snelweg blokkeert (of een splintergroepje nog verder gaat en ook politici thuis gaat opzoeken) dan vinden we dat ook allemaal prima?
Struisvogelsquote:Op zondag 30 november 2025 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
Veel goedpraters en wegkijkers in dit topic.
Exact wat je mag verwachten helaas. Deze mensen hebben zich volledig in laten pakken door leugens en haat…quote:Op zondag 30 november 2025 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
Ieder normaal mens wordt geïntimideerd als die een afwijkende mening heeft over het toenemende autoverkeer in verstedelijkte gebieden.quote:Op zondag 30 november 2025 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Bewoners nabij grote opvangcentra hebben ook regelmatig te maken met intimidatie en bedreigingen. Vaak ook met diefstallen. Soms met moord en verkrachting.
Auto of een asielzoeker is wel wat anders, gekkie.quote:Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Ieder normaal mens wordt geïntimideerd als die een afwijkende mening heeft over het toenemende autoverkeer in verstedelijkte gebieden.
De auto overbodig vinden mag niet.
Jouw reactie is bewijs dat gewone mensen geïntimideerd worden zodra zij het autoverkeer overbodig noemen.quote:Op zondag 30 november 2025 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Auto of een asielzoeker is wel wat anders, gekkie.
Zoals gewoonlijk sla je weer wartaal uit, waar Willie zelf verbaasd over is.
Ik wil ook geen BPM, veel te dure brandstof terwijl we ook nog wegenbelasting betalen en een verzekering bij de Vereende. Je hebt er maar mee te doen.quote:Op zondag 30 november 2025 00:37 schreef Richestorags het volgende:
Stop gewoon met die waanzin. Niemand behalve wat linkse dwazen wil dit nog.
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.quote:Op zondag 30 november 2025 08:49 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, goed om te zien dat het gewoon prima is om te bedreigen zolang je maar heel diep overtuigd bent van je standpunten. Dus als de volgende keer Extinction Rebellion weer eens een snelweg blokkeert (of een splintergroepje nog verder gaat en ook politici thuis gaat opzoeken) dan vinden we dat ook allemaal prima?
Ja dus? Dat is mijn persoonlijke mening. Ik sta niet met fakkels in Limburg ofzo.quote:Op zondag 30 november 2025 09:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik wil ook geen BPM, veel te dure brandstof terwijl we ook nog wegenbelasting betalen en een verzekering bij de Vereende. Je hebt er maar mee te doen.
Er blijft inderdaad veel goedgepraat worden omtrent de asielproblematiek, of bedoelde je dat niet?quote:Op zondag 30 november 2025 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
Oh oke, dan is het goed.quote:Op zondag 30 november 2025 10:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dus? Dat is mijn persoonlijke mening. Ik sta niet met fakkels in Limburg ofzo.
Volgens mij weet jij heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 30 november 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er blijft inderdaad veel goedgepraat worden omtrent de asielproblematiek, of bedoelde je dat niet?
Venlo is helemaal geen grote puinzooi, hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 30 november 2025 08:46 schreef Kim-Holland het volgende:
600 asielzoekers in Venlo -dat al een grote puinzooi is geworden- is dan ook niet mis.
Ze hadden de ruimte ook kunnen gebruiken voor bv jongeren, woningzoekenden, daklozen etc.
Ook in Venlo geldt genoeg=genoeg en vol=vol. Opzouten!
Azc-plannen
Venlo en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) willen maximaal 600 mensen voor een periode van tien jaar opvangen in het voormalige klooster Dominicanessen van Bethanië. Sinds april vorig jaar wordt er al gesproken over de eventuele komst van het asielzoekerscentrum (azc). Omwonenden uitten al langer hun zorgen over de opvang. Die gaan met name over de veiligheid en verkeersveiligheid rond het klooster.
En verder; Veel beveiliging en weinig publiek bij beladen raadsvergadering over azc in Venlo
![]()
Ik woon er. Jij niet, toch?quote:Op zondag 30 november 2025 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Venlo is helemaal geen grote puinzooi, hoe kom je daarbij?
Heb je feiten van dat Venlo een grote puinzooi is?
