abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219374162
quote:
Burgemeesters, wethouders en andere bestuurders in Limburg vragen aandacht voor de dreigementen en intimidatie waarmee ze te maken hebben. "Stop. Limburg trekt een streep", staat boven een grote advertentie die onder meer is geplaatst in De Limburger. "Schreeuwen, beledigen, intimideren, bedreigen? Wij zijn er helemaal klaar mee."

"Een democratie kan niet zonder mensen die besluiten nemen. Volksvertegenwoordigers en bestuurders die belangen afwegen, moeilijke discussies voeren en vervolgens samen knopen doorhakken. Hoe lastig dat soms ook is", staat in de advertentie, die ook is ondertekend door de Limburgse commissaris van de Koning Emile Roemer.

De meer dan 900 Limburgse bestuurders krijgen steeds vaker te maken met scheldpartijen, online beledigingen, intimidatie en anonieme bedreigingen, schrijven de ondertekenaars. "Ze zien steeds vaker dat ze niet meer vrij hun werk kunnen doen", zegt Roemer tegen de NOS. "Daarmee zaag je eigenlijk aan de stoelpoten van de democratie."

Waterschap Limburg
De advertentie van de Limburgse bestuurders
Aanleiding voor de advertentie zijn de bedreigingen en intimidatie aan het adres van de Venlose burgemeester Antoin Scholten en verschillende raadsleden. Zij moeten beveiligd worden vanwege ophef rond de komst van een asielzoekerscentrum.

De zaak in Venlo staat niet op zichzelf. In meer gemeenten worden raadsleden geïntimideerd en onder druk gezet vanwege de komst van een asielzoekerscentrum. De burgemeester van Terneuzen stapte maandag op, omdat gemeenteraadsleden volgens hem onder druk hadden gestemd tegen de komst van een azc.

Kritiek op Den Haag

Het is "te schandalig voor woorden" dat lokale politici en bestuurders beveiligd moeten worden, zegt Emile Roemer. "Je blijft met je handen van politici en burgemeesters af." Gemeenten snakken naar steun uit Den Haag bij het uitvoeren van de spreidingswet, maar politici gooien juist olie op het vuur, is de kritiek.

De advertentie van Limburgse bestuurders is een oproep aan burgers, "maar zeker ook een oproep aan Den Haag". zegt Emile Roemer. Hij benadrukt dat ieder zijn mening mag laten horen, maar wel met respect en begrip voor elkaar. "Niet met bedreigingen en stenen door de ruit gooien waardoor raadsleden de straat niet meer op durven."

Uit cijfers van vorig jaar blijkt dat 45 procent van de lokale politici in Nederland sinds 2022 te maken heeft gehad met agressie of intimidatie. Binnen die groep zegt bijna iedereen last te hebben van verbale agressie en meer dan de helft van bedreiging of intimidatie.
https://nos.nl/artikel/25(...)it-tegen-intimidatie
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219374196
Tsja das Nederland!

Mensen hebben D666 gestemd, dus ik denk dat het ook niet zal helpen! Zou zeggen ga verhuizen naar het buitenland!
  zondag 30 november 2025 @ 00:06:33 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219374257
quote:
"Zijn er in Limburg of waar dan ook in Nederland nog mensen die het een goed idee vinden om nog meer van die asiel opvanglocaties te plaatsen? Wilt u nog meer van die mensen die niet in uw cultuur passen dan? Denkt u dan echt dat uw land daar op vooruit zal gaan? Wat is er in hemelsnaam nodig, dat u dan wel naar het volk wilt luisteren?"

Een samenleving kan niet blijven bestaan als de fundamenten niet worden beschermd tegen externe invloeden die de cohesie ondermijnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 30-11-2025 00:19:05 ]
pi_219374258
Voorproefje voor wat de bewoners naar hun hoofden krijgen zodra de lokale politici niet luisteren naar een lokale gemeenschap.

Dat is niet leuk he? Doe dat de gemeenschap dat dan ook niet aan met een azc in de buurt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219374264
Hahaha.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 30 november 2025 @ 00:13:04 #6
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219374278
En hoe kunnen wij dit als burger onafhankelijk verifiëren gezien de NOS inmiddels een track record heeft van leugens verspreiden? Klinkt eerder als een storm in een glas water wat ze weer breed uitmeten voor de zoveelste fophef wat het debat mag bepalen.
  zondag 30 november 2025 @ 00:16:32 #7
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219374294
Vooralsnog zijn er enkel rechtse politici, voornamelijk PVV/FvD slachtoffer geworden van fysiek geweld/intimidatie. ruiten ingooien danwel het fysiek aanvallen van de persoon (Baudet). Er is in Nederland nog nooit een linkse politicus aangevallen, dat zegt wat mij betreft genoeg.
pi_219374367
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 00:16 schreef Cruzinats het volgende:
Vooralsnog zijn er enkel rechtse politici, voornamelijk PVV/FvD slachtoffer geworden van fysiek geweld/intimidatie. ruiten ingooien danwel het fysiek aanvallen van de persoon (Baudet). Er is in Nederland nog nooit een linkse politicus aangevallen, dat zegt wat mij betreft genoeg.
Folkert van de Graaf was links
Vakman pur sang
  zondag 30 november 2025 @ 00:37:05 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219374390
Stop gewoon met die waanzin. Niemand behalve wat linkse dwazen wil dit nog.
  zondag 30 november 2025 @ 00:53:58 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219374421
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 00:37 schreef Richestorags het volgende:
Check 3:33

