abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219355395
Bij de fysio geweest en de fietsenmaker geweest.
Fysio dat ik pedalen moet nemen met echte pinnetjes.
Ze waren wel beide over eens dat mijn zolen wel versleten waren en weinig profiel er op zit.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219355396
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 10:53 schreef Sally het volgende:

[..]
Ehm. Even inhaken....
Weet je dat als je lichaam B12-injecties nodig heeft, dat tabletjes eigenlijk weinig doen?
Grofweg, want elke situatie kan anders zijn, dat voorop gesteld.
Maar bloedonderzoek naar B12 is niet meer mogelijk als er gesuppleerd wordt.
Dus is je spiegel "keurig, misschien zelfs te hoog"....

Het geven en/of opbouwen en/of afbouwen van de B12-injecties gaat op geleide van klachten.

Dit dus.
Tabletten doen veel te weinig, zeker als er al neuropathie aanwezig is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219355418
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit dus.
Tabletten doen veel te weinig, zeker als er al neuropathie aanwezig is.
Zal ik met de huisarts over hebben. Ik ben nu nog ook aan het overstappen van huisarts, die dichter bij huis is. Vorige/huidige huisarts zit helemaal aan de andere kant van de stad.
Leuk zo'n huisartsentekort waardoor je bijna nergens kan inschrijven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219355422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:24 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zal ik met de huisarts over hebben. Ik ben nu nog ook aan het overstappen van huisarts, die dichter bij huis is. Vorige/huidige huisarts zit helemaal aan de andere kant van de stad.
Leuk zo'n huisartsentekort waardoor je bijna nergens kan inschrijven.
Dat is wel ellende ja :{
pi_219355699
Ik heb net gebeld met de huisartsenpraktijk en het is gewijzigd.
Ik ga morgenochtend gelijk bellen voor een afspraak over vitamine B12.
De assistente zei dat niet veel uitmaakte of via injecties of tabletten in neemt. Bij beide krijg je genoeg dosis binnen. Ze zei dat het niet verkeerd is om met de arts te bespreken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219355991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
De assistente zei dat niet veel uitmaakte of via injecties of tabletten in neemt. Bij beide krijg je genoeg dosis binnen. Ze zei dat het niet verkeerd is om met de arts te bespreken.
Ik raad de Facebook groep B12 - Voor Elkaar aan. Er is nog een andere FB groep over Vitamine B12-tekort, maar daar ben ik uit gegaan vanwege het karakter.

Ik heb op mijn laptop een hele hoop bookmarks van websites e.d. met veel meer info.
Helaas is mijn laptop nu gecrasht (maar wel de HD eruit inmiddels). Als je meer wilt weten over de biologische dingen hoe B12 werkt in je lichaam: stuur me een PM, dan ga ik graven in wat ik weet uit mijn herinnering waar info te vinden is.
En ik heb een boel tekst geëxtraheerd uit de verschillende websites over Vitamine B12-tekort en advies bij (vóór) bloedprikken. Bij die tekst(en) kan ik nu nog wel!

PM staat open dus ;) Te veel voor een DM :*

In het kort de uitleg wel/niet voor intramusculair kiezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B12 moet niet in je bloedbaan, maar in je bloedcellen komen.
Daarom meet je wel veel in de bloedbaan als je suppleert en/of injecteert, maar het ZEGT GEEN ZAK :+

B12 is een indirecte meting. Met nog een paar soorten bloedwaarden extra te bepalen.

Sterkte. Met een reguliere huisarts overtuigen ;)
:*

Maar... wie weet is het er 1 die ervan weet! Ik duim!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219355999
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:47 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik raad de Facebook groep B12 - Voor Elkaar aan. Er is nog een andere FB groep over Vitamine B12-tekort, maar daar ben ik uit gegaan vanwege het karakter.

Ik heb op mijn laptop een hele hoop bookmarks van websites e.d. met veel meer info.
Helaas is mijn laptop nu gecrasht (maar wel de HD eruit inmiddels). Als je meer wilt weten over de biologische dingen hoe B12 werkt in je lichaam: stuur me een PM, dan ga ik graven in wat ik weet uit mijn herinnering waar info te vinden is.
En ik heb een boel tekst geëxtraheerd uit de verschillende websites over Vitamine B12-tekort en advies bij (vóór) bloedprikken. Bij die tekst(en) kan ik nu nog wel!