Ik zie dat "goedpraten en wegkijken" hetzelfde als de ferve waarmee men de plaatsing ervan verdedigt en doordrukt. De synthese is dat zowel de spreidingswet als geweld uit onvrede niet deugen.quote:Op zondag 30 november 2025 10:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij heel goed wat ik bedoel.
Gewone mensen willen diversiteit omdat ze uitgekeken zijn op de automobilisten.quote:Op zondag 30 november 2025 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Ik ook en het stikt er van de zwervers in het centrum. Mensen die om half 6 in de parkeergarage al halve liters klappen, slapen in trafo gebouwtjes en schijten in liften.quote:
Dat is een subjectieve benadering. Het is niet alsof er een objectieve definitie van "grote puinzooi" bestaat.quote:Op zondag 30 november 2025 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Venlo is helemaal geen grote puinzooi, hoe kom je daarbij?
Heb je feiten van dat Venlo een grote puinzooi is?
Verder is geweld nooit goed te praten. Niet tegen een AZC, ook niet in een Palestina demonstratie of extension rebellion.
Want ook daar zitten dan de zogenaamd bezorgde burgers.
Wat zijn 'gewone mensen' dan?quote:Op zondag 30 november 2025 09:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Jouw reactie is bewijs dat gewone mensen geïntimideerd worden zodra zij het autoverkeer overbodig noemen.
Vreemd, want ik zie er heel weinig. Ben je al eens in een echte grote stad geweest, daar zijn het er veel meer.quote:Op zondag 30 november 2025 10:29 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik ook en het stikt er van de zwervers in het centrum. Mensen die om half 6 in de parkeergarage al halve liters klappen, slapen in trafo gebouwtjes en schijten in liften.
Om het even analoog aan FOK! Te maken. Voor elke keer dat hier die kutreclame rechts het beeld in schuift zie je in Venlo een zwerver.
Aah de "ik zie het niet dus het bestaat niet" redenatie. Een ware klassieker.quote:Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vreemd, want ik zie er heel weinig. Ben je al eens in een echte grote stad geweest, daar zijn het er veel meer.
Moet wel zeggen dat ik niet om 5.30 ‘s morgens in een parkeergarage kom daar.
Kom er regelmatig voor werk, ook in het centrum en de wijken er vlak bij en beaam dit.quote:Op zondag 30 november 2025 10:29 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik ook en het stikt er van de zwervers in het centrum. Mensen die om half 6 in de parkeergarage al halve liters klappen, slapen in trafo gebouwtjes en schijten in liften.
Om het even analoog aan FOK! Te maken. Voor elke keer dat hier die kutreclame rechts het beeld in schuift zie je in Venlo een zwerver.
Twee mensen in een topic op Fok…quote:Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom wil je zó graag altijd tegen dingen ingaan die mensen zeggen die je niet aanstaan? Er zijn wat users die het een puinzooi vinden, boeiend.
Ja ik ben in grote steden geweest, en ik weet dat het altijd erger kan. Neemt niet weg dat de problematiek met arbeidsmigranten en verslaafden wel vrij zichtbaar is hoor. Meer dan in andere steden, maar dat is logisch in een grensgebied vol transportbedrijven en opslagplaatsen.quote:Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vreemd, want ik zie er heel weinig. Ben je al eens in een echte grote stad geweest, daar zijn het er veel meer.
Moet wel zeggen dat ik niet om 5.30 ‘s morgens in een parkeergarage kom daar.
Dat klinkt heel anders dan ‘Venlo is een puinhoop’.quote:Op zondag 30 november 2025 10:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ja ik ben in grote steden geweest, en ik weet dat het altijd erger kan. Neemt niet weg dat de problematiek met arbeidsmigranten en verslaafden wel vrij zichtbaar is hoor. Meer dan in andere steden, maar dat is logisch in een grensgebied vol transportbedrijven en opslagplaatsen.
En ik kom daar niet voor mijn lol maar omdat ik naar mijn werk moet.
Ik schaar dat laatste ook onder puinhoop. De Duitse toeristen zorgen voor een afzichtelijk winkelaanbod en een infrastructurele puinhoop.quote:Op zondag 30 november 2025 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klinkt heel anders dan ‘Venlo is een puinhoop’.