Bekijk deze YouTube-video
pi_219374441
Wereldvreemde bestuurders bedreigen de gemeenschap met potentiële Chris Judes.
pi_219374610
quote:
Die politici uit het bericht worden toch geïntimideerd omdat zij geen pleidooi voor een AZC mogen houden?
pi_219374802
quote:
Wat een selectief gelul. Alles wat niet in straatje past, inclusief OP vergeet je maar even? :')
Robert Moog died for our synths
  zondag 30 november 2025 @ 08:44:18 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219375181
Bewoners nabij grote opvangcentra hebben ook regelmatig te maken met intimidatie en bedreigingen. Vaak ook met diefstallen. Soms met moord en verkrachting.
pi_219375188
600 asielzoekers in Venlo -dat al een grote puinzooi is geworden- is dan ook niet mis.
Ze hadden de ruimte ook kunnen gebruiken voor bv jongeren, woningzoekenden, daklozen etc.
Ook in Venlo geldt genoeg=genoeg en vol=vol. Opzouten!

Azc-plannen
Venlo en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) willen maximaal 600 mensen voor een periode van tien jaar opvangen in het voormalige klooster Dominicanessen van Bethanië. Sinds april vorig jaar wordt er al gesproken over de eventuele komst van het asielzoekerscentrum (azc). Omwonenden uitten al langer hun zorgen over de opvang. Die gaan met name over de veiligheid en verkeersveiligheid rond het klooster.

En verder; Veel beveiliging en weinig publiek bij beladen raadsvergadering over azc in Venlo
:{w

[ Bericht 35% gewijzigd door Kim-Holland op 30-11-2025 08:55:20 ]
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219375202
Nou, goed om te zien dat het gewoon prima is om te bedreigen zolang je maar heel diep overtuigd bent van je standpunten. Dus als de volgende keer Extinction Rebellion weer eens een snelweg blokkeert (of een splintergroepje nog verder gaat en ook politici thuis gaat opzoeken) dan vinden we dat ook allemaal prima?
pi_219375234
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2025 08:49 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, goed om te zien dat het gewoon prima is om te bedreigen zolang je maar heel diep overtuigd bent van je standpunten. Dus als de volgende keer Extinction Rebellion weer eens een snelweg blokkeert (of een splintergroepje nog verder gaat en ook politici thuis gaat opzoeken) dan vinden we dat ook allemaal prima?
Toen die PVV'er iemand aanreedt vond iedereen het ook prima. Maar de kranten staan nu wel vol om dat een franse rechtste idioot een eitje moest tikken.

Lange tenen hebben ze, terwijl ze met hamers op die van de anderen slaan :r

Dat terwijl er hier in de OP een alarmerende trend te horen is, waarbij er vanuit dan haag vooral olie op het vuur gegooid wordt.

Fucking wegkijkers
Robert Moog died for our synths
  zondag 30 november 2025 @ 09:14:46 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375293
Veel goedpraters en wegkijkers in dit topic.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 november 2025 @ 09:17:57 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219375306
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
Struisvogels
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219375330
quote:
Exact wat je mag verwachten helaas. Deze mensen hebben zich volledig in laten pakken door leugens en haat…
pi_219375331
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2025 08:44 schreef Twiitch het volgende:
Bewoners nabij grote opvangcentra hebben ook regelmatig te maken met intimidatie en bedreigingen. Vaak ook met diefstallen. Soms met moord en verkrachting.
Ieder normaal mens wordt geïntimideerd als die een afwijkende mening heeft over het toenemende autoverkeer in verstedelijkte gebieden.
De auto overbodig vinden mag niet.
pi_219375376
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder normaal mens wordt geïntimideerd als die een afwijkende mening heeft over het toenemende autoverkeer in verstedelijkte gebieden.
De auto overbodig vinden mag niet.
Auto of een asielzoeker is wel wat anders, gekkie.

Zoals gewoonlijk sla je weer wartaal uit, waar Willie zelf verbaasd over is.
1947-2016
pi_219375486
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Auto of een asielzoeker is wel wat anders, gekkie.