PM staat open dus ;) Te veel voor een DM :*

In het kort de uitleg wel/niet voor intramusculair kiezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B12 moet niet in je bloedbaan, maar in je bloedcellen komen.
Daarom meet je wel veel in de bloedbaan als je suppleert en/of injecteert, maar het ZEGT GEEN ZAK :+

B12 is een indirecte meting. Met nog een paar soorten bloedwaarden extra te bepalen.

Sterkte. Met een reguliere huisarts overtuigen ;)
:*

Maar... wie weet is het er 1 die ervan weet! Ik duim!
Facebook weiger ik om te gebruiken. Ik zal wel minder opnemen door die darmziekte. Ik ga er gewoon over hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219356029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij de fysio geweest en de fietsenmaker geweest.
Fysio dat ik pedalen moet nemen met echte pinnetjes.
Ze waren wel beide over eens dat mijn zolen wel versleten waren en weinig profiel er op zit.
Crowdfunding voor Nieuwe Goede Schoenen Met Goed Profiel voor ESF1Gamer ??

;)

*O*

:P
pi_219356042
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Facebook weiger ik om te gebruiken. Ik zal wel minder opnemen door die darmziekte. Ik ga er gewoon over hebben.
Snap ik, ik heb ook nog een gewone website, waar de FB groep naar verwijst ^O^
pi_219356043
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:52 schreef Sally het volgende:

[..]
Crowdfunding voor Nieuwe Goede Schoenen Met Goed Profiel voor ESF1Gamer ??

;)

*O*

:P
Als dat nou in mijn kerstpakket zou zitten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 27 november 2025 @ 16:43:11 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219356351
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Bij mijn weten zou dat een goede reden kunnen zijn dat jij iemand bent bij wie het slecht uit tabletten wordt opgenomen en je dus daarom eens in de zoveel maanden zo’n injectie zou moeten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219356506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat is niet correct.
Als jij niet voldoende kan opnemen via jouw maag-darmstelsel voor welke reden dan ook dan hebben tabletten totaal geen zin. Hoop en al kunnen smelttabletjes een klein beetje helpen via opname langs de slijmvliezen.
Injecties komen wel in de bloedbaan terecht daar ze het GI stelsel omzeilen.

Zeker iemand als jij met jouw neuropathie heeft nood aan injecties.

Edit: ik heb het stukje over jouw darmziekte even gemist. Ga er dan maar van uit dat jij zo goed als niets opneemt. Je zal de injecties eerder niet voor niets gekregen hebben.
  donderdag 27 november 2025 @ 17:44:34 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_219356756
Heel veel sterkte @ESF1Gamer O+ Mooi dat je het hier zo op kunt schrijven :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_219356829
Sterkte meid. Heb je ook genoeg mensen om je heen waar je terecht kan?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 november 2025 @ 17:57:04 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219356835
Klopt, mijn vrouw krijgt ook spuiten omdat tabletten niet opgenomen worden (maagoperatie/ingekorte darm)
  donderdag 27 november 2025 @ 17:59:47 #66
30919 mitt
Michael Corleone
pi_219356853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is niet correct.
Als jij niet voldoende kan opnemen via jouw maag-darmstelsel voor welke reden dan ook dan hebben tabletten totaal geen zin. Hoop en al kunnen smelttabletjes een klein beetje helpen via opname langs de slijmvliezen.
Injecties komen wel in de bloedbaan terecht daar ze het GI stelsel omzeilen.

Zeker iemand als jij met jouw neuropathie heeft nood aan injecties.