Ik zeg nergens dat het allemaal rozengeur en maneschijn is.
De binnenstad is trouwens verder best gezellig, veel leuke terrasjes en een hotspot met carnaval.
Heb meer last van de massa’s Duitsers die elk weekend de stad overspoelen om te komen shoppen.
Dit dus. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 30 november 2025 10:41 schreef Mubassie het volgende:
Stop dan ook gewoon met asielzoekers en daarmee islam je provincie in pompen. Luister eens naar de mensen.
Gewone mensen zijn mensen die geen autoverkeer willen in de verstedelijkte gebieden en alle mensen een ruime vrijstaande woning gunnen en niet meewerken in de auto-of brandstofindustrie.quote:Op zondag 30 november 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat zijn 'gewone mensen' dan?
Wie zijn dat?
Dat moet toch ieder voor zich weten?quote:Op zondag 30 november 2025 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de mensen heeft er geen problemen mee en ziet graag zo'n AZC verschijnen.
Hoe ga jij daar mee om?
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.quote:Op zondag 30 november 2025 10:41 schreef Mubassie het volgende:
Stop dan ook gewoon met asielzoekers en daarmee islam je provincie in pompen. Luister eens naar de mensen.
Dat weet ik niet. Denk dat het merendeel van de mensen er niet om staat te springen eigenlijk.quote:Op zondag 30 november 2025 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de mensen heeft er geen problemen mee en ziet graag zo'n AZC verschijnen.
Hoe ga jij daar mee om?
Tsja, we geven ze een mandaat. Het is niet alsof we constant inspraak houden.quote:Op zondag 30 november 2025 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Wij kiezen ze. Kiezen wij dan ook niet goed genoeg?quote:Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?quote:Op zondag 30 november 2025 10:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat moet toch ieder voor zich weten?
Zoals kozp bedoel je?quote:Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Die geef ik een paar stoten.quote:Op zondag 30 november 2025 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?quote:Op zondag 30 november 2025 10:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Twee mensen in een topic op Fok…
VS mezelf en alle mensen daar die ik er ken.![]()
Maar ze moeten het zelf weten. Dit is een discussietopic, dus ik mag het ook anders vinden en om uitleg vragen als iemand zegt dat Venlo een puinhoop is.
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?quote:Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.quote:Op zondag 30 november 2025 11:00 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die geef ik een paar stoten.
Of wat wil je nu dat ik zeg? Nogmaals, das ieder voor zich.
Ja.quote:
Een bubbel nog wel.quote:Op zondag 30 november 2025 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?
Waar zijn de Zwarte Piet smileys dan?quote:Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.quote:Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Exact wat je mag verwachten helaas. Deze mensen hebben zich volledig in laten pakken door leugens en haat…
Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.quote:Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Je moet helemaal niks van mij. Ik dwing je toch niet? Bijzonder.quote:Op zondag 30 november 2025 11:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een bubbel nog wel.
En ik mag geen uitleg vragen, maar moet jou nu wel uitleg geven?
Bijzonder… en laten we het daar maar bij houden.
Omdat ik fel tegen islam ben. Dat past hier niet. Misschien draaf ik daar wat in door, toegegeven, en zul je ergens de middenweg moeten vinden. Maar met 2 kampen is dat uiterst lastig.quote:Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.
Waarom wel naar hen luisteren en schijnbaar niet naar anderen, want die wil je (haha) voor hun kop stoten.
Wat natuurlijk wel hilarisch is is dat iedereen zich er in principe in kan vinden dat intimidatie en geweld niet oké zijn, maar dat de spreidingswet, of überhaupt enige wijze van asielpropogatie in de huidige vorm, laat staan opschalen, op zichzelf intimidatie en geweld op een ander niveau is dat gaat dan te ver en is rechts radicaal. En maar niet snappen waarom er meer polarisatie en geweld komt....quote:Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.
Ik wilde dat we zulken gewoon af konden doen als zijnde achterlijk, maar ik ben bang dat er een bepaald egoïsme bij komt kijken.
Het in laten pakken zou niet zo makkelijk moeten kunnen.