Zoals gewoonlijk sla je weer wartaal uit, waar Willie zelf verbaasd over is.
Jouw reactie is bewijs dat gewone mensen geïntimideerd worden zodra zij het autoverkeer overbodig noemen.
  zondag 30 november 2025 @ 09:55:56 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219375509
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 00:37 schreef Richestorags het volgende:
Ik wil ook geen BPM, veel te dure brandstof terwijl we ook nog wegenbelasting betalen en een verzekering bij de Vereende. Je hebt er maar mee te doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219375560
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2025 08:49 schreef Tocadisco het volgende:
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 30 november 2025 @ 10:11:12 #26
396550 Richestorags
pi_219375580
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 09:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik wil ook geen BPM, veel te dure brandstof terwijl we ook nog wegenbelasting betalen en een verzekering bij de Vereende. Je hebt er maar mee te doen.
Ja dus? Dat is mijn persoonlijke mening. Ik sta niet met fakkels in Limburg ofzo.
  zondag 30 november 2025 @ 10:12:38 #27
396550 Richestorags
pi_219375587
quote:
Er blijft inderdaad veel goedgepraat worden omtrent de asielproblematiek, of bedoelde je dat niet?
  zondag 30 november 2025 @ 10:13:01 #28
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219375588
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja dus? Dat is mijn persoonlijke mening. Ik sta niet met fakkels in Limburg ofzo.
Oh oke, dan is het goed.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 30 november 2025 @ 10:14:40 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375595
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er blijft inderdaad veel goedgepraat worden omtrent de asielproblematiek, of bedoelde je dat niet?
Volgens mij weet jij heel goed wat ik bedoel.
Huilen dan.
pi_219375606
Als je dan ziet hoe lullig een straf is, als er een straf volgt voor iemand die bedreigingen geuit heeft......
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 30 november 2025 @ 10:18:18 #31
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219375614
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2025 08:46 schreef Kim-Holland het volgende:
600 asielzoekers in Venlo -dat al een grote puinzooi is geworden- is dan ook niet mis.
Ze hadden de ruimte ook kunnen gebruiken voor bv jongeren, woningzoekenden, daklozen etc.
Ook in Venlo geldt genoeg=genoeg en vol=vol. Opzouten!

Azc-plannen
Venlo en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) willen maximaal 600 mensen voor een periode van tien jaar opvangen in het voormalige klooster Dominicanessen van Bethanië. Sinds april vorig jaar wordt er al gesproken over de eventuele komst van het asielzoekerscentrum (azc). Omwonenden uitten al langer hun zorgen over de opvang. Die gaan met name over de veiligheid en verkeersveiligheid rond het klooster.

En verder; Veel beveiliging en weinig publiek bij beladen raadsvergadering over azc in Venlo
:{w
Venlo is helemaal geen grote puinzooi, hoe kom je daarbij?
Heb je feiten van dat Venlo een grote puinzooi is?

Verder is geweld nooit goed te praten. Niet tegen een AZC, ook niet in een Palestina demonstratie of extension rebellion.
Want ook daar zitten dan de zogenaamd bezorgde burgers.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219375640
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik woon er. Jij niet, toch?
pi_219375645
quote:
16s.gif Op zondag 30 november 2025 10:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Heerlijk. :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zondag 30 november 2025 @ 10:26:25 #34
396550 Richestorags
pi_219375651
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 10:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij weet jij heel goed wat ik bedoel.
Ik zie dat "goedpraten en wegkijken" hetzelfde als de ferve waarmee men de plaatsing ervan verdedigt en doordrukt. De synthese is dat zowel de spreidingswet als geweld uit onvrede niet deugen.
  zondag 30 november 2025 @ 10:26:26 #35
438527 MissButterflyy
pi_219375652
quote:

[..]
Vlakbij, en ik werk er. :7
pi_219375654
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Gewone mensen willen diversiteit omdat ze uitgekeken zijn op de automobilisten.
pi_219375663
quote:

[..]
Ik ook en het stikt er van de zwervers in het centrum. Mensen die om half 6 in de parkeergarage al halve liters klappen, slapen in trafo gebouwtjes en schijten in liften.

Om het even analoog aan FOK! Te maken. Voor elke keer dat hier die kutreclame rechts het beeld in schuift zie je in Venlo een zwerver.
  zondag 30 november 2025 @ 10:29:47 #38
396550 Richestorags
pi_219375665
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Verder is geweld nooit goed te praten. Niet tegen een AZC, ook niet in een Palestina demonstratie of extension rebellion.
Want ook daar zitten dan de zogenaamd bezorgde burgers.
Dat is een subjectieve benadering. Het is niet alsof er een objectieve definitie van "grote puinzooi" bestaat.
pi_219375670
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Jouw reactie is bewijs dat gewone mensen geïntimideerd worden zodra zij het autoverkeer overbodig noemen.
Wat zijn 'gewone mensen' dan?
Wie zijn dat?
1947-2016
  zondag 30 november 2025 @ 10:31:29 #40
438527 MissButterflyy
pi_219375681
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:29 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ik ook en het stikt er van de zwervers in het centrum. Mensen die om half 6 in de parkeergarage al halve liters klappen, slapen in trafo gebouwtjes en schijten in liften.