Edit: ik heb het stukje over jouw darmziekte even gemist. Ga er dan maar van uit dat jij zo goed als niets opneemt. Je zal de injecties eerder niet voor niets gekregen hebben.
Zo treurig dat zo'n assistent dan zegt dat het niks uitmaakt. Als je ee dan verder geen verstand van hebt geloof je dat gewoon. En krijg je misschien niet de zorg die je nodig hebt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 27 november 2025 @ 18:04:27 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219356876
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:59 schreef mitt het volgende:

[..]
Zo treurig dat zo'n assistent dan zegt dat het niks uitmaakt. Als je ee dan verder geen verstand van hebt geloof je dat gewoon. En krijg je misschien niet de zorg die je nodig hebt.
Ja, eens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219358124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit is gewoon voor mij een afschrijftopic.
Ik heb geen advies, of enige kennis van zaken. Dus ik wil je gewoon sterkte wensen :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219358265
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sinda vorig jaar oktober ziek geworden. Slokdarm die niet meer werk zoals het hoort.
Een van de dingen die bijgekomen is dat mijn spier zwak zijn geworden.
Door Fysio probeer ik dat weer op de rit te krijgen.
Tevens heb ik sinds 2008 neuropathie in mijn voeten doordat ik te lang ondervoed ben geweest voor de colitis ulcerosa.

Daarnaast heb ik dit jaar littekenwandbreuk operatie gehad. Daar had ik een abces bij.
Die werd de eerste keer met anitbiotica behandeld wat niet goed aansloeg (ik had zelfs hele erge depri gedachte met zelfs zelfmoordpoging)
Tweede behandeling was met een drain, maar daar heb ik nu nog gevolg van gehad dat ik een buikwond heb die niet dicht wil.

Vorig jaar voordat die slokdarm problemen opspeelde fietste ik veel.
Afgelopen maand nu paar keer gedaan en het ging weer de goede kant op.

Alleen afgelopen maandag en vandaga gleden mijn voeten van de trappers. Komt de angste voor fietsen weer helemaal terug.

Ik wil gewoon de dingen kunnen die vorig jaar ook deed. Gewoon normaal leven.

Dit is gewoon voor mij een afschrijftopic.
Sterkte ermee!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 27 november 2025 @ 21:44:22 #70
485843 crew  Jippie
pi_219359182
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Als dat nou in mijn kerstpakket zou zitten.
Heel veel sterkte, je zit echt wel in een klotesituatie nu. Hoop dat je een goede klik hebt/krijgt met je nieuwe huisarts.
pi_219360526
Afspraak staat op 3 december om te bespreken of ik toch naar vitamine B12 injecties moet overgaan.,
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Redactie FP vrijdag 28 november 2025 @ 21:34:39 #72
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219367215
Heel veel sterkte @ESF1Gamer O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219401636
Vanochtend ben ik bij de huisarts geweest. Ik ga weer over na de vitamine b12 injecties.
Dat eerst op 1x per maand houden.
Daarnaast heb ik gevraagd om mijn schildklier waarde weer te laten testen. Dus dan moet ik even laten bloedprikken.
Vandaag heb ik grotendeels naar kantoor gefietst met heel enkel dat mijn voeten even de trappers niet vonden.
Ook had ik gesprek gehad met de bedrijfsarts gehad. Ik heb met hem afgesproken om 3 uurtjes meer te gaan werken. Dit moet ik nu bij mijn leidinggevende doorgeven. Ik wil ook met mijn ledinggevende bespreken om wat andere werkzaamheden te gaan doen.

Verder ben ik een grote poef aan het haken. Daarvan heb ik gisteren de onderkant van klaar. Nu nog de bovenkant van haken. Dan alle draadjes wegwerken en dan in elkaar zetten en vullen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Redactie FP woensdag 3 december 2025 @ 17:42:46 #74
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219402129
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 16:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanochtend ben ik bij de huisarts geweest. Ik ga weer over na de vitamine b12 injecties.
Dat eerst op 1x per maand houden.
Daarnaast heb ik gevraagd om mijn schildklier waarde weer te laten testen. Dus dan moet ik even laten bloedprikken.
Vandaag heb ik grotendeels naar kantoor gefietst met heel enkel dat mijn voeten even de trappers niet vonden.
Ook had ik gesprek gehad met de bedrijfsarts gehad. Ik heb met hem afgesproken om 3 uurtjes meer te gaan werken. Dit moet ik nu bij mijn leidinggevende doorgeven. Ik wil ook met mijn ledinggevende bespreken om wat andere werkzaamheden te gaan doen.

Verder ben ik een grote poef aan het haken. Daarvan heb ik gisteren de onderkant van klaar. Nu nog de bovenkant van haken. Dan alle draadjes wegwerken en dan in elkaar zetten en vullen.
Goed bezig!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')