En vind je dat goed? Of alleen wanneer het om standpunten gaat waarin jij je wel kan vinden?quote:Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.quote:Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Er zijn mensen die er maar geen genoeg van krijgen en [steeds meer] mensen die er genoeg van hebben..
Ik stel voor dat de mensen die er geen genoeg van krijgen allemaal gaan strijden voor een AZC in hun omgeving waar 600 raddraaiers mogen wonen. Wel zo eerlijk.
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.quote:Op zondag 30 november 2025 11:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?
Edit: oh, Mubassie was me voor.
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?quote:Op zondag 30 november 2025 11:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Idd. ¨We hebben niks tegen ' vluchtelingen' iedereen heeft hulp nodig maar NIMBY¨quote:Op zondag 30 november 2025 11:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.
quote:Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen.
1 minuutje googlenquote:Op 13 november 2023 stonden vijftien actievoerders van Kick Out Zwarte Piet plotseling op van de publieke tribune tijdens een raadsvergadering in Elburg. Zij begonnen luid slogans te roepen, te applaudisseren en toonden een spandoek. Ook eisten ze van de burgemeester dat er een convenant zou worden ondertekend voor een inclusief sinterklaasfeest.
De burgemeester probeerde de vergadering te hervatten en stelde voor om na afloop met elkaar in gesprek te gaan. De demonstranten hielden echter vol en verlieten de raadszaal pas na bijna twee uur. Door de actie kon de vergadering die avond niet worden afgerond en moest deze naar een andere datum worden verplaatst.
Reactie van justitie
Officier van justitie in Zutphen benadrukte vrijdag voor de politierechter dat de verdachten niet vervolgd worden om hun boodschap of gedachtegoed. Er was volgens justitie sprake van een vreedzaam protest, maar het recht op demonstreren is niet onbeperkt.“De raad verloor door de actie haar recht op een ongestoorde vergadering,” stelde de officier. Daarbij wees hij op de impact: raadsleden voelden zich onder druk gezet doordat ze van dichtbij werden gefilmd en aangesproken, en de eis om een convenant te tekenen werd ervaren als dwang en intimidatie.
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/108655010.htmlquote:Op zondag 30 november 2025 11:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?
Het publiek was de intimidatie zat en gaf toe aan de roetveegpiet omdat ze van het gedoe af wilden zijn. Waarom probeer je mensen voor de gek te houden?
Ja, en? Er zijn ook nog steeds Sinterklaasvieringen met Zwarte Piet hé. Zijn die mensen ook allemaal 'radicaal-rechts'? Dit is nou juist het punt, dat er een paar marginale idioten bepaalde dingen willen claimen moeten we daar nog niet aan toegeven. Dat geldt zowel voor KOZP als deze idioten.quote:Op zondag 30 november 2025 11:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/108655010.html
Helemaal eens, maar de maatschappij heeft wel toegegeven aan deze idioten. Daarmee hebben ze bewezen dat intimidatie werkt. Dat niet alleen, lokale bestuurders zijn hier volledig in de steek gelaten door media en landelijke instituties die meteen al capituleerden. In veel gevallen hebben ze juist de marginalen gepromoveerd en hebben en hun denkbeelden als zowel algemeen gedragen als de enige waarheid gepresenteerd. Het luisteren naar marginale extremisten werd hier gezien als een morele plicht. Dat is wat mij betreft een grove schande, ik neem aan dat je het daar mee eens bent?quote:Op zondag 30 november 2025 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet meegekregen. Belachelijk natuurlijk. Optyfen en normaal doen.
quote:Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Die idioot bij met die fakkel bij Kaag was anders ook geen lekkere hoor. Dat soort acties doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het de hele beweging in een kwaad daglicht zet.quote:Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Uiteraard. Mensen zijn mensen en hun ideologie en beweegredenen komen voort uit hun psyche. Het is dus te verwachten dat aan elke kant van het spectrum "gekkies" zitten en doorgaans meer aan de extreme kanten. En ook dat is logisch, een extreme houding toont aan dat je vast zit en zeer rigide bent ten aanzien van je ideologie. Ook zeer menselijk, want zelfs bij de niet extremen is men vaak niet bereid of in staat om millimeters toe te geven.quote:Op zondag 30 november 2025 11:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
[..]