Om het even analoog aan FOK! Te maken. Voor elke keer dat hier die kutreclame rechts het beeld in schuift zie je in Venlo een zwerver.
Vreemd, want ik zie er heel weinig. Ben je al eens in een echte grote stad geweest, daar zijn het er veel meer.
Moet wel zeggen dat ik niet om 5.30 ‘s morgens in een parkeergarage kom daar.
  zondag 30 november 2025 @ 10:33:03 #41
396550 Richestorags
pi_219375686
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vreemd, want ik zie er heel weinig. Ben je al eens in een echte grote stad geweest, daar zijn het er veel meer.
Aah de "ik zie het niet dus het bestaat niet" redenatie. Een ware klassieker.
pi_219375687
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:29 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]

Kom er regelmatig voor werk, ook in het centrum en de wijken er vlak bij en beaam dit.
Veel zwervervolk en spul wat op straat hang met niet een bepaald 'Limburgs' uiterlijk.
1947-2016
  zondag 30 november 2025 @ 10:33:24 #43
438527 MissButterflyy
pi_219375688
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom wil je zó graag altijd tegen dingen ingaan die mensen zeggen die je niet aanstaan? Er zijn wat users die het een puinzooi vinden, boeiend.
Twee mensen in een topic op Fok…
VS mezelf en alle mensen daar die ik er ken. :')

Maar ze moeten het zelf weten. Dit is een discussietopic, dus ik mag het ook anders vinden en om uitleg vragen als iemand zegt dat Venlo een puinhoop is.
pi_219375704
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja ik ben in grote steden geweest, en ik weet dat het altijd erger kan. Neemt niet weg dat de problematiek met arbeidsmigranten en verslaafden wel vrij zichtbaar is hoor. Meer dan in andere steden, maar dat is logisch in een grensgebied vol transportbedrijven en opslagplaatsen.

En ik kom daar niet voor mijn lol maar omdat ik naar mijn werk moet.
  zondag 30 november 2025 @ 10:44:06 #45
438527 MissButterflyy
pi_219375754
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ja ik ben in grote steden geweest, en ik weet dat het altijd erger kan. Neemt niet weg dat de problematiek met arbeidsmigranten en verslaafden wel vrij zichtbaar is hoor. Meer dan in andere steden, maar dat is logisch in een grensgebied vol transportbedrijven en opslagplaatsen.

En ik kom daar niet voor mijn lol maar omdat ik naar mijn werk moet.
Dat klinkt heel anders dan ‘Venlo is een puinhoop’.
Ik zeg nergens dat het allemaal rozengeur en maneschijn is.

De binnenstad is trouwens verder best gezellig, veel leuke terrasjes en een hotspot met carnaval.
Heb meer last van de massa’s Duitsers die elk weekend de stad overspoelen om te komen shoppen.
pi_219375766
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat klinkt heel anders dan ‘Venlo is een puinhoop’.
Ik zeg nergens dat het allemaal rozengeur en maneschijn is.

De binnenstad is trouwens verder best gezellig, veel leuke terrasjes en een hotspot met carnaval.
Heb meer last van de massa’s Duitsers die elk weekend de stad overspoelen om te komen shoppen.
Ik schaar dat laatste ook onder puinhoop. De Duitse toeristen zorgen voor een afzichtelijk winkelaanbod en een infrastructurele puinhoop.
pi_219375773
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:41 schreef Mubassie het volgende:
Stop dan ook gewoon met asielzoekers en daarmee islam je provincie in pompen. Luister eens naar de mensen.
Dit dus. Zo moeilijk is het niet.
pi_219375799
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat zijn 'gewone mensen' dan?
Wie zijn dat?
Gewone mensen zijn mensen die geen autoverkeer willen in de verstedelijkte gebieden en alle mensen een ruime vrijstaande woning gunnen en niet meewerken in de auto-of brandstofindustrie.
Dat laatste omdat de auto-of motor een wapen is.
  zondag 30 november 2025 @ 10:56:38 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375834
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Een groot gedeelte van de mensen heeft er geen problemen mee en ziet graag zo'n AZC verschijnen.

Hoe ga jij daar mee om?
Dat moet toch ieder voor zich weten?
  zondag 30 november 2025 @ 10:57:20 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375841
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:41 schreef Mubassie het volgende:
Stop dan ook gewoon met asielzoekers en daarmee islam je provincie in pompen. Luister eens naar de mensen.
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 10:58:11 #51
438527 MissButterflyy
pi_219375844
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Een groot gedeelte van de mensen heeft er geen problemen mee en ziet graag zo'n AZC verschijnen.

Hoe ga jij daar mee om?
Dat weet ik niet. Denk dat het merendeel van de mensen er niet om staat te springen eigenlijk.
pi_219375845
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Tsja, we geven ze een mandaat. Het is niet alsof we constant inspraak houden.

Dus eh, wat stel je voor? Om de twee jaar verkiezingen? Meer directe democratie? Bindende referenda over gemeentelijke besluiten?

quote:
Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Wij kiezen ze. Kiezen wij dan ook niet goed genoeg?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219375848
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat moet toch ieder voor zich weten?
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?
  zondag 30 november 2025 @ 10:59:34 #54
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375854
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Zoals kozp bedoel je?
  zondag 30 november 2025 @ 11:00:21 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375860
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?
Die geef ik een paar stoten.

Of wat wil je nu dat ik zeg? Nogmaals, das ieder voor zich.
  zondag 30 november 2025 @ 11:01:26 #56
396550 Richestorags
pi_219375865
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Twee mensen in een topic op Fok…
VS mezelf en alle mensen daar die ik er ken. :')

Maar ze moeten het zelf weten. Dit is een discussietopic, dus ik mag het ook anders vinden en om uitleg vragen als iemand zegt dat Venlo een puinhoop is.
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?
pi_219375871
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?

Edit: oh, Mubassie was me voor.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219375874
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:00 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Die geef ik een paar stoten.

Of wat wil je nu dat ik zeg? Nogmaals, das ieder voor zich.
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.

Waarom wel naar hen luisteren en schijnbaar niet naar anderen, want die wil je (haha) voor hun kop stoten.
  zondag 30 november 2025 @ 11:03:37 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375878
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zoals kozp bedoel je?
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 11:04:27 #60
438527 MissButterflyy
pi_219375882
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?
Een bubbel nog wel.
En ik mag geen uitleg vragen, maar moet jou nu wel uitleg geven?
Bijzonder… en laten we het daar maar bij houden. :)
pi_219375894
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Waar zijn de Zwarte Piet smileys dan?

Om maar niet te spreken van de winkeliers die geïntimideerd werden.

Let wel. Ik keur beide af.

Maar blijkbaar werkt de methode van intimidatie wel.
pi_219375896
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Exact wat je mag verwachten helaas. Deze mensen hebben zich volledig in laten pakken door leugens en haat…
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.

Ik wilde dat we zulken gewoon af konden doen als zijnde achterlijk, maar ik ben bang dat er een bepaald egoïsme bij komt kijken.

Het in laten pakken zou niet zo makkelijk moeten kunnen.
  zondag 30 november 2025 @ 11:07:07 #63
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375897
quote:

[..]
Ja.

Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.
  zondag 30 november 2025 @ 11:08:22 #64
396550 Richestorags
pi_219375906
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een bubbel nog wel.
En ik mag geen uitleg vragen, maar moet jou nu wel uitleg geven?
Bijzonder… en laten we het daar maar bij houden. :)
Je moet helemaal niks van mij. Ik dwing je toch niet? Bijzonder.
  zondag 30 november 2025 @ 11:11:01 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375917
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.

Waarom wel naar hen luisteren en schijnbaar niet naar anderen, want die wil je (haha) voor hun kop stoten.
Omdat ik fel tegen islam ben. Dat past hier niet. Misschien draaf ik daar wat in door, toegegeven, en zul je ergens de middenweg moeten vinden. Maar met 2 kampen is dat uiterst lastig.
  zondag 30 november 2025 @ 11:15:30 #66
396550 Richestorags
pi_219375938
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.

Ik wilde dat we zulken gewoon af konden doen als zijnde achterlijk, maar ik ben bang dat er een bepaald egoïsme bij komt kijken.

Het in laten pakken zou niet zo makkelijk moeten kunnen.
Wat natuurlijk wel hilarisch is is dat iedereen zich er in principe in kan vinden dat intimidatie en geweld niet oké zijn, maar dat de spreidingswet, of überhaupt enige wijze van asielpropogatie in de huidige vorm, laat staan opschalen, op zichzelf intimidatie en geweld op een ander niveau is dat gaat dan te ver en is rechts radicaal. En maar niet snappen waarom er meer polarisatie en geweld komt....
  zondag 30 november 2025 @ 11:16:16 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375941
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.
En vind je dat goed? Of alleen wanneer het om standpunten gaat waarin jij je wel kan vinden?
Huilen dan.
pi_219375944
Er zijn mensen die er maar geen genoeg van krijgen en [steeds meer] mensen die er genoeg van hebben..

Ik stel voor dat de mensen die er geen genoeg van krijgen allemaal gaan strijden voor een AZC in hun omgeving waar 600 raddraaiers mogen wonen. Wel zo eerlijk.
  zondag 30 november 2025 @ 11:19:52 #69
396550 Richestorags
pi_219375957
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Er zijn mensen die er maar geen genoeg van krijgen en [steeds meer] mensen die er genoeg van hebben..

Ik stel voor dat de mensen die er geen genoeg van krijgen allemaal gaan strijden voor een AZC in hun omgeving waar 600 raddraaiers mogen wonen. Wel zo eerlijk.
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.
pi_219375960
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?

Edit: oh, Mubassie was me voor.
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
pi_219375971
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 11:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Het publiek was de intimidatie zat en gaf toe aan de roetveegpiet omdat ze van het gedoe af wilden zijn. Waarom probeer je mensen voor de gek te houden?
pi_219375976
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.
Idd. ¨We hebben niks tegen ' vluchtelingen' iedereen heeft hulp nodig maar NIMBY¨ :{w
pi_219375986
quote:

[..]
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen.
quote:
Op 13 november 2023 stonden vijftien actievoerders van Kick Out Zwarte Piet plotseling op van de publieke tribune tijdens een raadsvergadering in Elburg. Zij begonnen luid slogans te roepen, te applaudisseren en toonden een spandoek. Ook eisten ze van de burgemeester dat er een convenant zou worden ondertekend voor een inclusief sinterklaasfeest.

De burgemeester probeerde de vergadering te hervatten en stelde voor om na afloop met elkaar in gesprek te gaan. De demonstranten hielden echter vol en verlieten de raadszaal pas na bijna twee uur. Door de actie kon de vergadering die avond niet worden afgerond en moest deze naar een andere datum worden verplaatst.

Reactie van justitie

Officier van justitie in Zutphen benadrukte vrijdag voor de politierechter dat de verdachten niet vervolgd worden om hun boodschap of gedachtegoed. Er was volgens justitie sprake van een vreedzaam protest, maar het recht op demonstreren is niet onbeperkt.“De raad verloor door de actie haar recht op een ongestoorde vergadering,” stelde de officier. Daarbij wees hij op de impact: raadsleden voelden zich onder druk gezet doordat ze van dichtbij werden gefilmd en aangesproken, en de eis om een convenant te tekenen werd ervaren als dwang en intimidatie.
1 minuutje googlen :')
pi_219375987
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Het publiek was de intimidatie zat en gaf toe aan de roetveegpiet omdat ze van het gedoe af wilden zijn. Waarom probeer je mensen voor de gek te houden?
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/108655010.html
  zondag 30 november 2025 @ 11:27:27 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375989
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
1 minuutje googlen :')
Niet meegekregen. Belachelijk natuurlijk. Optyfen en normaal doen.
Huilen dan.
pi_219376005
quote:
Ja, en? Er zijn ook nog steeds Sinterklaasvieringen met Zwarte Piet hé. Zijn die mensen ook allemaal 'radicaal-rechts'? Dit is nou juist het punt, dat er een paar marginale idioten bepaalde dingen willen claimen moeten we daar nog niet aan toegeven. Dat geldt zowel voor KOZP als deze idioten.

Dat doen we dan ook niet, Zwarte Piet wordt door vrijwel niemand gezien als 'radicaal-rechts' icoon, zoals gezegd was de meerderheid zat van het gedoe (ook mensen die vonden dat Zwarte Piet zou mogen blijven).

Creatieve poging wel :)
pi_219376008
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 11:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niet meegekregen. Belachelijk natuurlijk. Optyfen en normaal doen.
Helemaal eens, maar de maatschappij heeft wel toegegeven aan deze idioten. Daarmee hebben ze bewezen dat intimidatie werkt. Dat niet alleen, lokale bestuurders zijn hier volledig in de steek gelaten door media en landelijke instituties die meteen al capituleerden. In veel gevallen hebben ze juist de marginalen gepromoveerd en hebben en hun denkbeelden als zowel algemeen gedragen als de enige waarheid gepresenteerd. Het luisteren naar marginale extremisten werd hier gezien als een morele plicht. Dat is wat mij betreft een grove schande, ik neem aan dat je het daar mee eens bent?

Het is goed dat deze bestuurders zich uitspreken, maar de scheidslijn tussen intimidatie en vrije expressie moet wel goed bewaakt worden. Het is geen intimidatie om het publiekelijk oneens te zijn met hoe raadsleden stemmen bijvoorbeeld.
pi_219376031
quote:
quote:
Die idioot bij met die fakkel bij Kaag was anders ook geen lekkere hoor. Dat soort acties doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het de hele beweging in een kwaad daglicht zet.
Pecunia non olet
  zondag 30 november 2025 @ 11:41:09 #79
396550 Richestorags
pi_219376038
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
[..]
Die idioot bij met die fakkel bij Kaag was anders ook geen lekkere hoor. Dat soort acties doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het de hele beweging in een kwaad daglicht zet.
Uiteraard. Mensen zijn mensen en hun ideologie en beweegredenen komen voort uit hun psyche. Het is dus te verwachten dat aan elke kant van het spectrum "gekkies" zitten en doorgaans meer aan de extreme kanten. En ook dat is logisch, een extreme houding toont aan dat je vast zit en zeer rigide bent ten aanzien van je ideologie. Ook zeer menselijk, want zelfs bij de niet extremen is men vaak niet bereid of in staat om millimeters toe te geven.
pi_219376094
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Gewone mensen zijn mensen die geen autoverkeer willen in de verstedelijkte gebieden en alle mensen een ruime vrijstaande woning gunnen en niet meewerken in de auto-of brandstofindustrie.
Sinds de t ford is ontwikkeld is de auto voor gewone mensen bereikbaar en gemeengoed. Dus sinds 100 jaar zijn er geen gewone mensen meer op de wereld geweest

quote:
Dat laatste omdat de auto-of motor een wapen is.
Riiiiiiight :D

Jouw wereldbeeld bestaat echt uit 'alles wat een ander heeft wat ik niet kan hebben is slecht en de mensen die het hebben zijn slechterikken'

Je hebt echt hulp nodig man. Ga het zoeken.
1947-2016
pi_219376097
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Tsja, we geven ze een mandaat. Het is niet alsof we constant inspraak houden.

Dus eh, wat stel je voor? Om de twee jaar verkiezingen? Meer directe democratie? Bindende referenda over gemeentelijke besluiten?
[..]
Wij kiezen ze. Kiezen wij dan ook niet goed genoeg?
Het fundament van de lokale democratie is dat de gehele gemeenteraad er is voor de ingezetenen van die gemeente en hen vertegenwoordigt. Over wat goed is voor de ingezetenen kun je van mening verschillen, maar er een paar honderd jongemannen uit de derde wereld in plempen is helemaal niet goed voor de ingezetenen.

Dat doen ze omdat het makkelijk rijksoverheid geld is, omdat ze onder druk gezet worden door partijgenoten met hun belangen in de landelijke of zelfs internationale politiek, daar komt die veelgeroemde interne partijdemocratie namelijk op neer, of omdat ze een ideologische agenda hebben die niks met de gemeente en zijn inwoners te maken heeft maar daar wel op voorgaat.

Dus het fundament van de lokale democratie wordt geweld aangedaan door die lokale bestuurders en volksvertegenwoordigers, en dan komen ze wel schermen met de democratische spelregels die op dat fundament gebouwd zijn. Daar klopt het niet. Ze worden bedreigd terwijl/omdat ze niet democratisch bezig zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 30 november 2025 @ 12:00:27 #82
3542 Gia
User under construction
pi_219376100
quote:

[..]
Ja.

Je kunt je ook heel makkelijk geintimideerd VOELEN, natuurlijk. Dat rechts door de NPO als agressief wordt afgeschilderd helpt daar niet bij. Feit is wel dat bij vrijwel elke rechtse demonstratie er een linkse tegendemonstratie komt die zorgt dat de boel escaleert. Oeh, er staan demonstranten voor het gemeentehuis en ze roepen Nee tegen een AZC! Help, ik voel me geintimideerd. Ik moet dit melden bij ieder praatprogramma op tv, want rechts moet het zwijgen opgelegd worden.

Het is al eerder gezegd: Hoe erger het hier wordt met overlast door asielzoekers en statushouders, hoe luider het protest ertegen wordt. Steeds meer mensen pikken het niet meer.
  zondag 30 november 2025 @ 12:06:31 #83
3542 Gia
User under construction
pi_219376115
quote:
Dat er op nationaal niveau een protest komt, maakt de figuur van Zwarte Piet nog geen rechts symbool.
pi_219376122
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Jouw wereldbeeld bestaat echt uit 'alles wat een ander heeft wat ik niet kan hebben is slecht en de mensen die het hebben zijn slechterikken'
Als men niet ieder mens een krachtig wapen schenkt is men zeer zeker crimineel en dus niet mensvriendelijk.
  zondag 30 november 2025 @ 12:14:03 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219376132
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En vind je dat goed? Of alleen wanneer het om standpunten gaat waarin jij je wel kan vinden?
Leuke draai probeer je eraan te geven. Dat kan ik beter aan jou vragen.
  zondag 30 november 2025 @ 12:17:09 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219376142
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 11:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
KOZP is groot gemaakt door alle media aandacht. De rode loper werd uitgelegd.

Uh, ik bedoel natuurlijk al die neutrale, niet op diversiteit en politieke correctheid gerichte media. :@
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 30 november 2025 @ 12:27:39 #87
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219376227
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Uh, ik bedoel natuurlijk al die neutrale, niet op diversiteit en politieke correctheid gerichte media. :@
Precies, en daar komt wederom de NPO naar voren.
  zondag 30 november 2025 @ 15:00:52 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219377239
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 12:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Leuke draai probeer je eraan te geven. Dat kan ik beter aan jou vragen.
Ik heb in dit topic al twee keer gezegd wat ik van kozp - dat slechts met veel fantasie zijdelings iets met dit onderwerp te maken heeft - vind, dus wat zit je hier nu dom te doen joh?

Maar het is al duidelijk: jij wil je niet uitspreken tegen intimidatie wanneer dat gebeurt vanuit opvattingen die jij deelt, en zoekt snel toevlucht in whataboutism. Veelzeggend.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 15:22:09 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219377402
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dus dan is intimidatie en bedreigen plots gerechtvaardigd?
Ja, je moet het eigenlijk benaderen als preventief geweld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 30 november 2025 @ 15:53:43 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219377651
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het fundament van de lokale democratie is dat de gehele gemeenteraad er is voor de ingezetenen van die gemeente en hen vertegenwoordigt. Over wat goed is voor de ingezetenen kun je van mening verschillen, maar er een paar honderd jongemannen uit de derde wereld in plempen is helemaal niet goed voor de ingezetenen.

Dat doen ze omdat het makkelijk rijksoverheid geld is, omdat ze onder druk gezet worden door partijgenoten met hun belangen in de landelijke of zelfs internationale politiek, daar komt die veelgeroemde interne partijdemocratie namelijk op neer, of omdat ze een ideologische agenda hebben die niks met de gemeente en zijn inwoners te maken heeft maar daar wel op voorgaat.

