abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2025 @ 10:58:11 #51
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219375844
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Een groot gedeelte van de mensen heeft er geen problemen mee en ziet graag zo'n AZC verschijnen.

Hoe ga jij daar mee om?
Dat weet ik niet. Denk dat het merendeel van de mensen er niet om staat te springen eigenlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219375845
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is niet OK om volksvertegenwoordigers q.q. te bedreigen maar als je 3e wereldschorum in je gemeenschap dumpt ben je niet het volk aan het vertegenwoordigen. Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Tsja, we geven ze een mandaat. Het is niet alsof we constant inspraak houden.

Dus eh, wat stel je voor? Om de twee jaar verkiezingen? Meer directe democratie? Bindende referenda over gemeentelijke besluiten?

quote:
Zij zijn het probleem met het functioneren van de democratie, dit is daar een symptoom van.
Wij kiezen ze. Kiezen wij dan ook niet goed genoeg?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219375848
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:56 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat moet toch ieder voor zich weten?
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?
  zondag 30 november 2025 @ 10:59:34 #54
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375854
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Zoals kozp bedoel je?
  zondag 30 november 2025 @ 11:00:21 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375860
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zij willen dat er AZC's komen. Hoe ga jij om met hun wensen als jij zelf pleit voor het luisteren naar mensen die geen AZC's meer willen?
Die geef ik een paar stoten.

Of wat wil je nu dat ik zeg? Nogmaals, das ieder voor zich.
  zondag 30 november 2025 @ 11:01:26 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219375865
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Twee mensen in een topic op Fok…
VS mezelf en alle mensen daar die ik er ken. :')

Maar ze moeten het zelf weten. Dit is een discussietopic, dus ik mag het ook anders vinden en om uitleg vragen als iemand zegt dat Venlo een puinhoop is.
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?
pi_219375871
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Luisteren naar mensen: prima. Maar het groepje dat het hardste schreeuwt hun zin geven is niet hoe het werkt in een democratische rechtsstaat.
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?

Edit: oh, Mubassie was me voor.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219375874
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:00 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Die geef ik een paar stoten.

Of wat wil je nu dat ik zeg? Nogmaals, das ieder voor zich.
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.

Waarom wel naar hen luisteren en schijnbaar niet naar anderen, want die wil je (haha) voor hun kop stoten.
  zondag 30 november 2025 @ 11:03:37 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375878
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 10:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zoals kozp bedoel je?
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Huilen dan.
  zondag 30 november 2025 @ 11:04:27 #60
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219375882
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
If anything, zie je alleen maar het effect van een bubbel. Zij zien andere dingen dan jij. Maar waarom wil je dan meteen bewijs?
Een bubbel nog wel.
En ik mag geen uitleg vragen, maar moet jou nu wel uitleg geven?
Bijzonder… en laten we het daar maar bij houden. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219375894
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen. Dus als je je heel druk maakt over KOZP, dan begrijp ik niet waarom je dit niet zo erg lijkt te vinden.
Waar zijn de Zwarte Piet smileys dan?

Om maar niet te spreken van de winkeliers die geïntimideerd werden.

Let wel. Ik keur beide af.

Maar blijkbaar werkt de methode van intimidatie wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219375896
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Exact wat je mag verwachten helaas. Deze mensen hebben zich volledig in laten pakken door leugens en haat…
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.

Ik wilde dat we zulken gewoon af konden doen als zijnde achterlijk, maar ik ben bang dat er een bepaald egoïsme bij komt kijken.

Het in laten pakken zou niet zo makkelijk moeten kunnen.
  zondag 30 november 2025 @ 11:07:07 #63
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375897
quote:

[..]
Ja.

Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.
  zondag 30 november 2025 @ 11:08:22 #64
396550 Richestorags
pi_219375906
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een bubbel nog wel.
En ik mag geen uitleg vragen, maar moet jou nu wel uitleg geven?
Bijzonder… en laten we het daar maar bij houden. :)
Je moet helemaal niks van mij. Ik dwing je toch niet? Bijzonder.
  zondag 30 november 2025 @ 11:11:01 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375917
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af wat je dan bedoelde met deze reactie.

Waarom wel naar hen luisteren en schijnbaar niet naar anderen, want die wil je (haha) voor hun kop stoten.
Omdat ik fel tegen islam ben. Dat past hier niet. Misschien draaf ik daar wat in door, toegegeven, en zul je ergens de middenweg moeten vinden. Maar met 2 kampen is dat uiterst lastig.
  zondag 30 november 2025 @ 11:15:30 #66
396550 Richestorags
pi_219375938
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Deze mensen zijn net zo goed een probleem voor onze democratische waarden als dat de bedreigers dat zijn.

Ik wilde dat we zulken gewoon af konden doen als zijnde achterlijk, maar ik ben bang dat er een bepaald egoïsme bij komt kijken.