Die idioot bij met die fakkel bij Kaag was anders ook geen lekkere hoor. Dat soort acties doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het de hele beweging in een kwaad daglicht zet.
Sinds de t ford is ontwikkeld is de auto voor gewone mensen bereikbaar en gemeengoed. Dus sinds 100 jaar zijn er geen gewone mensen meer op de wereld geweestquote:Op zondag 30 november 2025 10:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Gewone mensen zijn mensen die geen autoverkeer willen in de verstedelijkte gebieden en alle mensen een ruime vrijstaande woning gunnen en niet meewerken in de auto-of brandstofindustrie.
Riiiiiiightquote:Dat laatste omdat de auto-of motor een wapen is.
Het fundament van de lokale democratie is dat de gehele gemeenteraad er is voor de ingezetenen van die gemeente en hen vertegenwoordigt. Over wat goed is voor de ingezetenen kun je van mening verschillen, maar er een paar honderd jongemannen uit de derde wereld in plempen is helemaal niet goed voor de ingezetenen.quote:Op zondag 30 november 2025 10:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, we geven ze een mandaat. Het is niet alsof we constant inspraak houden.
Dus eh, wat stel je voor? Om de twee jaar verkiezingen? Meer directe democratie? Bindende referenda over gemeentelijke besluiten?
[..]
Wij kiezen ze. Kiezen wij dan ook niet goed genoeg?
Je kunt je ook heel makkelijk geintimideerd VOELEN, natuurlijk. Dat rechts door de NPO als agressief wordt afgeschilderd helpt daar niet bij. Feit is wel dat bij vrijwel elke rechtse demonstratie er een linkse tegendemonstratie komt die zorgt dat de boel escaleert. Oeh, er staan demonstranten voor het gemeentehuis en ze roepen Nee tegen een AZC! Help, ik voel me geintimideerd. Ik moet dit melden bij ieder praatprogramma op tv, want rechts moet het zwijgen opgelegd worden.quote:Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Dat er op nationaal niveau een protest komt, maakt de figuur van Zwarte Piet nog geen rechts symbool.quote:Op zondag 30 november 2025 11:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/108655010.html
Als men niet ieder mens een krachtig wapen schenkt is men zeer zeker crimineel en dus niet mensvriendelijk.quote:Op zondag 30 november 2025 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Jouw wereldbeeld bestaat echt uit 'alles wat een ander heeft wat ik niet kan hebben is slecht en de mensen die het hebben zijn slechterikken'
Leuke draai probeer je eraan te geven. Dat kan ik beter aan jou vragen.quote:Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En vind je dat goed? Of alleen wanneer het om standpunten gaat waarin jij je wel kan vinden?
KOZP is groot gemaakt door alle media aandacht. De rode loper werd uitgelegd.quote:Op zondag 30 november 2025 11:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Precies, en daar komt wederom de NPO naar voren.quote:Op zondag 30 november 2025 12:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Uh, ik bedoel natuurlijk al die neutrale, niet op diversiteit en politieke correctheid gerichte media.
Ik heb in dit topic al twee keer gezegd wat ik van kozp - dat slechts met veel fantasie zijdelings iets met dit onderwerp te maken heeft - vind, dus wat zit je hier nu dom te doen joh?quote:Op zondag 30 november 2025 12:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Leuke draai probeer je eraan te geven. Dat kan ik beter aan jou vragen.
Ja, je moet het eigenlijk benaderen als preventief geweld.quote:Op zondag 30 november 2025 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus dan is intimidatie en bedreigen plots gerechtvaardigd?
Ik ben verder niet bekend met de gemeentepolitiek in Venlo maar ik heb m'n twijfels dat partijen voor de laatste raadsverkiezingen daar hebben aangegeven dat ze het prima vinden een azc voor 600 man binnen de gemeentegrenzen te openen. Dus dan is het ook een beetje lafjes dat ze zich nu achter "de democratie" verschuilen daaro.quote:Op zondag 30 november 2025 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het fundament van de lokale democratie is dat de gehele gemeenteraad er is voor de ingezetenen van die gemeente en hen vertegenwoordigt. Over wat goed is voor de ingezetenen kun je van mening verschillen, maar er een paar honderd jongemannen uit de derde wereld in plempen is helemaal niet goed voor de ingezetenen.