Dus het fundament van de lokale democratie wordt geweld aangedaan door die lokale bestuurders en volksvertegenwoordigers, en dan komen ze wel schermen met de democratische spelregels die op dat fundament gebouwd zijn. Daar klopt het niet. Ze worden bedreigd terwijl/omdat ze niet democratisch bezig zijn.
Ik ben verder niet bekend met de gemeentepolitiek in Venlo maar ik heb m'n twijfels dat partijen voor de laatste raadsverkiezingen daar hebben aangegeven dat ze het prima vinden een azc voor 600 man binnen de gemeentegrenzen te openen. Dus dan is het ook een beetje lafjes dat ze zich nu achter "de democratie" verschuilen daaro.
  zondag 30 november 2025 @ 15:55:15 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219377666
De politiek laat de ellende van de asielmigratie doorwoekeren totdat het duidelijk niet meer gaat, dus totdat het volk zelf stopt met het te laten gebeuren. Politici wassen tot nu toe hun handen in onschuld want ZIJ kunnen er ook niks aan doen. ( beweren ze ) Ze hebben wel al vele jaren voorbij laten gaan die ze beter hadden kunnen gebruiken om de wetten aan te passen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 30 november 2025 @ 16:19:54 #92
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219377874
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 15:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb in dit topic al twee keer gezegd wat ik van kozp - dat slechts met veel fantasie zijdelings iets met dit onderwerp te maken heeft - vind, dus wat zit je hier nu dom te doen joh?

Maar het is al duidelijk: jij wil je niet uitspreken tegen intimidatie wanneer dat gebeurt vanuit opvattingen die jij deelt, en zoekt snel toevlucht in whataboutism. Veelzeggend.
Je haalt het kozp gebeuren notabene zelf aan zonder dat je het door hebt.

Ik keur intimidatie niet goed, maar mensen die hun zin niet krijgen gaan rare dingen doen om hun zin alsnog te krijgen. Dat hebben we zowel links als rechts gezien de afgelopen tijd.
pi_219380968
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, je moet het eigenlijk benaderen als preventief geweld.
Tja, dan denk ik dat ik beschaving toch iets belangrijker vind dan jij…
pi_219380981
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:55 schreef deedeetee het volgende:
De politiek laat de ellende van de asielmigratie doorwoekeren totdat het duidelijk niet meer gaat, dus totdat het volk zelf stopt met het te laten gebeuren. Politici wassen tot nu toe hun handen in onschuld want ZIJ kunnen er ook niks aan doen. ( beweren ze ) Ze hebben wel al vele jaren voorbij laten gaan die ze beter hadden kunnen gebruiken om de wetten aan te passen.
Praat je hiermee bedreigingen en intimidatie goed?
pi_219381076
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:10 schreef torentje het volgende:

[..]
schenkt .
<Knip>

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 30-11-2025 23:42:37 ]
1947-2016
  zondag 30 november 2025 @ 19:27:35 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219381087
quote:
15s.gif Op zondag 30 november 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Praat je hiermee bedreigingen en intimidatie goed?
Als ze vooral eigenbelang lijken te dienen en schijt hebben aan hun electoraat? Jazeker. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 30-11-2025 19:34:08 ]
pi_219381200
quote:
88s.gif Op zondag 30 november 2025 19:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als ze vooral eigenbelang lijken te dienen en schijt hebben aan hun electoraat? Jazeker. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Tja, dat mag natuurlijk. Ik heb zelf verdomde weinig op met extreemrechtse intimidatie en bedreigingen.
Daar zou volgens mij keihard tegen opgetreden moeten worden.
  zondag 30 november 2025 @ 19:40:48 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219381214
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat mag natuurlijk. Ik heb zelf verdomde weinig op met extreemrechtse intimidatie en bedreigingen.
Daar zou volgens mij keihard tegen opgetreden moeten worden.
Treedt vooral keihard op tegen mensen die genoeg hebben van dit soort sneaky shit en zie waar het eindigt.
pi_219381954
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2025 19:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Treedt vooral keihard op tegen mensen die genoeg hebben van dit soort sneaky shit en zie waar het eindigt.
Tja, allerlei extremistische shit goedpraten is een keuze…

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 30-11-2025 20:38:51 ]
  zondag 30 november 2025 @ 20:35:30 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219381994
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 20:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, allerlei extremistische shot goedpraten is een keuze…
Waarvan akte.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 30 november 2025 @ 23:43:47 #101
485843 crew  Jippie
pi_219383602
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
<Knip>
Wanneer stop je nou eens met sneren?
pi_219383648
In limburg is het draagvlak voor azc's het laagst van nederland. Nogal wiedes dat mensen dan boos worden. Zet die azc's gewoon in d66 bolwerken :?

Ben je van heel het probleem af.

Je gaat toch ook geen varkensboerderij naast een wijk plaatsen met hoofdzakelijk moslims
pi_219384283
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 00:02 schreef SOG het volgende:
In limburg is het draagvlak voor azc's het laagst van nederland. Nogal wiedes dat mensen dan boos worden. Zet die azc's gewoon in d66 bolwerken :?

Ben je van heel het probleem af.

Je gaat toch ook geen varkensboerderij naast een wijk plaatsen met hoofdzakelijk moslims
Exact. Plaatse die AZC's eerst in gemeentes waar het draagvlak het grootst is. En werk dan zo het rijtje af. Tegen de tijd dat je in Limburg bent voelen ze ook wel dat ze dan ook mee moeten doen. (Als elke andere gemeente het al doet kan je niet echt achterblijven he).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')