Het in laten pakken zou niet zo makkelijk moeten kunnen.
Wat natuurlijk wel hilarisch is is dat iedereen zich er in principe in kan vinden dat intimidatie en geweld niet oké zijn, maar dat de spreidingswet, of überhaupt enige wijze van asielpropogatie in de huidige vorm, laat staan opschalen, op zichzelf intimidatie en geweld op een ander niveau is dat gaat dan te ver en is rechts radicaal. En maar niet snappen waarom er meer polarisatie en geweld komt....
  zondag 30 november 2025 @ 11:16:16 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375941
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Omdat onze democratische rechtsstaat precies dat heeft gedaan bij kozp waarvan jij zegt dat dat zo niet werkt.
En vind je dat goed? Of alleen wanneer het om standpunten gaat waarin jij je wel kan vinden?
Huilen dan.
pi_219375944
Er zijn mensen die er maar geen genoeg van krijgen en [steeds meer] mensen die er genoeg van hebben..

Ik stel voor dat de mensen die er geen genoeg van krijgen allemaal gaan strijden voor een AZC in hun omgeving waar 600 raddraaiers mogen wonen. Wel zo eerlijk.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  zondag 30 november 2025 @ 11:19:52 #69
396550 Richestorags
pi_219375957
quote:
6s.gif Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Er zijn mensen die er maar geen genoeg van krijgen en [steeds meer] mensen die er genoeg van hebben..

Ik stel voor dat de mensen die er geen genoeg van krijgen allemaal gaan strijden voor een AZC in hun omgeving waar 600 raddraaiers mogen wonen. Wel zo eerlijk.
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.
pi_219375960
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je hebt zeker nog nooit van een marginaal clubje als KOZP gehoord?

Edit: oh, Mubassie was me voor.
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
pi_219375971
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 11:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De fantastische ironie is dat dat marginale clubje waarschijnlijk niets voor elkaar hadden gekregen als partijen als FvD en de PVV zich niet volle bak achter Zwarte Piet hadden geschaard. De verandering, in het publieke oog, van Zwarte Piet van algemeen Nederlands icoon naar radicaal-rechts icoon is veel schadelijker geweest voor Zwarte Piet dan alles wat KOZP ooit voor elkaar heeft kunnen krijgen.
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Het publiek was de intimidatie zat en gaf toe aan de roetveegpiet omdat ze van het gedoe af wilden zijn. Waarom probeer je mensen voor de gek te houden?
pi_219375976
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De mensen die er geen genoeg van krijgen hebben genoeg connecties in de raad om te voorkomen dat het bij hen gebeurt en kunnen dus de onderklasse blijven opzadelen met hun utopia. De intimideerders niet, dat is vaak volk uit een lagere klasse. Nog iets dat onze moraalridders hier over het hoofd zien.
Idd. ¨We hebben niks tegen ' vluchtelingen' iedereen heeft hulp nodig maar NIMBY¨ :{w
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219375986
quote:

[..]
Ja.

Maar in dit topic gaat het over eencellige levensvormen die raadsleden en burgemeesters intimideren, en dat heb ik KOZP niet zien doen.
quote:
Op 13 november 2023 stonden vijftien actievoerders van Kick Out Zwarte Piet plotseling op van de publieke tribune tijdens een raadsvergadering in Elburg. Zij begonnen luid slogans te roepen, te applaudisseren en toonden een spandoek. Ook eisten ze van de burgemeester dat er een convenant zou worden ondertekend voor een inclusief sinterklaasfeest.

De burgemeester probeerde de vergadering te hervatten en stelde voor om na afloop met elkaar in gesprek te gaan. De demonstranten hielden echter vol en verlieten de raadszaal pas na bijna twee uur. Door de actie kon de vergadering die avond niet worden afgerond en moest deze naar een andere datum worden verplaatst.

Reactie van justitie

Officier van justitie in Zutphen benadrukte vrijdag voor de politierechter dat de verdachten niet vervolgd worden om hun boodschap of gedachtegoed. Er was volgens justitie sprake van een vreedzaam protest, maar het recht op demonstreren is niet onbeperkt.“De raad verloor door de actie haar recht op een ongestoorde vergadering,” stelde de officier. Daarbij wees hij op de impact: raadsleden voelden zich onder druk gezet doordat ze van dichtbij werden gefilmd en aangesproken, en de eis om een convenant te tekenen werd ervaren als dwang en intimidatie.
1 minuutje googlen :')
pi_219375987
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin joh? Zwarte Piet is helemaal geen radicaal-rechts icoon, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Het publiek was de intimidatie zat en gaf toe aan de roetveegpiet omdat ze van het gedoe af wilden zijn. Waarom probeer je mensen voor de gek te houden?
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/108655010.html
  zondag 30 november 2025 @ 11:27:27 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219375989
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
1 minuutje googlen :')
Niet meegekregen. Belachelijk natuurlijk. Optyfen en normaal doen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')