Dat doen ze omdat het makkelijk rijksoverheid geld is, omdat ze onder druk gezet worden door partijgenoten met hun belangen in de landelijke of zelfs internationale politiek, daar komt die veelgeroemde interne partijdemocratie namelijk op neer, of omdat ze een ideologische agenda hebben die niks met de gemeente en zijn inwoners te maken heeft maar daar wel op voorgaat.
Dus het fundament van de lokale democratie wordt geweld aangedaan door die lokale bestuurders en volksvertegenwoordigers, en dan komen ze wel schermen met de democratische spelregels die op dat fundament gebouwd zijn. Daar klopt het niet. Ze worden bedreigd terwijl/omdat ze niet democratisch bezig zijn.
Je haalt het kozp gebeuren notabene zelf aan zonder dat je het door hebt.quote:Op zondag 30 november 2025 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic al twee keer gezegd wat ik van kozp - dat slechts met veel fantasie zijdelings iets met dit onderwerp te maken heeft - vind, dus wat zit je hier nu dom te doen joh?
Maar het is al duidelijk: jij wil je niet uitspreken tegen intimidatie wanneer dat gebeurt vanuit opvattingen die jij deelt, en zoekt snel toevlucht in whataboutism. Veelzeggend.
Tja, dan denk ik dat ik beschaving toch iets belangrijker vind dan jij…quote:Op zondag 30 november 2025 15:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, je moet het eigenlijk benaderen als preventief geweld.
Praat je hiermee bedreigingen en intimidatie goed?quote:Op zondag 30 november 2025 15:55 schreef deedeetee het volgende:
De politiek laat de ellende van de asielmigratie doorwoekeren totdat het duidelijk niet meer gaat, dus totdat het volk zelf stopt met het te laten gebeuren. Politici wassen tot nu toe hun handen in onschuld want ZIJ kunnen er ook niks aan doen. ( beweren ze ) Ze hebben wel al vele jaren voorbij laten gaan die ze beter hadden kunnen gebruiken om de wetten aan te passen.
<Knip>quote:
Als ze vooral eigenbelang lijken te dienen en schijt hebben aan hun electoraat? Jazeker. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.quote:Op zondag 30 november 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praat je hiermee bedreigingen en intimidatie goed?
Tja, dat mag natuurlijk. Ik heb zelf verdomde weinig op met extreemrechtse intimidatie en bedreigingen.quote:Op zondag 30 november 2025 19:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als ze vooral eigenbelang lijken te dienen en schijt hebben aan hun electoraat? Jazeker. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Treedt vooral keihard op tegen mensen die genoeg hebben van dit soort sneaky shit en zie waar het eindigt.quote:Op zondag 30 november 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat mag natuurlijk. Ik heb zelf verdomde weinig op met extreemrechtse intimidatie en bedreigingen.
Daar zou volgens mij keihard tegen opgetreden moeten worden.
Tja, allerlei extremistische shit goedpraten is een keuze…quote:Op zondag 30 november 2025 19:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Treedt vooral keihard op tegen mensen die genoeg hebben van dit soort sneaky shit en zie waar het eindigt.
Waarvan akte.quote:Op zondag 30 november 2025 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, allerlei extremistische shot goedpraten is een keuze…
Exact. Plaatse die AZC's eerst in gemeentes waar het draagvlak het grootst is. En werk dan zo het rijtje af. Tegen de tijd dat je in Limburg bent voelen ze ook wel dat ze dan ook mee moeten doen. (Als elke andere gemeente het al doet kan je niet echt achterblijven he).quote:Op maandag 1 december 2025 00:02 schreef SOG het volgende:
In limburg is het draagvlak voor azc's het laagst van nederland. Nogal wiedes dat mensen dan boos worden. Zet die azc's gewoon in d66 bolwerken![]()
Ben je van heel het probleem af.
Je gaat toch ook geen varkensboerderij naast een wijk plaatsen met hoofdzakelijk moslims
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |